Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A fordulatszámmérő nyákján van a kicsi elektronika, ami kapcsolgatja azt az izzót. Amúgy a műszer jól mutat?

Úgy van, hogy ha kapcsolsz helyzetjelzőt, akkor kapcsolhatsz elsőt és akkor hátsót is. Simán a hátsó csak tompítottal kapcsolható fel alapból. Az elsőnek meg valóban nincs visszajelzése a gombon kívül. :D

Szia!Hát az ugy ahogy pontos de igen.De a multkor ugy jártam hogy azt mutatta van még anyag aztán megállt.De a tankom be van horpadva egy kicsit a szinjelzönél.Akkor lehet hogy az a valami ami kapcsolja a lámpát az hibás?Azt csak m.csoportal lehet cserélni.Ilyen elektronikát lehet külön cserélni vajon?

Link to comment
Megosztás:

Szia!Hát az ugy ahogy pontos de igen.De a multkor ugy jártam hogy azt mutatta van még anyag aztán megállt.De a tankom be van horpadva egy kicsit a szinjelzönél.Akkor lehet hogy az a valami ami kapcsolja a lámpát az hibás?Azt csak m.csoportal lehet cserélni.Ilyen elektronikát lehet külön cserélni vajon?

Fotót esetleg tudnál küldeni?Melyik nyákon?Ami a fólián van az egyik része5 lábú rá van a másik fele a panelba van beforrasztva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

volna egy kis gondom...

A verda megadta magat (F Astra17D) be akartam inditani, tekert egy negyedet az onindito, és vége!

ráadom a gyujtást egészen az inditásig tekerem a kulcsot nem történik semmi nem kattog nem forog az önindito, csak a müszerek vilagitanak. ha viszont leveszem a gyujtást kiveszem a kulcsot akkor a muszerfalon par kontrollampa és az ora ugyanugy világit mintha rajta lenne a gyujtas. ha viszont ralepek a fekre, vagy le akarom engedni az elektromos ablakot akkor a kesztyűtartó alatti relék kattannak és kialszik minden. ha kiveszem a ket (izzitorelét) gondolom az :D akkor nem ragadnak be a lámpák, de ugyanugy nem indul a verda.

Rámértünk a gyujtáskapcsolora es mikor "be vannak ragadva" a müszerfalon a lámpák es a kulcs ki van veve a kapcsolobol, akkor a gyujtáskapcsolón van koboráram kb 6-8 volt. de amint megterhelem a féklámpával abban a pillanatban megszünik miden kóborság.

valakinek valami használható 5lete.

Szerelőhöz nem vinném, 2 hónapig volt ott (öninditót, és motorvezérlő elktronikát akart cseréltetni velem.) Leszedtük az öninditót aksiról direktbe kivállóan teker, az elektronikát nem tudtam tesztelni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

volna egy kis gondom...

A verda megadta magat (F Astra17D) be akartam inditani, tekert egy negyedet az onindito, és vége!

ráadom a gyujtást egészen az inditásig tekerem a kulcsot nem történik semmi nem kattog nem forog az önindito, csak a müszerek vilagitanak. ha viszont leveszem a gyujtást kiveszem a kulcsot akkor a muszerfalon par kontrollampa és az ora ugyanugy világit mintha rajta lenne a gyujtas. ha viszont ralepek a fekre, vagy le akarom engedni az elektromos ablakot akkor a kesztyűtartó alatti relék kattannak és kialszik minden. ha kiveszem a ket (izzitorelét) gondolom az :icon4: akkor nem ragadnak be a lámpák, de ugyanugy nem indul a verda.

Rámértünk a gyujtáskapcsolora es mikor "be vannak ragadva" a müszerfalon a lámpák es a kulcs ki van veve a kapcsolobol, akkor a gyujtáskapcsolón van koboráram kb 6-8 volt. de amint megterhelem a féklámpával abban a pillanatban megszünik miden kóborság.

valakinek valami használható 5lete.

