Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hellótok!

Olyat tudnátok nekem mondani hogy mi az a minimális aksi feszültség aminél még beindúl az autó és mi az aminél már tuti le van merülve? Persze gondolom, hogy függ attól hogy milyen könnyen indúl az autó, de szerencsére eddig könnyen indúlt. kopp...kopp...kopp. :icon1:

Csak pl 12,90nél még beindúl? Csak hogy mire számítsak hogy 3hónap múlva aksi csere vagy 2hét?

(aksi meleg helyen van szóval a hideget most ne vegyük figyelembe)

Itt találsz egy jó táblázatot erről, tekerj a 6. ponthoz!

http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html

Link to comment
Megosztás:

Enyém benzines és ugyanez a jelenség megvan nálam is, a mutató teletanknál túlmegy a skálán, majd ahogy csökken, a vonalaknál sokat időzik és a közöket hirtelen ugorja át. Az alsó vonal alá nem is megy le. Kalibráltam is már a GYIK alapján, de nem lett jobb. Lehet a szintjelzőt kellene kicserélnem, de annyira nem zavar a dolog. Nagyon sok Astrában ugyanígy kb-re mutatja a szintet a műszer.

Nekem is hasonló a jelenség... 30km alatt a piros sáv tetejétöl az aljáig lement a mutató, azóta mentem vele 50km-t és ugyan ott áll. :D

Szerintem a hideg miatt lehet mert eddig nem csinált ilyet. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is jászakku, 55-ös, a tied hány Ah-s?

Idén 20km-t mentem vele, azon kívül nem volt töltve és a 3-ik fordulatra indult. :icon1: Fűtetlen garázsban áll. :unsure: Mégis indul.

Ha reggel beindul és du. és nem ha nem túl rövid távon használod, akkor nem aksi gond lesz.

Amúgy nem értem, miért a kisebb Ah-s aksikat választja sok ember, ilyenkor meg halál van.

Hello!

Már régen írtad de most láttam csak.

reggel beindult délután nem. kb. félóra az út a munkahelyre. Nem hagytam semmit bekapcsolva. Egyébként az lett a vége, hogy vetttem egy másik akksit. Töltést mértem, az rendben van.

A jász akku nekem nem jött be. 55Ah-es egyébként, 44-es kellene bele, nem a legkisebb volt benne.

2 évet élt:)

Link to comment
Megosztás:

Ezeket kérdezed vagy mondod? Egy terhelővillával ki tudnád szűrni hogy az akksi-e a szar.

Gondolom nem így szoktál indítózni, hogy benyomott fékkel sebességben tekertetnéd az önindítót. Ha így szoktál akkor ne is csodálkozz hogy tönkremegy....

Vegyél másik akksit...ha már az a baja.

Természetesen nem benyomott fékkel sebességbe indítok, hanem benyomott kuplunggal, hogy még a sebességváltót se kelljen tekernie.

Vettem másikat 3 napja már megvan -15fokba is indul simán. Igaz, 55Ah-es és 450A indítóáramú. 44Ah-es kellene bele és 360A indítórámú.

Jó lett volna az öndindító hibájánáka kiszűrésére az egyenáramű lakatfogó. A terhelővillával az akkut lehet mérni. Az esetek nagyon ki százalékában az önindítóval van gond. Szorul a csapágy, egyik szénkefe nem érintkezik rendesen stb...

Link to comment
Megosztás:

Az már kicsit sok is...

12,2 körül még be kellene neki indulni...

Köszi! ;)

Itt találsz egy jó táblázatot erről, tekerj a 6. ponthoz!

http://www.panelectr...lator_gyik.html

Köszi! ;)

Akkor ha a gyári Opel aksim ami elvileg 9éves akkor ez alapján ki vagyok rajta halva ha még 100%-os! :o

Csak azért kérdeztem mert mintha még az előző autóba vettem aksit mintha 13,8-14,5 között írták volna hogy kell hogy legyen az aksi teljesítménye a 100%-hoz és 13, valamennyit ír az már kevés hozzá. De lehet nagyon nem jól emlékeztem mert van vagy 5éve!

