Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Na várjál, nekem valami nem stimmel.

A rajzod szerint a kp vezérlésnél a fehér, és a fekete-fehér a közös szál. Ezeket kell rákötni testre (barna vezeték, vagy a kaszni valahol)

A sárgát, és a sárga-fehéret meg az autó barna-fehér, barna-piros madzagjaira. Egyiket az egyikre, másikat a másikra.

Ott nincs semmi ami miatt kimehet a bizti..... :)

A rajz szerint a fehér a lefelé, fehér/fekete a felfelé, a sárga és a sárga/fekete a közös szál (mindkettő a "fő" vezetékre van kötve a rajz szerint).

Most úgy kötöttem, hogy:

barna/piros - fehér (15A-es biztosítékkal)

barna/fehér - fehér/fekete (15A-es biztosítékkal)

fekete/sárga - sárga + sárga/fekete

Így most ha lenyomom a gombot beriasztás előtt, akkor nem nyitja ki, szóval "rendesen" működik.

Link to comment
Megosztás:

A rajz szerint a fehér a lefelé, fehér/fekete a felfelé, a sárga és a sárga/fekete a közös szál (mindkettő a "fő" vezetékre van kötve a rajz szerint).

Most úgy kötöttem, hogy:

barna/piros - fehér (15A-es biztosítékkal)

barna/fehér - fehér/fekete (15A-es biztosítékkal)

fekete/sárga - sárga + sárga/fekete

Így most ha lenyomom a gombot beriasztás előtt, akkor nem nyitja ki, szóval "rendesen" működik.

Még mindig nem egyről beszélünk. A riasztód rajza szerint a centrál vezérlő kimeneti reléinek mindhárom kivezetése ki van vezetve. Egyik relén a fehér a közös (com1), a sárga a záró (NO1) és a narancs a bontó (NC1) érintkezők. A másikon ugyanezek a színek fekete csíkkal. Végülis a funkció szempontjából lényegtelen, hogy ha megcseréled a záró érintkezőt, és a közöst, feltéve, ha a bontóra nem kötsz vezetéket (ugye a narancs, narancs-feketére nincs rákötve semmi sem?).

Viszont azt nem értem mivel kapcsolgatod őket? A fekete-sárga, és a sárga színű vezetéknek valahol a testre kéne csatlakoznia. :) A gyári központi vezérléséhez testet kell kapcsolni a vezérlő le-fel bemeneteihez!

Most akkor milyen potenciálon vannak a sárga, sárga-fekete vezetékek? Mire vannak kötve? A +12V-ot messzire kerüld el, mert zárlatot csinálsz kapcsolgatáskor!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Lenne egy kis problémám.

Opel Astra 1.7 sima szívó Dizelem van 94-es.

A motor térben szemből jobb oldalt van egy fekete doboz amiben biztosíték"2" és relé"3" van.

Kapcsolási rajz szerint sorba így jönnek egymás után

K80 Szűrőfűtés "relé" -bekötve

F36 Szűrőfűtés "biztosíték" -bekötve

F41 Izzítógyertyák "biztosíték" -bekötve

K25 Izzítási idő " -bekötve

K82 Fordulatszám motor "relé"..............Na erről gőzöm sincs hova kössem fizikailag.Egy mágnes szelepre kellene rá mennie de nem találom hova.És voltam akkora marha,hogy nem rajzoltam le.

Amikor megvettem az autót a kasznija oda volt de nagyon.Ezért vettem egy kasznit és át pakoltam bele a motort,váltót,madzagokat.

És most ott tartok,hogy minden szépen mükszik,de a "K82 Fordulatszám motor relét" hiányolja a kicsike nagyon is.

Bárhogy olvasom a könyvet egyszerüen nem találom hol lehet az a mágnes kapcsoló amire rá kellene kötnöm..-pedig rá volt

És a motor teret is át vizslattam már.

