Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Illetve még egy kérdés:Ha lehúzom a folytószelep poti csatlakozót,akkor ugye elméletileg vészüzemmódba kapcsol,és jobban pörög az alapjáratom..és ilyenkor a jelet a főtengely jeladótól veszi az ECU!Csakhogy az enyémen állítólag nincs főtengely jeladó..na akkor ilyen esetben honnan vesz jelet az ECU??? Talán a Hall jeladótól?? Astra C14NZ 92'

Nem pörög jobban az alapjárat. Csak világítani fog a sárga lámpa

Elküldve
Gratula!Mondtam hogy bejön,nekem is így szűnt meg..Elég bosszantó meg kellemetlen tud lenni,nem utolsósorban még fájdalmas is.. :D

A bosszantó kellemetlenen kívül lehet még valami baj? Mármint tud zárlatot okozni vagy mittomén kárt az autóban? Azon kívül hogy esetleg a parkolóban fetrengve a földön rángatózok? :P

Bár valahol úgy olvastam hogy először mindig a lábbal kell érinteni a talajt és akkor elvileg nem ráz meg. Elvileg, mivel már mintha rázott volna meg úgy is az előzőm. :P

Elküldve
A bosszantó kellemetlenen kívül lehet még valami baj? Mármint tud zárlatot okozni vagy mittomén kárt az autóban? Azon kívül hogy esetleg a parkolóban fetrengve a földön rángatózok? :P

Bár valahol úgy olvastam hogy először mindig a lábbal kell érinteni a talajt és akkor elvileg nem ráz meg. Elvileg, mivel már mintha rázott volna meg úgy is az előzőm. :D

Az égadta világon semmi más bajt nem tud okozni.. :P Nekem a másik verdám 4éven keresztül csipkedett,de ha akart vagy tudott volna más-komolyabb gondot okozni,akkor gondolom lett volna rá ideje bőven :D

Elküldve
Hello Zotya!Hogy állsz a gyújtás problémáddal..Nekem már majdnem 2napja nem vacakol,de lehet csak a hidegebb idő miatt,meg rövid távokon használom csak egyenlőre...Mást nem csináltam rajta,csak a fentebb említett trafóra menő kanócot raktam rá rendesen...Bár utána még 2szer berántott,de nem állt le...Tehát még biztos nem teljes a gyógyulása..

Azóta nem mentem vele, kölcsönszondát kapok majd, azzal is kipróbálom.

Illetve még egy kérdés:Ha lehúzom a folytószelep poti csatlakozót,akkor ugye elméletileg vészüzemmódba kapcsol,és jobban pörög az alapjáratom..és ilyenkor a jelet a főtengely jeladótól veszi az ECU!Csakhogy az enyémen állítólag nincs főtengely jeladó..na akkor ilyen esetben honnan vesz jelet az ECU??? Talán a Hall jeladótól?? Astra C14NZ 92'

Nekem el sem indul poti nélkül.... :D

Elküldve
Azóta nem mentem vele, kölcsönszondát kapok majd, azzal is kipróbálom.

Nekem el sem indul poti nélkül.... :D

Nekem működik rendesen, ha a folytószelep potiról lehúzom a csatlakozót. Én 2 napig úgy jártam vele.

Elküldve
Nekem működik rendesen, ha a folytószelep potiról lehúzom a csatlakozót. Én 2 napig úgy jártam vele.

Ez a poti hol van és am mi a rendeltetésszerű oka hogy van? Csak mert ha gondoljátok megnézem én is nekem mit tesz ha lehúzom, ha van és nincs lehúzva még :D

Elküldve
Ez a poti hol van és am mi a rendeltetésszerű oka hogy van? Csak mert ha gondoljátok megnézem én is nekem mit tesz ha lehúzom, ha van és nincs lehúzva még :D

Folytószelep (pillangószelep) tengelyén van. A folytószelep állását érzékeli.

