Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Meg minimum 100 amperesre kell cserélni a generátort, a motortartóbakon legyen rajta a hosszbordás feszítő a kompresszor mellett, mivel együtt vannak, kell a második ventilátor is ha gyári (nem hobbiból rakták be gyárilag ugye), másik zárhíd és a többi.

Ja tényleg a generáttó. Na most nem tudom de az enyém 70-72amperes nem tom mekkora van.... És elvileg ez elviszi a klímát.... MINIMUM 70es kell neki. Na most mikor én a szervót építettem akkor ez a generátor volt a szintén x16szr-be és nem volt klímás. Tehát lehet neki is van akkora...

Van olyan klíma is amibe nincs plusz venti. :D És nem más a zárhíd.....

De nem láttam a pakkot lehet benne van az eleje is. És én még csak olyan bakot láttam ami szervós klímás és kettő között a feszítő. Ezért nem részleteztem. :D

Vagy van más milyen is?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem classicba nem raktak NZ-t max SZR-t, de ezt majd mások megmondják. Ami biztos, hogy az XEL-be való klímakompresszor simán felmegy az SZR-re. Nem kell hozzá motortartó bakot cserélni (legalábbis nekem nem kellett). Elképzelhető, hogy a bak más és van rajta egy plusz görgő, nem tudom. Nekem a kompresszortartó konzolon volt maga a feszítőgörgő, és csak szíjat kellett cserélni. Az SZR-ben hosszbordás szíj van, ugyanolyan mint az XEL-ben, szóval ezzel nincs gond.

Azt viszont nem értem miért kéne generátort cserélni. Gyárilag 70 amperes van az SZR-ben. Az miért nem elég?

Mert mondjuk nem 2 ampert vesz fel a két venti, ha fullon pörög, plusz egyéb fogyasztók. Enyémbe 120 amperes van, gyárilag, mert klímás. :D

Ja tényleg a generáttó. Na most nem tudom de az enyém 70-72amperes nem tom mekkora van.... És elvileg ez elviszi a klímát.... MINIMUM 70es kell neki. Na most mikor én a szervót építettem akkor ez a generátor volt a szintén x16szr-be és nem volt klímás. Tehát lehet neki is van akkora...

Van olyan klíma is amibe nincs plusz venti. :P És nem más a zárhíd.....

De nem láttam a pakkot lehet benne van az eleje is. És én még csak olyan bakot láttam ami szervós klímás és kettő között a feszítő. Ezért nem részleteztem. :lol:

Vagy van más milyen is?

Nem a generátor termeli a villanyt a kompresszornak hogy működjön a klíma. :D

Gyárilag két ventis. :D

Link to comment
Megosztás:

Hú, köszönöm ezt a sok segítséget, kicsit kezdek elveszni a technikai részletekben :D

Megnéztem a szíjat, hosszbordás. Viszont a generátorom (ha jól látom rajta a feliratot) csak 70 Amperes :D

Nem tudom belevágjak-e így, mert oké, hogy zsebbenyúlós móka egy utólagos klíma beszerelés, de ahogy néztem neten egy úgy generátor 40-45 ropi (és ezek is csak 70 Amperesek voltak).

Link to comment
Megosztás:

Hú, köszönöm ezt a sok segítséget, kicsit kezdek elveszni a technikai részletekben :D

Megnéztem a szíjat, hosszbordás. Viszont a generátorom (ha jól látom rajta a feliratot) csak 70 Amperes :D

Nem tudom belevágjak-e így, mert oké, hogy zsebbenyúlós móka egy utólagos klíma beszerelés, de ahogy néztem neten egy úgy generátor 40-45 ropi (és ezek is csak 70 Amperesek voltak).

A 70es elviszi elvileg. ELÉG HOZZÁ. Később meg szerzel egy 100ast 120ast. Egyébként az enyém 70es egy 10esért vettem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az 1es és a 4es henger nem megy. A gyújtás modul ebben is a páros elven működik, tehát az lehet a probléma ?

Az autó egy 96os X16XEL ilyen gyújtás modullal: http://gyujtokabel.unas.hu/shop_ordered/99...unas_146763.jpg

Kis kiegészítés:

közben megnéztem a gyertyákat (hengersorrend szerint sorba rakva) wgsr9t.jpg

és még annyi javítás hogy az 1-4 henger megy, a 2-3 nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az 1es és a 4es henger nem megy. A gyújtás modul ebben is a páros elven működik, tehát az lehet a probléma ?

