Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Rég jártam erre más elfoglaltságok végett, de most itt vagyok :D Tehát, ha olyan helyzet adódik, hogy tompított fény helyett a refi világít a vason, akkor beéghetett a bajuszkapcsolóm? Sajna semmire nem reagál, ha kikötöm az áramkörből, magyarul, kiveszem akkor csak a helyzetjelző van. Valakinek volt már hasonló tapasztalata, panasza esetleg, és a megoldás mi lett, gondolom kuka a kapcsoló és új kéne helyette?

Köszi előre is!

Üdv

Volt ugyanez nekem is, bajuszkapcsoló csere oldotta meg, nekem is az égett be.

Link to comment
Megosztás:

Hellósztok némi segítség kéne valaki javított már gyújtáskapcsolót ? A jelen ség ugyan nem elektromos inkább mechanikus néha nem akar elfordúlni a kulcs néha nem kattan be a zár neha me belesem megy a kulcs . WD-40 megvót de változás nincs . :D

Jó döntés volt. Akkor most cseréld ki :D

Link to comment
Megosztás:

Ja az lesz de mi ért is bővebben?

Évek alatt, némi por-szösz-retek, meg egyéb dolgok, kerültek már bele, amit a kulccsal rátunkol az ember, minden egyes beletolásnál. Amikor erre poros-szöszös valamire, ilyesmi folyadékot nyomsz, akkor egy remek ragadós trutymákot hozol létre, amit lehet hogy tovább tart kitakarítani, mint kicserélni. Hasonlóan jó hatással van a zárakra, a téli "fagymentesítő" vacak is. Amíg nem nyomnak bele a zárba semmit, addig nincs is minek befagynia, de utána már lehet szenvedni vele. (fúró-üregelő spray többet segít) Zotya már darabolta szét a gyújtás kapcsolót, majd elmondja a tapasztalatait.

Link to comment
Megosztás:

Évek alatt, némi por-szösz-retek, meg egyéb dolgok, kerültek már bele, amit a kulccsal rátunkol az ember, minden egyes beletolásnál. Amikor erre poros-szöszös valamire, ilyesmi folyadékot nyomsz, akkor egy remek ragadós trutymákot hozol létre, amit lehet hogy tovább tart kitakarítani, mint kicserélni. Hasonlóan jó hatással van a zárakra, a téli "fagymentesítő" vacak is. Amíg nem nyomnak bele a zárba semmit, addig nincs is minek befagynia, de utána már lehet szenvedni vele. (fúró-üregelő spray többet segít) Zotya már darabolta szét a gyújtás kapcsolót, majd elmondja a tapasztalatait.

Vagy egyszerűen csak megkopott a kulcs, és nem nyomja el annyira a lamelákkat, hogy el tudjon fordulni. Én kivettem és hozzáreszeltem a lamellákat a kulcshoz.

Link to comment
Megosztás:

Évek alatt, némi por-szösz-retek, meg egyéb dolgok, kerültek már bele, amit a kulccsal rátunkol az ember, minden egyes beletolásnál. Amikor erre poros-szöszös valamire, ilyesmi folyadékot nyomsz, akkor egy remek ragadós trutymákot hozol létre, amit lehet hogy tovább tart kitakarítani, mint kicserélni. Hasonlóan jó hatással van a zárakra, a téli "fagymentesítő" vacak is. Amíg nem nyomnak bele a zárba semmit, addig nincs is minek befagynia, de utána már lehet szenvedni vele. (fúró-üregelő spray többet segít) Zotya már darabolta szét a gyújtás kapcsolót, majd elmondja a tapasztalatait.

Köszi én is tippeltem ilyenre ,de a fúró spray -t még nem hallotam , kipróbálom még hátha javul valamit még ennél rosszabb már nem lehet remélem .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van a motorterben ket csatlakozo amely nem csatlakozik sehova:

Elso csatlakozo

Masodik csatlakozo

Meg tuja valaki nekem mondani eredetileg mire hasznaltak ezeket?

Koszi elore is.