Szerelőhöz nem vinném, 2 hónapig volt ott (öninditót, és motorvezérlő elktronikát akart cseréltetni velem.) Leszedtük az öninditót aksiról direktbe kivállóan teker, az elektronikát nem tudtam tesztelni...

Szerintem valami zárlat lesz!

Ahhoz a szerelőhöz többet ne vidd, nincs is a dízelbe motorvezérlő elektronika! :D :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

volna egy kis gondom...

A verda megadta magat (F Astra17D) be akartam inditani, tekert egy negyedet az onindito, és vége!

ráadom a gyujtást egészen az inditásig tekerem a kulcsot nem történik semmi nem kattog nem forog az önindito, csak a müszerek vilagitanak. ha viszont leveszem a gyujtást kiveszem a kulcsot akkor a muszerfalon par kontrollampa és az ora ugyanugy világit mintha rajta lenne a gyujtas. ha viszont ralepek a fekre, vagy le akarom engedni az elektromos ablakot akkor a kesztyűtartó alatti relék kattannak és kialszik minden. ha kiveszem a ket (izzitorelét) gondolom az :icon4: akkor nem ragadnak be a lámpák, de ugyanugy nem indul a verda.

Rámértünk a gyujtáskapcsolora es mikor "be vannak ragadva" a müszerfalon a lámpák es a kulcs ki van veve a kapcsolobol, akkor a gyujtáskapcsolón van koboráram kb 6-8 volt. de amint megterhelem a féklámpával abban a pillanatban megszünik miden kóborság.

valakinek valami használható 5lete.

Szerelőhöz nem vinném, 2 hónapig volt ott (öninditót, és motorvezérlő elktronikát akart cseréltetni velem.) Leszedtük az öninditót aksiról direktbe kivállóan teker, az elektronikát nem tudtam tesztelni...

Hasonló okosságot csinált nekem, amikor leszakadt a testelés a motor és a kasztni között :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem valami zárlat lesz!

Ahhoz a szerelőhöz többet ne vidd, nincs is a dízelbe motorvezérlő elektronika! :D :icon4:

Akkor világosíts fel... mi a szar ez itt a kezemben? (mit akartak velem kicseréltetni?) jobboldalrol szedtük ki a kesztűtartó alól, volt ott 3 db relé meg ez a barna doboz.... hú de nagyon értek hozzá :-)

egyébként kb hol találom azt a test kábelt amit irtatok hogy lehet le van szakadva?

Link to comment
Megosztás:

Akkor világosíts fel... mi a szar ez itt a kezemben? (mit akartak velem kicseréltetni?) jobboldalrol szedtük ki a kesztűtartó alól, volt ott 3 db relé meg ez a barna doboz.... hú de nagyon értek hozzá :-)

egyébként kb hol találom azt a test kábelt amit irtatok hogy lehet le van szakadva?

Az akksi negatív sarka és a kaszni közötti vastag barna vezeték. Kb 20 centis darab és a bal fényszóró mögötti részen van a zárhídhoz csavarozva. :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor világosíts fel... mi a szar ez itt a kezemben? (mit akartak velem kicseréltetni?) jobboldalrol szedtük ki a kesztűtartó alól, volt ott 3 db relé meg ez a barna doboz.... hú de nagyon értek hozzá :-)

egyébként kb hol találom azt a test kábelt amit irtatok hogy lehet le van szakadva?

A váltó oldalától, a kasztnihoz vezet át :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor világosíts fel... mi a szar ez itt a kezemben? (mit akartak velem kicseréltetni?) jobboldalrol szedtük ki a kesztűtartó alól, volt ott 3 db relé meg ez a barna doboz.... hú de nagyon értek hozzá :-)

egyébként kb hol találom azt a test kábelt amit irtatok hogy lehet le van szakadva?

Fotózd le nekünk, fingom sincs mi lehet! :D

Ilyen mint ez? ez a motorvezérlő, de tudtommal csak benzinesben van!

