Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Helló!

Astra F 2.0 16V , c20xe motorral szerelve gyárilag. A kérdésem az lenne hidegen melegen is rendszertelenül kihagy a motorom és ritkán alapjáraton is leál. amikor ezt csinálja felgyullad a check lámpám és amig és addig nem húzz a kocsi és a ki is hagy a gyújtás vagy valami nem frankó vele. Kimérettem és főtengely jeladót villogtattak ki szakszervizben.Ki is cserélték elhoztam azt mondták nem dobja a hibát nem irta vissza elvileg jó lett teszteljem. Kb....10km megtétele után ugyanez továbbra se működik jól. amióta ezt tapasztalom előfordul hidegen első inditásnál nem megy valamelyik henger pár másodpercig aztán beindul.

Nem igazán értem egy 94-es kocsival nem boldogulnak. Pedig bsoch szervizbe hordom és ez motronic 2.8.

Városi tempónál is előfordul de országúton ha rá állok 90-100-as tempóra gondol egyet és beránt egy nagyot mint ha kihagyna egy pillanatra a gyújtásom.aztán ez vagy csinálja percekig és fuck vagy gondol egyet és működik szépen.Talán még annyi amióta vacakol mintha nem húzna rendesen csak nagyobb fordulaton tér magához...olyan 3500 felett . Mintha előtte jobban gyorsult volna azért kisebb fordulaton is.néha olyan érzésem van a régi 1.6-ban ülök.

Ha van tipp ,ötlet mi okozhatja örülnék neki.Ősszel vettem a kocsit eddig minden okkés vezérlést cseréltem, gyertya, stb... szeretném rendbe lenne de nem boldogulnak vele úgy tűnik nekem.

A katalizátorom eléggé zörög már de nem hinném az kavar ilyet. Előtte is astrám volt de sima központis azzal soha nem volt ilyesmi gondom.A tipus nem lenne elég faja én azt hitem egy jó kis c20xe azért megbízható lesz.Nem adtam még fel de bosszantó ez hogy nem tudom mi a baja.

Előre is köszi, ha tud valaki segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Astra F 2.0 16V , c20xe motorral szerelve gyárilag. A kérdésem az lenne hidegen melegen is rendszertelenül kihagy a motorom és ritkán alapjáraton is leál. amikor ezt csinálja felgyullad a check lámpám és amig és addig nem húzz a kocsi és a ki is hagy a gyújtás vagy valami nem frankó vele. Kimérettem és főtengely jeladót villogtattak ki szakszervizben.Ki is cserélték elhoztam azt mondták nem dobja a hibát nem irta vissza elvileg jó lett teszteljem. Kb....10km megtétele után ugyanez továbbra se működik jól. amióta ezt tapasztalom előfordul hidegen első inditásnál nem megy valamelyik henger pár másodpercig aztán beindul.

Nem igazán értem egy 94-es kocsival nem boldogulnak. Pedig bsoch szervizbe hordom és ez motronic 2.8.

Városi tempónál is előfordul de országúton ha rá állok 90-100-as tempóra gondol egyet és beránt egy nagyot mint ha kihagyna egy pillanatra a gyújtásom.aztán ez vagy csinálja percekig és fuck vagy gondol egyet és működik szépen.Talán még annyi amióta vacakol mintha nem húzna rendesen csak nagyobb fordulaton tér magához...olyan 3500 felett . Mintha előtte jobban gyorsult volna azért kisebb fordulaton is.néha olyan érzésem van a régi 1.6-ban ülök.

Ha van tipp ,ötlet mi okozhatja örülnék neki.Ősszel vettem a kocsit eddig minden okkés vezérlést cseréltem, gyertya, stb... szeretném rendbe lenne de nem boldogulnak vele úgy tűnik nekem.

