Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ez most már kezd vicces lenni...

Ismét felhívom őket, hogy hogyan kell beprogramozni... Erre megszólalnak, hogy az egy másik riasztóhoz vonatkozik, az enyém komfortvezérlése úgy működik hogy átállítom a zárás impulzust hosszabb időre (kulcs elfordítva zárás irányba és úgy tartva esete). Az AUX-al azt tudom megcsinálni h külön gombnyomással felhuzatom az ablakokat, és külön bezárom...

Kérdeztem ezt a dolgot, hogy a zárás vezetékére egy relét kötni, és azzal megoldani.

Azt mondta h próbáljam ki, ha átállítom hosszabb időre a zárást akkor bezárás után a motorokat "elengedi"-e a riasztó, nehogy leégjenek... Átállítottam 3,5 másodpercre, erre ahogy rányomom a bezárást, az ajtók bezáródnak, majd rögtön ki is nyílnak :) Na ennél a résznél kaptam egy kisebb idegösszeroppanást. 

Ez a visszanyitás normális jelenség lehet, vagy "rosszul" kötöttem rá a kp zárra?

(Megtudnátok mondani, hogy a riasztó le, fel és fő vezetékét a gyári kp zár melyik színű vezetékeire kell kötni? )

A gyári kp zárnál a barna-piros, barna-fehér vezetékek egyikére kell testet kapcsolni a nyitáshoz, záráshoz. ( a sorrend nem biztos) Elvileg a rákapcsolás után a jelszintje negatívra vált, tehát tök mindegy neki, hogy milyen hosszú ideig kapja a jelet. Valamit nem jól kötöttél.

Sztem kár kínlódnod az idő átállítással, mert a 3 és fél másodperc amúgy is kevés a teljes felhúzáshoz. A motorok csak addig mennek, amíg kapják a negatív jelet, nem elég nekik egy hosszabb impulzus. A biztonságos idő kb 8 másodperc. Ez télen-nyáron elég.

Én csináltam egy késleltető modult a felhúzáshoz, nem kell megijedni nem bonyolult. 1 dióda, meg egy nagyobb kondi kell a relé tekercsére. Rákötöttem a kp zár motor vezetékére polaritás helyesen. Mikor lezár a kp meghúz a relé, és úgy marad kb 12 mp-ig. Elejt amikor kisül a kondi. Lehetne bonyolultabb is mondjuk egy 555-ös ic-vel, de minek. Amit kell bőven tudja.

A riasztódon meg vagy fogalmuk sincs, hogy mit adnak el, vagy csak simán nem értenek hozzá. Mi a frásznak írják oda, hogy "komfortzár vezérlés", ha nem is tudja.

Azért feltehetnéd azt a bekötési rajzot, hátha kiokoskodunk belőle valamit......

Link to comment
Megosztás:

A gyári kp zárnál a barna-piros, barna-fehér vezetékek egyikére kell testet kapcsolni a nyitáshoz, záráshoz. ( a sorrend nem biztos) Elvileg a rákapcsolás után a jelszintje negatívra vált, tehát tök mindegy neki, hogy milyen hosszú ideig kapja a jelet. Valamit nem jól kötöttél.

Sztem kár kínlódnod az idő átállítással, mert a 3 és fél másodperc amúgy is kevés a teljes felhúzáshoz. A motorok csak addig mennek, amíg kapják a negatív jelet, nem elég nekik egy hosszabb impulzus. A biztonságos idő kb 8 másodperc. Ez télen-nyáron elég.

Én csináltam egy késleltető modult a felhúzáshoz, nem kell megijedni nem bonyolult. 1 dióda, meg egy nagyobb kondi kell a relé tekercsére. Rákötöttem a kp zár motor vezetékére polaritás helyesen. Mikor lezár a kp meghúz a relé, és úgy marad kb 12 mp-ig. Elejt amikor kisül a kondi. Lehetne bonyolultabb is mondjuk egy 555-ös ic-vel, de minek. Amit kell bőven tudja.

A riasztódon meg vagy fogalmuk sincs, hogy mit adnak el, vagy csak simán nem értenek hozzá. Mi a frásznak írják oda, hogy "komfortzár vezérlés", ha nem is tudja.

Azért feltehetnéd azt a bekötési rajzot, hátha kiokoskodunk belőle valamit......

15 másodpercre is lehet állítani, azzal nem lenne gond. Megkérdeztem hogy akkor tegnap miért mondták azt az aux vezérlés dolgot... Hát a kolléga a másik riasztóra gondolt, az tudja azt, ez meg ezt a hosszú zárás dolgot... Este felrakom a rajzot, de szvsz értelmetlen mert tuti hogy nemtudja a riasztó :) Nemtudom már h a központira hogy kötöttem rá, mert vagy fél éve szereltem be, de megnézem újra ha lesz időm rá mert vmi nem stimmel ott szerintem. 3 szálra kötöttem rá emlékeim szerint.

Link to comment
Megosztás:

Helló!Azt mondják a szerelő arcok , mindent le ellenőriztek és vagy a légtömeg mérővel lesz gond ha nem akkor a vezérlő egységemmel:(

Holnapra lesz egy teszt légtömeg mérőjük és betesztelik. milyet kell vagy érdemes venni hogy az elkövetkezőkben ne legyen vele gondom?

És ha a vezérlő egységem szarakodik van egy nagyon szuper műszerész haverom elképzelhető hogy meg lehet javítani?

Még mindig a c20xe mociról van szó:)

Köszi ha tudtok segíteni!

