Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Csak egy helyre írj egy kérdést. Aki tud válaszolni az úgyis megtalálja, így csak a fórumot szemeteled tele -_-

Alapjáratod rendben van?

Km-óra ugyan olyan? Sebességjeladója működik?

Dáwid!

Alapjárat rendben, km-óra w1111-es, mint az előző. A sebességet méri, bár szerintem többet mér kb. 10 km/h-val mint kellene. Néhány napja egy ismerős ugyancsak az órára gyanakodott.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

olyan problémám lenne hogy ha be inditiom az autót egyfolytában világit a töltés jelző lámpa erősen nem halványan ha megyek folyamatosan akkor is,mi lehet a gond?

a másik kérdésem hogy a légzsák lámpám folyamatosan világit ezt valahogy házilag ki lehet ütni,mert az izót nem akarom ki venni?

előre is kösszönöm a segítséget

Engem egyszer egy kiovadt bizti tréfált meg, este jöttem haza, égett a töltésjelző meg úgy rémlik nem volt a középkonzolnál világítás ( ez ugye nappal nem feltűnő) lekapcsolt fényszorókkal jöttem haza, hogy maradjon power a szikrához, itthon derült ki, hogy csak egy bizti ment ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekes problémám van. Léci, aki tud írjon lehetséges variációkat a probléma megoldására!

Szóval:

C16NZ Astránkkal néhány kilométert 90 km/h -val megteszünk, majd ha egy körforgalom, kanyar, kereszteződés következik és ki kell nyomnom a kuplungot fékezéshez illetve kisebb sebességbe tevéshez, a motor azonnal leáll a kuplung kinyomásakor. Indításkor azonnal "vissza"indul. Városban szinte soha nem csinálja, 98 %-ban városon kívül nagy sebességről fékezéskor illetve sebbeségváltáskor, mint írtam.

2 hete volt : vezérműszíjszett csere, olaj+szűrő csere, légszűrő csere, pollenszűrő csere,hosszbordás szíj csere, vízpumpa+görgő csere, kilométeróra csere.

Ezeket azért írtam, hogy hátha segít elindulni a megoldás felé, mert a leállás a előbbiek elvégzése után jelentkezett.

A probléma miatt az üzemanyagszűrő és a pollenszűrő közelében levő egyik jeladó lett cserélve. Injektorfej, tömlők átnézve és mégis ugyanúgy csinálja a leállást, nem változott semmit. Nem értek az autókhoz, de szeretnék infót gyűjteni és a szerelőmnek ajánlani.

Várom a tippeket! Mindenkinek előre is köszönöm!

Jan

Nekem a MAP szenzor csöve volt elrepedve és az csinált ilyen vicceket erősebb lassításkor. :)

Nézd át a csöveket is. Jól vannak egyáltalán visszarakva? Mindegyik a helyére?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

olyan problémám lenne hogy ha be inditiom az autót egyfolytában világit a töltés jelző lámpa erősen nem halványan ha megyek folyamatosan akkor is,mi lehet a gond?

a másik kérdésem hogy a légzsák lámpám folyamatosan világit ezt valahogy házilag ki lehet ütni,mert az izót nem akarom ki venni?

előre is kösszönöm a segítséget

Légzsák hibát műszerrel lehet kitörölni, szalonban 5000 forintért meg is csinálják. De ha eljössz hozzám én feléért is megcsinálom. :) Ha az izzót kiveszed azzal semmit sem érsz el, ha világít a légzsák lámpa az annyit jelent, hogy hiba van/volt a rendszerben és a légzsák ki van kapcsolva. Tehát olyan, mintha nem is lenne légzsák a kocsidban.

Kitörölni a hibajelzést pedig csak akkor érdemes, ha az elektromos hiba már megszűnt...

Link to comment
Megosztás:

Csomagtartó központi zár beszerelve, köszi a segítséget.

A fordulatszám-mutató ugrálás maradt, m7-en 140 környékén mindig fel-felugrott ...

Viszont a harmadik kérdésemre nincs valakinek válasza? Hogy konkrétan hová kell bekötni a ködlámpákat...

Én a astra szerelési könyvből kötötem be nem tudom megvan-e neked ha nincsen akor láttam valamejik fórumozó nak biztos megvan de ha nincs akor megnézem neked .

Link to comment
Megosztás:

Á dehogy a VI. kapcs rajzot kellnézni ott pedig a E20,E21 jobb ball ködlámpa aminek van adva egyszer negatív ill.test amásik vége összevanköttve ésmegyen a rellébe (4-es kapcs) a rellé levan testelve szintén(3-as kapcs)kellneki 1 plusz a(30-askapcs ról)(5öskapcs arellén).így talán eltudsz igazodni rajta , még van tovább is de talán így könnyebb lesz .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy nem rég bekötöttem egy B Corsába elektromos ablakot! (B Corsa topicba nem igazán válaszolt senki! :) )

Itt olvastam az Astra F Gyik-ban a bekötést és a kábel színek stimmeltek!

Az egyik kérdés a komfort elektronika volt, de erre mmegtaláltam a választ:

"Mindkét oldal piros-sárga vezetékét kapcsoljuk, Ez a vezeték adja a komfortelektronika tápját is, ha lekapcsoljuk róla a feszültséget mindig újra kell tanítani az elektronikát."

A másik pedig a riasztó aktiválásakor az ablakok felhúzása??

Erre ezt találtam:

"Ennél a típusnál lehetőség van az ablakok automatikus felhúzására az autó bezárásakor.

