daykiller Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 Na jó, csak az autóm 97es, a köteg pedig 96os volt :) Az mindegy.
POWERIVAN Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 15-ös nincsen. Kicsit kevés. :D 8982-es van pl. :) Ok és honnét a jó édesemből fogom tudni hogy a jeladó ami 15 impulzust ad az 8982 (és különben is mi ez a szám és hol találom mert a jeladómon az áll hogy 15 IMP ?)
roy jones jn Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 Légzsák hibát műszerrel lehet kitörölni, szalonban 5000 forintért meg is csinálják. De ha eljössz hozzám én feléért is megcsinálom. :) Ha az izzót kiveszed azzal semmit sem érsz el, ha világít a légzsák lámpa az annyit jelent, hogy hiba van/volt a rendszerben és a légzsák ki van kapcsolva. Tehát olyan, mintha nem is lenne légzsák a kocsidban. Kitörölni a hibajelzést pedig csak akkor érdemes, ha az elektromos hiba már megszűnt... kösszönöm mindekinek a segitséget,privátba írsz nekem elérhetőséget.
yankee Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 A biztitábla alatt volt elkutyulva, amit nem is bántottunk... Gyárilag nekem nem volt benn villanyablak. Most négy gyári van benne. Az első kettőt én raktam be, összedugtam az átvezetőnél és egyből világítottak a gombok. Működött is minden szépen. Aztán amikor beraktuk a hátsókat, ugye oda kellett behúzni kábelt, amit gyári rajz alapján csinált a srác, akkor rákötöttük ezt a bezárós történetet is. Mivel nem én csináltam, így sajnos nem tudom fejből, hogy mi merre található. :) Nállam is volt ez a probléma. Én is először beraktam az első kettő villanyablakot működött tökéletesen aztán jött a hátsó bekötése is és akkor nekem is produkálta ezt a hibát amit neked. És rajz alapján én arra lettem figyelmes, hogy a 2ablak illetve a 4ablakos ajtó kábel korbácsba a sárga-piros és a fekete meg van cserélve. Mert ugye elöször 2ablakos korbácsom volt az első ajtóba de a 4ablakoshoz cseréltem a bal ajtóba és utánna csinálta a hülyeségét akor jöt az 5let cseréljük a jobb ajtóba is így is volt akkor kiderült, hogy a 2ablakos jobb első gomb nem kompatibilis a 4ablakos korbáccsal. :D Szóval sztem 2 ill 4ablakos nem egy kutya. :D Bekötésben. Ezért csinálta neked is sztem. Nem rosz a relé se én egyszerűen meg cseréltem az első átvezetőkbe a piros-sárga és a fekete helyét ennyi. :D Azóta tökéletes.
richfild Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 Helló srácok! Lenne egy kérésem:) Ha vkinek van ecu-ból kiszedett vezérlő progija (akármilyen) léci küldje el. Kíváncsi lennék hogy miből áll egy ilyen progi, de sajna nincs adatkábelem. Köszi!!
spzoli Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 Nállam is volt ez a probléma. Én is először beraktam az első kettő villanyablakot működött tökéletesen aztán jött a hátsó bekötése is és akkor nekem is produkálta ezt a hibát amit neked. És rajz alapján én arra lettem figyelmes, hogy a 2ablak illetve a 4ablakos ajtó kábel korbácsba a sárga-piros és a fekete meg van cserélve. Mert ugye elöször 2ablakos korbácsom volt az első ajtóba de a 4ablakoshoz cseréltem a bal ajtóba és utánna csinálta a hülyeségét akor jöt az 5let cseréljük a jobb ajtóba is így is volt akkor kiderült, hogy a 2ablakos jobb első gomb nem kompatibilis a 4ablakos korbáccsal. :) Szóval sztem 2 ill 4ablakos nem egy kutya. :D Bekötésben. Ezért csinálta neked is sztem. Nem rosz a relé se én egyszerűen meg cseréltem az első átvezetőkbe a piros-sárga és a fekete helyét ennyi. :D Azóta tökéletes. Igen, a kábel egy dolog. A relét azért raktuk be, mert nonstop kapta a felhúzós jelet.