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok! Az üzemanyag visszajelzőm mutatója a fél állásnál nem megy följebb,holott telitankoltam már néhányszor,hátha megjavul..Ezek szerint a tankban levő érzékelő krepált be??íahhoz hogyan férek hozzá? Vagy csak a műszerfalon levő mérőm a bűnös? Segítségeteket előre is köszönöm..

Link to comment
Megosztás:

Illetve,van nekem egy Vectra műszerfalam,csak az ugye 60literig mér,az Astráé pedig 50-ig.. Ha ezt beleteszem akkor nem fog megviccelni,hogy mondjuk még akkor is mutat amikor már üres a tank??

Próbáld bele a Vectráét, ha azzal se megy fel a mutató, akkor a jeladó a bűnös. Hogy hogyan férsz hozzá, az karosszériaváltozattól is függ, Tiéd melyik fajta?

Link to comment
Megosztás:

A gyári kp zárnál a barna-piros, barna-fehér vezetékek egyikére kell testet kapcsolni a nyitáshoz, záráshoz. ( a sorrend nem biztos) Elvileg a rákapcsolás után a jelszintje negatívra vált, tehát tök mindegy neki, hogy milyen hosszú ideig kapja a jelet. Valamit nem jól kötöttél.

Sztem kár kínlódnod az idő átállítással, mert a 3 és fél másodperc amúgy is kevés a teljes felhúzáshoz. A motorok csak addig mennek, amíg kapják a negatív jelet, nem elég nekik egy hosszabb impulzus. A biztonságos idő kb 8 másodperc. Ez télen-nyáron elég.

Én csináltam egy késleltető modult a felhúzáshoz, nem kell megijedni nem bonyolult. 1 dióda, meg egy nagyobb kondi kell a relé tekercsére. Rákötöttem a kp zár motor vezetékére polaritás helyesen. Mikor lezár a kp meghúz a relé, és úgy marad kb 12 mp-ig. Elejt amikor kisül a kondi. Lehetne bonyolultabb is mondjuk egy 555-ös ic-vel, de minek. Amit kell bőven tudja.

A riasztódon meg vagy fogalmuk sincs, hogy mit adnak el, vagy csak simán nem értenek hozzá. Mi a frásznak írják oda, hogy "komfortzár vezérlés", ha nem is tudja.

Azért feltehetnéd azt a bekötési rajzot, hátha kiokoskodunk belőle valamit......

No, feltöltöttem végre a rajzokat:

http://pics.coldline.hu/pics/310717-20110817-RjAYA6.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/310718-20110817-VeUNeL.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/310719-20110817-xuATPP.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ezek alapján valóban nem tudja, de az aux sem jó a célnak, mert vagy túl rövid, vagy túl hosszú az ideje.

Sztem építs egy relémodult, és hajtsd a centrál motor vezetékeiről, esetleg egy diódán keresztül hosszú időre állított centrálvezérlésről

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! F Astra középkonzolban található kis izzók azonosak a műszerfal kis izzóival? Konkrétan a fűtés ill.a rádió kijelző megvilágítására gondolok..

nem.

A műszeregységbe, meg a radio kijelzobe foglalatos izzó kell, a középkonzolba foglalat nélküli.

http://www.baro-ker.hu/images/osram%202322mfx.JPG ez a musz.

a másikról nem találok most képet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! F Astra középkonzolban található kis izzók azonosak a műszerfal kis izzóival? Konkrétan a fűtés ill.a rádió kijelző megvilágítására gondolok..

A rádió kijelzőbe ugyan az kell mint a műszerfalba. A tipusa B8.5D

http://shop.wiltec.info/product_info.php/l...el--BX8-5d.html

A középkonzolba pedig Rizsszem izzó kell

http://www.tutihifi.hu/aru.php?kod=01520

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a segítséget,így legalább nem kell előtte szétbontanom a konzolt hogy megnézzem milyen kell.:)

Azért biztos ami biztos alapon én kiszednék egyet egyet, és azzal a kezembe mennék izzót venni, és hozzánézném az újat a régihez. Úgyis szétkell szedni a cseréhez. Szétszeded annyira rakd össze hogy ne boruljon szét a középkonzol. Én pl. úgy csináltam, hogy egy barkács áruházba vettem az izzót. A parkolóba szétszedtem a középkonzolt, a kijelzőt kiszedtem, az izzókat kivettem, bevittem magammal és úgy vettem az újakat. Kimentem az autóhoz, beraktam az izzókat, összeraktam mindent, és már mentem is. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! F Astra középkonzolban található kis izzók azonosak a műszerfal kis izzóival? Konkrétan a fűtés ill.a rádió kijelző megvilágítására gondolok..

Kinézetre ugyanolyan, csak a műszerfalba/TID-be foglalattal kell - amibe be van forrasztva az izzó. :D fekete és a zöld foglalat van nekünk benne.

A középkonzolba meg 4 db izzó kell, ott ilyen foglalatok vannak: a képen jobb szélen a fekete foglalatba megy bele.

sziasztok kérdés a hátsó antenna az hogy megy fel és hogy megy le mi vezérli mert nekem be van dögölve.

A gyári rádiók vezérlik, van erre egy szál kivezetése, de általában van mindegyik rádiónak. :D

Amikor bekapcsolod felmegy, mikor ki, akkor meg le, magyarul csak akkor van kint, amikor használod! :)

Bedögölhet sokminden miatt, lehet csak érintkezési hiba is, de lehet, hogy megfáradt a motor.

Nekem spec. a fehér műanyagszerű dolog szakadt el, ami az antenna belsejében fut, ez van feltekerve a motornál, egy tárcsán ezt mozgatja ki-be.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.