Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Rég jártam erre más elfoglaltságok végett, de most itt vagyok :D Tehát, ha olyan helyzet adódik, hogy tompított fény helyett a refi világít a vason, akkor beéghetett a bajuszkapcsolóm? Sajna semmire nem reagál, ha kikötöm az áramkörből, magyarul, kiveszem akkor csak a helyzetjelző van. Valakinek volt már hasonló tapasztalata, panasza esetleg, és a megoldás mi lett, gondolom kuka a kapcsoló és új kéne helyette?

Köszi előre is!

Üdv

Volt ugyanez nekem is, bajuszkapcsoló csere oldotta meg, nekem is az égett be.

Elküldve

Hellósztok némi segítség kéne valaki javított már gyújtáskapcsolót ? A jelen ség ugyan nem elektromos inkább mechanikus néha nem akar elfordúlni a kulcs néha nem kattan be a zár neha me belesem megy a kulcs . WD-40 megvót de változás nincs . :D

Elküldve
Hellósztok némi segítség kéne valaki javított már gyújtáskapcsolót ? A jelen ség ugyan nem elektromos inkább mechanikus néha nem akar elfordúlni a kulcs néha nem kattan be a zár neha me belesem megy a kulcs . WD-40 megvót de változás nincs . :D

Jó döntés volt. Akkor most cseréld ki :D

Elküldve
Ja az lesz de mi ért is bővebben?

Évek alatt, némi por-szösz-retek, meg egyéb dolgok, kerültek már bele, amit a kulccsal rátunkol az ember, minden egyes beletolásnál. Amikor erre poros-szöszös valamire, ilyesmi folyadékot nyomsz, akkor egy remek ragadós trutymákot hozol létre, amit lehet hogy tovább tart kitakarítani, mint kicserélni. Hasonlóan jó hatással van a zárakra, a téli "fagymentesítő" vacak is. Amíg nem nyomnak bele a zárba semmit, addig nincs is minek befagynia, de utána már lehet szenvedni vele. (fúró-üregelő spray többet segít) Zotya már darabolta szét a gyújtás kapcsolót, majd elmondja a tapasztalatait.

Elküldve
Évek alatt, némi por-szösz-retek, meg egyéb dolgok, kerültek már bele, amit a kulccsal rátunkol az ember, minden egyes beletolásnál. Amikor erre poros-szöszös valamire, ilyesmi folyadékot nyomsz, akkor egy remek ragadós trutymákot hozol létre, amit lehet hogy tovább tart kitakarítani, mint kicserélni. Hasonlóan jó hatással van a zárakra, a téli "fagymentesítő" vacak is. Amíg nem nyomnak bele a zárba semmit, addig nincs is minek befagynia, de utána már lehet szenvedni vele. (fúró-üregelő spray többet segít) Zotya már darabolta szét a gyújtás kapcsolót, majd elmondja a tapasztalatait.

Vagy egyszerűen csak megkopott a kulcs, és nem nyomja el annyira a lamelákkat, hogy el tudjon fordulni. Én kivettem és hozzáreszeltem a lamellákat a kulcshoz.

Elküldve
Évek alatt, némi por-szösz-retek, meg egyéb dolgok, kerültek már bele, amit a kulccsal rátunkol az ember, minden egyes beletolásnál. Amikor erre poros-szöszös valamire, ilyesmi folyadékot nyomsz, akkor egy remek ragadós trutymákot hozol létre, amit lehet hogy tovább tart kitakarítani, mint kicserélni. Hasonlóan jó hatással van a zárakra, a téli "fagymentesítő" vacak is. Amíg nem nyomnak bele a zárba semmit, addig nincs is minek befagynia, de utána már lehet szenvedni vele. (fúró-üregelő spray többet segít) Zotya már darabolta szét a gyújtás kapcsolót, majd elmondja a tapasztalatait.

Köszi én is tippeltem ilyenre ,de a fúró spray -t még nem hallotam , kipróbálom még hátha javul valamit még ennél rosszabb már nem lehet remélem .

Elküldve
Vagy egyszerűen csak megkopott a kulcs, és nem nyomja el annyira a lamelákkat, hogy el tudjon fordulni. Én kivettem és hozzáreszeltem a lamellákat a kulcshoz.

