atis c14se Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 rendben a w számra ügyelek majd. Remélem tud nekem valaki segiteni hogy melyik vezeték lehet az ami kell a fordulatmérőhöz. Biztos hogy vannak akik tudják és fognak is segíteni. De amúgy ez itt a fórumon egy párszor ki lett tárgyalva, úgyhogy vissza is kereshetsz.
Dark_Errant Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 rendben a w számra ügyelek majd. Remélem tud nekem valaki segiteni hogy melyik vezeték lehet az ami kell a fordulatmérőhöz. lsd.: gyik
atis c14se Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 rendben a w számra ügyelek majd. Remélem tud nekem valaki segiteni hogy melyik vezeték lehet az ami kell a fordulatmérőhöz. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry481117
sepy Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Ugyanez volt nekem is. Megyek, mendegélek, eccercsak rántás, pech engine. Főtengelyjeladó. Csatit kitakarítottam vastagon megúsztatva WD40-nel, azóta nem csinálta a hibát és szebben is jár a motor. Bár az volt a furcsa, hogy 2500-as fordulat alatt használva nem dobta a hibát. 3000 tartóson meg elkezdte a hibajelenséget. De szerintem nálad összetettebb a dolog. Ki kéne villogtatni hogy nincs-e eltárolt hibakód most. A főtengely jeladóm ki lett cserélve nem járt sikerrel a kocsi továbbra is ugyanazt produkálja. Kivilogtattam továbra is 31 és 74 es hibát küldi. A 31 volt a jeladó akkor a légtömegmérő vacakolna? Esetleg nem lehet ezek ellenére gyújtásmodul is? Merre induljak tovább? levegőmennyiség fesz. magas. Hogyan lehet a jeladót továbbra is hibásnak írja ? THX, Sepy
Porter Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 A főtengely jeladóm ki lett cserélve nem járt sikerrel a kocsi továbbra is ugyanazt produkálja. Kivilogtattam továbra is 31 és 74 es hibát küldi. A 31 volt a jeladó akkor a légtömegmérő vacakolna? Esetleg nem lehet ezek ellenére gyújtásmodul is? Merre induljak tovább? levegőmennyiség fesz. magas. Hogyan lehet a jeladót továbbra is hibásnak írja ? THX, Sepy Minden beavatkozás után ki kell törölni a hibakódokat és utána próbálkozz tovább. Szerintem...
petiii Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry481117 köszönöm megtaláltam. hála csak óracsoportot kell cserélnem. bent van a vezeték
sepy Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Minden beavatkozás után ki kell törölni a hibakódokat és utána próbálkozz tovább. Szerintem... Ha leveszem az akksi sarut min.10percre ki kéne törölje nem? ennél a típusnál, vagy rosszul tudom?
Porter Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Ha leveszem az akksi sarut min.10percre ki kéne törölje nem? ennél a típusnál, vagy rosszul tudom? Ezt hallottam én is, szerelő mondta, de inkább várj 20 percet. De a pozitívat kell levenni, ha jól tudom...
zotya975 Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Minden beavatkozás után ki kell törölni a hibakódokat és utána próbálkozz tovább. Szerintem... Ezt hallottam én is, szerelő mondta, de inkább várj 20 percet. De a pozitívat kell levenni, ha jól tudom... Valahány hibamentes indítás után törlődik a hibakód, talán a 10.-vagy a 20.
pszilaj Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Valahány hibamentes indítás után törlődik a hibakód, talán a 10.-vagy a 20. 20... :)
X18XE Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Szia! Van egy kis félreértés a dolgokban, a komfortelektronika csak annyit csinál, hogy a gomb hosszabb megnyomására automatikusan fel, vagy lehúzza az ablakot. A régebbi verziókban csak a bal oldalra szereltek be ilyen elektronikát, facelift után mindkét oldalon ilyen már, tehát a tied nagy valószínűséggel az ( megjegyzem az enyém 94-es autó, és mindkét oldalon komfortos gyárilag). F astránál nem vagyok biztos benne, hogy bekötötték egyáltalán a komfortzárás funkciót, pl. vekinél igen. A GYIK-ban találsz leírást arról, hogy a motorokon melyik csatit kell bekötni ahhoz, hogy elérd a komfortzárás funkciót, amit más típusoknál valóban a kulcs vízszintes elfordításával lehet működtetni, f-nél csak egy reteszelt állapotot csinál a központizárnak. 4-5000 Ft-ért lehet venni ablakfelhúzó modult, amit vagy a riasztóval, vagy a központizárral lehet aktiválni. Esetleg ha bekötöd a hiányzó csatikat a motorokon, akkor elég a riasztó megfelelő kimenetéről egy relével vezérelni azokat, és így bezáratni az ablakokat. :) Köszi a gyors segítséget! Mindkét oldalon ha a gombot egy másodpercig nyomom, akkor magától le-fel megy, tehát akkor a komfortelektronika rendben van. :D Szóval ha jól értelmezem, akkor a kp zár "zárás" vezetékével ha egy relét vezérelek, majd a vezérelt relével negatívot küldök a motor 6-os csatlakozójára, majd a riasztót átállítom hogy 15 másodpercig adja a jelet a kp zárnak, akkor az ablak beriasztásnál felhúzódik ? És ezt gondolom mindkét ajtóban el kell végezni értelemszerűen, nem ? Vagy rosszul értelmeztem ?