bcs Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 Hogyne, én! :D Beraktam a hiányzó érintkezőt a csatiba. Relé, vagy modul mindenképpen kell bele, hacsak a riasztón nem relés kimenete van az ablakfekhúzásnak. Ha van relé benne akkor nem kell külön beépíteni. Elég nagy fogyija van, sima tranzisztoros kimenet nem bírja. Ugyanígy van bekötve a tetőablak is. Így működik. :) Azt nem tudom, hogy relés kimentet van-e riasztónak, csak annyit tudok, hogy van egy szál kábel ami erre való! :D Itt a bekötése! rajz (THOR TH448) Jó a videód! :D A plusz egy szál az ajtónál nem para már megszoktam, illetve úgyis most kötöttem az ablakot és akkor a komfort kábelnek úgyis át kell húznom még egy kábelt (kimaradt :lol: ), akkor húzzok egy kábelt a riasztós ablakfelhúzásnak is! Köszönöm szépen a segítségetek!
janoo16 Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 Mert ugye elöször 2ablakos korbácsom volt az első ajtóba de a 4ablakoshoz cseréltem a bal ajtóba és utánna csinálta a hülyeségét akor jöt az 5let cseréljük a jobb ajtóba is így is volt akkor kiderült, hogy a 2ablakos jobb első gomb nem kompatibilis a 4ablakos korbáccsal. :) Szóval sztem 2 ill 4ablakos nem egy kutya. :D Bekötésben. Ezért csinálta neked is sztem. Nem rosz a relé se én egyszerűen meg cseréltem az első átvezetőkbe a piros-sárga és a fekete helyét ennyi. :D Azóta tökéletes. sajnos a hátsó ablakok villanyositásánál még nem tartok, de tervbe van véve... csak mifelénk elég ritka a hátsó elektromos ablakemelő ha már valaki végigjátszodta... a hátsó ajtók drótózása kb mekkora feladat? van valahol szintén egy X-akárhányas Y lábú csatlakozó, ameddig jó esetben be van már kábelezve? vagy előre kell minden derótot húzni?
Breki Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 Azt nem tudom, hogy relés kimentet van-e riasztónak, csak annyit tudok, hogy van egy szál kábel ami erre való! :) Itt a bekötése! rajz (THOR TH448) Jó a videód! :D A plusz egy szál az ajtónál nem para már megszoktam, illetve úgyis most kötöttem az ablakot és akkor a komfort kábelnek úgyis át kell húznom még egy kábelt (kimaradt :D ), akkor húzzok egy kábelt a riasztós ablakfelhúzásnak is! Köszönöm szépen a segítségetek! Sztem nincs relé a riasztódban erre a funkcióra (kiszokták vezetni a bontó-záró-közös érintkezőt, hogy univerzális legyen.....mint a kp zár kimenetek). A kék-fekete vezetékre tegyél egy relét, és azzal vezéreld a felhúzást, mert kinyírod a kimenetet. Nézd meg a leírását is, mert lehet, hogy be kell kapcsolni a funkciót (enyémben alapból tiltva volt) :D
bcs Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 Sztem nincs relé a riasztódban erre a funkcióra (kiszokták vezetni a bontó-záró-közös érintkezőt, hogy univerzális legyen.....mint a kp zár kimenetek). A kék-fekete vezetékre tegyél egy relét, és azzal vezéreld a felhúzást, mert kinyírod a kimenetet. Nézd meg a leírását is, mert lehet, hogy be kell kapcsolni a funkciót (enyémben alapból tiltva volt) :) Ok, mostmár értem a dolgot! Még egy kérdés a relé illetve a modul ugyanaz?
spzoli Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 sajnos a hátsó ablakok villanyositásánál még nem tartok, de tervbe van véve... csak mifelénk elég ritka a hátsó elektromos ablakemelő ha már valaki végigjátszodta... a hátsó ajtók drótózása kb mekkora feladat? van valahol szintén egy X-akárhányas Y lábú csatlakozó, ameddig jó esetben be van már kábelezve? vagy előre kell minden derótot húzni? Ha gyári kötést szeretnél, akkor 3x3as kék csati kell. Általában csak a kpzár megy a hátsó ajtóba, de az átvezetőnél a küszöbben meg tudod nézni a csatit.