Link to comment
Megosztás:

Hasonló okosságot csinált nekem, amikor leszakadt a testelés a motor és a kasztni között :D

Sztem is testelési gond lesz, amikor bekapcsol valami nagyobb fogyasztót, azon keresztül testelődik a rendszer.

Fel sem merül bennetek a gyújtáskapcsoló elektromos részének összeégése,esetleges törése.... :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

a gyujtáskapcsoló nincs beégve azt szét szedtem.

most megyek meghúzom a testkábeleket mert, az alsó ami a moci alatt van az laza. kézzel simán el tudom tekerni a sarut ami a kasznin van. Írok hogy ez volt é a probléma...

jah itt egy fotó az állítólagos motorvezérlőről :-)

ha esetleg tudja valaki hogy mi van a képen.....

DSC01645_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

a gyujtáskapcsoló nincs beégve azt szét szedtem.

most megyek meghúzom a testkábeleket mert, az alsó ami a moci alatt van az laza. kézzel simán el tudom tekerni a sarut ami a kasznin van. Írok hogy ez volt é a probléma...

jah itt egy fotó az állítólagos motorvezérlőről :-)

ha esetleg tudja valaki hogy mi van a képen.....

http://kepfeltoltes.hu/thumb/110725/DSC016...ltoltes.hu_.jpg

Érdekes! :D

Nekem asszem semmi ilyesmim nincsen...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

a gyujtáskapcsoló nincs beégve azt szét szedtem.

most megyek meghúzom a testkábeleket mert, az alsó ami a moci alatt van az laza. kézzel simán el tudom tekerni a sarut ami a kasznin van. Írok hogy ez volt é a probléma...

jah itt egy fotó az állítólagos motorvezérlőről :-)

ha esetleg tudja valaki hogy mi van a képen.....

http://kepfeltoltes.hu/thumb/110725/DSC016...ltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Ez tuti nem motorvezérlő. Ahhoz több csatinak kellene lennie...

Javítom a hozzászólásomat!

A neten annyit találtam guglifordítóval, hogy izzítógyertya-vezérlő

LINK

Tehát, csak valami vezérlő, de mindenfelé a turbóshoz írják.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

a gyujtáskapcsoló nincs beégve azt szét szedtem.

most megyek meghúzom a testkábeleket mert, az alsó ami a moci alatt van az laza. kézzel simán el tudom tekerni a sarut ami a kasznin van. Írok hogy ez volt é a probléma...

jah itt egy fotó az állítólagos motorvezérlőről :-)

ha esetleg tudja valaki hogy mi van a képen.....

Ez az izzításvezérlő. Nekem is hasonló, csak zöld. Igazából köze nincs a motor működéséhez, azt szabályozza mennyi ideig menjen az izzítás, utóizzítás.

Sztem keress egy szerelőt aki ért is az autódhoz, nem csak lehúzni akar. :D

nem jott be a testkabel :-(

valami más 5let. a gyujtás kapcsolót hogy tudom ellenőrizni?

szétszedtem ugyan de nem volt beégve...

Nem egy nagy művelet. A gyújt kapcsolóra menő vezetékek közül a vastag piros (30-as pont) jön az aksi felől, sok gondod nincs vele. A vastag fekete a gyújtás kapcsoló utáni vezeték (15-ös pont), akkor kell rajta lenni 12V-nak, amikor ráadod a gyújtást. A vékony fekete-piros vezeték (50-es pont) az önindító vezetéke. Akkor van rajta szufla, amikor önindító állásban van a kulcs.

Fogj egy műszert, vagy ide jó a próbalámpa is, és méricskélj. Ha leveszed a gyújtást a 15-ös ponton ( vastag fekete vezeték) nem lehet rajta semmi sem. Ha mégis van, akkor húzd le a stekkert. Ha megmarad a hiba, akkor máshol kell keresned a bajt, ha elmúlik, akkor a kapcsoló betétje a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.