A motoron egy Lucas CAV OPC 0P02-es adagoló van.

remélem valaki tud segiteni hol az a fránya mágnes kapcsoló.

Köszönettel Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Lenne egy kis problémám.

Opel Astra 1.7 sima szívó Dizelem van 94-es.

A motor térben szemből jobb oldalt van egy fekete doboz amiben biztosíték"2" és relé"3" van.

Kapcsolási rajz szerint sorba így jönnek egymás után

K80 Szűrőfűtés "relé" -bekötve

F36 Szűrőfűtés "biztosíték" -bekötve

F41 Izzítógyertyák "biztosíték" -bekötve

K25 Izzítási idő " -bekötve

K82 Fordulatszám motor "relé"..............Na erről gőzöm sincs hova kössem fizikailag.Egy mágnes szelepre kellene rá mennie de nem találom hova.És voltam akkora marha,hogy nem rajzoltam le.

Amikor megvettem az autót a kasznija oda volt de nagyon.Ezért vettem egy kasznit és át pakoltam bele a motort,váltót,madzagokat.

És most ott tartok,hogy minden szépen mükszik,de a "K82 Fordulatszám motor relét" hiányolja a kicsike nagyon is.

Bárhogy olvasom a könyvet egyszerüen nem találom hol lehet az a mágnes kapcsoló amire rá kellene kötnöm..-pedig rá volt

És a motor teret is át vizslattam már.

A motoron egy Lucas CAV OPC 0P02-es adagoló van.

remélem valaki tud segiteni hol az a fránya mágnes kapcsoló.

Köszönettel Attila

Barna vezeték (relé 6-os láb ) : test

Zöld vezeték (relé 4-es láb ) : a generátor fordulatszámjel-kimenetére

Fekete-sárga vezeték (relé 2-es láb ) : 20-as biztosíték (20A-es)

Fekete-fehér vezeték (relé 8-as láb ) : indításgyorsítás mágnesszelepre (ez valahol az adagolón lesz, bár 1.7DR-en én nem emléxem ilyenre).

Link to comment
Megosztás:

Barna vezeték (relé 6-os láb ) : test

Zöld vezeték (relé 4-es láb ) : a generátor fordulatszámjel-kimenetére

Fekete-sárga vezeték (relé 2-es láb ) : 20-as biztosíték (20A-es)

Fekete-fehér vezeték (relé 8-as láb ) : indításgyorsítás mágnesszelepre (ez valahol az adagolón lesz, bár 1.7DR-en én nem emléxem ilyenre).

Szia köszi a választ.

Végre meg van.Ennél a tipusnál nincs mágnes szelep hanem a helyén egy vákumos csatlakozó van amit ki kelett tisztítanom és az alapjáratot utána kelet álítani és tádám mükszik.

Teheát a K82-es Fordulatszám relé az ennél a tipusnál csak elő van készítve de nem használja.

Link to comment
Megosztás:

Szia köszi a választ.

Végre meg van.Ennél a tipusnál nincs mágnes szelep hanem a helyén egy vákumos csatlakozó van amit ki kelett tisztítanom és az alapjáratot utána kelet álítani és tádám mükszik.

Teheát a K82-es Fordulatszám relé az ennél a tipusnál csak elő van készítve de nem használja.

Azért írtam, hogy nekem nem rémlik ilyesmi, nekünk is volt 17DR, de csak vákuumos cucc volt rajta.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mennyire bonyolult egy CD-s autórádiót bekötni egy 92-es F-Astrába?? Ami kicsit elriasztott,hogy a gyári "csokiban"18 szál kanóc van,az én új magnómon meg csak 12 hely..na mármost akkor valamelyik funkció tuti nem fog működni..antenna vezérlő mondjuk nem ártana ha működne..és valószinű a gyári 6 hangszórómból is csak 4 fog megszólalni..Valami hasznos tippet esetleg,ami megkönnyíti a dolgomat szívesen fogadok..Előre is köszi..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mennyire bonyolult egy CD-s autórádiót bekötni egy 92-es F-Astrába?? Ami kicsit elriasztott,hogy a gyári "csokiban"18 szál kanóc van,az én új magnómon meg csak 12 hely..na mármost akkor valamelyik funkció tuti nem fog működni..antenna vezérlő mondjuk nem ártana ha működne..és valószinű a gyári 6 hangszórómból is csak 4 fog megszólalni..Valami hasznos tippet esetleg,ami megkönnyíti a dolgomat szívesen fogadok..Előre is köszi..

