Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hali!

Van egy 92-es f astrám gyárilag ugye nincs benne elektromos ablakemelő, de most vettem bele!

Az ablakemelő olyan kocsiból van amibe gyárilag volt benne, vezető oldalon 2 gombos anyós 1.

Ha valaki tudna valami értelmes kapcsolási rajzot küldeni amin úgymond még a hülye is elmegy azt

megköszönném!

Segítségeket előre is köszönöm!

Hali!

Képekbe tudok segíteni kicsit...

Én magamtól jöttem rá nagyjából a lényegre, ami fontos, hogy ne állandó +12-t vigyél, hanem olyat ami a gyújtásról jön. én a szivargyújtótól vittem a +12-t.

De ha elakadsz, kérdezz, és segítünk! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Képekbe tudok segíteni kicsit...

Én magamtól jöttem rá nagyjából a lényegre, ami fontos, hogy ne állandó +12-t vigyél, hanem olyat ami a gyújtásról jön. én a szivargyújtótól vittem a +12-t.

De ha elakadsz, kérdezz, és segítünk! :lol:

Am...köszi! Akkor majd nekiülök és kisilabizálom, hogy mi merre hány méter!

Reméljük nem fogok robbantani! :lol:)))

Link to comment
Megosztás:

Am...köszi! Akkor majd nekiülök és kisilabizálom, hogy mi merre hány méter!

Reméljük nem fogok robbantani! :lol:)))

Már nem azért, de a GYiK topicban ott van mindkét lehetséges verzió komplett bekötése, gyakorlatilag vezetékszínekre lebontva, kapcsolási rajzzal együtt..... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Első ködlámpa bekötve :D

Viszont van egy kérdésem, az elsőnek nincs a műszerfalon visszajelzője, csak a hátsónak?

Nincs visszajelzője. Úgyis látod, ha felkapcsoltad, nem? :D

Már nem azért, de a GYiK topicban ott van mindkét lehetséges verzió komplett bekötése, gyakorlatilag vezetékszínekre lebontva, kapcsolási rajzzal együtt..... :lol:

Ahhoz kéne kicsivel több türelem, valamint szövegértelmezés. :lol: (a GyIK topic észrevételéhez)

Link to comment
Megosztás:

Első ködlámpa bekötve :D

Viszont van egy kérdésem, az elsőnek nincs a műszerfalon visszajelzője, csak a hátsónak?

Nincs visszajelzője. Úgyis látod, ha felkapcsoltad, nem? ;)

Ahhoz kéne kicsivel több türelem, valamint szövegértelmezés. :D (a GyIK topic észrevételéhez)

Van visszajelzője, csak nem a műszerfalon. :lol:

Jóvan nah... én is elnéztem... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan probléma lépett fel, hogy egyik napról a másikra nem működik a hűtő ventillátor. A ventillátor csatlakozóját lehúztam és rákötöttem az aksira és úgy működik, tehát a ventillátor jó. Tudja valaki, hogy hol van neki valami érzékelője még amit meg kellene nézin, vagy mi lehet a probléma.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan probléma lépett fel, hogy egyik napról a másikra nem működik a hűtő ventillátor. A ventillátor csatlakozóját lehúztam és rákötöttem az aksira és úgy működik, tehát a ventillátor jó. Tudja valaki, hogy hol van neki valami érzékelője még amit meg kellene nézin, vagy mi lehet a probléma.

Köszi előre is.

A hűtő oldalába van beletekerve a hőgomba ami kapcsolja. Először csak próbáld meg a sarukat elpuculni, és összedugni, ha nem múkodik, akkor hőgombát kéne cserélni :lol:

Link to comment
Megosztás:

kérdés sziasztok

amikor ráteszem a futót akkor elvileg a műszerfalon kéne világítani a vonóhorog jelnek? na ez nekem nem világit. hol lehet a hiba?

Gyári, vagy utólagos van?

tudtommal csak a gyáriak vannak a műszerfalhoz is bekötve...

