Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem is 17D van és semmi ilyen nincs benne.Az izzitórelé az akksi fölött van a motortérben Nekem!

A turbo dízelekben van elektronika az izzításhoz. Szerepe pl., hogy meleg motornál nem ad utóizzítást.

A sima 1.7D-ben csak egy időrelé van az izzításhoz. Hideg-meleg motornál egyforma izzítási időt ad. :D

Link to comment
Megosztás:

A turbo dízelekben van elektronika az izzításhoz. Szerepe pl., hogy meleg motornál nem ad utóizzítást.

A sima 1.7D-ben csak egy időrelé van az izzításhoz. Hideg-meleg motornál egyforma izzítási időt ad. :D

DTL-ben is kéne legyen ilyen??? :icon4:

Nekem nem rémlik, pedig már bontottam le párszor azt a részt is... :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy hogyan kell leszedni az első fényszóróról az üveget, meg az irányjelzőket? Feketére szeretném festeni a belsejét. Aki csinált már ilyet segítsen!

Valaki hőlégfúvóval melegítette, de az irányjelzőt nem kell leszedni,nincs rajta. Feketén jobban dobja a fényt? :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok a belsőlevegő keringető kapcsolóban az izzó csak akkor világit ha benyomom ez normális? és honnan tudom hogy most belső kering nem a külső levegő???

Halványan világít mindíg, de ha benyomod a gombot, akkor sokkal jobban látszik!

Hallatszik, hogy nyitja-zárja a vákuum a kis csappanytút! (ha esőben megpróbálod, akkor sokkal hamarabb bepárásodik az egész autó!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok a belsőlevegő keringető kapcsolóban az izzó csak akkor világit ha benyomom ez normális? és honnan tudom hogy most belső kering nem a külső levegő???

Én úgy vettem észre, hogy ha rányomom a belsőkeringtetést, akkor jobban fújja a venti a levegőt, mint normál állapotban. Ezt a pollenszűrő okozza. Ezzel a módszerrel is tudod ellenőrizni. :)

Link to comment
Megosztás:

Hasonló okosságot csinált nekem, amikor leszakadt a testelés a motor és a kasztni között :)

basztikuli. csak ez volt tényleg a baj! nem láttuk az akutálca tartó alatt tényleg nem volt kontakt :D

direktbe ráfogtunk a motor oldalára egy bikakábelt másik végét az aksira és lám pöccent a kis lusta!

Srácok nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Ha esetleg Pesten (III, XI, XXII.ker) valakinek kábeltévével (Digi) "problémája" lenne segítek szívesen!

még egyszer THX!

Link to comment
Megosztás:

basztikuli. csak ez volt tényleg a baj! nem láttuk az akutálca tartó alatt tényleg nem volt kontakt :)

direktbe ráfogtunk a motor oldalára egy bikakábelt másik végét az aksira és lám pöccent a kis lusta!

Srácok nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Ha esetleg Pesten (III, XI, XXII.ker) valakinek kábeltévével (Digi) "problémája" lenne segítek szívesen!

még egyszer THX!

Ez volt 2 hónap egy szerelőnél? :D :lol: röhögnék, ha nem lenne siralmas :D :D

Link to comment
Megosztás:

hát igen elég vicces- siralmas a dolog. és ami nagyon durva hogy önindítót meg mindenféle más elektronikát akart velem cseréltetni! nem értem hogy mindenkivel ezt csinálja vagy csak engem nézett madárnak? rengeteg autót hordanak hozzá!

vajon mindenkivel ezt csinálja???

na mindegy, az a lényeg hogy megy a szekér.

lehet még egy kérdésem? nem ment eddig a fordulatszám mérőm, a nagy kábelcibálásokban megtaláltuk a hiba okát is, de szerintem hülyeséget mér, hideg motornál alapjáraton felmegy 2500- 2600 ig a fordulat majd visszaesik egy kicsit. a motor biztosan nem forog akkorát jó az alapjárat rajta. mennyit kellene mutasson, és hol lehet ezt kalibrálni? (lehet hogy csak a mutató van rosszul rárakva a tengelyre?) volt már szétszedve, állítólag számlap lett benne cserélve. nem tudom mi szükség lehetett rá...