Az első ajtóba lévő hangszóró és a tükörnél lévő csipogó egy kimeneten van. Vagyis ha az ajtóba lévő hangszórót bekötöd akkor fog szólni a tükörnél lévő csipogó is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mennyire bonyolult egy CD-s autórádiót bekötni egy 92-es F-Astrába?? Ami kicsit elriasztott,hogy a gyári "csokiban"18 szál kanóc van,az én új magnómon meg csak 12 hely..na mármost akkor valamelyik funkció tuti nem fog működni..antenna vezérlő mondjuk nem ártana ha működne..és valószinű a gyári 6 hangszórómból is csak 4 fog megszólalni..Valami hasznos tippet esetleg,ami megkönnyíti a dolgomat szívesen fogadok..Előre is köszi..

Szia.

Összesen 4 hangoszoró van a kocsiban bekötve mert a két csipogó az első hangszóróról van lekötve.A nagy csokiban pedig van egy kapcsolt +, egy állandó+, és egy test..."3" A hangszorokat könnyű meg találni.Fogsz egy ceruza ellemet és a szinben majdnem azonos "általában a kábel alapszine meg eggyezik csak a benne futó csík más szinű ezek tartoznak egy hangszóróhoz" kábelokat eggyiket az elem + hoz másikat az elem - hoz érinted amelyik hangszóró kattog már meg is találtad.Papír ceruza és fel ír melyik oldal.Ezzel a módszerrel a polaritást is meg tudod nézni.

Tehát van eddig +,+,-,"3"szálunk. A hangszórók "8" A magnódban pedig van még egy szabad hely az az elektromos antenna amit erősítő kapcsolásnak is szokás használni "nagy átlagban kék/fehér vezeték"sajnos gőzőm sincs milyen szinű az a szál magában a kocsiban."Müszer és ki tudod csipogtatni hátulról az antenna helyéről."

A kocsidban ha a gyári csoki van akkor ne foglalkozz a felső harmadik csokival mert az a kijelzőnek meggy.Amiatt a szálak miatt írja ki a gyári rádiónál középen melyik állomást hallgatod.

Remélem sikerül meg csinálnod

Üdv Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mennyire bonyolult egy CD-s autórádiót bekötni egy 92-es F-Astrába?? Ami kicsit elriasztott,hogy a gyári "csokiban"18 szál kanóc van,az én új magnómon meg csak 12 hely..na mármost akkor valamelyik funkció tuti nem fog működni..antenna vezérlő mondjuk nem ártana ha működne..és valószinű a gyári 6 hangszórómból is csak 4 fog megszólalni..Valami hasznos tippet esetleg,ami megkönnyíti a dolgomat szívesen fogadok..Előre is köszi..

Szerintem ö erre a 18 szálra gondolt az autóban! :)

www.tvn.hu_a0e598fc931c682008aa1724a0552bd1.jpg

Ha tényleg erre gondolsz, akkor ne idegeskedj, a hosszabbik csati neked nem fog kelleni, az ugyanis a középső kijelzőhöz tartozik, és csak a gyári magnó tudja úgyis azt vezérelni! :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ö erre a 18 szálra gondolt az autóban! :)

http://s11.images.www.tvn.hu/2011/04/18/21...724a0552bd1.jpg

Ha tényleg erre gondolsz, akkor ne idegeskedj, a hosszabbik csati neked nem fog kelleni, az ugyanis a középső kijelzőhöz tartozik, és csak a gyári magnó tudja úgyis azt vezérelni! :D

Szerintem is.Ezért írtam....A kocsidban ha a gyári csoki van akkor ne foglalkozz a felső harmadik csokival mert az a kijelzőnek meggy.Amiatt a szálak miatt írja ki a gyári rádiónál középen melyik állomást hallgatod.