Köszönöm, remélem akkor még jó darabig húzza az aksi! :rolleyes:

Bár valami indítóerősségnek is vagy minek is kell stimmelni mert hiába van feltöltve ha nincs benne kraft. Na de remélem nem lesz gond! :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi! ;)

Köszi! ;)

Akkor ha a gyári Opel aksim ami elvileg 9éves akkor ez alapján ki vagyok rajta halva ha még 100%-os! :o

Csak azért kérdeztem mert mintha még az előző autóba vettem aksit mintha 13,8-14,5 között írták volna hogy kell hogy legyen az aksi teljesítménye a 100%-hoz és 13, valamennyit ír az már kevés hozzá. De lehet nagyon nem jól emlékeztem mert van vagy 5éve!

Köszönöm, remélem akkor még jó darabig húzza az aksi! :rolleyes:

Bár valami indítóerősségnek is vagy minek is kell stimmelni mert hiába van feltöltve ha nincs benne kraft. Na de remélem nem lesz gond! :)

Nem csak a feszültségtöl függ. Pl.: Savszint, ólomlemezek elszulfátosodása( ettöl csökken az akkumulátor kapacitása igazábol)

Azt hogy mennyire van feltöltve legegyszerűbb savsűrűség mérővel megállapítani. 1,28 g/cm3 az már feltöltött akkumlátor, persze egy töltött aksinak a feszültsége is magasabb, de igazábol nem ez a meghatározó.

Ilyen savsűrűségmérőt párszáz forintért már lehet venni. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem csak a feszültségtöl függ. Pl.: Savszint, ólomlemezek elszulfátosodása( ettöl csökken az akkumulátor kapacitása igazábol)

Azt hogy mennyire van feltöltve legegyszerűbb savsűrűség mérővel megállapítani. 1,28 g/cm3 az már feltöltött akkumlátor, persze egy töltött aksinak a feszültsége is magasabb, de igazábol nem ez a meghatározó.

Ilyen savsűrűségmérőt párszáz forintért már lehet venni. ;)

Na igen ami asszem van is, csak gyári Opel zárt aksi. Bár a varázsszem nem világít de attól még jól indított hogy már jó ideje nem világított. Na majd meglátjuk jó lenne kihúzni még ezt a telet vele.

Link to comment
Megosztás:

Na igen ami asszem van is, csak gyári Opel zárt aksi. Bár a varázsszem nem világít de attól még jól indított hogy már jó ideje nem világított. Na majd meglátjuk jó lenne kihúzni még ezt a telet vele.

Az soha nem is világított! Legfeljebb zöld színt mutat, ha feltöltött állapotot jelez. Persze ez csak annyit jelent, hogy talán több mint 50%-os a töltöttsége.

Sok mindent nem lehet megtudni belőle.

Inkább a nyugalmi feszültség beszél az akku töltöttségéről. 12,6 V fölött már jó.

Nekem volt olyan Opel gyári akkum amit 7 évesen úgy dobtam ki, hogy tökéletesen működött még. Persze ekkor már semmire sincs garancia úgy értve, hogy bármelyik pillanatban beadhatja az unalmast. Ezért is cseréltem le.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jelenleg felújítás alatt áll a tetőkárpitom, ezért arra gondoltam, hogy kicserélem a hátsó kapaszkodókat olyanra amiben van világítás. Elgondolásom szerint csak a középső belső világításból kellene továbbvinni a 12 voltot. Igaz így egyszerre világítana mindhárom. Ez gyárilag is így van vagy van ennek más megoldása is?

Köszi

Ui.: Elolvastam a GYIK-ot, de nem teljesen tiszta, mert ott 3 kábelről van szó, de nekem csak kettő megy a belső világításhoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jelenleg felújítás alatt áll a tetőkárpitom, ezért arra gondoltam, hogy kicserélem a hátsó kapaszkodókat olyanra amiben van világítás. Elgondolásom szerint csak a középső belső világításból kellene továbbvinni a 12 voltot. Igaz így egyszerre világítana mindhárom. Ez gyárilag is így van vagy van ennek más megoldása is?