A katalizátorom eléggé zörög már de nem hinném az kavar ilyet. Előtte is astrám volt de sima központis azzal soha nem volt ilyesmi gondom.A tipus nem lenne elég faja én azt hitem egy jó kis c20xe azért megbízható lesz.Nem adtam még fel de bosszantó ez hogy nem tudom mi a baja.

Előre is köszi, ha tud valaki segíteni!

Pedig, ha kitört darabok úgy mozdulnak, hogy elzárják a gáz útját, akkor elég meglepő rángatást-erőtlenséget tud csinálni :) Legalább öntsd ki a törmeléket belőle! :D

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Astra F 2.0 16V , c20xe motorral szerelve gyárilag. A kérdésem az lenne hidegen melegen is rendszertelenül kihagy a motorom és ritkán alapjáraton is leál. amikor ezt csinálja felgyullad a check lámpám és amig és addig nem húzz a kocsi és a ki is hagy a gyújtás vagy valami nem frankó vele. Kimérettem és főtengely jeladót villogtattak ki szakszervizben.Ki is cserélték elhoztam azt mondták nem dobja a hibát nem irta vissza elvileg jó lett teszteljem. Kb....10km megtétele után ugyanez továbbra se működik jól. amióta ezt tapasztalom előfordul hidegen első inditásnál nem megy valamelyik henger pár másodpercig aztán beindul.

Nem igazán értem egy 94-es kocsival nem boldogulnak. Pedig bsoch szervizbe hordom és ez motronic 2.8.

Városi tempónál is előfordul de országúton ha rá állok 90-100-as tempóra gondol egyet és beránt egy nagyot mint ha kihagyna egy pillanatra a gyújtásom.aztán ez vagy csinálja percekig és fuck vagy gondol egyet és működik szépen.Talán még annyi amióta vacakol mintha nem húzna rendesen csak nagyobb fordulaton tér magához...olyan 3500 felett . Mintha előtte jobban gyorsult volna azért kisebb fordulaton is.néha olyan érzésem van a régi 1.6-ban ülök.

Ha van tipp ,ötlet mi okozhatja örülnék neki.Ősszel vettem a kocsit eddig minden okkés vezérlést cseréltem, gyertya, stb... szeretném rendbe lenne de nem boldogulnak vele úgy tűnik nekem.

A katalizátorom eléggé zörög már de nem hinném az kavar ilyet. Előtte is astrám volt de sima központis azzal soha nem volt ilyesmi gondom.A tipus nem lenne elég faja én azt hitem egy jó kis c20xe azért megbízható lesz.Nem adtam még fel de bosszantó ez hogy nem tudom mi a baja.

Előre is köszi, ha tud valaki segíteni!

Ugyanez volt nekem is. Megyek, mendegélek, eccercsak rántás, pech engine. Főtengelyjeladó. Csatit kitakarítottam vastagon megúsztatva WD40-nel, azóta nem csinálta a hibát és szebben is jár a motor. Bár az volt a furcsa, hogy 2500-as fordulat alatt használva nem dobta a hibát. 3000 tartóson meg elkezdte a hibajelenséget.

De szerintem nálad összetettebb a dolog. Ki kéne villogtatni hogy nincs-e eltárolt hibakód most.

Link to comment
Megosztás:

Ez a két központi zár miben különbözik egymástól? az egyik noname a másik meg thunder.

http://www.metroman.hu/product/Autoriaszto...r-Thunder-CCL22

http://www.powertuning.hu/271-kozponti-zar...ar-4-ajtos.html

vagy ugyanaz? :D

a motorok és a rögzítőelemek ugyanazok, a különbség a távirányító és a vezérlőegység doboza :D

http://thunderwebshop.hu/?p=productsMore&iProduct=253

nekem ez van beépítve a kocsimba és tökéletesen működik már bő 1 éve, ennek jobban tetszett a távirányítója :)