Link to comment
Megosztás:

hát igen elég vicces- siralmas a dolog. és ami nagyon durva hogy önindítót meg mindenféle más elektronikát akart velem cseréltetni! nem értem hogy mindenkivel ezt csinálja vagy csak engem nézett madárnak? rengeteg autót hordanak hozzá!

vajon mindenkivel ezt csinálja???

na mindegy, az a lényeg hogy megy a szekér.

lehet még egy kérdésem? nem ment eddig a fordulatszám mérőm, a nagy kábelcibálásokban megtaláltuk a hiba okát is, de szerintem hülyeséget mér, hideg motornál alapjáraton felmegy 2500- 2600 ig a fordulat majd visszaesik egy kicsit. a motor biztosan nem forog akkorát jó az alapjárat rajta. mennyit kellene mutasson, és hol lehet ezt kalibrálni? (lehet hogy csak a mutató van rosszul rárakva a tengelyre?) volt már szétszedve, állítólag számlap lett benne cserélve. nem tudom mi szükség lehetett rá...

A mutató csak egy féle képpen megy föl ha jól emlékszem, az le van lapolva. én inkább azt nézném meg, hogy a generátor szíjtárcsája, mennyire van szétkopva, esetleg nincs -e más méretű ékszíj rajta. A dízel ford.szémmérő a generátorról veszi a jelet, és ha nem a gyári áttételek vannak (máshol áll a szíj, más a tárcsa mérete, stb. akkor már nem azt méri, ami van :)

Link to comment
Megosztás:

hát igen elég vicces- siralmas a dolog. és ami nagyon durva hogy önindítót meg mindenféle más elektronikát akart velem cseréltetni! nem értem hogy mindenkivel ezt csinálja vagy csak engem nézett madárnak? rengeteg autót hordanak hozzá!

vajon mindenkivel ezt csinálja???

na mindegy, az a lényeg hogy megy a szekér.

lehet még egy kérdésem? nem ment eddig a fordulatszám mérőm, a nagy kábelcibálásokban megtaláltuk a hiba okát is, de szerintem hülyeséget mér, hideg motornál alapjáraton felmegy 2500- 2600 ig a fordulat majd visszaesik egy kicsit. a motor biztosan nem forog akkorát jó az alapjárat rajta. mennyit kellene mutasson, és hol lehet ezt kalibrálni? (lehet hogy csak a mutató van rosszul rárakva a tengelyre?) volt már szétszedve, állítólag számlap lett benne cserélve. nem tudom mi szükség lehetett rá...

Nem lehet, hogy benzines az órád? Meddig van skálázva?

Link to comment
Megosztás:

J0hnny tanácsára megkérezem itt:

Sziasztok!

Tegnap vettem észre, hogy a belső-levegő keringtető kapcsolóján ha benyomom nem ég a visszajelző izzó. A keringtetés az működik.

Azt szeretném kérdezni, hogy ezt hogy tudom kicserélni? Ugye nem kell lebontani az egészet? :)

Megnéztem a GyIk-ben, ott kifejezetten erre nem volt válasz, csak a teljes közép-konzol lebontására. Van ott egy kép a kapcsolóról, amin látszik, hogy a tetején 2 ilyen beakasztós fül tartja, gondolom azokat kell lenyomni, akkor pattan ki. De az alján is van ilyen?

Egy picit megfeszegettem csavarhúzóval, egész könnyen mozog.

Kellemes napot!

Cosso

Link to comment
Megosztás:

sziasztok a belsőlevegő keringető kapcsolóban az izzó csak akkor világit ha benyomom ez normális? és honnan tudom hogy most belső kering nem a külső levegő???

Hello!

Igen, csak akkor világít, ha benyomod, ezzel jelzi, hogy be van kapcsolva. Onnan tudod hogy belső levegő kering, hogy benyomod a gombot és világít az a kis sárga lámpa a gombon! :D De egyébént ha nem világítana a lámpa, mint most nekem, akkor onnan tudni, hogy pl. fel van kapcsolva 2-esre (itt már jobban érezni) benyomod a gombot és egy picivel jobban (erősebben) fújja a levegőt.

