Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Köszi szépen a képeket!Látom magyar gyártmány!Milyen márkájú?Hol lehet ilyet beszerezni?

Tungsram (ha jól tudom), egyszerű autósboltban vettem.

Érdekes amit ITT ír róla.

"A TUNGSRAM halogén járműlámpák különleges kvarcüveg burával készül, amely kiszűri a fény UV komponensét, ezért ezek a lámpák biztonsággal az elszíneződés veszélye nélkül használhatók műanyag reflektorokban is."

Nekem tényleg nem mattult (még ezidáig) be.

Link to comment
Megosztás:

Miután az a hőgomba a test felé van bekötve, a túl magas feszültség szakadásra utal, pl. kontakthibás a csatlakozója, szakadt a vezeték valahol.

Ez a hőgomba most melyik??Az amelyikre egy szál vezeték megy,és a szelepfedél mögött van,vagy a másik,amelyik az injektor mögött van becsavarva a szívócsonkba??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Ma délelőtt kivillogtattam a hibakódokat..Van egyszer egy 15-ös,és egy 22-es..A 22-esről tudom hogy a pillangószelep poti jeladó,a 15-öst viszont sajna nem tudom..Viszont ezek meg nem épp gyújtásmodul hibára utalnak..Ráadásul az eddigi leállásokkor nem is volt hibakód,most is csak kíváncsiságból néztem meg,és most van kettő is...Létezik az hogy hiába villogtat mást az ECU,mégis a gyújtásmodul carakszik??Hogy annak a hibáját esetleg más jeladókon mutatja ki??Vagy egyszerre esetleg 2-3 dolog hibásodott meg???Vagy hagyjam a francba az ECU villogásait,cseréljem ki a gyújtásmodult,és csókolom?? ;)
Link to comment
Megosztás:

Tungsram (ha jól tudom), egyszerű autósboltban vettem.

"A TUNGSRAM halogén járműlámpák különleges kvarcüveg burával készül, amely kiszűri a fény UV komponensét, ezért ezek a lámpák biztonsággal � az elszíneződés veszélye nélkül � használhatók műanyag reflektorokban is."

Nekem tényleg nem mattult (még ezidáig) be.

Lehet,hogy beszerzek egy ilyet!

Link to comment
Megosztás:

halihó sorstársak

tudnátok segíteni? az autómban cserélni szeretném a már meglévő riasztót és a kpzár modult bicskakulcsosra(ennek van saját riasztója is). elkeztem a beszerelést és a kpzár motor beszerlelésénél elakadtam. addig jutottam, hogy a nyitó és záró szálat sikerült megtalálnom és összekötni, de nem mozgatja a motort. 5 db kábel jön ki a motorból 1 fekete(gondolom test) 1 szürke és 1 kék (ezek a záró és nyitó szálak) és 1 barna és 1 fehér ezekre nem sikerült rájönnöm hogy mik.

HELP

Link to comment
Megosztás:

halihó sorstársak

tudnátok segíteni? az autómban cserélni szeretném a már meglévő riasztót és a kpzár modult bicskakulcsosra(ennek van saját riasztója is). elkeztem a beszerelést és a kpzár motor beszerlelésénél elakadtam. addig jutottam, hogy a nyitó és záró szálat sikerült megtalálnom és összekötni, de nem mozgatja a motort. 5 db kábel jön ki a motorból 1 fekete(gondolom test) 1 szürke és 1 kék (ezek a záró és nyitó szálak) és 1 barna és 1 fehér ezekre nem sikerült rájönnöm hogy mik.

HELP

Ezek a vezetékek az utólagos motorból jönnek kifelé? Ha igen akkor keress egy típusazonos kapcsrajzot. Így látatlanban nem hiszem hogy tudna segíteni valaki.

Egyébként általában a barna szokott a test lenni és a fekete a 12V.

Link to comment
Megosztás:

Ezek a vezetékek az utólagos motorból jönnek kifelé? Ha igen akkor keress egy típusazonos kapcsrajzot. Így látatlanban nem hiszem hogy tudna segíteni valaki.

Egyébként általában a barna szokott a test lenni és a fekete a 12V.

eddig még nem találtam hozzá való kapcsolási rajzot, de próbálkozom

Link to comment
Megosztás:

halihó sorstársak

tudnátok segíteni? az autómban cserélni szeretném a már meglévő riasztót és a kpzár modult bicskakulcsosra(ennek van saját riasztója is). elkeztem a beszerelést és a kpzár motor beszerlelésénél elakadtam. addig jutottam, hogy a nyitó és záró szálat sikerült megtalálnom és összekötni, de nem mozgatja a motort. 5 db kábel jön ki a motorból 1 fekete(gondolom test) 1 szürke és 1 kék (ezek a záró és nyitó szálak) és 1 barna és 1 fehér ezekre nem sikerült rájönnöm hogy mik.

