Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

De lehet. Felül van egy tekerőke hozzá. :lol:

Igen a zárhídon van egy lyuk abban van egy csillagfejű műanyagtekerőke, de meg sem molzdul :S

Egyébként pont ott kapta az ütést, és nem cserélték a zírhidat mert akkor már totálkárra vették volna... Ez van...

SZERK: Illetve sikerült elb*sznom a csavar fejét mert f*s műanyagból van. A leggyengébb minőségű utángyártott lámpát kaptam.. azthiszem megyek a bontóba egy gyáriért...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap raktam a főfényszóróba ugyanazt ami neked is van. GE Sportlight 60/55W +50%-os és tényleg nagyon jó, szép színű és észrevehetően sokkal erősebb mint pl a 100/80Wattos mivel eddig ilyen volt nekem bennt. A ködlámpámba sima van és szinte semmit sem ér... Ha választasz egy +50 vagy 90-esizzót kérlek oszd majd meg a véleményed!

Itt kérdeznék is gyorsan! Koccolt volt az autóm jobb eleje és az új jobbos lámpa eléggé vakítja az elöttem haladót, kicsit befelé is ver azthiszem. Hogyan illetve Hol tudom állítani hogy az út széle fele forduljon egy kicsit?

Na kicseréltem, H1-es való bele. Úgy tudom alapvetően kétféle ködlámpa van Astrában, az egyik előre világít inkább, a másik meg oldalra terít. Nekem az oldalra terítős van. +50-es GE sportlight-ot vettem bele, ugyanolyat direkt, mint a főfényszóróban lévő. Határozottan erősebben világít így, nagyjából ugyanazt a fényerőt hozza mint a tompított fényszóró, színhőmérsékletre is ugyanaz. A simával nekem is kb. jelzés értékű volt, max az árokba láttam be vele kicsit jobban, de előre nulla. Szerintem a 2000 Ft-ot bőven megérte!

90%-ost nem mertem venni, mert több embertől is hallottam már hogy érzékenyebb, mint az 50-es, kényesebb az izzószál és a magyar utakon elszenvedett szétrázást nem díjazza.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Na srácok,megvan az új gyújtásmodulom ;) Ráadásul ha nem ez a baja,akkor vissza tudom passzolni,valami másért cserébe...7000HUF volt,Hella típusú..Úgy jutottam hozzá ilyen olcsón,hogy a srácnak már vagy egy éve a polcán porosodott,mert anno az ő Astrájának nem ez volt a baja,hiába vette meg..de van még trafója meg Hall jeladója is,mondjuk azok már használtak..Ez a modul ugye talp nélkül van csupaszon,namármost ha én levésem a régit a fém talpáról amire rá van ragasztva,és mondjuk kiderül hogy mégsem a modulom a hibás,akkor a régi már szerintem kuka!Mert ahogy néztem azt csak roncsolással lehet leépíteni onnan..A kérdésem a következő:Ki lehet-e esetleg úgy próbálni az új modult,hogy a régit a helyén hagyom???Gondolok itt arra,hogy csak egyszerűen rádugom a csatijára és kész!Max.gyorskötözővel odafogatom valahova,hogy nehogy beleérjen valamibe!Abból meg mi az igazság,hogy a régi speciális ragasztóval van fölragasztva a talpra,és ha az újat nem ezzel a módszerrel teszem föl,akkor nem fog működni??Vagy ez csak baromság??Valaki próbált-e már ki modult ilyen módszerrel,mint amire én készülök?? :lol: Előre is köszi..

Link to comment
Megosztás:

Na kicseréltem, H1-es való bele. Úgy tudom alapvetően kétféle ködlámpa van Astrában, az egyik előre világít inkább, a másik meg oldalra terít. Nekem az oldalra terítős van. +50-es GE sportlight-ot vettem bele, ugyanolyat direkt, mint a főfényszóróban lévő. Határozottan erősebben világít így, nagyjából ugyanazt a fényerőt hozza mint a tompított fényszóró, színhőmérsékletre is ugyanaz. A simával nekem is kb. jelzés értékű volt, max az árokba láttam be vele kicsit jobban, de előre nulla. Szerintem a 2000 Ft-ot bőven megérte!

90%-ost nem mertem venni, mert több embertől is hallottam már hogy érzékenyebb, mint az 50-es, kényesebb az izzószál és a magyar utakon elszenvedett szétrázást nem díjazza.