Remélem sikerül meg csinálnod

Üdv Attila

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ö erre a 18 szálra gondolt az autóban! :)

http://s11.images.www.tvn.hu/2011/04/18/21...724a0552bd1.jpg

Ha tényleg erre gondolsz, akkor ne idegeskedj, a hosszabbik csati neked nem fog kelleni, az ugyanis a középső kijelzőhöz tartozik, és csak a gyári magnó tudja úgyis azt vezérelni! :D

is. :D Ott van még a sebességjel is a sebességfüggő hangerőszabályzáshoz, a telefon cuccai valamint a kormánygombok is. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném kicserélni az astrámon az antennát, mert nem valami jól veszi az adást, és az lenne a kérdésem, hogy van egy a tetőn és van a bal hátsó ajtó mellet egy antenna és melyiket kellene kicserélni és miért van egyáltalán 2 ?

Azért van kettő, mert nem első tulajdonos vagy, és azért nem fogom tudni megmondani, melyiket is kéne cserélni, mert az előző tulaj, aki képes volt összelyukasztgatni az autót egy másik antennával, nem írta meg nekem, hogy melyik is van éppen bekötve :) Ha csapotts.ggűd van, akkor gyárilag az bal hátsó ajtó mögötti van, a tetőantenna a tyuning valószínűleg. Hogy miért is lett a másik, az eredetinek a kábele rossz-e, nincs bekötve, vagy egyik sincs bekötve, azt csak te tudod megnézni. Én először átvizslatnám, hogy mi van, a hogy van, egyáltalán nem biztos, hogy egy antenna cserével javulni fog. (sőőt...)

Link to comment
Megosztás:

Uraim!:) Nagyon köszönöm a magnó bekötéssel kapcsolatos tanácsokat:) Gyakorlatilag 1,5 óra alatt megcsináltam!Tökéletes lett!Így nem volt nehéz hogy leírtátok mi micsoda:) Amúgy biztos belegabajodom,de legalábbis egy délutánom ráment volna...Mégegyszer köszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Azért van kettő, mert nem első tulajdonos vagy, és azért nem fogom tudni megmondani, melyiket is kéne cserélni, mert az előző tulaj, aki képes volt összelyukasztgatni az autót egy másik antennával, nem írta meg nekem, hogy melyik is van éppen bekötve :lol: Ha csapotts.ggűd van, akkor gyárilag az bal hátsó ajtó mögötti van, a tetőantenna a tyuning valószínűleg. Hogy miért is lett a másik, az eredetinek a kábele rossz-e, nincs bekötve, vagy egyik sincs bekötve, azt csak te tudod megnézni. Én először átvizslatnám, hogy mi van, a hogy van, egyáltalán nem biztos, hogy egy antenna cserével javulni fog. (sőőt...)

Akkor átvizsgálom, hogy melyik lehet éppen bekötve.

De lenne még egy kérdésem. Az a helyzet, hogy amikor pl megy a fűtésventillátor és egyre nagyobb fokozatra kapcsolom akkor egyre jobban parázslik a töltés visszajelző, ez mitől lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom jó helyen teszem-e fel vagy inkább a klímánál kéne, bocsánat ha tévedek.

Szóval vettem egy 96-os Astra F-et pár napja, amiben még gyárilag beépített eredeti klíma van - viszont nem működik. A klímás megnézte és ha egy külön akksiról adott feszültséget a kompresszornak, akkor elindul és működik. (Gázfeltöltés után szépen hűtött is, valószínűleg szivárog, de most nem ez a probléma.) Jobban alámászva kiderült, hogy valamilyen oknál fogva a kompresszorra menő pozitív vezetéket valaki szándékosan elvágta és zsugorcsővel szépen elszigetelte (mondjuk pont a kompresszor felőli oldalát...).