Breki Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 Ok, mostmár értem a dolgot! Még egy kérdés a relé illetve a modul ugyanaz? Nem igazán. A relé egy sima relé. A modul kicsit többet tud, de esetedben nincs rá szükség, mert a riasztód tudja amit kell. :)
yankee Elküldve Augusztus8, 2011 Elküldve Augusztus8, 2011 sajnos a hátsó ablakok villanyositásánál még nem tartok, de tervbe van véve... csak mifelénk elég ritka a hátsó elektromos ablakemelő ha már valaki végigjátszodta... a hátsó ajtók drótózása kb mekkora feladat? van valahol szintén egy X-akárhányas Y lábú csatlakozó, ameddig jó esetben be van már kábelezve? vagy előre kell minden derótot húzni? Én magam kötöttem be. Egyszerűbb volt mint az elsőket be rakni. Annyit kel tudni mint az először is le írtam, hogy kell a hátsó szetthez az első ajtók kábelkorbácsa is. A bal ugye ésszerű mivel a kapcsolónak a csatlakozója meg kell legyen de önmagába nem elég a bal mivel más mint a 2ablakos így a jobbos is cserés de ott már más a gomb is jobb oldalt tehát jobb oldalra gomb is kell a 4ablakosból ez után jöhet a hátsó traktus. :) Nem igen hiszem, hogy valamelyikbe is ki lenne építve..... Max akkor van ilyen kék csati ha gyári központi zár van a kocsiba akkor talán ezzel a 3x3as kék csatival van megoldva.. Lényegébe ennyi. :D Előre pedig csak ha jól emléxem akkor 8szál kábel megy. :D Ami közvetlen az ajtóba megy az 6szál a maradék 2 az táp illetve nem kell előre húzni a testet azt le testelheted az ajtóba is vagy valahol hátul így akkor csak 7szál. Lényeg hogy az ajtóba mindig 6szál megy. 2-2 jobb-bal oldali motor működtetéséhez szolgáló vezeték fel-le irányba +1-1szál oldalanként a gyerekzárnak. ez megy közvetlen az ajtóba. A táp meg bizti táblába. és ennyi.
öcsibácsi Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Powerivan! Tudnál valami pontosabb infót adni arról a jeladóról? Azon kívül, hogy 15 impulzusos. Típus, gyártmány, száma, stb. Csak ki lehet valamit deríteni róla. :)
POWERIVAN Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Powerivan! Tudnál valami pontosabb infót adni arról a jeladóról? Azon kívül, hogy 15 impulzusos. Típus, gyártmány, száma, stb. Csak ki lehet valamit deríteni róla. :) Fogalmam sincs milyen számok kellenének........... vagy valami............. semmi nincs a jeladón csak annyi hogy "AA 15 imp" ÉS ENNYI!!! ez egy útjeladó és a váltóban van a spirál helyén !!
Skorpijo Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Fogalmam sincs milyen számok kellenének........... vagy valami............. semmi nincs a jeladón csak annyi hogy "AA 15 imp" ÉS ENNYI!!! ez egy útjeladó és a váltóban van a spirál helyén !! Mint ami a Ford váltókba van?
POWERIVAN Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Mint ami a Ford váltókba van? Nem vagyok FORD -os így nem tudom......... :(de mellékelek 1 képet OPEL KM\h jeladó Annyi különbséggel hogy ez 6 IMP ulzusos........rá van írva..... az enyém meg 15
yankee Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Mint ami a Ford váltókba van? Ne menj messzire szerintem minden olyan autóba ilyen cucc van amibe digitális a km óra napi számláló illetve az összes km. És egyben a mutató sem spirálos . Bár A megtett km és a mutató mozgását lehet két külön ilyen jeladó vezérli lényeg a lényeg. G astrába is van ilyen....