Köszönöm az infót,,, jelenleg a balaton keszthelyi oldalán 0-24-ig köd van és főleg este közlekedem, így most spurizok és veszek is egy pár H1-es +50%-os izzót. Ha szabad érdeklődnöm, hol vetted?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Na srácok,megvan az új gyújtásmodulom ;) Ráadásul ha nem ez a baja,akkor vissza tudom passzolni,valami másért cserébe...7000HUF volt,Hella típusú..Úgy jutottam hozzá ilyen olcsón,hogy a srácnak már vagy egy éve a polcán porosodott,mert anno az ő Astrájának nem ez volt a baja,hiába vette meg..de van még trafója meg Hall jeladója is,mondjuk azok már használtak..Ez a modul ugye talp nélkül van csupaszon,namármost ha én levésem a régit a fém talpáról amire rá van ragasztva,és mondjuk kiderül hogy mégsem a modulom a hibás,akkor a régi már szerintem kuka!Mert ahogy néztem azt csak roncsolással lehet leépíteni onnan..A kérdésem a következő:Ki lehet-e esetleg úgy próbálni az új modult,hogy a régit a helyén hagyom???Gondolok itt arra,hogy csak egyszerűen rádugom a csatijára és kész!Max.gyorskötözővel odafogatom valahova,hogy nehogy beleérjen valamibe!Abból meg mi az igazság,hogy a régi speciális ragasztóval van fölragasztva a talpra,és ha az újat nem ezzel a módszerrel teszem föl,akkor nem fog működni??Vagy ez csak baromság??Valaki próbált-e már ki modult ilyen módszerrel,mint amire én készülök?? :lol: Előre is köszi..

Valóban, a régit csak darabokban tudod levésni róla. Ha mindenképp ki akarod próbálni előtte, akkor valami alu lapra fel kéne csavarozni szilikonpaszta használatával (amit pl. számítógépprociknál is használnak), nem véletlenül fém az egyik felülete a modulnak, ott a keletkező hőt kell leadnia.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infót,,, jelenleg a balaton keszthelyi oldalán 0-24-ig köd van és főleg este közlekedem, így most spurizok és veszek is egy pár H1-es +50%-os izzót. Ha szabad érdeklődnöm, hol vetted?

Itt is egy hete köd van éjjelnappal (Győr környéken). Ma hajnalban vezettem, jelentősen növelte a biztonságérzetet a jobb izzó, érezhetően nőtt a látótávolság. Mostmár nem az van, hogy vakon mész és reménykedsz :lol:

Félek bevallani, de hipertescoban vettem, egyrészt mert csak az volt nyitva este 8-kor, olcsó is és nem hiszem hogy máshonnan rendelik, mint mondjuk a sarki autósbolt (dupla áron) ;)

Link to comment
Megosztás:

Valóban, a régit csak darabokban tudod levésni róla. Ha mindenképp ki akarod próbálni előtte, akkor valami alu lapra fel kéne csavarozni szilikonpaszta használatával (amit pl. számítógépprociknál is használnak), nem véletlenül fém az egyik felülete a modulnak, ott a keletkező hőt kell leadnia.

Köszi Pepe!Hasznos tanácsot adtál,mert én az alulapot nem vettem számításba.. ;) Van szilikonpasztám is+alulapom is,úgyhogy hétvégén megbütykölöm..az alulapot meg odafogatom valahogy a kasznihoz a hőleadás végett,aztán mehet a verda! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Itt is egy hete köd van éjjelnappal (Győr környéken). Ma hajnalban vezettem, jelentősen növelte a biztonságérzetet a jobb izzó, érezhetően nőtt a látótávolság. Mostmár nem az van, hogy vakon mész és reménykedsz :lol:

Félek bevallani, de hipertescoban vettem, egyrészt mert csak az volt nyitva este 8-kor, olcsó is és nem hiszem hogy máshonnan rendelik, mint mondjuk a sarki autósbolt (dupla áron) :)

Szuper mert nem vártam meg a válaszod, már megvettem én is... UGYANOTT ;) Ami sajnos vagy nem sajnos itt keszthelyi tecsóban csak +90%-os volt, kicseréltem először csak az egyiket, nappali fénynél is sokkal jobban mutatott mint a sima H1-es és szép a fénye. A tartósságra majd vissztérünk egyszer remélem nagyon sokára. 2490.- HUF volt párban ha valakit érdekel. Este ismét útnak indulok úgyhogy majd kiderül mit látok vagy mit nem...

Amúgy ez a köd megtéveszt, nap mint nap teszem meg ugyanazt a szakaszt, tudom, hogy merre kanyarog és mekkora ívben, hol ráz az út széle, hol melyik foltozás üti a futóművet, ennek ellenére múltkor olyan köd volt hogy 30km/h-val aztsem tudtam eldönteni jó irányba megyek-e még?!

Ikább essen csak múljék a köd!!!