Breki Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Köszi a gyors segítséget! Mindkét oldalon ha a gombot egy másodpercig nyomom, akkor magától le-fel megy, tehát akkor a komfortelektronika rendben van. :) Szóval ha jól értelmezem, akkor a kp zár "zárás" vezetékével ha egy relét vezérelek, majd a vezérelt relével negatívot küldök a motor 6-os csatlakozójára, majd a riasztót átállítom hogy 15 másodpercig adja a jelet a kp zárnak, akkor az ablak beriasztásnál felhúzódik ? És ezt gondolom mindkét ajtóban el kell végezni értelemszerűen, nem ? Vagy rosszul értelmeztem ? Jobb lenne a riasztó komfortzárás kimenetét használnod erre a célra, mert a kp zár nem biztos, hogy szereti a hosszú jeleket. A riasztó amit linkeltél tudja ezt a funkciót :D Ha ezt a megoldást választod, akkor elég mindkét ajtóból 1-1 vezetéket kihozni, ha netán a modul mellett döntesz, akkor a vezető oldali ajtóban minden madzag hozzáférhető.
FPepe Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Sziasztok! Opel Astra F vezető oldali ajtó fogantyú alá szerelhető elektromos ablakemelő kapcsolót keresek.Azt a verziót amelyikben 2 kapcsoló is van.Omegákban is ilyen van asszem.Az egész kapcsoló rész kellene mert nekem a kapcsolókat tartó műanyag keret is eltört,ott ahol az ajtó kárpit műanyagba lehet csavarozni. Azt hiszem elég bonyolultan írtam le mit is szeretnék,de aki jártas a témában biztos tudja mit vakeráltam le ide. Aki tud segítsen. Várom válaszotokat. Köszi! Üdv:Lacus Omegában tudtommal a sebváltó mellett van kardánboxon az ablakemelő kapcsoló :)
daykiller Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Omegában tudtommal a sebváltó mellett van kardánboxon az ablakemelő kapcsoló :) Úgy bizony. :D
X18XE Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Jobb lenne a riasztó komfortzárás kimenetét használnod erre a célra, mert a kp zár nem biztos, hogy szereti a hosszú jeleket. A riasztó amit linkeltél tudja ezt a funkciót :D Ha ezt a megoldást választod, akkor elég mindkét ajtóból 1-1 vezetéket kihozni, ha netán a modul mellett döntesz, akkor a vezető oldali ajtóban minden madzag hozzáférhető. Akkor most kicsit elvesztettem a fonalat :) A riasztónak nincs külön komfortzárás kimenete. Ha segítesz h hogy tudok képet berakni, megmutatnám a bekötési rajzát. Annó amikor vettem, kérdeztem a riasztósokat h melyik vezetékre kell kötni a riasztót h felhúzza az ablakokat... ekkor kioktattak h F astrában ezt felejtsem el, és amúgy nincs külön kimenet, hanem a zárás impulzust kellene átállítani 0,5 másodpercről hosszabb időre. Megnéztem még egyszer a kezelési könyvet és a 37. oldalon van a következő: " Az elektromos ablakemelőt (kivéve Cabrio) kívülről is bezárhatja. Ehhez tartsa a kulcsot az első ajtózár zárási pozíciójában több mint két másodpercig." Pl BMW E36 ban ugyanígy működik a dolog: kulcs zárba berak, elfordít zárás irányban, ott tart, majd kb 2 másodperc múlva az ablakok elindulnak felfelé egészen addig amíg a kulcsot zárás pozícióban tartom.
