Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

azt tudom és láttam is h benne van a Gyik-ben, de a hamutartós része engem is érdekelne, hogy hogyan jön ki az az egy izzó :D hátulról benyúlva csak az egy szem vezetéket tudom lehúzni sarustól :D

Főleg, hogy az a madzag a szivargyújtóé, nem a lámpácskáé! :P A foglalat a szivargyújtó oldalán van, a hamutartó felől.

Kis szögletes müanyag darab, egy szál vékony drót áll ki belőle. Hátrafelé lehúzható, abban van az izzó. :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok van egy kis gondom x14NZ nem megy az 1-2 fűtés kapcsolóm az utastérben ,csak a 3-4 lehet ezzel valamit kezdeni???

mert így eléggáz:(

köszi

Egyik ismerősömnek van ilyen bibije. Kivettem az előtét ellenállását és szerte szét volt rohadva a csatlakozója, mikor visszadugtam akkor már 3-asban és 4-esben sem működött. Akkor nem volt időm megcsinálni és még most is várat magára. Szerintem annak az volt a bibije, hogy a csatik eléggé el voltak rohadva és nem kapták meg a jelet. De nem 100.

Ha rájössz, hogy mi a bibi pontosan akkor az engem is érdekelne. :D

Én eddig itt kerestem a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Egyik ismerősömnek van ilyen bibije. Kivettem az előtét ellenállását és szerte szét volt rohadva a csatlakozója, mikor visszadugtam akkor már 3-asban és 4-esben sem működött. Akkor nem volt időm megcsinálni és még most is várat magára. Szerintem annak az volt a bibije, hogy a csatik eléggé el voltak rohadva és nem kapták meg a jelet. De nem 100.

Ha rájössz, hogy mi a bibi pontosan akkor az engem is érdekelne. :D

Én eddig itt kerestem a problémát.

Jó helyen kerested a hibát.

Lombi:

Vagy maga az ellenállás adta fel, vagy korrózió miatti nem érintkezik, de olyat is láttam, hogy szét volt mállva az egész csati és az érintkezők pedig csúnyán beégve.

(Ja, és ha már ott jársz kaphat a gép egy új pollenszűrőt is, ha rég volt cserélve. :D )

Link to comment
Megosztás:

Jó helyen kerested a hibát. Vagy maga az ellenállás adta fel, vagy korrózió miatti nem érintkezik, de olyat is láttam, hogy szét volt mállva az egész csati és az érintkezők pedig csúnyán beégve.

4 sor ellenállás van egy tokozásban, ezek a legnagyobb/több terhelést az, 1-es es 2-es fokozatkor kapják, így azok szoktak kiégni.

eleg kínos javítani, ha kiégett, így mindenestől kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Jó helyen kerested a hibát.

Lombi:

Vagy maga az ellenállás adta fel, vagy korrózió miatti nem érintkezik, de olyat is láttam, hogy szét volt mállva az egész csati és az érintkezők pedig csúnyán beégve.

(Ja, és ha már ott jársz kaphat a gép egy új pollenszűrőt is, ha rég volt cserélve. :D )

Mivel lehetne szerintetek leszedni a csatikról a piszkot/rozsdát?

Csak azért kérdem, mert anno kimértem, hogy az előtét jó a kapcsolótól a megfelelő fokozatban jön a feszkó. A mocit én marha nem próbáltam ki, hogy direktben adni neki 12V-ot, hogy müxik e.

Szóval arra gondolok, hogy vagy a moci adja megfele magát vagy pedig a csatinál van valami érintkezési hiba.

De elég szűk helyen vannak az érintkezők csiszolópapírral nem igazán férek hozzá.

Az ilyen WD40 szerintem kevés hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Mivel lehetne szerintetek leszedni a csatikról a piszkot/rozsdát?

Csak azért kérdem, mert anno kimértem, hogy az előtét jó a kapcsolótól a megfelelő fokozatban jön a feszkó. A mocit én marha nem próbáltam ki, hogy direktben adni neki 12V-ot, hogy müxik e.

Szóval arra gondolok, hogy vagy a moci adja megfele magát vagy pedig a csatinál van valami érintkezési hiba.

De elég szűk helyen vannak az érintkezők csiszolópapírral nem igazán férek hozzá.

Az ilyen WD40 szerintem kevés hozzá.