Üdv.

:)

Link to comment
Megosztás:

J0hnny tanácsára megkérezem itt:

Sziasztok!

Tegnap vettem észre, hogy a belső-levegő keringtető kapcsolóján ha benyomom nem ég a visszajelző izzó. A keringtetés az működik.

Azt szeretném kérdezni, hogy ezt hogy tudom kicserélni? Ugye nem kell lebontani az egészet? :)

Megnéztem a GyIk-ben, ott kifejezetten erre nem volt válasz, csak a teljes közép-konzol lebontására. Van ott egy kép a kapcsolóról, amin látszik, hogy a tetején 2 ilyen beakasztós fül tartja, gondolom azokat kell lenyomni, akkor pattan ki. De az alján is van ilyen?

Egy picit megfeszegettem csavarhúzóval, egész könnyen mozog.

Kellemes napot!

Cosso

sajna sztem nem férsz úgy hozzá ehhez a kapcsoló részhez h ezt ki bírd pattintani, legalább is én a középkonzol kiszedése után is csak nehézkesen tudtam kiszedni, jó munkát hozzá :D

Link to comment
Megosztás:

J0hnny tanácsára megkérezem itt:

Sziasztok!

Tegnap vettem észre, hogy a belső-levegő keringtető kapcsolóján ha benyomom nem ég a visszajelző izzó. A keringtetés az működik.

Azt szeretném kérdezni, hogy ezt hogy tudom kicserélni? Ugye nem kell lebontani az egészet? :)

Megnéztem a GyIk-ben, ott kifejezetten erre nem volt válasz, csak a teljes közép-konzol lebontására. Van ott egy kép a kapcsolóról, amin látszik, hogy a tetején 2 ilyen beakasztós fül tartja, gondolom azokat kell lenyomni, akkor pattan ki. De az alján is van ilyen?

Egy picit megfeszegettem csavarhúzóval, egész könnyen mozog.

Kellemes napot!

Cosso

A nyomógomb tetején egy vékony csavarhúzóval benyúlsz és kipattintod...kijön az...és mögötte van a rizsszem izzó. Aminek a kivételéhez már kelleni fog egy csipesz!

Ja és vigyázz a nyomógomb rugójára meg egy kis réz korongra!! Azok előszeretettel gurulnak el! :D

Link to comment
Megosztás:

A nyomógomb tetején egy vékony csavarhúzóval benyúlsz és kipattintod...kijön az...és mögötte van a rizsszem izzó. Aminek a kivételéhez már kelleni fog egy csipesz!

Ja és vigyázz a nyomógomb rugójára meg egy kis réz korongra!! Azok előszeretettel gurulnak el! :)

Alul is van pattintója, érdemes arra is figyelnie!

Kép 1 Kép 2

Nekem amúgy ha gyújtáson van a gép, akkor ez a lámpa is világít, csakúgy mint a tekerők körül! Ha bekapcsolom, akkor erőteljesebben látszik, mivel megnyílik a fény útja, ha be van nyomva a kapcsoló. :D

Link to comment
Megosztás:

6000ig van skálázva. rosszul írtam nem 2500 ig hanem 3500 ig ugrik fel a mutató! es ha bemelegszik akkor 3300ig esik vissza.

Azt mondtad cserélték a számlapot. Az eredmény benzines fordmérő dízel számlappal? Gázfröccsre plafonig ugrik?

sajna sztem nem férsz úgy hozzá ehhez a kapcsoló részhez h ezt ki bírd pattintani, legalább is én a középkonzol kiszedése után is csak nehézkesen tudtam kiszedni, jó munkát hozzá :)

Dehogynem! így ni: :D

A nyomógomb tetején egy vékony csavarhúzóval benyúlsz és kipattintod...kijön az...és mögötte van a rizsszem izzó. Aminek a kivételéhez már kelleni fog egy csipesz!

Ja és vigyázz a nyomógomb rugójára meg egy kis réz korongra!! Azok előszeretettel gurulnak el! :D

Én is így cseréltem, de nekem csak a takarólap jött le. Maga a gomb része benn maradt. Legalább nem esett szét! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.