De kicsit gázos szét szedni ahogy néztem nem egyszerű .

Elküldve
Sziasztok

Van a motorterben ket csatlakozo amely nem csatlakozik sehova:

Elso csatlakozo

Masodik csatlakozo

Meg tuja valaki nekem mondani eredetileg mire hasznaltak ezeket?

Koszi elore is.

A második(IMG_8215) tökre úgy néz ki, mint a beszívott levegő hőmérsékletjeladójára menő csati. Ez pedig a légszűrő és a torok közti gumicsőben szokott lenni...

De attól is függ, hogy milyen a motor a taligádban! :D

Az első nekem passz...

Elküldve
De kicsit gázos szét szedni ahogy néztem nem egyszerű .

Van egy lyuk az alu öntvényel alul, oda kell bebökni egy csavarhúzóval, és a kulcs egy adott állásában kijön az egész lammellástól.

Sziasztok

Van a motorterben ket csatlakozo amely nem csatlakozik sehova:

Elso csatlakozo

Masodik csatlakozo

Meg tuja valaki nekem mondani eredetileg mire hasznaltak ezeket?

Koszi elore is.

Az első mindkét oldalon van? Mert a helye alapján oldalindexre tippelek. Persze csak ha nincs. A második talán a BC-szintjelzőjének van az ablakomosónál.

Elküldve
Van egy lyuk az alu öntvényel alul, oda kell bebökni egy csavarhúzóval, és a kulcs egy adott állásában kijön az egész lammellástól.

Az első mindkét oldalon van? Mert a helye alapján oldalindexre tippelek. Persze csak ha nincs. A második talán a BC-szintjelzőjének van az ablakomosónál.

A másodikat eltaláltad, az első sztem fékkopásjelző lesz. A vezetékszínek erre utalnak.

Elküldve
A második(IMG_8215) tökre úgy néz ki, mint a beszívott levegő hőmérsékletjeladójára menő csati. Ez pedig a légszűrő és a torok közti gumicsőben szokott lenni...

De attól is függ, hogy milyen a motor a taligádban! :D

Az első nekem passz...

Pont olyan mint a tiedben x14xe :D

Elküldve
A másodikat eltaláltad, az első sztem fékkopásjelző lesz. A vezetékszínek erre utalnak.

Elnézést kérek az ékezethiány miatt. Most már a gépemről irok.

Az első csatlakozót csak csak bal felől találtam meg.

Lehet, hogy jobb felől a helyén van? Meg kell kételkedjem. :D

Elküldve
Elnézést kérek az ékezethiány miatt. Most már a gépemről irok.

Az első csatlakozót csak csak bal felől találtam meg.

Lehet, hogy jobb felől a helyén van? Meg kell kételkedjem. :D

Nálam is megvan eme kettő csatlakozó mindkét oldalt. Szemből nézve a motortérbe a jobb oldalon a kiegyenlítőtartály alatt találtam meg a párjukat. Igaz nekem ott van még a BC-s szintjelző csatlakozója is.

Elküldve
Nálam is megvan eme kettő csatlakozó mindkét oldalt. Szemből nézve a motortérbe a jobb oldalon a kiegyenlítőtartály alatt találtam meg a párjukat. Igaz nekem ott van még a BC-s szintjelző csatlakozója is.

és ha ez nektek gyárilag benne van... a drótok másik végét hol kellene keresni? :D

bekötve a MID nagy kék csatlakozójába (gyárilag benne az is?)

érdeklődök, mert most akarom bekötni az utólag beheggesztett MID-embe a szélvédő-mosó-folyadék-"vészes"-szintjelzőt

és a műszerfal kazi/MID mögötti részében nem találtam plusz drótokat

/no meg keresek működő érzékelős hűtővízdugót/

Elküldve
és ha ez nektek gyárilag benne van... a drótok másik végét hol kellene keresni? :D

bekötve a MID nagy kék csatlakozójába (gyárilag benne az is?)

érdeklődök, mert most akarom bekötni az utólag beheggesztett MID-embe a szélvédő-mosó-folyadék-"vészes"-szintjelzőt

és a műszerfal kazi/MID mögötti részében nem találtam plusz drótokat

/no meg keresek működő érzékelős hűtővízdugót/

Az indexek pl be is vannak kötve, elvileg ott is a delej, ha indexelsz. :D A többi ami a MID-hez vannak, nekem a kardánbox alá van begyűrve, illetve a fűtéskonzol alatt "közlekedő" vastag kábelkötegből ágaznak le oda. Nálam. :D A csatlakozó természetesen nincs a végén.