Elküldve
Ez a poti hol van és am mi a rendeltetésszerű oka hogy van? Csak mert ha gondoljátok megnézem én is nekem mit tesz ha lehúzom, ha van és nincs lehúzva még :D

A folytószelepház jobb oldalán az akku felén, fellülről egy narancssárga beles csati megy rá 3 tüskével. A pillangószelep állását figyeli egy egyszerű potméter.

Elküldve
Azóta nem mentem vele, kölcsönszondát kapok majd, azzal is kipróbálom.

Nekem el sem indul poti nélkül.... :D

Naa...ez érdekes,mert nekem is jár ill.be is indul lehúzott potival,bár van mikor felpörög az alapjáratom...de mint ahogy Atis is írta,én is jártam vele lehúzott potival,csak világított a hibalámpám...Akkor lehet hogy egy potit sem ártana beszerezned...Nekem elméletileg van még egy valahol a fiókban/bontott/,de működő autóról való...Mert én eddig csak arra tippeltem,hogy az a hibás,és beszereztem kettőt is...de ezek szerint nekem más a bibi...Ha gondolod és ki akarod cserélni,előkerítem,és szívesen elküldöm neked..

Elküldve
Naa...ez érdekes,mert nekem is jár ill.be is indul lehúzott potival,bár van mikor felpörög az alapjáratom...de mint ahogy Atis is írta,én is jártam vele lehúzott potival,csak világított a hibalámpám...Akkor lehet hogy egy potit sem ártana beszerezned...Nekem elméletileg van még egy valahol a fiókban/bontott/,de működő autóról való...Mert én eddig csak arra tippeltem,hogy az a hibás,és beszereztem kettőt is...de ezek szerint nekem más a bibi...Ha gondolod és ki akarod cserélni,előkerítem,és szívesen elküldöm neked..

Majd beszélünk róla, megvárom a szondát, aztán meglátjuk. A trafónak sem volt a leírás szerinti az ellenállása, lehet a szikra gyenge.

Elküldve
Megbnotod az kardánboxot, megcsapolod a szivargyujtó tápját, beviszed a szőnyeg alatt az ülésfűtés madzagját, teszel be két kapcsolót, és kész. Valaki csinált már ilyet.

nekem van akkor ez a két ülésfűtésem, meg egy traffipax jelzőm, ha ezek mind működnek, nem terheli le túlságosan a szivargyújtót??

Elküldve
nekem van akkor ez a két ülésfűtésem, meg egy traffipax jelzőm, ha ezek mind működnek, nem terheli le túlságosan a szivargyújtót??

az ülésfűtés kb 4 ampert vesz föl. Nézd meg mekkora a szivargyújtó biztosítéka és ha annak felét elviszi, akkor még rárakhatod... ;)

Elküldve
nekem van akkor ez a két ülésfűtésem, meg egy traffipax jelzőm, ha ezek mind működnek, nem terheli le túlságosan a szivargyújtót??

Gondolom gyárilag szivargyujtós mindegyik nem? Akkor bírnia kell.

Elküldve
Köszönöm!

Van F astrám. T4 em és egy transitom is az beteg most és nem igazán találok rajzot. Gondoltam az elektromosok jó emberek:-))

Jó emberek vagyunk mi, csak nem elektromosok. ;)

Elküldve
Köszönöm!

Van F astrám. T4 em és egy transitom is az beteg most és nem igazán találok rajzot. Gondoltam az elektromosok jó emberek:-))

Igazából a google sem dobott ki rá semmit, azért gondoltam a Ford fórumot.

Elküldve

Hello!

Elektromos ablak utólagos beépítését tervezem. Az lenne a kérdésem, hogy a vezetékelés mennyire bonyolult? Meg lehet oldani a két küszöbnél lévő elosztóktól, vagy esetleg a műszerfalat is ki kell szedni és a mögötte lévő kábelköteget "buherálni"?

Elküldve
Hello!

Elektromos ablak utólagos beépítését tervezem. Az lenne a kérdésem, hogy a vezetékelés mennyire bonyolult? Meg lehet oldani a két küszöbnél lévő elosztóktól, vagy esetleg a műszerfalat is ki kell szedni és a mögötte lévő kábelköteget "buherálni"?