Erre a célra szolgál a motorok csatlakozójában a 6-os pin. Jobb alsó sarok (nincs bekötve rá vezeték)

A csatlakozóra adott "-" jellel lehet a leállított autó ablakait felhúzni (sok riasztó tudja kezelni ezt a funkciót)

Az ablakok bezárásáig folyamatosan kell kapniuk a jelet! Kb.8mp."

Valaki kötött így már be riasztós felhúzást?

Elég érdekes, hogy nincs a motornál nincs vezeték és így félek nehogy leégjen vagy valami!

Illetve olvasgattam, hogy külön ablakfelhúzó modul szüksége ehhez a funkcióhoz?

Rámerjem kötni a "jobb alsó sarok" csatira, vagy inkább külön felhúzó modul!

Link to comment
Megosztás:

Á dehogy a VI. kapcs rajzot kellnézni ott pedig a E20,E21 jobb ball ködlámpa aminek van adva egyszer negatív ill.test amásik vége összevanköttve ésmegyen a rellébe (4-es kapcs) a rellé levan testelve szintén(3-as kapcs)kellneki 1 plusz a(30-askapcs ról)(5öskapcs arellén).így talán eltudsz igazodni rajta , még van tovább is de talán így könnyebb lesz .

Köszönöm, szerintem így menni fog :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy nem rég bekötöttem egy B Corsába elektromos ablakot! (B Corsa topicba nem igazán válaszolt senki! :D )

...............

Valaki kötött így már be riasztós felhúzást?

Elég érdekes, hogy nincs a motornál nincs vezeték és így félek nehogy leégjen vagy valami!

Illetve olvasgattam, hogy külön ablakfelhúzó modul szüksége ehhez a funkcióhoz?

Rámerjem kötni a "jobb alsó sarok" csatira, vagy inkább külön felhúzó modul!

Hogyne, én! :D Beraktam a hiányzó érintkezőt a csatiba. Relé, vagy modul mindenképpen kell bele, hacsak a riasztón nem relés kimenete van az ablakfekhúzásnak. Ha van relé benne akkor nem kell külön beépíteni. Elég nagy fogyija van, sima tranzisztoros kimenet nem bírja.

Ugyanígy van bekötve a tetőablak is. Így működik. :)

Link to comment
Megosztás:

Rámerjem kötni a "jobb alsó sarok" csatira, vagy inkább külön felhúzó modul!

Merjed, nem fog semmi vészes történni...

Amíg testeled a 6. lábat addig húzza fel az ablakot (akkor is, ha nincs kontakt ráadva).

A riasztónak kell kimenet ami kb 8-10 másodpercig zárja/testeli ezt a szálat (ennyi idő alatt biztos felhúzódik teljesen az ablak -ami ha a végére jutott a komfortelektronika miatt leáll).

Viszont kissé kínos a plusz egy szálat végighúzni/átkötni az ajtó-csatlakozón (30 lábas dugó)... de nem lehetetlen, már jópár dolgot átvezettem így.

Link to comment
Megosztás:

Gyumma barátom meghekkelte a bezárásos felhúzásom. Ugye mindig leszívta az akksim. Nem bezárt állapotban 100mA, bezárva pedig 200mA szürcsögött a drága. Nonstop világítottak a kapcsolók, gyújtás nélkül is működött az ablak, és persze a felhúzás jelet is folyamatosan kapta. Am kiderült, hogy a fekete és a sárgapiros kábel gyárilag fel volt cserélve a kötegben... :D fail.

Tükörfűtés relé lett közbeiktatva, így 15perc után elveszi a történetet. Most 15percig 400mA, utána 10mA. :)

Link to comment
Megosztás:

Gyumma barátom meghekkelte a bezárásos felhúzásom. Ugye mindig leszívta az akksim. Nem bezárt állapotban 100mA, bezárva pedig 200mA szürcsögött a drága. Nonstop világítottak a kapcsolók, gyújtás nélkül is működött az ablak, és persze a felhúzás jelet is folyamatosan kapta. Am kiderült, hogy a fekete és a sárgapiros kábel gyárilag fel volt cserélve a kötegben... :D fail.

Tükörfűtés relé lett közbeiktatva, így 15perc után elveszi a történetet. Most 15percig 400mA, utána 10mA. :D

Akkor mégse tett jót neki a folyamatos felhúzójel....... :)

Link to comment
Megosztás:

Na jó, csak az autóm 97es, a köteg pedig 96os volt :D

őőőőő... :D

és az ajtó-dugó elött v után volt elkutyulva?

sajnos nállam az ajtóban levő kábelkorbácsból mindez hiányzott, huzigáltam a drótokat...

akkor egy kérdés... ha gyárilag neked bentvolt, a karoszéria oldalon is megvan...? hol keressem a 6. ablakfelhúzó-drót végét? (odáig még nem jutottam :) )

Link to comment
Megosztás:

őőőőő... :D

és az ajtó-dugó elött v után volt elkutyulva?

sajnos nállam az ajtóban levő kábelkorbácsból mindez hiányzott, huzigáltam a drótokat...

akkor egy kérdés... ha gyárilag neked bentvolt, a karoszéria oldalon is megvan...? hol keressem a 6. ablakfelhúzó-drót végét? (odáig még nem jutottam :) )

A biztitábla alatt volt elkutyulva, amit nem is bántottunk... Gyárilag nekem nem volt benn villanyablak. Most négy gyári van benne. Az első kettőt én raktam be, összedugtam az átvezetőnél és egyből világítottak a gombok. Működött is minden szépen. Aztán amikor beraktuk a hátsókat, ugye oda kellett behúzni kábelt, amit gyári rajz alapján csinált a srác, akkor rákötöttük ezt a bezárós történetet is. Mivel nem én csináltam, így sajnos nem tudom fejből, hogy mi merre található. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.