Skorpijo Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Ne menj messzire szerintem minden olyan autóba ilyen cucc van amibe digitális a km óra napi számláló illetve az összes km. És egyben a mutató sem spirálos . Bár A megtett km és a mutató mozgását lehet két külön ilyen jeladó vezérli lényeg a lényeg. G astrába is van ilyen.... Világos és tudom van amibe külön van az utra és a fordulatra is, csak most a ford ugrott be mert anno náluk volt téma vesézés pár éve, hogy hány impulzus /km ?. De ha jól rémlik akkor ott a jeladóra írt impulzus/méter-ben egyeztek ki a sebesség jeladónál...... , de lehet opel-nél máskép van vagy tévesek az emlékeim.
daykiller Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Ne menj messzire szerintem minden olyan autóba ilyen cucc van amibe digitális a km óra napi számláló illetve az összes km. És egyben a mutató sem spirálos . Bár A megtett km és a mutató mozgását lehet két külön ilyen jeladó vezérli lényeg a lényeg. G astrába is van ilyen.... Khm.... Vectrákba és Kadettekbe is ilyen van. A BC-nek kell, meg a motorvezérlőnek. F Astra is spirálos, mégis van útjeladónk.
joey13 Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Sziasztok! Az alábbi problémával fordulok hozzátok. Hiba leírása: Az autó menet közben leáll, a leállások időintervalluma/ciklusa változó. (pár héttől, perc intervallumokban jelentkezik a leállás) (egyre sűrűsödik) A leállás üzem meleg állapotban történik (A kék sávot elhagyja a hőmérőmutató) Hiba esetén szikra nincs. A hiba kód kiolvasás hibát nem jele. Talán összefügg a hibával, de nem biztos, csak meg említem, nehogy félre vezessen benneteket: Hideg indításnál kb. a második másodpercben indul a motor. (melegen azonnal) Lomha a hirtelen gázadást lassan, nem azonnal követi le. (44kW) Mintha hidegen jobban húzna. (vsz. több üzemanyag miatt) Szerintem viszonylag gyorsan melegszik. (Melegen jár, talán nem lehet gond) Forró a Hall jeladó háza. (Jó hővezetés AL) Hiba, ami nem lehetséges: Riasztó: A riasztó valószínűleg csak az üzemanyag szivattyút tiltsa. Teszt: Hiba esetén riasztó in-aktiválást követően fent áll. Majd hiba megszűnését követően in-aktivált riasztónál is bekövetkezik. Valószínű hibák lehetnek HALL jeladó, gyújtás elektronika, motorvezérlő, kábelek. HALL jeladó tesztelése: Csatlakozó a jeladóról lehúzva 1-es pin és a föld között 12 VDC (valószínű Akku fesz.) 2-es pin és a föld között 8,8 VDC (motor nem, működik, csatlakozó lehúzva) Ez így megfelelő? 3-as pin és föld között a fesz 0VDC (szerintem OK) Csatlakozót a jeladóra vissza dugva a motort elindítva. 2-es pin és a föld között 12 VDC (valószínű a multiméterrel a négyszögjelet nem tudom lekövetni folyamatos értéket látok) 2-es pin és a föld között alapjáraton a frekvencia kb. (30 Hz jónak tűnik.) Hiba esetén nem tudtuk kimérni. Mire rácsatlakoztunk. Indítást követően indult. Lehet, kivezetékezem az utastérig a hall jeladót és ráakasztom műszert. (kézi multiméter, sajna nem oszcilloszkóp) Autó adatai: Első nyilvántartásba vétel időpontja:1999. 03. 