A második(IMG_8215) tökre úgy néz ki, mint a beszívott levegő hőmérsékletjeladójára menő csati. Ez pedig a légszűrő és a torok közti gumicsőben szokott lenni...

De attól is függ, hogy milyen a motor a taligádban! :D

Az első nekem passz...

Link to comment
Megosztás:

De kicsit gázos szét szedni ahogy néztem nem egyszerű .

Van egy lyuk az alu öntvényel alul, oda kell bebökni egy csavarhúzóval, és a kulcs egy adott állásában kijön az egész lammellástól.

Sziasztok

Van a motorterben ket csatlakozo amely nem csatlakozik sehova:

Elso csatlakozo

Masodik csatlakozo

Meg tuja valaki nekem mondani eredetileg mire hasznaltak ezeket?

Koszi elore is.

Az első mindkét oldalon van? Mert a helye alapján oldalindexre tippelek. Persze csak ha nincs. A második talán a BC-szintjelzőjének van az ablakomosónál.

Link to comment
Megosztás:

Van egy lyuk az alu öntvényel alul, oda kell bebökni egy csavarhúzóval, és a kulcs egy adott állásában kijön az egész lammellástól.

Az első mindkét oldalon van? Mert a helye alapján oldalindexre tippelek. Persze csak ha nincs. A második talán a BC-szintjelzőjének van az ablakomosónál.

A másodikat eltaláltad, az első sztem fékkopásjelző lesz. A vezetékszínek erre utalnak.

Link to comment
Megosztás:

A második(IMG_8215) tökre úgy néz ki, mint a beszívott levegő hőmérsékletjeladójára menő csati. Ez pedig a légszűrő és a torok közti gumicsőben szokott lenni...

De attól is függ, hogy milyen a motor a taligádban! :D

Az első nekem passz...

Pont olyan mint a tiedben x14xe :D

Link to comment
Megosztás:

A másodikat eltaláltad, az első sztem fékkopásjelző lesz. A vezetékszínek erre utalnak.

Elnézést kérek az ékezethiány miatt. Most már a gépemről irok.

Az első csatlakozót csak csak bal felől találtam meg.

Lehet, hogy jobb felől a helyén van? Meg kell kételkedjem. :D

Link to comment
Megosztás:

Elnézést kérek az ékezethiány miatt. Most már a gépemről irok.

Az első csatlakozót csak csak bal felől találtam meg.

Lehet, hogy jobb felől a helyén van? Meg kell kételkedjem. :D

Nálam is megvan eme kettő csatlakozó mindkét oldalt. Szemből nézve a motortérbe a jobb oldalon a kiegyenlítőtartály alatt találtam meg a párjukat. Igaz nekem ott van még a BC-s szintjelző csatlakozója is.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is megvan eme kettő csatlakozó mindkét oldalt. Szemből nézve a motortérbe a jobb oldalon a kiegyenlítőtartály alatt találtam meg a párjukat. Igaz nekem ott van még a BC-s szintjelző csatlakozója is.

és ha ez nektek gyárilag benne van... a drótok másik végét hol kellene keresni? :D

bekötve a MID nagy kék csatlakozójába (gyárilag benne az is?)

érdeklődök, mert most akarom bekötni az utólag beheggesztett MID-embe a szélvédő-mosó-folyadék-"vészes"-szintjelzőt

és a műszerfal kazi/MID mögötti részében nem találtam plusz drótokat

/no meg keresek működő érzékelős hűtővízdugót/

Link to comment
Megosztás:

és ha ez nektek gyárilag benne van... a drótok másik végét hol kellene keresni? :D

bekötve a MID nagy kék csatlakozójába (gyárilag benne az is?)

érdeklődök, mert most akarom bekötni az utólag beheggesztett MID-embe a szélvédő-mosó-folyadék-"vészes"-szintjelzőt

és a műszerfal kazi/MID mögötti részében nem találtam plusz drótokat

/no meg keresek működő érzékelős hűtővízdugót/

Az indexek pl be is vannak kötve, elvileg ott is a delej, ha indexelsz. :D A többi ami a MID-hez vannak, nekem a kardánbox alá van begyűrve, illetve a fűtéskonzol alatt "közlekedő" vastag kábelkötegből ágaznak le oda. Nálam. :D A csatlakozó természetesen nincs a végén.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem.

