Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hello! ezeken a képeken megtudnátok mondani hogy a műszerfalon lévő jelzések mit jelentenek és hogy a két csatlakozón a vezetékek közül melyik mire van? előre is köszi :D

http://kepfeltoltes.hu/110624/DSC02238_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110624/DSC02239_www...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110624/DSC02241_www...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fordulatszámmérős km órát szeretném fordulatszámmérős mérföldesre cserélni.

Kell valamit átalakítani a beszerelés előtt? Simán berakható és kész? Még nem szedtem szét sosem és nem tudom. Van valakinek valamilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi, sokat segítettél!

Azt még nem tudnád megmondani, hogy az eredeti órán a w szám sz 1111 amit be szeretnék szerlni a mérföldesen pedig w=1773 Ez mennyiben mutathat fals értékeket vajon? Ha csak pár kilóméterrel mutat többet vagy kevesebbet az nem nagyon érdekel úgysem az eredeti méretű kerekek vannak rajta táhát valószínű így sem mutat pontos értéket. A fordulatszámmérő is csal ha nem azonos a w szám?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Köszi, sokat segítettél!

Azt még nem tudnád megmondani, hogy az eredeti órán a w szám sz 1111 amit be szeretnék szerlni a mérföldesen pedig w=1773 Ez mennyiben mutathat fals értékeket vajon? Ha csak pár kilóméterrel mutat többet vagy kevesebbet az nem nagyon érdekel úgysem az eredeti méretű kerekek vannak rajta táhát valószínű így sem mutat pontos értéket. A fordulatszámmérő is csal ha nem azonos a w szám?

Köszi

Szerintem a fordulatszámmérőbe nem szól bele, mert teljesen külön műszer, a sebességmérő mechanikus a fordulatszámmérő meg elektromos. Csak éppen egy házba szerelték őket.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, sokat segítettél!

Azt még nem tudnád megmondani, hogy az eredeti órán a w szám sz 1111 amit be szeretnék szerlni a mérföldesen pedig w=1773 Ez mennyiben mutathat fals értékeket vajon? Ha csak pár kilóméterrel mutat többet vagy kevesebbet az nem nagyon érdekel úgysem az eredeti méretű kerekek vannak rajta táhát valószínű így sem mutat pontos értéket. A fordulatszámmérő is csal ha nem azonos a w szám?

Köszi

Nem, a fordulatszámmérő külön jelet kap dróton, a km-óra pedig full mechanikus. Csalni valószínűleg fog (1111, és 1102 között is volt asszem egy 10-es különbség, amikor próbálgattam) de hogy mennyit, azt passzolom. A nagyobb kerekek, általában pontosítani szoktak amúgy :D Nekem is majdnem teljesen pontos lett a túlméretes kerékkel :D

Link to comment
Megosztás:

Nem. Előző tulaj valószínű megbabrálta mert el van törve meg a kilóméterszámláló 199999km-ről 400ezerre fordúlt át, de azt is össze-vissza mutatja. A mérföldes meg jobban tetszik. :D

Csak majd vigyázz, hogy lakott területen belül ne az óra szerinti ötvenet tartsd! :D :D:

Link to comment
Megosztás:

Csak majd vigyázz, hogy lakott területen belül ne az óra szerinti ötvenet tartsd! :D :D:

jogilag támadható állítólag a dolog mert a táblán csak az 50es szám van az nincs mindig h km/h vagy mérföld/h :P

de ha kapod a csekket csak pereskedéssel tudod megúszni a bírságot, hallottam már egy ilyen esetről h sikerült a csókának így kikerülni de az ügyvédi költség volt annyi mint a bünti, vagyis nem nyert vele semmit :D

Link to comment
Megosztás:

jogilag támadható állítólag a dolog mert a táblán csak az 50es szám van az nincs mindig h km/h vagy mérföld/h :D

de ha kapod a csekket csak pereskedéssel tudod megúszni a bírságot, hallottam már egy ilyen esetről h sikerült a csókának így kikerülni de az ügyvédi költség volt annyi mint a bünti, vagyis nem nyert vele semmit :D

Persze, anyám ismerősének a munkatársának a kutyájának a gazdája testvére hallotta....

Kreszben ott van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémém lenne, hogy tegnap óta a kilométerórám rakoncátlankodik: kb. 40-50 -ig rendesen mér, aztán "megszorul", és ott marad. Ha megkopogtatom az műszerfalat, akkor helyreugrik, de továbbra sem méri folyamatosan a sebességet. Valakinek van ötlete / tapasztalata, hogy mit kellene megnéznem rajta?

Esetleg lehet valami köze ahhoz, hogy előtte 1-2 nappal kiakasztottam a motortérben a kuplung bovdent kenés céljából? Lehet, hogy megfeszítettem ott valamit, ami a műszerfalba megy?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv

Robi

Opel Astra GL 1.4 Benzines

5 ajtós (Ferde hátú)

Gyártási év: 1992

Hengerűrtartalom: 1389 ccm

Teljesítmény 44 kW

Motorszám: C14NZ 19886613

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

További segítségeteket szeretném kérni!

Az alábbi képen látható, hogy az ócskáson vett rádiómból 5 vezeték mereng!

Piros "+"

Fekete "ground"

Zöld "egyik oldali +"

Szürke "másik oldali +)

Narancs "power antenna"

A rádión van egy bekötési ábra ami szerint a fekete a hangszóró --ja.

Ha a piros-piros-fekete-fekete, akkor ugye nem marad fekete. Ezt kipróbáltam és a rádiót be tudtam kapcsolni, de nem szól. Persze hogy szólna?