Link to comment
Megosztás:

Szuper mert nem vártam meg a válaszod, már megvettem én is... UGYANOTT :lol: Ami sajnos vagy nem sajnos itt keszthelyi tecsóban csak +90%-os volt, kicseréltem először csak az egyiket, nappali fénynél is sokkal jobban mutatott mint a sima H1-es és szép a fénye. A tartósságra majd vissztérünk egyszer remélem nagyon sokára. 2490.- HUF volt párban ha valakit érdekel. Este ismét útnak indulok úgyhogy majd kiderül mit látok vagy mit nem...

Amúgy ez a köd megtéveszt, nap mint nap teszem meg ugyanazt a szakaszt, tudom, hogy merre kanyarog és mekkora ívben, hol ráz az út széle, hol melyik foltozás üti a futóművet, ennek ellenére múltkor olyan köd volt hogy 30km/h-val aztsem tudtam eldönteni jó irányba megyek-e még?!

Ikább essen csak múljék a köd!!!

A +90-es is fehérebb fényű, mint a hagyományos izzó? Írd fel mikor vetted, kiváncsi vagyok az élettartamára!

A köd engem is megviccelt, munkából kifolyólag ugyanazt az útvonalt már legalább 100-szor tettem meg, fejből tudom az egészet, de tegnap hajnalban sokszor máshol voltam, mint gondoltam :) Nem használ a tájékozódásnak a köd ;)

Link to comment
Megosztás:

A +90-es is fehérebb fényű, mint a hagyományos izzó? Írd fel mikor vetted, kiváncsi vagyok az élettartamára!

A köd engem is megviccelt, munkából kifolyólag ugyanazt az útvonalt már legalább 100-szor tettem meg, fejből tudom az egészet, de tegnap hajnalban sokszor máshol voltam, mint gondoltam :) Nem használ a tájékozódásnak a köd ;)

Igen fehérebb! Kb mint a főfényszórómban a +50%-os H4-es! Amit észreveszek küllemben mint a H1 és a H4-es izzóknál is hogy a +50% os izzó egész üvege egyaránt láthatóan világoskékes színű, a +90%-osnál mindkettő sima átlátszó üveg de a végei kb 5mm vastagon sötétkék színűek.

Nem vagyok szenilis, ígyhát csak abban bízom, hogy tényleg addig fogja bírni a +90%-os izzó amire már alapból eljelejtem a mai dátumot!!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hajaja ködlámpa nagyon jó, de mikor tolattam ki az udvarból, nem láttam hátrafele :lol:

Nem világít a 2 tolatólámpámból 1 sem!!!de az izzóknak semmi baja!!!

Sejtem, hogy van valahol egy kapcsoló gondolom ha rükvercbe rakom, hogy világítsanak,de hol keressem és hogy néz ki?

Nem akartam a sötétben nekiállni matatni ezért inkább kérdezek Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hajaja ködlámpa nagyon jó, de mikor tolattam ki az udvarból, nem láttam hátrafele :lol:

Nem világít a 2 tolatólámpámból 1 sem!!!de az izzóknak semmi baja!!!

Sejtem, hogy van valahol egy kapcsoló gondolom ha rükvercbe rakom, hogy világítsanak,de hol keressem és hogy néz ki?

Nem akartam a sötétben nekiállni matatni ezért inkább kérdezek Köszönöm!

A váltóra rámegy egy vezeték. Az ott egy kapcsoló kivezetése, ami kapcsolja a tolatólámpák testpontját. Valószínűleg az halt be vagy csak kontakthibás a csatlakozása.

Link to comment
Megosztás:

Igen fehérebb! Kb mint a főfényszórómban a +50%-os H4-es! Amit észreveszek küllemben mint a H1 és a H4-es izzóknál is hogy a +50% os izzó egész üvege egyaránt láthatóan világoskékes színű, a +90%-osnál mindkettő sima átlátszó üveg de a végei kb 5mm vastagon sötétkék színűek.

Nem vagyok szenilis, ígyhát csak abban bízom, hogy tényleg addig fogja bírni a +90%-os izzó amire már alapból eljelejtem a mai dátumot!!! :lol:

Több, mint 2 éve használom a Tungsram Megalight +90%-os H4-es izzókat a kocsimban. ;) Előző műszakin is már ezekkel ment át. :) Szerdán is ezekkel fog. :)

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Egy gyors kerdesem lenne hozzatok! '92-es c14nz tipusu astram van, az elso kodlampanak a kabelei bevannak vezetve eredetileg? vagy nekem kell bekotni? most tervezem, hogy veszek kodlampakat. visszaolvastam egy ket oldalt, es lattam van projektoros, meg sima is. mi a kulombseg? melyiket erdemes megvenni?

A valaszokat es a segitseget elore is koszi!

Link to comment
Megosztás:

A váltóra rámegy egy vezeték. Az ott egy kapcsoló kivezetése, ami kapcsolja a tolatólámpák testpontját. Valószínűleg az halt be vagy csak kontakthibás a csatlakozása.