Breki Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Akkor most kicsit elvesztettem a fonalat :) A riasztónak nincs külön komfortzárás kimenete. Ha segítesz h hogy tudok képet berakni, megmutatnám a bekötési rajzát. Annó amikor vettem, kérdeztem a riasztósokat h melyik vezetékre kell kötni a riasztót h felhúzza az ablakokat... ekkor kioktattak h F astrában ezt felejtsem el, és amúgy nincs külön kimenet, hanem a zárás impulzust kellene átállítani 0,5 másodpercről hosszabb időre. Megnéztem még egyszer a kezelési könyvet és a 37. oldalon van a következő: " Az elektromos ablakemelőt (kivéve Cabrio) kívülről is bezárhatja. Ehhez tartsa a kulcsot az első ajtózár zárási pozíciójában több mint két másodpercig." Pl BMW E36 ban ugyanígy működik a dolog: kulcs zárba berak, elfordít zárás irányban, ott tart, majd kb 2 másodperc múlva az ablakok elindulnak felfelé egészen addig amíg a kulcsot zárás pozícióban tartom. Hmm, a leírásban pedig írja a komfortzárás vezérlést..... Töltsd fel a képet valamelyik képmegosztóra (pl. ide )és a linket tedd be a hsz-be.
partyarc83 Elküldve Augusztus14, 2011 Elküldve Augusztus14, 2011 Omegában tudtommal a sebváltó mellett van kardánboxon az ablakemelő kapcsoló :) Hello! Akkor neki futok még egyszer. Erről lenne szó,ezt keresném.Az enyémnek nem is az a baja igazán hogy ezen a külső házon lévő egyik felfogató fül letört,hanem a gond az hogy az a nyák amin a 2 kapcsoló található az sérült és a nyákon lévó csatlakozó ajzat sem az igazi már.Maguk a kapcsolók működnek,ha tudnék új nyákot szerkeszteni akkor még a kapcsolókat átforrasztgathatnám,de nem vagyok igazán ezer mester de amit tudok azt megoldom.De a kényelem és a praktikusság miatt gondoltam arra hogy egyszerűbb egy ugyan ilyen komplett egységet kiszedni,csatit feldugni rá és már kész is. Igy esetleg remélem már értitek mire gondolok.Valakinek esetleg elfekvőben valami hasonló:? Üdv:Lacus
FPepe Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 Hello! Akkor neki futok még egyszer. Erről lenne szó,ezt keresném.Az enyémnek nem is az a baja igazán hogy ezen a külső házon lévő egyik felfogató fül letört,hanem a gond az hogy az a nyák amin a 2 kapcsoló található az sérült és a nyákon lévó csatlakozó ajzat sem az igazi már.Maguk a kapcsolók működnek,ha tudnék új nyákot szerkeszteni akkor még a kapcsolókat átforrasztgathatnám,de nem vagyok igazán ezer mester de amit tudok azt megoldom.De a kényelem és a praktikusság miatt gondoltam arra hogy egyszerűbb egy ugyan ilyen komplett egységet kiszedni,csatit feldugni rá és már kész is. http://www.ultimatehifi.hu/kepek/termekek/...16x162t1_ic.jpg Igy esetleg remélem már értitek mire gondolok.Valakinek esetleg elfekvőben valami hasonló:? Üdv:Lacus Sztem ezt írd be az Adok-veszek rovatba a Keresek / Astra F ill. a Keresek / Autóbontó topicokba, ott előbb észreveszik :)
yankee Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 Hello! Akkor neki futok még egyszer. Erről lenne szó,ezt keresném.Az enyémnek nem is az a baja igazán hogy ezen a külső házon lévő egyik felfogató fül letört,hanem a gond az hogy az a nyák amin a 2 kapcsoló található az sérült és a nyákon lévó csatlakozó ajzat sem az igazi már.Maguk a kapcsolók működnek,ha tudnék új nyákot szerkeszteni akkor még a kapcsolókat átforrasztgathatnám,de nem vagyok igazán ezer mester de amit tudok azt megoldom.De a kényelem és a praktikusság miatt gondoltam arra hogy egyszerűbb egy ugyan ilyen komplett egységet kiszedni,csatit feldugni rá és már kész is. Igy esetleg remélem már értitek mire gondolok.Valakinek esetleg elfekvőben valami hasonló:? Üdv:Lacus Ez utángyártott kapcsoló, a gyári nem lesz jó hozzá. És ilyet nem igen fogsz találni. :) De viszont lehet venni 10ezer körül SPAL veboldalt keresd fel ott lhet kapni. spal.hu asszem.. Nekem is volt ilyen de már el adtam. :D
partyarc83 Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 Ez utángyártott kapcsoló, a gyári nem lesz jó hozzá. És ilyet nem igen fogsz találni. :) De viszont lehet venni 10ezer körül SPAL veboldalt keresd fel ott lhet kapni. spal.hu asszem.. Nekem is volt ilyen de már el adtam. :D A weboldal stimmel,át is néztem a katalógust,vektra,corsa,omega ezekhez találni,de astrahoz sajna nem árulnak,Igy majd próbálkozom tovább a keresgéléssel.Az utángyártottért sokkalom a 10 k át,ha bontóban nem találok akkor maradok a nyáklap újrakészítésénél és a meglévő kapcsolókat átforrasztom.Belinkelem az adok veszek rovatba is hátha lesz valakinek. Köszi a válaszokat. Üdv:Lacus
Porter Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 A weboldal stimmel,át is néztem a katalógust,vektra,corsa,omega ezekhez találni,de astrahoz sajna nem árulnak,Igy majd próbálkozom tovább a keresgéléssel.Az utángyártottért sokkalom a 10 k át,ha bontóban nem találok akkor maradok a nyáklap újrakészítésénél és a meglévő kapcsolókat átforrasztom.Belinkelem az adok veszek rovatba is hátha lesz valakinek. Köszi a válaszokat. Üdv:Lacus Astra F ablakemelő karfakapcsoló
partyarc83 Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 Astra F ablakemelő karfakapcsoló Köszi szépen.