A kérdéseim első körben:

- Van-e tippetek, vajon miért tették ezt?

- A kompresszor vezérlése hogyan működik? A kapcsoló direktbe vezérli vagy átmegy valami "kompjúteren" is?

- Mit mérhetnék és milyen esetekben, hogy az elvágott vezeték másik oldalát leellenőrizzem?

- Vajon ha teszek rá egy saját relét kapcsolóval, közvetlen az akksiról, akkor mit ronthatok el?

- Van valami speciális szabályzása is a klímának vagy csak ki-/bekapcsolt állapota? A fokozatok csak a hideg/meleg levegő arányát ill. a ventillátor erősségét állítják?

Egyébként a klíma kapcsológombján a visszajelző lámpa működik rendesen kapcsolgatásnál - csak épp nem indul a kompresszor érthető okokból.

Szívesen fogadok bármilyen tippet, tanácsot!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném kicserélni az astrámon az antennát, mert nem valami jól veszi az adást, és az lenne a kérdésem, hogy van egy a tetőn és van a bal hátsó ajtó mellet egy antenna és melyiket kellene kicserélni és miért van egyáltalán 2 ?

Ezek szerint azért valamennyire veszi az adást. Először is nézd meg melyik van bekötve. Ha az oldalsó totál ki van húzva vagy totál visszanyomva akkor változik e a vétel. Vagy ha kihúzott állapotban pl fogd meg és akkor jobbnak kellene lennie a vételnek valamennyit erősít az emberi test is rajta. (pl enyém félig van kihúzva mert teljes állapotba sajna szétesik, ha megfogom kézzel van RDS ha nem akkor nincs.) A tetején is ugyan így le tudod ellenőrizni, vagy csavard le teljesen és akkor kiderül hogy az vagy a másik van bekötve. :lol: Ha egyikre se reagál semmit akkor vedd ki a lejátszót és direktbe nyomj bele egy antennát, teszt képpen.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ö erre a 18 szálra gondolt az autóban! :lol:

http://s11.images.www.tvn.hu/2011/04/18/21...724a0552bd1.jpg

Ha tényleg erre gondolsz, akkor ne idegeskedj, a hosszabbik csati neked nem fog kelleni, az ugyanis a középső kijelzőhöz tartozik, és csak a gyári magnó tudja úgyis azt vezérelni! :lol:

jó akinek még egybe van ezt nekem valami szakbarbár széjjel vagdosta grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van egy 92-es f astrám gyárilag ugye nincs benne elektromos ablakemelő, de most vettem bele!

Az ablakemelő olyan kocsiból van amibe gyárilag volt benne, vezető oldalon 2 gombos anyós 1.

Ha valaki tudna valami értelmes kapcsolási rajzot küldeni amin úgymond még a hülye is elmegy azt

megköszönném!

Segítségeket előre is köszönöm!

Hali!

Link to comment
Megosztás:

Akkor átvizsgálom, hogy melyik lehet éppen bekötve.

De lenne még egy kérdésem. Az a helyzet, hogy amikor pl megy a fűtésventillátor és egyre nagyobb fokozatra kapcsolom akkor egyre jobban parázslik a töltés visszajelző, ez mitől lehet?

Nézd át a generátor testvezetékét, ha van multimétered, mérj feszültséget járó motornál a motorblokk és a generátor fém háza között, ha 1-2V körüli értékeket mérsz, akkor nem jó a generátor testelése. Általában van a rögzítőcsavarja alá fogatva egy testkábel, vagy fémszövet szerű vezeték, azt kell a végein megtisztítani, hogy jó legyen a fémes érintkezés.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.