Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Az alábbi problémával fordulok hozzátok.

Hiba leírása:

Az autó menet közben leáll, a leállások időintervalluma/ciklusa változó.

(pár héttől, perc intervallumokban jelentkezik a leállás) (egyre sűrűsödik)

A leállás üzem meleg állapotban történik (A kék sávot elhagyja a hőmérőmutató)

Hiba esetén szikra nincs.

A hiba kód kiolvasás hibát nem jele.

...

Nagy valószínűséggel a HALL jeladó vagy a gyújtás elektronika lehet.

...

Én személy szerint utóbbira tippelnék, ez a gyújtáselektronika (ami a trafó alatt található) már többeket szivatott itt a fórumon is. Általában ilyen állapotban már mozgatásra is reagál: próbáld meg, hogy a motor alapjáraton megy, közben megmozgatod a gyújtáselektronika csatiját. ha ettől leáll, vagy megtorpan a motor, akkor egyértelműen az a hibás, ha nem, megpróbálhatod megmozgatni a HALL-jeladó csatiját is az elosztó alján, hátha. Ill. nekem egy csatlakozó okozott ilyet, a gyújtáselosztó mögött (szemből nézve) egy fémlemezzel a hengerfejhez rögzítve található, egy-egy vékonyabb és vastagabb vezeték megy bele alulról és felülről, mozgasd meg azt is, hátha...

Link to comment
Megosztás:

Meg kell nézni a motorokat is...mert azok is döglődhetnek... :)

Attól hogy a vezérlő kiadja az áram impulzust, még a motor nem biztos hogy végre is hajtja... :D

Így van. Nekem 1 hónap egyhelyben állás után viccelődött a bal hátsó motorka és ezért visszanyitott az összes. :D Királyvolt ezzel szórakozni. :D

Link to comment
Megosztás:

Ez csak a gyárira lehet igaz...

Az én utólag beépített motorjaimból csak a balelső vezérli a többit... :)

Gyárinál a bal első a mester. Az kívül belül nyit zár (összeset). Jobb első kívül nyit, zár, belül csak nyit (összeset ha a ballal lenyomtam mindet). Viszont ha valamelyik megragad, akkor visszanyitja mindet, hiába zárt le a többi.

Link to comment
Megosztás:

Tudsz nekem valami paramétert adni a jeladóval kapcsolatossan? igen....digit műszerfalhoz van.........

F Astrába többfajta van: 8982, 16530 és 16665. Ezek az impulzusszámok. A tiedé vektra így szerintem 8982-es. De többet én se tudok, mert az egyik oldall ahol ez volt, az megszűnt már.

Enyémre is rá van írva hogy mennyi IMP, de meg nem mondom fejből. Csak azt tudom, hogy 16530-ös.

De ha van egy ilyened, akkor ki kell próbálni. Ha nem pontos és kb kétszer annyit mutat a digitóra, akkor feleakkora kell. PL a 6-os.

Egyébként: W-szám szorozva az IMP számmal és kijön az impulzus érték. Tehát 1111 x 15 = 16665. 1102*15= 16530.

Link to comment
Megosztás:

Meg kell nézni a motorokat is...mert azok is döglődhetnek... :)

Attól hogy a vezérlő kiadja az áram impulzust, még a motor nem biztos hogy végre is hajtja... :D

de akkor mért javult meg majdnem amikor nem is a motor környékén szerelgetem.

szerintem ott lesz valami az ecu mellet.de nem tudom mit kéne megnéznem,mert szerintem valami ott nem akar rendesen müködni.

Link to comment
Megosztás:

de akkor mért javult meg majdnem amikor nem is a motor környékén szerelgetem.

szerintem ott lesz valami az ecu mellet.de nem tudom mit kéne megnéznem,mert szerintem valami ott nem akar rendesen müködni.

Pontosabban az ECU alatt. Ott van a gyári központi vezérlője. Lehet, hogy csak szét van csúszva a csatija

Link to comment
Megosztás:

Üdv. A problémám az lenne, hogy a sebességmérő műszer vagy a megtett km-t mérő óra sebességarányosan zörög. Szóval ha gyorsabban megyek akkor hangosabb és gyorsabban ad ki kerregő, kattogó hangot. Megoldaná ezt a gondot a spirál cseréje? Illetve a másik, hogy esetleg ezt okozhatja-e az előző tulaj által visszatekert és rosszul összerakott óra? Előre is köszönöm a válasz(oka)t.

Üdv: Viktor

Link to comment
Megosztás:

Üdv. A problémám az lenne, hogy a sebességmérő műszer vagy a megtett km-t mérő óra sebességarányosan zörög. Szóval ha gyorsabban megyek akkor hangosabb és gyorsabban ad ki kerregő, kattogó hangot. Megoldaná ezt a gondot a spirál cseréje? Illetve a másik, hogy esetleg ezt okozhatja-e az előző tulaj által visszatekert és rosszul összerakott óra? Előre is köszönöm a válasz(oka)t.

Üdv: Viktor

Valószínű utángyártott spirál van benne, az szokott kattogni mint állat. Bontott gyárival valószínű elhallgat. Visszatekeréshez nem kell olyanhoz nyúlni benne, ami miatt utána kattoghatna :D :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv. A problémám az lenne, hogy a sebességmérő műszer vagy a megtett km-t mérő óra sebességarányosan zörög. Szóval ha gyorsabban megyek akkor hangosabb és gyorsabban ad ki kerregő, kattogó hangot. Megoldaná ezt a gondot a spirál cseréje? Illetve a másik, hogy esetleg ezt okozhatja-e az előző tulaj által visszatekert és rosszul összerakott óra? Előre is köszönöm a válasz(oka)t.

Üdv: Viktor

Valószinüleg az lesz amit Dáwid írt, hogy az utángyártott spirál miatt kattog. Nekem is azért kattog. Már megszoktam. Bár eleinte próbálkoztam vele, hogy megoldom. A spirálba öntöttem váltó olajat, egy ideig jó is volt, de egy idő után megint csinálta. Úgyhogy már nem foglalkozok vele. Már megszoktam. Az utángyártott spirált 3500 környékén vettem, a gyári akkor azt hiszem hogy 10000 körül volt, ezért vettem az utángyártottat.

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán. A relé egy sima relé. A modul kicsit többet tud, de esetedben nincs rá szükség, mert a riasztód tudja amit kell. :)

Értem.

Akkor egy sima 12V relé kell nekem!

Neten nem igazán találtam, hogy keressem? :D

Köszönöm szépen a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Értem.

Akkor egy sima 12V relé kell nekem!

Neten nem igazán találtam, hogy keressem? :D

Köszönöm szépen a segítséget!

Mondjuk besétálsz a Lomex-be a Lehet úton, és kérsz. :) Kürtrelét nem javaslom autósboltból, mert kicsit sokat zabál. Nem biztos, hogy elbírja a kimenet. Minél alacsonyabb fogyasztású, lehetőleg 5-10A körüli terhelhetőségűt vegyél. :D Link a Lomex-hez :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.