Elküldve

Sziasztok!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem.

2001-es 1.6-os Astra Classic-omba (motorkód: X16SZR vagy C16NZ) szeretnék klímát szereltetni. Találtam is a neten egy komplett szettet, amit 1.6 Ecotecből (X16XEL) szereltek ki.

Az eladó azt írta, hogy működnie kell vele, csak a tartó bak nem biztos, hogy kompatibilis, de tud adni C14NZ-ből származó bakot, ami szerinte jó az enyémhez is.

Továbbá kérdezte, hogy a szervóm hosszbordás-e (fogalmam sincs), merthogy a főtengely szíjtácsával (szintén nem tudom mi az) lehet gond.

Tehát a kérdéseim:

- Szerintetek használható C14NZ-ből származó bak az enyémhez?

- Honnan tudhatom meg, hogy "hosszbordás-e" a szervóm? :D

- Lehet még egyéb probléma, ami miatt esetleg nem kompatibilis a cucc a verdámmal?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Elküldve
Sziasztok!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem.

2001-es 1.6-os Astra Classic-omba (motorkód: X16SZR vagy C16NZ) szeretnék klímát szereltetni. Találtam is a neten egy komplett szettet, amit 1.6 Ecotecből (X16XEL) szereltek ki.

Az eladó azt írta, hogy működnie kell vele, csak a tartó bak nem biztos, hogy kompatibilis, de tud adni C14NZ-ből származó bakot, ami szerinte jó az enyémhez is.

Továbbá kérdezte, hogy a szervóm hosszbordás-e (fogalmam sincs), merthogy a főtengely szíjtácsával (szintén nem tudom mi az) lehet gond.

Tehát a kérdéseim:

- Szerintetek használható C14NZ-ből származó bak az enyémhez?

- Honnan tudhatom meg, hogy "hosszbordás-e" a szervóm? :D

- Lehet még egyéb probléma, ami miatt esetleg nem kompatibilis a cucc a verdámmal?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Részben tudok segíteni, a hosszbordás szíjon ugye hosszanti irányban vannak a bordák,a tárcsán is ennek megfelelően vannak a bemarások. Ez pölö egy hosszbordás szíj:Klikk

Elküldve
Sziasztok!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem.

2001-es 1.6-os Astra Classic-omba (motorkód: X16SZR vagy C16NZ) szeretnék klímát szereltetni. Találtam is a neten egy komplett szettet, amit 1.6 Ecotecből (X16XEL) szereltek ki.

Az eladó azt írta, hogy működnie kell vele, csak a tartó bak nem biztos, hogy kompatibilis, de tud adni C14NZ-ből származó bakot, ami szerinte jó az enyémhez is.

Továbbá kérdezte, hogy a szervóm hosszbordás-e (fogalmam sincs), merthogy a főtengely szíjtácsával (szintén nem tudom mi az) lehet gond.

Tehát a kérdéseim:

- Szerintetek használható C14NZ-ből származó bak az enyémhez?

- Honnan tudhatom meg, hogy "hosszbordás-e" a szervóm? :D

- Lehet még egyéb probléma, ami miatt esetleg nem kompatibilis a cucc a verdámmal?

Előre is köszönöm a válaszokat.

C14NZ-ből ad neked Klímás motortartót? Ha ez így van akkor meg eszem a sapkám. :D ugyan is 14nz-be nem volt gyári klíma. Tehát az 14nz-be lévő tartó sem 14nz. :D De az x16xel-es biztos, hogy jó lesz.

A szíjadat pedig onnan tudod meg, hogy kimész kinyitod a kocsi elejét és lenézel a légszűrő doboz mellé. És ha ott látsz egy gumiszerű lapos valamit ami ha megy a motor akkor suhan és mozog és kb 5centi széles. De ne tedd oda az újjad mert ELKAPJA. :P Ha ilyened van akkor széles. :lol:

Más gebasz nem lehet.. Nem igen lehet..... Pontosabban az alkatrészekből kifolyólag nem lehet. :lol:

Ja és ha széles szíj van a kocsidba akkor nem lehet gond a főtengely tárcsával sem.... Csak hosszabb szíjat kel venni mint a mostani. :lol:

Elküldve
Sziasztok!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem.