X18XE Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 Hmm, a leírásban pedig írja a komfortzárás vezérlést..... Töltsd fel a képet valamelyik képmegosztóra (pl. ide )és a linket tedd be a hsz-be. Mégsem töltöttem fel a rajzot, mert időközben felhívtam a riasztósokat, és rákérdeztem ismét erre a komfortvezérlő dologra. Azt mondták hogy az "AUX" szállal szokták vezérelni a komfortelektronikát. Az első kérdésem az volt, hogy akkor most külön gombnyomással kell majd az ablakot felhúznom, és külön gombbal riasztanom ? Nem-nem, belehet programozni hogy az AUX-ot is vezérelje bekapcsoláskor... Namost itthon nem találtam ilyet a könyvében, szóval holnap ismét felhívom őket, hogy ezt hogy lehet beállítani... Tehát ha minden igaz, akkor van szálam amit a riasztó vezérel. Hogyan tovább ? 1-1 relén keresztül testet adni a motoroknak és kész ?
FPepe Elküldve Augusztus15, 2011 Elküldve Augusztus15, 2011 Mégsem töltöttem fel a rajzot, mert időközben felhívtam a riasztósokat, és rákérdeztem ismét erre a komfortvezérlő dologra. Azt mondták hogy az "AUX" szállal szokták vezérelni a komfortelektronikát. Az első kérdésem az volt, hogy akkor most külön gombnyomással kell majd az ablakot felhúznom, és külön gombbal riasztanom ? Nem-nem, belehet programozni hogy az AUX-ot is vezérelje bekapcsoláskor... Namost itthon nem találtam ilyet a könyvében, szóval holnap ismét felhívom őket, hogy ezt hogy lehet beállítani... Tehát ha minden igaz, akkor van szálam amit a riasztó vezérel. Hogyan tovább ? 1-1 relén keresztül testet adni a motoroknak és kész ? Sztem 1 relé kell, a motorok 6-os kivezetését összekötni, és a relével testelni.
X18XE Elküldve Augusztus16, 2011 Elküldve Augusztus16, 2011 Ez most már kezd vicces lenni... Ismét felhívom őket, hogy hogyan kell beprogramozni... Erre megszólalnak, hogy az egy másik riasztóhoz vonatkozik, az enyém komfortvezérlése úgy működik hogy átállítom a zárás impulzust hosszabb időre (kulcs elfordítva zárás irányba és úgy tartva esete). Az AUX-al azt tudom megcsinálni h külön gombnyomással felhuzatom az ablakokat, és külön bezárom... Kérdeztem ezt a dolgot, hogy a zárás vezetékére egy relét kötni, és azzal megoldani. Azt mondta h próbáljam ki, ha átállítom hosszabb időre a zárást akkor bezárás után a motorokat "elengedi"-e a riasztó, nehogy leégjenek... Átállítottam 3,5 másodpercre, erre ahogy rányomom a bezárást, az ajtók bezáródnak, majd rögtön ki is nyílnak :) Na ennél a résznél kaptam egy kisebb idegösszeroppanást. Ez a visszanyitás normális jelenség lehet, vagy "rosszul" kötöttem rá a kp zárra? (Megtudnátok mondani, hogy a riasztó le, fel és fő vezetékét a gyári kp zár melyik színű vezetékeire kell kötni? )
Recommended Posts