HELP

Nem gyári kpzár van a kocsidban véletlenül?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Na szóval,akkor lehetséges hogy a rossz gyújtásmodulom zavarja be a pill.szelep poti érzékelőjét meg motor hőfok jeladót is???Mert kissé valószínűtlen/nem lehetetlen/hogy egyszerre 3 dolog is tönkremenjen a kocsiban...Már néztem a két jeladó csatlakozóját,meg vezetékeit,de sehol nem találtam hibát benne..A gyújtásmodulra meg pont ráillenek a produkált hibák...Itt a fórumon találtam régebbről modul problémákat,és teljesen hasonló az enyémhez!"A modul haldoklásának első jelei,hogy üzem melegen leáll vagy nem ill.nehezen-sokadik próbálkozásra indul be a kocsi!Aztán akár a tűző napon álló/ettől mostmár nem kell tartani a hidegek miatt/ autó sem akar beindulni!Végül már egyáltalán nem lehet beindítani,a végső stádiumban!"Hát nekem dettó ugyanezen hibákat produkálja,mindig üzem melegen áll le,és először még elsőre újraindult,majd egyre többet kellett indítózni hogy beröffenjen!Odáig még nem jutottam hogy egyáltalán ne induljon,de azt nem is akarom megvárni...de most kicsit bezavart hogy a potiról meg a hőfokjeladóról is küldi a hibakódokat/holott azoknál semmi problémát sem találtam/!Ezért kérdezem hogy az lehet-e,hogy a modul hibáját más jeladókon vetíti ki az ECU???Annál is inkább,mert megtaláltam a hibatáblázatot,és ott egyik kód sem kapcsolódik a modul hibájához! Köszi..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Na szóval,akkor lehetséges hogy a rossz gyújtásmodulom zavarja be a pill.szelep poti érzékelőjét meg motor hőfok jeladót is???Mert kissé valószínűtlen/nem lehetetlen/hogy egyszerre 3 dolog is tönkremenjen a kocsiban...Már néztem a két jeladó csatlakozóját,meg vezetékeit,de sehol nem találtam hibát benne..A gyújtásmodulra meg pont ráillenek a produkált hibák...Itt a fórumon találtam régebbről modul problémákat,és teljesen hasonló az enyémhez!"A modul haldoklásának első jelei,hogy üzem melegen leáll vagy nem ill.nehezen-sokadik próbálkozásra indul be a kocsi!Aztán akár a tűző napon álló autó sem akar beindulni!Végül már egyáltalán nem lehet beindítani,a végső stádiumban!"Hát nekem dettó ugyanezen hibákat produkálja,mindig üzem melegen áll le,és először még elsőre újraindult,majd egyre többet kellett indítózni hogy beröffenjen!Odáig még nem jutottam hogy egyáltalán ne induljon,de azt nem is akarom megvárni...de most kicsit bezavart hogy a potiról meg a hőfokjeladóról is küldi a hibakódokat/holott azoknál semmi problémát sem találtam/!Ezért kérdezem hogy az lehet-e,hogy a modul hibáját más jeladókon vetíti ki az ECU???Annál is inkább,mert megtaláltam a hibatáblázatot,és ott egyik kód sem kapcsolódik a modul hibájához! Köszi..

Modul hibánál nekem sem irtki semijen hibakódott csak egyszerűen hol ment hol nem , de ha adhatok 1 tanácsot ,bontottan ne vegyél mert én vettem és nem sokáig tartott és aztán mégis csak újjat kellet vennem így már kicsit húzósabb lett ez ára amúgy kb 10000-be kerűlt volna így meg majdne 20000 lett mert aszonták ,hogy nagyon drága és mégsem csak utána kell járni .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Na szóval,akkor lehetséges hogy a rossz gyújtásmodulom zavarja be a pill.szelep poti érzékelőjét meg motor hőfok jeladót is???Mert kissé valószínűtlen/nem lehetetlen/hogy egyszerre 3 dolog is tönkremenjen a kocsiban...Már néztem a két jeladó csatlakozóját,meg vezetékeit,de sehol nem találtam hibát benne..A gyújtásmodulra meg pont ráillenek a produkált hibák...Itt a fórumon találtam régebbről modul problémákat,és teljesen hasonló az enyémhez!"A modul haldoklásának első jelei,hogy üzem melegen leáll vagy nem ill.nehezen-sokadik próbálkozásra indul be a kocsi!Aztán akár a tűző napon álló/ettől mostmár nem kell tartani a hidegek miatt/ autó sem akar beindulni!Végül már egyáltalán nem lehet beindítani,a végső stádiumban!"Hát nekem dettó ugyanezen hibákat produkálja,mindig üzem melegen áll le,és először még elsőre újraindult,majd egyre többet kellett indítózni hogy beröffenjen!Odáig még nem jutottam hogy egyáltalán ne induljon,de azt nem is akarom megvárni...de most kicsit bezavart hogy a potiról meg a hőfokjeladóról is küldi a hibakódokat/holott azoknál semmi problémát sem találtam/!Ezért kérdezem hogy az lehet-e,hogy a modul hibáját más jeladókon vetíti ki az ECU???Annál is inkább,mert megtaláltam a hibatáblázatot,és ott egyik kód sem kapcsolódik a modul hibájához! Köszi..