2001-es 1.6-os Astra Classic-omba (motorkód: X16SZR vagy C16NZ) szeretnék klímát szereltetni. Találtam is a neten egy komplett szettet, amit 1.6 Ecotecből (X16XEL) szereltek ki.

Az eladó azt írta, hogy működnie kell vele, csak a tartó bak nem biztos, hogy kompatibilis, de tud adni C14NZ-ből származó bakot, ami szerinte jó az enyémhez is.

Továbbá kérdezte, hogy a szervóm hosszbordás-e (fogalmam sincs), merthogy a főtengely szíjtácsával (szintén nem tudom mi az) lehet gond.

Tehát a kérdéseim:

- Szerintetek használható C14NZ-ből származó bak az enyémhez?

- Honnan tudhatom meg, hogy "hosszbordás-e" a szervóm? :D

- Lehet még egyéb probléma, ami miatt esetleg nem kompatibilis a cucc a verdámmal?

Előre is köszönöm a válaszokat.

http://s3.images.www.tvn.hu/2011/01/11/14/...2573d957cd6.jpg

Ezen a képen megtalálod a szervót is, és a főtengely szíjtárcsát is. Hosszbordás ugyebár.

Elküldve
C14NZ-ből ad neked Klímás motortartót? Ha ez így van akkor meg eszem a sapkám. :D ugyan is 14nz-be nem volt gyári klíma. Tehát az 14nz-be lévő tartó sem 14nz. :D De az x16xel-es biztos, hogy jó lesz.

A szíjadat pedig onnan tudod meg, hogy kimész kinyitod a kocsi elejét és lenézel a légszűrő doboz mellé. És ha ott látsz egy gumiszerű lapos valamit ami ha megy a motor akkor suhan és mozog és kb 5centi széles. De ne tedd oda az újjad mert ELKAPJA. :D Ha ilyened van akkor széles. :P

Más gebasz nem lehet.. Nem igen lehet..... Pontosabban az alkatrészekből kifolyólag nem lehet. :lol:

Ja és ha széles szíj van a kocsidba akkor nem lehet gond a főtengely tárcsával sem.... Csak hosszabb szíjat kel venni mint a mostani. :lol:

Meg minimum 100 amperesre kell cserélni a generátort, a motortartóbakon legyen rajta a hosszbordás feszítő a kompresszor mellett, mivel együtt vannak, kell a második ventilátor is ha gyári (nem hobbiból rakták be gyárilag ugye), másik zárhíd és a többi.

Elküldve

Hű, köszi mindenkinek :D

Jól értem, hogy ezek szerint generátort is kell cserélnem?

Nem lesz így drágább a leves, mint a hús? (Úgyértem egy generátorcsere gondolom nem két fillér.)

Elküldve
Hű, köszi mindenkinek :D

Jól értem, hogy ezek szerint generátort is kell cserélnem?

Nem lesz így drágább a leves, mint a hús? (Úgyértem egy generátorcsere gondolom nem két fillér.)

Ha 100 amperes van benne akkor nem. Ha nem az, akkor igen. :D

Mit ér meg neked? Kérdezd meg, hogy érdemes-e utólag klíma a kocsiba. 10ből 8an azt fogják mondani, hogy "ha sok pénzed meg türelmed van..."

Elküldve

Szerintem classicba nem raktak NZ-t max SZR-t, de ezt majd mások megmondják. Ami biztos, hogy az XEL-be való klímakompresszor simán felmegy az SZR-re. Nem kell hozzá motortartó bakot cserélni (legalábbis nekem nem kellett). Elképzelhető, hogy a bak más és van rajta egy plusz görgő, nem tudom. Nekem a kompresszortartó konzolon volt maga a feszítőgörgő, és csak szíjat kellett cserélni. Az SZR-ben hosszbordás szíj van, ugyanolyan mint az XEL-ben, szóval ezzel nincs gond.

Azt viszont nem értem miért kéne generátort cserélni. Gyárilag 70 amperes van az SZR-ben. Az miért nem elég?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.