Link to comment
Megosztás:

kérhetnék egy kis segítséget a beszereléshez persze csak ha te szerelted be? nálam addig áll a dolog képzeletben hogy beszerelem a motorokat az ajtókba. vezetékeket összekötöm és beledugom a vezérlőegységbe. eddig könnyű.jahh vezérlőegységet hova szereljem be ? kesztyűtartó alá? tegyük fel hogy ott jo helyen van és mi a fenét kössek hova hogy majd az indexek villogjanak? nekem azis gond hogy a 12v hol csapoljam meg? hol kell? hol kell bevezetni a tápegységig? :)

Link to comment
Megosztás:

kérhetnék egy kis segítséget a beszereléshez persze csak ha te szerelted be? nálam addig áll a dolog képzeletben hogy beszerelem a motorokat az ajtókba. vezetékeket összekötöm és beledugom a vezérlőegységbe. eddig könnyű.jahh vezérlőegységet hova szereljem be ? kesztyűtartó alá? tegyük fel hogy ott jo helyen van és mi a fenét kössek hova hogy majd az indexek villogjanak? nekem azis gond hogy a 12v hol csapoljam meg? hol kell? hol kell bevezetni a tápegységig? :)

az egészben talán a legnehezebb feladat az első ajtók átvezetőjén átvinni vezetékeket, én barbár módon kiszedtem kifúrtam a közepét 20as fúróval és azon minden vezeték átfér :D

mivel a vezetékhossz egy kicsit szűk keresztmetszet ezért a vezetőoldalon ahol van a lábra fújás műanyag terelőcsöve, annak a tetejére rögzítettem rá felülről a központizár vezérlőjét, a vezetőoldali küszöb burkolatnál található egy amolyan fő csatlakozó egység aminek két fele van, én ott mértem ki a vészvillogót bekapcsolva azt a két szálat (oldalanként 1-1) amire a két narancs vezetékeket hozzáforrasztottam, talán ott találsz a vezérlőnek állandó tápot is, én igazából az aksitól vittem külön szálat, mert az erősítőmnek is kellett a +12V :D remélem tudtam ezzel a kis leírással segíteni

Link to comment
Megosztás:

azt elfelejtettem mondani hogy nekem van riasutó a kocsiba. azzal most mit csináljak hogy hangoljam össze a kettőt? jah meg láttam a bekötési rajzot a kp zárnak hogy valami relé kell és ugy kell hátra vinni a csomagtérajtóhoz a motort. az mi? biztosíték kell a kp zárhoz ? :) bocs h fárasztalak

Link to comment
Megosztás:

azt elfelejtettem mondani hogy nekem van riasutó a kocsiba. azzal most mit csináljak hogy hangoljam össze a kettőt? jah meg láttam a bekötési rajzot a kp zárnak hogy valami relé kell és ugy kell hátra vinni a csomagtérajtóhoz a motort. az mi? biztosíték kell a kp zárhoz ? :) bocs h fárasztalak

ez 4 ajtóhoz van a hátsót még én sem berheltem meg, egyébként ami relé van a vezérlőben az a vészvillogtatására van :D fogalmam sincs a riasztó hogy lehet meg központizár nélkül, a biztosíték meg rajta van egy lengő foglalatban a piros szálon a kábelkötegen

Link to comment
Megosztás:

ez 4 ajtóhoz van a hátsót még én sem berheltem meg, egyébként ami relé van a vezérlőben az a vészvillogtatására van :) fogalmam sincs a riasztó hogy lehet meg központizár nélkül, a biztosíték meg rajta van egy lengő foglalatban a piros szálon a kábelkötegen

pedig riasztó van kp zár meg nincs. a riasztó sztem eredeti mert utána lett beépitve kürt hanem dudárol megy. nah mind1 énse értem

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A 97-es autómban gyári elektromos ablak van, és a kézikönyv szerint ha elfordítom a bezárás irányába a kulcsot és ott tartom, akkor az ablakok felhúzódnak.