Köszi

Ui.: Elolvastam a GYIK-ot, de nem teljesen tiszta, mert ott 3 kábelről van szó, de nekem csak kettő megy a belső világításhoz.

Gyárilag is úgy van, hogy egyszerre világít az elsővel, de megoldható, hogy csak a saját ajtajának a nyitására világítson: a hátsó ajtóknál levő ajtókapcsolókat ki kell cserélni 2 érintkezősre, és onnan vezérelni az adott ajtó feletti lámpát.

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag is úgy van, hogy egyszerre világít az elsővel, de megoldható, hogy csak a saját ajtajának a nyitására világítson: a hátsó ajtóknál levő ajtókapcsolókat ki kell cserélni 2 érintkezősre, és onnan vezérelni az adott ajtó feletti lámpát.

Köszi! Közben rájöttem, hogy hogyan lesz meg a 3 vezeték és így értelmet nyer a kapcsoló is a lámpán, mert ha csak simán továbbviszem akkor nem lehet felkapcsolni úgy, hogy az ajtó nincs nyitva. Készítettem egy rajzot az elgondolásomról. Így jónak kell lennie ugye?

http://noob.hu/2012/...98989_orig1.jpg

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Közben rájöttem, hogy hogyan lesz meg a 3 vezeték és így értelmet nyer a kapcsoló is a lámpán, mert ha csak simán továbbviszem akkor nem lehet felkapcsolni úgy, hogy az ajtó nincs nyitva. Készítettem egy rajzot az elgondolásomról. Így jónak kell lennie ugye?

http://noob.hu/2012/...98989_orig1.jpg

Kb. igen, a két jobboldali sorrendjét nem tudom így ránézésre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A télen kicsit lemerült a kocsiban az akku, mivel nem volt nagyon használva a járgány, én meg elfelejtettem kivenni az akkut és felhozni a házba. No mind1, most felhoztam (az egyébként 74A-es Bosch gondozásmentes akkut) és feldugtam tölteni. Egy elég régi akku töltöm van, Isten se tudja ki gyártotta :) be lehet állítani 4 fokozatban a töltés erősségét és ennyi. Max 6A-rel tud tölteni, ha maxra tekerem akkor 5A-re áll be. A lényeg az, hogy jó ha ezzel töltöm az akkut? Mert olvastam, hogy gondozás menteshez automata töltőt ajánlanak, ez pedig ugye nem az... Továbbá ha töltöm 15órát (74/5..) akkor minden rendben lesz?

Másik kérdés, hogy tényleg termel ez valami gázt? Mindenhol írják hogy robbanásveszélyes gázt termel. Régen is használtam de akkor máshol laktam, most a konyhába vágtam be a rendszert.

Köszi a válaszokat :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne még egy kérdésem, találtam egy ilyen belső világítást, de nem tudom, hogy mi a funkciója a középső kis fekete valaminek. Ha jól láttam van benn valami nyák lap is és négy vezeték megy rá. Szerintetek mit tudhat ez a lámpa, esetleg találkozott valaki ilyennel?

http://noob.hu/2012/...wImage.aspx.jpg

Itt a teljes hirdetés is: http://racing-bazar....aster_vilagitas

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A télen kicsit lemerült a kocsiban az akku, mivel nem volt nagyon használva a járgány, én meg elfelejtettem kivenni az akkut és felhozni a házba. No mind1, most felhoztam (az egyébként 74A-es Bosch gondozásmentes akkut) és feldugtam tölteni. Egy elég régi akku töltöm van, Isten se tudja ki gyártotta :) be lehet állítani 4 fokozatban a töltés erősségét és ennyi. Max 6A-rel tud tölteni, ha maxra tekerem akkor 5A-re áll be. A lényeg az, hogy jó ha ezzel töltöm az akkut? Mert olvastam, hogy gondozás menteshez automata töltőt ajánlanak, ez pedig ugye nem az... Továbbá ha töltöm 15órát (74/5..) akkor minden rendben lesz?

Másik kérdés, hogy tényleg termel ez valami gázt? Mindenhol írják hogy robbanásveszélyes gázt termel. Régen is használtam de akkor máshol laktam, most a konyhába vágtam be a rendszert.