Az autó egy 96os X16XEL ilyen gyújtás modullal:

Kis kiegészítés:

közben megnéztem a gyertyákat (hengersorrend szerint sorba rakva)

és még annyi javítás hogy az 1-4 henger megy, a 2-3 nem.

Szia. Felülről az első kettő üzemel párban és azok az 1-4 hengereké, de meg is van írva oldalt. Másrészt a DIS modul párosan gyújt, de a rotoros gyújtásmodul egyesével. Szóval esélyes, hogy a DIS modulod megadta magát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F astrába keresem az ablakemelő relét.

És azt meg tudná valaki mondani, hogy ablakonként egy vagy kettő reléje van?

A probléma, hogy csak felfelé megy, de ha a motornál megcserélem, akkor meg csak lefelé :D

Segítségeteket előre is köszi

:D

Ablakemelő relé...azt nem bent van az ablakemelő szerkezetnél az elektronikában? :D

Link to comment
Megosztás:

Ablakemelő relé...azt nem bent van az ablakemelő szerkezetnél az elektronikában? :D

benne bezony ;-)

az ablakemelő elektronikájáig... nem igazán van relé (ha gyári czuczról beszélünk)

és hogy tudod a motornál cserélni??? (az fixdugó, fordítva nem tudod bedugni)

PS: ha már ablakemelő... a vezetőűlési kapcsoló-doboz "házát" (a műanyag keretjét)... hogy lehet be-operálni a tekerős könyöklő-karfába?

épp elektromos ablakemelőt szerelek és ez kicsit kibabrált velem... úgy sokat feszítgetve végülis modulárisnak/cserélhetőnek tűnik az illető rész, de egyelőre... csak tűnik :D

Link to comment
Megosztás:

benne bezony ;-)

az ablakemelő elektronikájáig... nem igazán van relé (ha gyári czuczról beszélünk)

és hogy tudod a motornál cserélni??? (az fixdugó, fordítva nem tudod bedugni)

PS: ha már ablakemelő... a vezetőűlési kapcsoló-doboz "házát" (a műanyag keretjét)... hogy lehet be-operálni a tekerős könyöklő-karfába?

épp elektromos ablakemelőt szerelek és ez kicsit kibabrált velem... úgy sokat feszítgetve végülis modulárisnak/cserélhetőnek tűnik az illető rész, de egyelőre... csak tűnik :D

Nagyon faragós. Vágni is kell, meg ha az elejét takarni akarod, akkor műanyagozni is. Szóval copás nah :D

Link to comment
Megosztás:

Nincs valakinek véletlen biztosíték doboza utastérbe való, 99évj 1.4 x14nz classicba, mert nekem a hátsófűtés szál biztosíték kiolvadt de betyármód hétvégén vettem a kocsit és most vettem észre :D , kérdés hogy ettől lehet e baja a verdának?

köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Nincs valakinek véletlen biztosíték doboza utastérbe való, 99évj 1.4 x14nz classicba, mert nekem a hátsófűtés szál biztosíték kiolvadt de betyármód hétvégén vettem a kocsit és most vettem észre :D , kérdés hogy ettől lehet e baja a verdának?

köszi előre is

Az a baj, hogy a biztosíték doboz csere nagyon copós, jobbára villamosságis meló. Alig lehet kifordítani, és kábé 100-szál van betüzködve.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy a biztosíték doboz csere nagyon copós, jobbára villamosságis meló. Alig lehet kifordítani, és kábé 100-szál van betüzködve.

Ez sajnos így van! Egyszerűbb lenne átdugni egy üres helyre, vagy azt az egyet kiváltani egy lengő aljzattal. Könnyebb, gyorsabb....igaz nem gyári :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F astra 99évj 1.4 classicba szeretnék cserélni műszerfal világítást mert pár kiégett nehéz művelet? remélem a kormányt nem kell leszednem ahhoz:)

valamint a fűtés konzolon és a hamutartóban is van izzó de nem ég remélem ott se bonnyi kifejteni a konzolt?

várom a válaszaitokat:)

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F astra 99évj 1.4 classicba szeretnék cserélni műszerfal világítást mert pár kiégett nehéz művelet? remélem a kormányt nem kell leszednem ahhoz:)

valamint a fűtés konzolon és a hamutartóban is van izzó de nem ég remélem ott se bonnyi kifejteni a konzolt?

várom a válaszaitokat:)

köszi

GyIK :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.