Az, és nem is erre való. :D Rentes Kontaktspray, fogkefe, sokkal többet használ :D :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok van egy kis gondom x14NZ nem megy az 1-2 fűtés kapcsolóm az utastérben ,csak a 3-4 lehet ezzel valamit kezdeni???

mert így eléggáz:(

köszi

Helló! A pollen alatt van a csati ha torx fejes olyat má csináltam az enyém is az! 1 előtét ellenállás van ha kivezsed azt az egész csatis részt! A legnagyobb elenállást érdemes beletenni ha már venni kell asszem vagy 300 ft és a lényege hogy ne forraszd vissza hanem: (az én megoldásom)

vettem 2 túzösaru (anya) részét amibe beledugod nem amit beledugsz része! (remélem érthető) azt ráforrasztod a szerkezetre és beledugod a elenállás 2 végét és fogóval összenyomod és enniy azért nem szabad forrasztani mert lehetséges hogy hamarabb elpukkan a forrasztás/meleg miatt mint hogy az ón felolvadna! Sztem ez lessz a gondod! Rem tudtam segíteni! Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Help mee gyorsba ,kiszedtem a kilométeróra műszerfalat, de a kilométer óra spirál bovden miatt nem bírom kifordítani a műszerfalat. azt hogyan kell leakasztani???gondolom nem a motor tér felől kell meglazítani a 6-os anyát és kihúzni a spirált remélem nem :D

ja és jó meg szívatott a levegőbeáramlás szabályzó kis rizs izzó amihez kézzel lehetetten hozzá férni sikerült benyomni ma foglalatot is de végül kicseréltem az izzót de helyére már nem bírtam berakni:(

segítsetek köszi.

Link to comment
Megosztás:

Help mee gyorsba ,kiszedtem a kilométeróra műszerfalat, de a kilométer óra spirál bovden miatt nem bírom kifordítani a műszerfalat. azt hogyan kell leakasztani???gondolom nem a motor tér felől kell meglazítani a 6-os anyát és kihúzni a spirált remélem nem :D

ja és jó meg szívatott a levegőbeáramlás szabályzó kis rizs izzó amihez kézzel lehetetten hozzá férni sikerült benyomni ma foglalatot is de végül kicseréltem az izzót de helyére már nem bírtam berakni:(

segítsetek köszi.

heló!

bár nem gyors, de itt a válasz:

leveszed a burkolatát, alul-felül kettő fül. Ekkor már el tudod fordítani oldalra (jobbra).

Benyúlsz mögé, és a tövénél van egy fém izé, azt kell lenyomni, és akkor kihúzni a spirált.

Amikor először csináltam, ez még két emberes művelet volt, tehát én megnyomtam a fémet, a másik meg a motortérből megcibálta a spirált :D

Link to comment
Megosztás:

heló!

bár nem gyors, de itt a válasz:

leveszed a burkolatát, alul-felül kettő fül. Ekkor már el tudod fordítani oldalra (jobbra).

Benyúlsz mögé, és a tövénél van egy fém izé, azt kell lenyomni, és akkor kihúzni a spirált.

Amikor először csináltam, ez még két emberes művelet volt, tehát én megnyomtam a fémet, a másik meg a motortérből megcibálta a spirált :D

Háttal állva, cigivel, sötétben, egykezes :D :lol: Gyakorlat teszi a májsztrót :D :P :lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok ! nem tudom mit barmoltak el a verdában de nem ég az utastér világításom már megnéztem az ajtó nyitó érzekelöket is de nincsen szakadás olyan mintha nem kapna testet csak az a kérdés hogy mitől lehet ez valaki már találkozott ilyennel? ja és a kapcsolóra se reagál azt is megnéztem ki si takarodtam de az se segített :D ja és a biztiket is megnéztem egy se rossz.

köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok ! nem tudom mit barmoltak el a verdában de nem ég az utastér világításom már megnéztem az ajtó nyitó érzekelöket is de nincsen szakadás olyan mintha nem kapna testet csak az a kérdés hogy mitől lehet ez valaki már találkozott ilyennel? ja és a kapcsolóra se reagál azt is megnéztem ki si takarodtam de az se segített :D ja és a biztiket is megnéztem egy se rossz.

köszi

Mondjuk kezdhetnéd azzal, hogy kipattintod a lámpát, és megpróbálsz 12V-ot mérni a vezetékein, nyitott ajtónál.