Köszi a válaszokat :)

Igen termel Gázt. Töltés közben Hidrogéngáz szabadul fel a kénsavbol, de egy aksinál nem kell attol félned h felsobban a konyhád ;)

Az akkumulátor töltő üzemek 292Ah-t töltenek bele egy 74Ah-s aksiba de h otthon meddig töltögesd azt így elég nehéz megmondani.

Szerintem 15 óra alatt fel kell töltődnie 5A-ral, még lehet hamarabb is... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A télen kicsit lemerült a kocsiban az akku, mivel nem volt nagyon használva a járgány, én meg elfelejtettem kivenni az akkut és felhozni a házba. No mind1, most felhoztam (az egyébként 74A-es Bosch gondozásmentes akkut) és feldugtam tölteni. Egy elég régi akku töltöm van, Isten se tudja ki gyártotta :) be lehet állítani 4 fokozatban a töltés erősségét és ennyi. Max 6A-rel tud tölteni, ha maxra tekerem akkor 5A-re áll be. A lényeg az, hogy jó ha ezzel töltöm az akkut? Mert olvastam, hogy gondozás menteshez automata töltőt ajánlanak, ez pedig ugye nem az... Továbbá ha töltöm 15órát (74/5..) akkor minden rendben lesz?

Másik kérdés, hogy tényleg termel ez valami gázt? Mindenhol írják hogy robbanásveszélyes gázt termel. Régen is használtam de akkor máshol laktam, most a konyhába vágtam be a rendszert.

Köszi a válaszokat :)

Ha a toltőfeszültség 14,4V alatt marad, akkor nem termelődik gáz...a bugyborékolás a felett jelentkezik... :)

Link to comment
Megosztás:

Ha a toltőfeszültség 14,4V alatt marad, akkor nem termelődik gáz...a bugyborékolás a felett jelentkezik... :)

Igazad van :)

mondjuk nekem az automata töltőm is 15,4V-os feszültséget tart töltés végén, de nem aggódom nagyon akkumulátor töltő üzemben dolgozom, megszoktam már a gázfejlődést :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne még egy kérdésem, találtam egy ilyen belső világítást, de nem tudom, hogy mi a funkciója a középső kis fekete valaminek. Ha jól láttam van benn valami nyák lap is és négy vezeték megy rá. Szerintetek mit tudhat ez a lámpa, esetleg találkozott valaki ilyennel?

http://noob.hu/2012/...wImage.aspx.jpg

Itt a teljes hirdetés is: http://racing-bazar....aster_vilagitas

Köszi

Sztem riasztó ultrahangos érzékelője, de csak tipp.

Link to comment
Megosztás:

Igen termel Gázt. Töltés közben Hidrogéngáz szabadul fel a kénsavbol, de egy aksinál nem kell attol félned h felsobban a konyhád ;)

Az akkumulátor töltő üzemek 292Ah-t töltenek bele egy 74Ah-s aksiba de h otthon meddig töltögesd azt így elég nehéz megmondani.

Szerintem 15 óra alatt fel kell töltődnie 5A-ral, még lehet hamarabb is... :icon1:

Köszönöm a válaszod. Nem tudom hány V-on tölt a kütyü, nincs itthon multiméterem sajnos :/ Az gondolom nem jelent semmit, hogy a csatlakozók a 12V-ra vannak kötve.

Az akku oldala nem meleg, így gondolom nem kezd el bugyogni a gáz se :)

Egyébként egy Bosch S4-es és egy Perion tudja a t. milyen akku van a transitban ami benne maradt télre és most szedtem ki tölteni. A periont kb 4 hónapja vettem, de nem tűnik egy hejde akkunak :/

Az opelban pedig egy barum polar + van már 3-4 éve, azzal soha semmi gond nem volt pedig semmit se törődtem vele. Sőt, csupán 48Ah-es és a transitot is be tudja indítani a hidegben. Érthetetlen :)

Módosítva : sgery
Link to comment
Megosztás:

Igen termel Gázt. Töltés közben Hidrogéngáz szabadul fel a kénsavbol, de egy aksinál nem kell attol félned h felsobban a konyhád ;)

Az akkumulátor töltő üzemek 292Ah-t töltenek bele egy 74Ah-s aksiba de h otthon meddig töltögesd azt így elég nehéz megmondani.