Ha zavarforrást keresel, akkor már inkább a trafó lehet gyanús. Nekem is van itthon olyan (Vectrából származó gyújtótrafóm, ami annyi zavart generált, hogy pl. a BC meghülyült tőle.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A hátsó sárvédőben lévő antenna kiszedése hogy történik? Belső kárpit lebont, egy csavar fogja ha jól látom, és lefelé kihúz? Az antenna tetején lévő fekete gombot le lehet tekerni, vagy hogy jön le?

Hatchback, sedan?

Előbbinél, igen le kell venni a belső műanyag kárpitot, de nem csak egy csavar tartja, kicsit többet kell bontani hogy kijöjjön. Ha jól tudom felfelémegy ki egyben.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

A hátsó sárvédőben lévő antenna kiszedése hogy történik? Belső kárpit lebont, egy csavar fogja ha jól látom, és lefelé kihúz? Az antenna tetején lévő fekete gombot le lehet tekerni, vagy hogy jön le?

Nekem ki volt szedve a lámpabúra is, ott vettem ki (az elektromost). ;) Keresem a képet, de nem találom. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hatchback, sedan?

Előbbinél, igen le kell venni a belső műanyag kárpitot, de nem csak egy csavar tartja, kicsit többet kell bontani hogy kijöjjön. Ha jól tudom felfelémegy ki egyben.

5 ajtós.

Term. a kárpitot nem 1 csavar tartja, azt már leszedtem (1 csavar meg jópár bolha), hanem az antennát ;) Elektromosra akarom majd cserélni, azért kérdem. Van ugye a kasztnin az a barna műanyag, amiből az antenna kihuzható, azért gondoltam hogy az nem bontható, csak az antenna jön lefele ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Na szóval,akkor lehetséges hogy a rossz gyújtásmodulom zavarja be a pill.szelep poti érzékelőjét meg motor hőfok jeladót is???Mert kissé valószínűtlen/nem lehetetlen/hogy egyszerre 3 dolog is tönkremenjen a kocsiban...Már néztem a két jeladó csatlakozóját,meg vezetékeit,de sehol nem találtam hibát benne..A gyújtásmodulra meg pont ráillenek a produkált hibák...Itt a fórumon találtam régebbről modul problémákat,és teljesen hasonló az enyémhez!"A modul haldoklásának első jelei,hogy üzem melegen leáll vagy nem ill.nehezen-sokadik próbálkozásra indul be a kocsi!Aztán akár a tűző napon álló/ettől mostmár nem kell tartani a hidegek miatt/ autó sem akar beindulni!Végül már egyáltalán nem lehet beindítani,a végső stádiumban!"Hát nekem dettó ugyanezen hibákat produkálja,mindig üzem melegen áll le,és először még elsőre újraindult,majd egyre többet kellett indítózni hogy beröffenjen!Odáig még nem jutottam hogy egyáltalán ne induljon,de azt nem is akarom megvárni...de most kicsit bezavart hogy a potiról meg a hőfokjeladóról is küldi a hibakódokat/holott azoknál semmi problémát sem találtam/!Ezért kérdezem hogy az lehet-e,hogy a modul hibáját más jeladókon vetíti ki az ECU???Annál is inkább,mert megtaláltam a hibatáblázatot,és ott egyik kód sem kapcsolódik a modul hibájához! Köszi..

A hőfok jeladót ki lehet mérni, hidegen-melegen, beírod az értékeket, megmondják a cartársak jó-e.....amúgy úgy rémlik üzemi hőfokon 470ohm körül van, és nem függ össze a gyujtásmodullal.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ki volt szedve a lámpabúra is, ott vettem ki (az elektromost). ;) Keresem a képet, de nem találom. ;)

Én nem vettem ki a lámpát hanem bent a burkolat lebont és ott a legalsó nagy lyukon kibujtattam!Pont előző héten szedtem ki mert megint eltört az a műanyag drótféleség ami a közepén megy!És már másodszorra!

Nem jó utángyárit venni!Ha nekem is mégegyszer eltörik ugyhagyom!

Link to comment
Megosztás:

5 ajtós.

Term. a kárpitot nem 1 csavar tartja, azt már leszedtem (1 csavar meg jópár bolha), hanem az antennát ;) Elektromosra akarom majd cserélni, azért kérdem. Van ugye a kasztnin az a barna műanyag, amiből az antenna kihuzható, azért gondoltam hogy az nem bontható, csak az antenna jön lefele ki.

Azt bennehagyod a kaszniba!Lefele huzod ki!Az antennét asszem egy csavar fogja!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.