Annyira nem bonyolult!

Nekem csak a két ajtóban lévő vezeték az ami gyári (az is csak részben - csak az ablakemelős kábelek lettek kiszedve az eredetiből).

Ha nem akarsz nagy bontást csinálni, akkor elég ha a műszerfal mögött elhúzod a kábeleket (én is így csináltam), tudom ez nem gyári megoldás, de a célnak megfelelt.

Képek ITT.

Elküldve
Annyira nem bonyolult!

Nekem csak a két ajtóban lévő vezeték az ami gyári (az is csak részben - csak az ablakemelős kábelek lettek kiszedve az eredetiből).

Ha nem akarsz nagy bontást csinálni, akkor elég ha a műszerfal mögött elhúzod a kábeleket (én is így csináltam), tudom ez nem gyári megoldás, de a célnak megfelelt.

Képek ITT.

Annyira azért nem is egyszerű, attól függ milyet akar. Ha elég az, hogy a 2 első ajtó egymástól függetlenül megy, akkor az még relatíve egyszerűbb. De a gyári vezérlésű már keményebb dió, a 4 elektromosról nem is beszélve. Kellenek a kábelkötegek és át kell fűzni oldalanként minimum 1-1 szálat az ajtóhoz átvezető csatikon. Vágni kell a gumikat és átfúrni a csatlakozókat mindkét oldalon. Ezen kívül nem árt, ha a szerkezet mechanikáját tartó vasakat szegecseli, ahogy gyárilag is van. A csavar mindig lelazul és akadni, recsegni fog. Aztán, ha igényes munkát akar, akkor kellenek ajtókárpitok is. A vezetékeket meg forrasztani kell, és a biztidoboznál megcsapolni egy 12V-os szálat. Stb, stb...

Elküldve
Annyira azért nem is egyszerű, attól függ milyet akar. Ha elég az, hogy a 2 első ajtó egymástól függetlenül megy, akkor az még relatíve egyszerűbb. De a gyári vezérlésű már keményebb dió, a 4 elektromosról nem is beszélve. Kellenek a kábelkötegek és át kell fűzni oldalanként minimum 1-1 szálat az ajtóhoz átvezető csatikon. Vágni kell a gumikat és átfúrni a csatlakozókat mindkét oldalon. Ezen kívül nem árt, ha a szerkezet mechanikáját tartó vasakat szegecseli, ahogy gyárilag is van. A csavar mindig lelazul és akadni, recsegni fog. Aztán, ha igényes munkát akar, akkor kellenek ajtókárpitok is. A vezetékeket meg forrasztani kell, és a biztidoboznál megcsapolni egy 12V-os szálat. Stb, stb...

Csak a két elsőt csináltam meg, én arra gondoltam)

Egy délután alatt megvolt a komplett csere (kiszerelés a donorból, beszerelés a DTL-be).

Csak az ajtóban lévő vezetéket bontottam ki az eredeti kábelkötegből, a többit magam csináltam, vezérelhető a bal 1ből is mindkettő.

Igaz a csavar az volt a dologban, hogy elsőre direkt 12-t vittem neki, így kulcs nélkül is világított, és működött, aztán vittem neki máshonnan +12-t, így már csak gyújtásra működik.

Nem egy nagy ördöngősség bekötni, főleg, hogy szívesen segítünk neki bármiben ha elakadna. ;)

Az igényességben egyetértek, úgy már kicsit babrásabb (eredeti kábelek befűzése, ilyesmi).

Nekem csavarokkal van felfogatva, újakat vettem direkt oda, méretben is oda valók. Kell alá alátét, ami nem engedi visszaforogni. Amióta beszereltem semmi nincs kilazulva. Én a szegecselésben nem bíztam (vagy inkább magamban ;) )

De a GYÍK-ban részletes leírás van, ebben biztos mindent megtalál. Ezért is jó ez a fórum! :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.