Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Cartársak!

Pár nappal ezelött dadogva megállt a szekér. Hosszú nyomozásom során kiderítettem, hogy az acpumpa csatlakozójánál van a hiba. Lehúztam a csatit megpucoltam, sarukat összenyomtam, kapott egy kis kontakt sprét, és azt hittem ezzel a probléma megoldva. Hanem ha összedugom a csatit a foglalattal, akkor nem mindig indul el a pumpa. Magát a foglalatot kell egy picit megmozgatnom, hogy beröffenjen. Így nem egy életbiztosítás járni a kocsival. A kérdésem a következő lenne. Hol tudok olyan foglalatot beszerezni ami a tankba megy be?

Illetve az 5 ajtós üzemanyagtankjának ez a "fedele" amin van maga a kijövő cső és az elektromos csati, ezt beletudom applikálni a caravan tankjába? Vagy a két ac pumpa tartó teljesen más kiképzésű? Esetleg ki kéne vennem a pumpát, hátha csak a csati túl oldalán lévő forrasztás adta meg magát? Merem remélni, hogy nem magában az aljzatban van valami törés.

Köszönettel: Petya!

Link to comment
Megosztás:

Szasztok.

Következő kérdésem lenne, valahol már olvastam lehet, hogy itt nem tudom....

Tehát az lenne a kérdésem, hogy a gyári központi zárnak melyik az a 2szál vezeték amire a riasztót rá lehet/kell kötni és akkor táviránítóval tudom ugye zárni az autó..

Néztem kapcsolási rajzot de ott a gyári riasztó van meg nem is nagyon találtam, illetve nem vagyok benne biztos, hogy az a két szál az amit találtam....

Link to comment
Megosztás:

Szasztok.

Következő kérdésem lenne, valahol már olvastam lehet, hogy itt nem tudom....

Tehát az lenne a kérdésem, hogy a gyári központi zárnak melyik az a 2szál vezeték amire a riasztót rá lehet/kell kötni és akkor táviránítóval tudom ugye zárni az autó..

Néztem kapcsolási rajzot de ott a gyári riasztó van meg nem is nagyon találtam, illetve nem vagyok benne biztos, hogy az a két szál az amit találtam....

Csak hirtelen flash: a gyári kpzárat egy mikrokapcsoló zárja-nyitja a vezető oldali ajtóból kiindulva...

Logikusan gondolva, ha oda adok egy záró kontaktust máshonnan párhuzamosan arra a két szálra, akkor ugyanazt a végeredményt érem el.

A titok csak annyi, hogy vagy relézni vagy előtéttel áramkorlátozni kell a rijogató kimenetét, mert "megfőzi" magát egy idő után.

Link to comment
Megosztás:

Csak hirtelen flash: a gyári kpzárat egy mikrokapcsoló zárja-nyitja a vezető oldali ajtóból kiindulva...

Logikusan gondolva, ha oda adok egy záró kontaktust máshonnan párhuzamosan arra a két szálra, akkor ugyanazt a végeredményt érem el.

A titok csak annyi, hogy vagy relézni vagy előtéttel áramkorlátozni kell a rijogató kimenetét, mert "megfőzi" magát egy idő után.

Feltételezzük értem amit mondasz. De ami ott van mikro kapcsoló az nem az ablak felhúzásában játszik szerepet? Tehát amíg elfordítva tartom a kulcsot tekeri fel az ablakot? Egyik fórumtársnak így működik.

De most akkor azt mondod, hogy a gyári kp-zárat nem tudom távirányítóval zárni? van 2szál vezér szála a kp zárnak amire rákötöm a riogató 2adott vezetékét és távirányítóval működtetem az eljárást...

Oké már meg van ne keressétek. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sztem a barna-piros és a barna-fehér vezetékek szolgálnak a nyitásra-zárásra. A riasztó is impulzusokat ad, úgyhogy sztem nem ég le semmi.

Igen ezek azok a szálak jól mondod. És ezt is akartam hallani. :lol: És erre voltam kiváncsi. Köszi. Közbe megtaláltam....

Ugyanakkor jhonny sem mond telelysen valótlant mert rajz szerint megy a mikró kapcsolóról szál, sőt az említett egyik szál közül az egyik azt hiszem a piros barna az a mikro kapcsolóra is megy... De nekem a kulcsos zárás már füst ugyan is nicns zár a kilincsekbe... Tehát ezért fontos a távirányítós zárás.

Link to comment
Megosztás:

TelLYesen kitudok akadni, hogy se helyesírni, se a nevem nem tudod leírni... :lol: :devlish: :D

Az ablakfelhúzáshoz a gyári abalakemlő moduloknak komfortmodulosnak kell lennie (facelift utáni), a gyári riasztóhoz lehet megkötni, hogy felhúzza a zárással együtt, útólagos kpzár vezérlővel nem tudom megoldható-e, valahogy biztos...

Link to comment
Megosztás:

A riasztó is impulzusokat ad, úgyhogy sztem nem ég le semmi.

Ez igaz, csak nem mindegy milyen hosszú is az az impulzus és hogy "száraz" kontaktust ad ki (terhelhető relé kimenet), vagy csak nyitott kollektoros a kimenet (bár elég ritka).

Általában állítható az impulzus hossza.