2001-es 1.6-os Astra Classic-omba (motorkód: X16SZR vagy C16NZ) szeretnék klímát szereltetni. Találtam is a neten egy komplett szettet, amit 1.6 Ecotecből (X16XEL) szereltek ki.

Az eladó azt írta, hogy működnie kell vele, csak a tartó bak nem biztos, hogy kompatibilis, de tud adni C14NZ-ből származó bakot, ami szerinte jó az enyémhez is.

Továbbá kérdezte, hogy a szervóm hosszbordás-e (fogalmam sincs), merthogy a főtengely szíjtácsával (szintén nem tudom mi az) lehet gond.

Tehát a kérdéseim:

- Szerintetek használható C14NZ-ből származó bak az enyémhez?

- Honnan tudhatom meg, hogy "hosszbordás-e" a szervóm? :D

- Lehet még egyéb probléma, ami miatt esetleg nem kompatibilis a cucc a verdámmal?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem.

2001-es 1.6-os Astra Classic-omba (motorkód: X16SZR vagy C16NZ) szeretnék klímát szereltetni. Találtam is a neten egy komplett szettet, amit 1.6 Ecotecből (X16XEL) szereltek ki.

Az eladó azt írta, hogy működnie kell vele, csak a tartó bak nem biztos, hogy kompatibilis, de tud adni C14NZ-ből származó bakot, ami szerinte jó az enyémhez is.

Továbbá kérdezte, hogy a szervóm hosszbordás-e (fogalmam sincs), merthogy a főtengely szíjtácsával (szintén nem tudom mi az) lehet gond.

Tehát a kérdéseim:

- Szerintetek használható C14NZ-ből származó bak az enyémhez?

- Honnan tudhatom meg, hogy "hosszbordás-e" a szervóm? :D

- Lehet még egyéb probléma, ami miatt esetleg nem kompatibilis a cucc a verdámmal?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Részben tudok segíteni, a hosszbordás szíjon ugye hosszanti irányban vannak a bordák,a tárcsán is ennek megfelelően vannak a bemarások. Ez pölö egy hosszbordás szíj:Klikk

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem.

2001-es 1.6-os Astra Classic-omba (motorkód: X16SZR vagy C16NZ) szeretnék klímát szereltetni. Találtam is a neten egy komplett szettet, amit 1.6 Ecotecből (X16XEL) szereltek ki.

Az eladó azt írta, hogy működnie kell vele, csak a tartó bak nem biztos, hogy kompatibilis, de tud adni C14NZ-ből származó bakot, ami szerinte jó az enyémhez is.

Továbbá kérdezte, hogy a szervóm hosszbordás-e (fogalmam sincs), merthogy a főtengely szíjtácsával (szintén nem tudom mi az) lehet gond.

Tehát a kérdéseim:

- Szerintetek használható C14NZ-ből származó bak az enyémhez?

- Honnan tudhatom meg, hogy "hosszbordás-e" a szervóm? :D

- Lehet még egyéb probléma, ami miatt esetleg nem kompatibilis a cucc a verdámmal?

Előre is köszönöm a válaszokat.

C14NZ-ből ad neked Klímás motortartót? Ha ez így van akkor meg eszem a sapkám. :D ugyan is 14nz-be nem volt gyári klíma. Tehát az 14nz-be lévő tartó sem 14nz. :D De az x16xel-es biztos, hogy jó lesz.

A szíjadat pedig onnan tudod meg, hogy kimész kinyitod a kocsi elejét és lenézel a légszűrő doboz mellé. És ha ott látsz egy gumiszerű lapos valamit ami ha megy a motor akkor suhan és mozog és kb 5centi széles. De ne tedd oda az újjad mert ELKAPJA. :P Ha ilyened van akkor széles. :lol:

Más gebasz nem lehet.. Nem igen lehet..... Pontosabban az alkatrészekből kifolyólag nem lehet. :lol:

Ja és ha széles szíj van a kocsidba akkor nem lehet gond a főtengely tárcsával sem.... Csak hosszabb szíjat kel venni mint a mostani. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét a segítségetekre lenne szükségem.