Szerintem 15 óra alatt fel kell töltődnie 5A-ral, még lehet hamarabb is... :icon1:

Óvatosan az akku töltéssel zárt helyen!

Link to comment
Megosztás:

Köszi! ;)

Köszi! ;)

Akkor ha a gyári Opel aksim ami elvileg 9éves akkor ez alapján ki vagyok rajta halva ha még 100%-os! :o

Csak azért kérdeztem mert mintha még az előző autóba vettem aksit mintha 13,8-14,5 között írták volna hogy kell hogy legyen az aksi teljesítménye a 100%-hoz és 13, valamennyit ír az már kevés hozzá. De lehet nagyon nem jól emlékeztem mert van vagy 5éve!

Köszönöm, remélem akkor még jó darabig húzza az aksi! :rolleyes:

Bár valami indítóerősségnek is vagy minek is kell stimmelni mert hiába van feltöltve ha nincs benne kraft. Na de remélem nem lesz gond! :)

A linkelt táblázatban szereplő értékek, nyugalmi feszültségértékekről szólnak, egyszerűen azt tudod meg ebből, hogy mennyire van felttöltve az aksid, leállított motornál kell mérni.

A 13,8-14,5 az a generátornál mért töltőfeszültség, azért érdemes ellenőrizni néha, mert az aksik kényesek erre az értékre. 14,4 fölötti érték már nem használ az aksinak, meg a kocsiban lévő összes többi elektromos dolog sem szereti hosszú távon a túlfeszültséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van némi gond az indításommal. Ami lehet, a -15 fok miatt is, de sajnos én másra gyanakszom. Volt olyan, hogy reggel a mínusz 10-ben simán beindult és aznap délután már szinte nem is forgatta az öníndító. Esélyes az akkumulátor de két éves, igaz jászaku :( Töltés rendben van.

Szeretnék róla meggyőződni, hogy nem öndító hiba. Tudna nekem valaki segíteni Budapesten vagy környékén aki rendelkezik egy egyenáramű lakatfogóval megmérni az indítóáramot?

A folyadékszint is rendben van az akksiban? Nekem elpárolgott a JászAkksiból. Töltöttem rá desztvizet, azóta rendben van.

Link to comment
Megosztás:

Nekem és lenne kicsi gondom isuzu 1,7td motor van benne.

Probléma meg várom az izitást és van hogy megse tekeri az öninditot (2honapos banner aksi van benne ) kulcs visza fordit ujra izzitást meg várom nehezen indul és füstöl én izzitógyertyákra és relére gyanakszok valaki tapasztalt hasonlot nekem eddig csak akkor füstölt mikor valamelyik izzitogyertya meghalt

Link to comment
Megosztás:

Nekem is lenne kicsi gondom. Isuzu 1,7td motor van benne.

Probléma: megvárom az izzítást és van, hogy meg se tekeri az öninditót (2honapos banner aksi van benne ). Kulcs visza fordít újra izzítást megvárom, nehezen indul és füstöl. Én izzitógyertyákra és relére gyanakszok. Valaki tapasztalt hasonlót? Nekem eddig csak akkor füstölt mikor valamelyik izzítogyertya meghalt.

Szerintem első körben inkább az önindító körül kéne nézeldőni. Ha nem, vagy csak alig teker az önindító, az nem az izzítógyertya hibája :rolleyes: Az izzítókat ki tudod mérni, hogy meddig izzítanak, egy multiméterrel. Ezzel ki tudod zárni a relét is, mert ugye, ha a relé haldokolna, akkor egyáltalán nem kapna villanyt az izzítógyertya. Én inkább arra gondolnék, hogy nem teker az önindító rendesen, mert kiszáradt/megszorult/kicsit már zárlatosak benne a forgórész darabjai, stb... és emiatt nem tud elég erősen, és elég gyorsan tekerni. Nagyon nagy különbséget tud okozni indításnál, egy gyenge önindító, egy jó állapotúhoz képest ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.