Kérdés: elágaztassam a fekete kábelt 3 irányba? Nem merem amíg nem mondjátok hogy ok, mert ilyen mekkmesterkedéssel már leszakítottam a szalagkábelt, így

jobb ha előbb hozzáértők megszakértik. Azért nem viszem el szerelőhöz, mert ez az az autó amit szeretnék én bütykölni hobbiból.

1-központi a piros melett.

2-egyik hangszóró -ja.

3-másik hangszóró negatív-ja.

osszekotes_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az hogy később hány hangszóró szól az egy másik téma.

(ellenőriztem nincs meg minden hangszóró)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémém lenne, hogy tegnap óta a kilométerórám rakoncátlankodik: kb. 40-50 -ig rendesen mér, aztán "megszorul", és ott marad. Ha megkopogtatom az műszerfalat, akkor helyreugrik, de továbbra sem méri folyamatosan a sebességet. Valakinek van ötlete / tapasztalata, hogy mit kellene megnéznem rajta?

Esetleg lehet valami köze ahhoz, hogy előtte 1-2 nappal kiakasztottam a motortérben a kuplung bovdent kenés céljából? Lehet, hogy megfeszítettem ott valamit, ami a műszerfalba megy?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Üdv

Robi

Opel Astra GL 1.4 Benzines

5 ajtós (Ferde hátú)

Gyártási év: 1992

Hengerűrtartalom: 1389 ccm

Teljesítmény 44 kW

Motorszám: C14NZ 19886613

Hát amennyire emlékszem a kuplung bowden, és a kilóméter óra spirál nem ér össze seholsem. De azért nézd végig, nem feszül-e, nincs-e valahova beakadva.

Link to comment
Megosztás:

Hát amennyire emlékszem a kuplung bowden, és a kilóméter óra spirál nem ér össze seholsem. De azért nézd végig, nem feszül-e, nincs-e valahova beakadva.

Na szóval meg is oldódott a probléma :D

A spirál volt kicsúszva egy kicsit. Valószínűleg amikor a kuplung bovdent csináltam, akkor húzhattam ki, mert az is ott megy mellette nem sokkal :D

Visszatoltam, és múkodik :D

Üdv

Robi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

További segítségeteket szeretném kérni!

Az alábbi képen látható, hogy az ócskáson vett rádiómból 5 vezeték mereng!

Piros "+"

Fekete "ground"

Zöld "egyik oldali +"

Szürke "másik oldali +)

Narancs "power antenna"

A rádión van egy bekötési ábra ami szerint a fekete a hangszóró --ja.

Ha a piros-piros-fekete-fekete, akkor ugye nem marad fekete. Ezt kipróbáltam és a rádiót be tudtam kapcsolni, de nem szól. Persze hogy szólna?

Kérdés: elágaztassam a fekete kábelt 3 irányba? Nem merem amíg nem mondjátok hogy ok, mert ilyen mekkmesterkedéssel már leszakítottam a szalagkábelt, így

jobb ha előbb hozzáértők megszakértik. Azért nem viszem el szerelőhöz, mert ez az az autó amit szeretnék én bütykölni hobbiból.

1-központi a piros melett.

2-egyik hangszóró -ja.

3-másik hangszóró negatív-ja.

Az hogy később hány hangszóró szól az egy másik téma.

(ellenőriztem nincs meg minden hangszóró)

Miféle rádiót akarsz te belekényszeríteni a kocsiba?

Mono?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

További segítségeteket szeretném kérni!

Az alábbi képen látható, hogy az ócskáson vett rádiómból 5 vezeték mereng!

Piros "+"

Fekete "ground"

Zöld "egyik oldali +"

Szürke "másik oldali +)

Narancs "power antenna"

Az hogy később hány hangszóró szól az egy másik téma.

(ellenőriztem nincs meg minden hangszóró)

Igen, a feketét kell elágaztatnod. Az lesz a hangszórók "-" -a. Melyik hangszóró van benn az autóban? Az elsők vagy a hátsók?

Miféle rádiót akarsz te belekényszeríteni a kocsiba?

Mono?

Sztereo az, csak ezer éves. Régen volt divat, hogy a recsegők negatív pontját kihozták testre. Egyik oka, hogy nehéz a gyújtás zaját kiszűrni.

Mondjuk én nem vagdosnám szét érte a gyári madzagolást......

Link to comment
Megosztás:

Üdv

A kp-zár témában lenne olyan kérdésem,hogy a vezérlő modul helyét hol kell keresnem?

A motortér nyitó kar alatt vannak asszem csatlakozók.Lehet,hogy ott leledzik?

Nekem faék GL-em van,abban ugye semmi nincs gyárilag.Kicseréltem a zárakat,ajtóban a csatlakozókat.Ha megvan a vezérlő helye,hogyan tudom beüzemelni?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv

A kp-zár témában lenne olyan kérdésem,hogy a vezérlő modul helyét hol kell keresnem?

A motortér nyitó kar alatt vannak asszem csatlakozók.Lehet,hogy ott leledzik?

Nekem faék GL-em van,abban ugye semmi nincs gyárilag.Kicseréltem a zárakat,ajtóban a csatlakozókat.Ha megvan a vezérlő helye,hogyan tudom beüzemelni?

Köszi

A kp zár vezérlője gyárilag az anyósoldalon, az ecu alatt van.

Link to comment
Megosztás:

Rendben.Akkor majd keresem.A bizti táblán viszont a jelölt ikon helyén nincs aljzat.Hogyan tudom beüzemelni,ha összeállt a kép?

Vagy megpróbálod kifordítani a biztitáblát, és teszel bele érintkezőt, vagy veszel lengőaljzatot a biztosítékhoz, és adsz neki szuflát fix pontról. Esetleg rákötheted a belső világítás + vezetékére is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.