2001-es 1.6-os Astra Classic-omba (motorkód: X16SZR vagy C16NZ) szeretnék klímát szereltetni. Találtam is a neten egy komplett szettet, amit 1.6 Ecotecből (X16XEL) szereltek ki.

Az eladó azt írta, hogy működnie kell vele, csak a tartó bak nem biztos, hogy kompatibilis, de tud adni C14NZ-ből származó bakot, ami szerinte jó az enyémhez is.

Továbbá kérdezte, hogy a szervóm hosszbordás-e (fogalmam sincs), merthogy a főtengely szíjtácsával (szintén nem tudom mi az) lehet gond.

Tehát a kérdéseim:

- Szerintetek használható C14NZ-ből származó bak az enyémhez?

- Honnan tudhatom meg, hogy "hosszbordás-e" a szervóm? :D

- Lehet még egyéb probléma, ami miatt esetleg nem kompatibilis a cucc a verdámmal?

Előre is köszönöm a válaszokat.

http://s3.images.www.tvn.hu/2011/01/11/14/...2573d957cd6.jpg

Ezen a képen megtalálod a szervót is, és a főtengely szíjtárcsát is. Hosszbordás ugyebár.

Link to comment
Megosztás:

C14NZ-ből ad neked Klímás motortartót? Ha ez így van akkor meg eszem a sapkám. :D ugyan is 14nz-be nem volt gyári klíma. Tehát az 14nz-be lévő tartó sem 14nz. :D De az x16xel-es biztos, hogy jó lesz.

A szíjadat pedig onnan tudod meg, hogy kimész kinyitod a kocsi elejét és lenézel a légszűrő doboz mellé. És ha ott látsz egy gumiszerű lapos valamit ami ha megy a motor akkor suhan és mozog és kb 5centi széles. De ne tedd oda az újjad mert ELKAPJA. :D Ha ilyened van akkor széles. :P

Más gebasz nem lehet.. Nem igen lehet..... Pontosabban az alkatrészekből kifolyólag nem lehet. :lol:

Ja és ha széles szíj van a kocsidba akkor nem lehet gond a főtengely tárcsával sem.... Csak hosszabb szíjat kel venni mint a mostani. :lol:

Meg minimum 100 amperesre kell cserélni a generátort, a motortartóbakon legyen rajta a hosszbordás feszítő a kompresszor mellett, mivel együtt vannak, kell a második ventilátor is ha gyári (nem hobbiból rakták be gyárilag ugye), másik zárhíd és a többi.

Link to comment
Megosztás:

Hű, köszi mindenkinek :D

Jól értem, hogy ezek szerint generátort is kell cserélnem?

Nem lesz így drágább a leves, mint a hús? (Úgyértem egy generátorcsere gondolom nem két fillér.)

Ha 100 amperes van benne akkor nem. Ha nem az, akkor igen. :D

Mit ér meg neked? Kérdezd meg, hogy érdemes-e utólag klíma a kocsiba. 10ből 8an azt fogják mondani, hogy "ha sok pénzed meg türelmed van..."

Link to comment
Megosztás:

Szerintem classicba nem raktak NZ-t max SZR-t, de ezt majd mások megmondják. Ami biztos, hogy az XEL-be való klímakompresszor simán felmegy az SZR-re. Nem kell hozzá motortartó bakot cserélni (legalábbis nekem nem kellett). Elképzelhető, hogy a bak más és van rajta egy plusz görgő, nem tudom. Nekem a kompresszortartó konzolon volt maga a feszítőgörgő, és csak szíjat kellett cserélni. Az SZR-ben hosszbordás szíj van, ugyanolyan mint az XEL-ben, szóval ezzel nincs gond.

Azt viszont nem értem miért kéne generátort cserélni. Gyárilag 70 amperes van az SZR-ben. Az miért nem elég?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.