Vagy ha ügyes, és korrekt szerelő kötötte be, akkor egyenesen oda tette a visszajelzőt a gyári helyére. (bár ez ritka)

Én átkötöm majd oda, jobban mutat, meg maga a tudat is megnyugtatna. :lol: :lol:

Nekem ilyen visszajelző van, és működik is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy gazdasági TK-ra vett '95-ös 1.6-os 16 szelepes F astrám. Haveromnak van egy III-as golfja. A hátsó ablaktörlő motorját át lehet valahogy 'ültetni' a Golfba az Astra-ból?

Előre is köszi!

Hát ahogy nézem a felfogatás teljesen más, és a csati is. Az a rész ahol kijön az ajtóból úgy látom nagyjából egyforma. Talán átt lehet mókolni, de szerintem nem éri meg a fáradságot, és azt sem tudni az ajtón bellül, a máshol elhelyezkedő merevítők, bordák miatt elfér-e a teljesen más szerkezet. Amúgy Klikk.

Link to comment
Megosztás:

Szerelném vissza a vonóhorgot, de még sosem csináltam...

Cseréltem a dugaljat is, de ki volt belőle csúszva 3 drót is, amit nem tudom, hogy hova is mehet.

Ez a bekötési rajz jó lesz az astrához? :lol:

7 tűs dugalj/dugvilla szabványos (ISO 1724) bekötése:

Bekötöttem, 1x igaz rosszul (forítva), de mostmár jól működik! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! F Astrába bekrepált a motoros antennám..Lesz valami hátránya ha nem motorost teszek bele?Már ha egyáltalán bele lehet...Mert még nem szedtem szét...Macerás művelet?

Nagy hátránya semmi, max könnyebben letudják törni.

A be és kivétehez meg csak le kell bontani az ott levő takaró részeket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy elektromos tetőablakot, és olvastam itt hogy van komfortelektronikás is belőle. Ha az enyémből egy darab piros drót jön ki, akkor az sima verzió, ugye? A kapcsoló és a motor között van sok kábel, de azok gondolom az irányváltást oldják meg.

92-es Omegából való, némi átalakítással, de belement az Astrába.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Egy kis segítség kellene El. ablakból.

Utólagos beépítésű két első el. ablakom bemondta az unalmast, egyszerre mindkettő. Így gyanúm a biztositékra központosult, ami nem a bizositék táblába van bekötve, és a bökkenő itt van mert nem tudom hogy hova, mert a vezeték ( poz és neg is) elmegy a bizi tábla mögötti baloldalt lévő kaszni vájatba. Nem tudom mi van ott mert a rendszer rá van kötve a gyújtásra tehát a pozitivot elvileg onnan kéne kapnia. (kereskedötöl vetem tehát nem tudok utánajárni annak aki mokulta)

A testet megkapja a karfavezérlő tehát csak a poz a gond. Nincs komfort rendszer bekötve.

Ez a fajta kétgombos karfa kapcsólom van és az anyós oldalon plusz egy egyes.

Kérdés ha a gyújtásról én lehuzok egy vezetéket és rákötöm a vezérlőre menőhöz milyen biztit tegyek rá 25 A vagy 20 A, és föleg milyen tipusú relét amit a boltban mondhatok (két motorra)?

Emigyen megkerülve a régi rendszert, mert most azért nem szedem szét az egész kasznit hogy megtaláljam hova dugta el a rendszert a szerelő.

A relét úgy kötöm be hogy adok egy testet egy direkt pozitivot az akkuról és egy kijövő jelet a gyújtásról?

Másik noob kérdés a karfa kapcsoló hogy vezérli az anyós oldali ablakot ha az ottani mikrokapcsolóra van bekötve, anélkül hogy azt kapcsolnám?

Mert érkezik három vezeték egy direkt poz. és kettő jel (vezeték) a karfakapcsolóról amiből az egyik a test kell hogy legyen mivel oda az nincs külön.

Szétszedtem a mikrokapcsolót de a belső kötések nekem kicsit rejtély.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.