Megtaláltam (ha az volt az) lehuztam telifujtam wd40el de semmi változás. Gondolom a kapcsolónak lett kaki. Esetleg biztosítékja nincs valahol a tolatólámpának? Biztitáblán nem találtam helyét :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Egy gyors kerdesem lenne hozzatok! '92-es c14nz tipusu astram van, az elso kodlampanak a kabelei bevannak vezetve eredetileg? vagy nekem kell bekotni? most tervezem, hogy veszek kodlampakat. visszaolvastam egy ket oldalt, es lattam van projektoros, meg sima is. mi a kulombseg? melyiket erdemes megvenni?

A valaszokat es a segitseget elore is koszi!

Nekem '91-es C16NZ motoros GLS kivitel van és nem volt előkészítve a kábelezés, az első lökhárító mögött a hőérzékelő körül keresd, ha van, akkor ott kell lennie.

Valeo ködlámpa: Valeo Ez tükrős megoldású, teríti a fényt

Bosch ködlámpa: Bosch Ez pedig lencsés, inkább előre világít jobban

Nekem Valeo van (rosszul írtam tegnap), az árokba nagyon jól belátni vele (ahová igazából se a tompított se a távolsági nem világít), sokszor vettem észre ezért még időben szarvast!

Link to comment
Megosztás:

Helló! Szeretnék segítséget kérni! Elhalványult a dátumkijelző! De az óra része az fényes maradt! Ez izzós megoldás? Hogy tudom orvosolni a problémát?

Köszönöm a segítséget! :lol:

Felszeded a kispolcról a gumilapot, így ki tudod csavarni a két csavart ami a kijelzőt fogja, óvatosan magad felé kihúzod és így ki tudod cserélni az izzót a hátulján. Sima műszerfalizzó, ha már kiszedted cseréld mindkettőt, százforintos tétel..

Link to comment
Megosztás:

Felszeded a kispolcról a gumilapot, így ki tudod csavarni a két csavart ami a kijelzőt fogja, óvatosan magad felé kihúzod és így ki tudod cserélni az izzót a hátulján. Sima műszerfalizzó, ha már kiszedted cseréld mindkettőt, százforintos tétel..

Oké,köszi szépen! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Oké,köszi szépen! :lol:

Épp egy hete cseréltem kb. viszont én kék színü ledeket rendeltem hozzá. Megcsiszoltam a ledet 1000-res csiszolópapírral, hogy jobban terítse fényt. Nem gondolom mutyi tuningnak, nekem sokkal jobban tetszik kéken, kicsit modernebb hatású.

Kis segítség: A műszer kiszedésénél meggyűlhet a bajod a kicsi hely miatt, én egy vékony madzagot dugtam be félbehajta a fül alá és azzal húztam ki...

MÁS: Tudja valaki mit jelentenek a biztosítéktáblán a KL 15 feliratok? Nekem a 20as számú KL 15-ös megnevezésű rossz biztosíték miatt nem volt tolatólámpám. Ezen kívül még van 2 ugyanilyen hely. Csak érdekelne mi is az az KL 15

Link to comment
Megosztás:

Épp egy hete cseréltem kb. viszont én kék színü ledeket rendeltem hozzá. Megcsiszoltam a ledet 1000-res csiszolópapírral, hogy jobban terítse fényt. Nem gondolom mutyi tuningnak, nekem sokkal jobban tetszik kéken, kicsit modernebb hatású.

Kis segítség: A műszer kiszedésénél meggyűlhet a bajod a kicsi hely miatt, én egy vékony madzagot dugtam be félbehajta a fül alá és azzal húztam ki...

MÁS: Tudja valaki mit jelentenek a biztosítéktáblán a KL 15 feliratok? Nekem a 20as számú KL 15-ös megnevezésű rossz biztosíték miatt nem volt tolatólámpám. Ezen kívül még van 2 ugyanilyen hely. Csak érdekelne mi is az az KL 15

Na,király ötlet a kék szín,kipróbálom!

A középkonzolon belül is kicserélted kékre őket? Vagy az úgy gagyi lenne? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na,király ötlet a kék szín,kipróbálom!

A középkonzolon belül is kicserélted kékre őket? Vagy az úgy gagyi lenne? :lol:

Nekem digitklíma vezérlő és kijelző van középen és abban nem tudtam kicserélni. A fejegységem kéken világít az megy hozzá. A műszerfalban viszont kicseréltem kékre és nekem ott is nagyon bejön. Mivel gondolom kínai a led(foglalata), eléggé nehezen talált kontaktot de megoldottam. 1000-res csiszolópapírral viszont mindenképp megkell csiszolni rendesen a ledet mert nagyon egy irányba vetíti a fényt alapból.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.