02. Gyártmány: OPEL Típus: ASTRA C 1.4 GL (F-es utolsó kiadás, Magyarországon gyártott) (C=Classic) Motorszám: X14NZ02JN…. Legnagyobb leadott teljesítmény: 44 KW (8 szelepes) (Ajtók száma: 5) Nagy valószínűséggel a HALL jeladó vagy a gyújtás elektronika lehet. Az lenne a kérdésem, hogy a gyújtáselosztóban található Hall jeladóról tudnátok-e küldeni valami szerelési anyagot, ha szerelhető. Ahogy látom, a rotort lehúzva a tengelyre rá van sajtolva a gyújtáselosztó forgórész (fém „harang”) a hall egységnél. Tehát szerintem nem szerelhető , kompletten kellene kicserélni? (kb. egy éve cseréltem elosztó fedelet) Gyártó: BOSCH Típus: 0237 521 024 JH4 Következő kérdés a gyújtáselektronikánál. Gyújtáselektronika: GM 90 360 314 (4 pin-es csati) Megfelelő –e? Ez a mérési eljárás? 2 & earth Zero 3 & earth Battery voltage 2 & 4 Flashing Jó lenne, ha lenne, de gondolom, hogy nem rendelkeztek a GM motorvezérlőről rajzzal. Típus: 1234829 Delco Electronics DS7002 BTPP. Az Astra szerelési könyvben és az autó datában található elektromos rajzok szín jelölései nem stimmelnek az autóban találhatóval. A motorvezérlőről rajz ezekben sincs. Mind ezek mellet, de nem utolsó sorban szeretnék érdeklődni, hogy tudnátok -e ajánlani valami nagyon jó elektromos szakaembert, szervizet, (lehetőleg rendelkezzen komoly tapasztalattal, esetleg jó diagnosztikával) akihez elvihetném az autómat, és nem kellene mindent kicserélni, csak, tényleg ami a hibát okozza. (Lehetőleg Budapest vagy közelében). (Ésszerű anyagi határokon belül szeretnék mozogni (12 éves a jármű, megkímélt 130 000km) a hibajavítást vagy javíttatást illetően, persze fontos az ár érték arány, ne legyen vacak fontos a megbízhatóság.) Segítségedet köszönöm! Józsi
szitya87 Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Sziasztok! Ac pumpát ellenöriztem és a relé piszkálása közben elkezdet müködni a kp zár.(Ami már lassan 1 éve nem müködik)De sajnos igy a piszkálások után sem müködik rendesen,mert valamelyik ajtot nem zárja le mindig. Kérdésem:Mi lehet ami miatt elkezdet müködni.Mit kéne megnéznem ott?
zotya975 Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Sziasztok! Ac pumpát ellenöriztem és a relé piszkálása közben elkezdet müködni a kp zár.(Ami már lassan 1 éve nem müködik)De sajnos igy a piszkálások után sem müködik rendesen,mert valamelyik ajtot nem zárja le mindig. Kérdésem:Mi lehet ami miatt elkezdet müködni.Mit kéne megnéznem ott? Hát ott van egy testelési pont az ECU mellett, talán azzal volt gond...
szitya87 Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 Hát ott van egy testelési pont az ECU mellett, talán azzal volt gond... De ez nem magyaráza hogy valamikor nem zárja be vagy nyissa ki mindegyik ajtót. Ráadásul azt a test kábelt nem piszkáltam. Azért megnézem hátha az lesz a baj.
astrásgyerek Elküldve Augusztus9, 2011 Elküldve Augusztus9, 2011 De ez nem magyaráza hogy valamikor nem zárja be vagy nyissa ki mindegyik ajtót. Ráadásul azt a test kábelt nem piszkáltam. Azért megnézem hátha az lesz a baj. Nekem a hátsó ajtók átvezetőkben volt a hiba. A sok nyitogatástól kikoszolódik a szigetelés, majd letestel. Feltéve ha nem gyári átvezetőd van, abban biztonságban van a kábelezés.
Recommended Posts