A vékony piros madzag a +, ha a 2 vezetéken nem mérsz semmit, próbáld meg a műszer - vezetékét fix testre tenni. Ha jók a biztik kéne legyen rajta szufla. Ha van +12, akkor a másik madzag ( úgy rémlik szürke) és az ajtókapcsolók között kéne szakadást mérni. Kiveszed valamelyik kapcsolót, és a vezetékén lehet méricskélni. Az ajtókapcsolók, és a kapcsoló vezetékei a bal oldali küszöb burkolat alatt, a kábelkötegben találkoznak, onnan megy fel a lámpához.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk kezdhetnéd azzal, hogy kipattintod a lámpát, és megpróbálsz 12V-ot mérni a vezetékein, nyitott ajtónál.

A vékony piros madzag a +, ha a 2 vezetéken nem mérsz semmit, próbáld meg a műszer - vezetékét fix testre tenni. Ha jók a biztik kéne legyen rajta szufla. Ha van +12, akkor a másik madzag ( úgy rémlik szürke) és az ajtókapcsolók között kéne szakadást mérni. Kiveszed valamelyik kapcsolót, és a vezetékén lehet méricskélni. Az ajtókapcsolók, és a kapcsoló vezetékei a bal oldali küszöb burkolat alatt, a kábelkötegben találkoznak, onnan megy fel a lámpához.

köszi megnézem egyébként sikerült a műszerfal izzó cseréje nem volt egyszerű igaz a műanyag plexit se kifordítódni de sikerült:)

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk kezdhetnéd azzal, hogy kipattintod a lámpát, és megpróbálsz 12V-ot mérni a vezetékein, nyitott ajtónál.

A vékony piros madzag a +, ha a 2 vezetéken nem mérsz semmit, próbáld meg a műszer - vezetékét fix testre tenni. Ha jók a biztik kéne legyen rajta szufla. Ha van +12, akkor a másik madzag ( úgy rémlik szürke) és az ajtókapcsolók között kéne szakadást mérni. Kiveszed valamelyik kapcsolót, és a vezetékén lehet méricskélni. Az ajtókapcsolók, és a kapcsoló vezetékei a bal oldali küszöb burkolat alatt, a kábelkötegben találkoznak, onnan megy fel a lámpához.

kérdés hogy az utastér világítás csak a négy ajtó nyitó elektronikával van összekötve, elvileg ha valamelyik ajtónyitó kábel szakad akkor már nem ég fenn a világítás, de viszont van a tompított fényszóró kapcsolóban az utastér világítás kapcsoló az is közrejátszhat abban lévő kapcsoló vagy nem ? mert azt megnéztük a lábai nagyon koszosak voltak kitakarítottam de utána se világított :D

Link to comment
Megosztás:

kérdés hogy az utastér világítás csak a négy ajtó nyitó elektronikával van összekötve, elvileg ha valamelyik ajtónyitó kábel szakad akkor már nem ég fenn a világítás, de viszont van a tompított fényszóró kapcsolóban az utastér világítás kapcsoló az is közrejátszhat abban lévő kapcsoló vagy nem ? mert azt megnéztük a lábai nagyon koszosak voltak kitakarítottam de utána se világított :D

Nincs összefüggés, ha kiveszed a világítás kapcsolót, attól még a belső világításnak működnie kell ajtónyitásra.

Link to comment
Megosztás:

kérdés hogy az utastér világítás csak a négy ajtó nyitó elektronikával van összekötve, elvileg ha valamelyik ajtónyitó kábel szakad akkor már nem ég fenn a világítás, de viszont van a tompított fényszóró kapcsolóban az utastér világítás kapcsoló az is közrejátszhat abban lévő kapcsoló vagy nem ? mert azt megnéztük a lábai nagyon koszosak voltak kitakarítottam de utána se világított :D

Nincs ott semmiféle elektronika. Ajtókapcsolók vannak, amik testet kapcsolnak a vezetékre, ha nyitva van az ajtó.

Nincs összefüggés, ha kiveszed a világítás kapcsolót, attól még a belső világításnak működnie kell ajtónyitásra.

Így van! Sima párhuzamos kapcsolás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.