Link to comment
Megosztás:

TelLYesen kitudok akadni, hogy se helyesírni, se a nevem nem tudod leírni... :lol: :devlish: :D

Az ablakfelhúzáshoz a gyári abalakemlő moduloknak komfortmodulosnak kell lennie (facelift utáni), a gyári riasztóhoz lehet megkötni, hogy felhúzza a zárással együtt, útólagos kpzár vezérlővel nem tudom megoldható-e, valahogy biztos...

Hát látod, örülj neki hogy te ennyivel is különb vagy sokaktól, hogy tudsz helyesen írni. A nevedet meg jól írtam csak nem abba a formátumba ahogy neked van. De a te kedvedért csak a te nevedre oda fogok figyelni meg ígérem.....

A jelenlegi riasztóm is relézett... Sztem mind az. Úgy hogy ez van. Az ablak emelőim meg komfort modulosak, csak az kéne, hogy záráskor fel húzódjon. De ezt komfort dobozzal orvosolni lehet utólagosan. Na köszönöm az infót. TELYESSEN kimerítették a válaszok a kérdésemet. Ezt az utolsó mondatot jonnynak ajánlom...... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van egy pici problemám :icon13:

este jöttem haza melóból, furcsa volt hogy halvány a műszerfal világítás aztán épphogy hazaértem :lol:

jelenség: egyre halványabb, a tompított olyan volt mintha helyzetjelző lett volna csak.

dadogott mintha kifogyna a benzin(gondolom az ac-nak nem tetszett az alacsony feszkó)

akksi kivesz, behoz rámér 12.05, kb fél óra múlva 12.16, ebből nekem az jön le hogy nem az akksi a hibás, de lehet tévedek

rácsaptam töltőre, reggel keresgélés :D valami tipp?

töltést még nem mértem, lehet már be se indította volna :devlish: így is elmondtam vagy két imát hogy a kapuig bírja ki legalább:D

köszöntem

hali!

szerk: még annyi a hibajelenséghez hogy a mutatók feküdtek hazafelé, csak a km óra nem mivel mechanikus, illetve odafelé is furcsa volt hogy a hőmérő nem megy fel a megszokott "helyéig" hamar megállt, be tudtam annak hogy híves van.

kérdés olyan is lehetséges volna hogy valahol valami rövidzár vagy ilyesmi?

ez a legszemetebb hiba, megkeresni a kábelrengetegben a hibát az ki tud készíteni, illetve kéne is a kocsi :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Az állítható intervallumos ablaktörlő (kezdeti problémák után :D ) úgy látszik működik.

Eleinte fura dolgokat produkált, de úgy tűnik már megszokta az új környezetet és (lekopogom) hibátlanul működik. :devlish:

A tempomat egyelőre várat magára, majd ha lesz erre pár órám, bekábelezem, a helye már megvan a motornak.

El volt égve egy ABS-csatim a bal hátsó keréknél, még régebben hozzáérhetett a kipufogó. Hétvégén kicseréltem a csatit, de az ABS ugyanúgy nem megy. :devlish:

Remélem a kocka is tönkrement, mert azt nagyon fogom tudni díjazni... :lol:

Legközelebb kivillogtatom, hogy ugyan mi baja lehet még, remélem csak kontakthiba.

Link to comment
Megosztás:

Az állítható intervallumos ablaktörlő (kezdeti problémák után :D ) úgy látszik működik.

Eleinte fura dolgokat produkált, de úgy tűnik már megszokta az új környezetet és (lekopogom) hibátlanul működik. :devlish:

A tempomat egyelőre várat magára, majd ha lesz erre pár órám, bekábelezem, a helye már megvan a motornak.

Mi volt a baj az állítható intervallumos ablaktörlő kapcsolóval? :lol:

A tempomat majd negem is fog érdekelni. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Olyanokat csinált eleinte, hogy pl. amint gyújtásra raktam, törölt egyet. :lol: :devlish:

Ha intervallumra kapcsoltam, akkor először folyamatosan törölt, majd később már intervallummal, de közben néha 2-3-4-szer folyamatosan, majd újra intervallummal. :devlish:

Pedig a bajuszkapcsolóm gyári, vadi új, a relé pedig ki lett próbálva az Omegában.

Egyszer mentem vele 100-120 Km-t esőben, akkor még néha szórakozott, de a végére beállt és most már csak azt csinálja, amit kell neki :icon13:

Pedig semmit nem piszkáltam azóta, hogy bekötöttem, simán csak jó lett. :D

Link to comment
Megosztás:

Olyanokat csinált eleinte, hogy pl. amint gyújtásra raktam, törölt egyet. :lol: :devlish:

Ha intervallumra kapcsoltam, akkor először folyamatosan törölt, majd később már intervallummal, de közben néha 2-3-4-szer folyamatosan, majd újra intervallummal. :icon13:

Pedig a bajuszkapcsolóm gyári, vadi új, a relé pedig ki lett próbálva az Omegában.

Egyszer mentem vele 100-120 Km-t esőben, akkor még néha szórakozott, de a végére beállt és most már csak azt csinálja, amit kell neki :icon13:

Pedig semmit nem piszkáltam azóta, hogy bekötöttem, simán csak jó lett. :devlish:

Valami érintkezési baj lehetett szerintem, "elfelejtette" mit mikor kell csinálnia. :D

Mindenesetre érdekes...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.