Tehát ez elvileg komfortelektronika.

(Az én záram szét van hullva, éppenhogy tudom az ajtót nyitni-zárni, tehát kipróbálni nem tudom h valóban felhúzza-e..)

Ahol a riasztómat vettem azt mondták, hogy F astrában nincs komfortelektronika, és felejtsem el hogy a riasztó felhúzza az ablakokat.

Tehát megoldható az ablakfelhúzás riasztóval, vagy valóban felejtsem el?

Erről a riasztóról van szó:

http://www.autoriasztok.hu/riasztok/m-max/m-max_1.htm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A 97-es autómban gyári elektromos ablak van, és a kézikönyv szerint ha elfordítom a bezárás irányába a kulcsot és ott tartom, akkor az ablakok felhúzódnak.

Tehát ez elvileg komfortelektronika.

(Az én záram szét van hullva, éppenhogy tudom az ajtót nyitni-zárni, tehát kipróbálni nem tudom h valóban felhúzza-e..)

Ahol a riasztómat vettem azt mondták, hogy F astrában nincs komfortelektronika, és felejtsem el hogy a riasztó felhúzza az ablakokat.

Tehát megoldható az ablakfelhúzás riasztóval, vagy valóban felejtsem el?

Erről a riasztóról van szó:

http://www.autoriasztok.hu/riasztok/m-max/m-max_1.htm

Szia! Van egy kis félreértés a dolgokban, a komfortelektronika csak annyit csinál, hogy a gomb hosszabb megnyomására automatikusan fel, vagy lehúzza az ablakot. A régebbi verziókban csak a bal oldalra szereltek be ilyen elektronikát, facelift után mindkét oldalon ilyen már, tehát a tied nagy valószínűséggel az ( megjegyzem az enyém 94-es autó, és mindkét oldalon komfortos gyárilag). F astránál nem vagyok biztos benne, hogy bekötötték egyáltalán a komfortzárás funkciót, pl. vekinél igen. A GYIK-ban találsz leírást arról, hogy a motorokon melyik csatit kell bekötni ahhoz, hogy elérd a komfortzárás funkciót, amit más típusoknál valóban a kulcs vízszintes elfordításával lehet működtetni, f-nél csak egy reteszelt állapotot csinál a központizárnak.

4-5000 Ft-ért lehet venni ablakfelhúzó modult, amit vagy a riasztóval, vagy a központizárral lehet aktiválni. Esetleg ha bekötöd a hiányzó csatikat a motorokon, akkor elég a riasztó megfelelő kimenetéről egy relével vezérelni azokat, és így bezáratni az ablakokat. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A 97-es autómban gyári elektromos ablak van, és a kézikönyv szerint ha elfordítom a bezárás irányába a kulcsot és ott tartom, akkor az ablakok felhúzódnak.

Tehát ez elvileg komfortelektronika.

(Az én záram szét van hullva, éppenhogy tudom az ajtót nyitni-zárni, tehát kipróbálni nem tudom h valóban felhúzza-e..)

Ahol a riasztómat vettem azt mondták, hogy F astrában nincs komfortelektronika, és felejtsem el hogy a riasztó felhúzza az ablakokat.

Tehát megoldható az ablakfelhúzás riasztóval, vagy valóban felejtsem el?

Erről a riasztóról van szó:

http://www.autoriasztok.hu/riasztok/m-max/m-max_1.htm

Szia . Nem kell mindenkinek el hinni mindent .Hogy ez nincs ebben a tipusban meg az nincs .Nem olyan fapadosak ezek az autók mint ahogyan azt sokan gondolják ebben is van alap típus amiben nincsen semmi meg van extrás is .Pl ismerősömnek van digitklimás astrája . Tehát itt a fórumon nyugodtan kérdez itt sokat. :) látot márkahű cartársak vannak

Link to comment
Megosztás:

Szia . Nem kell mindenkinek el hinni mindent .Hogy ez nincs ebben a tipusban meg az nincs .Nem olyan fapadosak ezek az autók mint ahogyan azt sokan gondolják ebben is van alap típus amiben nincsen semmi meg van extrás is .Pl ismerősömnek van digitklimás astrája . Tehát itt a fórumon nyugodtan kérdez itt sokat. :) látot márkahű cartársak vannak

Azért a digitklíma már nem gyári felszerelés. :D Olyan azért nem volt Astrában gyárilag. :D

De amúgy egyetértek. Egy full-extrás CDX+ F Astra eléggé meg tudja szégyeníteni a mai autókat is. Max ilyen három betűs bizb?szok nincsenek benne, mint ESP. :D

Link to comment
Megosztás:

Azért a digitklíma már nem gyári felszerelés. :D Olyan azért nem volt Astrában gyárilag. :D

De amúgy egyetértek. Egy full-extrás CDX+ F Astra eléggé meg tudja szégyeníteni a mai autókat is. Max ilyen három betűs bizb?szok nincsenek benne, mint ESP. :)

No most ,hogy efektív GM-es vagy nem azt nem tudom de az öszes astrás kezelő szervek nincsennek benne mármint a tekerő gombokra gondolok .A motortérben viszont klímadolgokra rá van írva GM úgyhogy valószínű , hogy gyári meg német volt az autó .Amúgy egyet értek a szégyenítés tekintetében .Azért kevés dolog van amit nem raktak bele extra ként a germánok .

Link to comment
Megosztás:

Azért a digitklíma már nem gyári felszerelés. :D Olyan azért nem volt Astrában gyárilag. :D

De amúgy egyetértek. Egy full-extrás CDX+ F Astra eléggé meg tudja szégyeníteni a mai autókat is. Max ilyen három betűs bizb?szok nincsenek benne, mint ESP. :)

Azért ezt még gondold át picit. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra F vezető oldali ajtó fogantyú alá szerelhető elektromos ablakemelő kapcsolót keresek.Azt a verziót amelyikben 2 kapcsoló is van.Omegákban is ilyen van asszem.Az egész kapcsoló rész kellene mert nekem a kapcsolókat tartó műanyag keret is eltört,ott ahol az ajtó kárpit műanyagba lehet csavarozni.

Azt hiszem elég bonyolultan írtam le mit is szeretnék,de aki jártas a témában biztos tudja mit vakeráltam le ide.

Aki tud segítsen.

Várom válaszotokat.

Köszi!

Üdv:Lacus

Link to comment
Megosztás:

és ha mondjuk veszek egy óracsoportot azt hogy kössem be hogy működjön a fordulatszámmérőm?

Úgy tudom, hogy van amelyiknél be van kötve az óra csatlakozójába a fordulatszámmérő vezetéke is. Ott semmi extra nincs, kicseréled az óra csoportot és működni fog. De van amelyiknél be kell kötni, de azt nem tudom, hogy honnan hova kell a vezetéket húzni, de majd biztosan valaki leírja. De ha veszel óracsoportot, akkor arra ügyelni kell, hogy a w szám egyezzen. Ha w1111 es órád van, akkor a másiknak is amire cseréled w1111 nek kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, hogy van amelyiknél be van kötve az óra csatlakozójába a fordulatszámmérő vezetéke is. Ott semmi extra nincs, kicseréled az óra csoportot és működni fog. De van amelyiknél be kell kötni, de azt nem tudom, hogy honnan hova kell a vezetéket húzni, de majd biztosan valaki leírja. De ha veszel óracsoportot, akkor arra ügyelni kell, hogy a w szám egyezzen. Ha w1111 es órád van, akkor a másiknak is amire cseréled w1111 nek kell lennie.

rendben a w számra ügyelek majd. Remélem tud nekem valaki segiteni hogy melyik vezeték lehet az ami kell a fordulatmérőhöz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.