Gergőőő Elküldve Június2, 2011 Megoszt Elküldve Június2, 2011 itt úgy is sok okos ember segít rajtad ha elakadsz vmiben :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálintka 1.6i Elküldve Június2, 2011 Megoszt Elküldve Június2, 2011 Rendben....Köszönöm a segedelmed Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Június3, 2011 Megoszt Elküldve Június3, 2011 Szép estét mindenkinek! Rég jártam errefelé,mert volt egy kis számítástechnikai szünet.A napokban viszont egy kérdés jár a fejemben,amit jobbnak láttam nálam járatosabb autósoktól megkérdezni. Kilátásban van egy eladó astra f kp.zár készlet minden tartozékával.Ha úgy alakul kell az összeépítéshez elektromos szakit kerítenem vagy meg tudom oldani önmagam is? Köszönet a válaszokért ha van egy kis műszaki érzéked, akkor sztem nyugodtan nekiállhatsz, bár 1 nap alatt nem fogsz végezni ha szép munkát akarsz kiadni a kezedből :D én is egymagam tettem a kocsimba és semmi probléma nincs vele :D 1 napnál több?? :lol: Minek??? :D Való igaz, kell ám bontogatni! (ajtó-kárpitok, küszöb-műanyagok) De nem éppen fontos azoknak a kábeleknek az ülések alatti részben haladniuk. :D (jó, persze az "gyáribb" megoldás, de a működést nem befolyásolja. ;) ) Zárszerkezeteket kell cserélj, gondolom azok megvannak (már ha komplett szettet veszel). :D Ha tudod szerezd be ezeket a hátsó ajtó gumiátvezetőket is, mert másképp csak a szenvedés lesz vele fél év után, mert elnyíródnak majd a szálak! :P Ja, és a vezérlőt se felejtsd el! ;) :lol: :lol: Meg a csomi-ajtó kp-zárat sem! Ha elakadsz szólsz! :D és segítünk! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bálintka 1.6i Elküldve Június3, 2011 Megoszt Elküldve Június3, 2011 Köszönöm a támpontokat.A kárpitok és burkolatok bontásában már van gyakorlatom.Szétkaptam elégszer a belsejét.Leveleztem a sráccal akié a holmi,van róla kép is,minden motyó amit felsoroltál,ott van.Remélem.De puding próbája a pudingpróba. :D Nem kp-zár kérdés,de elektromos.A rádió bekötéséhez lenne szükségem egy kis támogatásra. A szabvány csatlakozót akarom egy faék kocsiba kötni.Nincs gyári kialakított kábelköteg a zenéhez.Hangszórókkal nincs is gondom,csak a fejegység "villanya" a kérdés.tudtok abban segíteni,hogyan kössem be a vezetékeket? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Hali! Ha az egyik oldali index gyorsabban villog sokkal, mint a másik, az relé, ugye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Hali! Ha az egyik oldali index gyorsabban villog sokkal, mint a másik, az relé, ugye? Inkább egy izzó kiégett. :D Nincs megkülönböztetve a relénél az oldalak. Gyakorlatilag a bajuszkapcsolóval választod ki az oldalt, hogy melyiken villogtasson a relé. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Hali! Ha az egyik oldali index gyorsabban villog sokkal, mint a másik, az relé, ugye? Nekem akkor csinálta, amikor le volt csúszva a hátsó lámpa csatlakozója. Beépített BC funkció. Ha az egyik nem villog, akkor azt mutatja :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Nekem akkor csinálta, amikor le volt csúszva a hátsó lámpa csatlakozója. Beépített BC funkció. Ha az egyik nem villog, akkor azt mutatja :D C Corsáról van szó...és minden izzó működik, balra rendesen villog, vészvillogóra is, egyedül jobbra villog gyorsan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 C Corsáról van szó...és minden izzó működik, balra rendesen villog, vészvillogóra is, egyedül jobbra villog gyorsan. B Vekinek is van ilyen baja. Asszem ezek már elektromos indexrelések. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 B Vekinek is van ilyen baja. Asszem ezek már elektromos indexrelések. Tehát relé lesz. Köszipuszi. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Tehát relé lesz. Köszipuszi. :D Ha jobbra villognak is rendesen az izzók, de gyorsan, akkor relé a tippem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
moti Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Sziasztok! Bocsi, hogy itt kérdezek, de itt gyorsan kapok most választ egy sürgös kérdésemre. Mennék el az autóval, de nem szív a tápszivattyú, tegnap még jó volt. Hogyan tudom müködtetni, hogy szívjon? Relének melyik lábát kell összekötni, vagy hogy? Mennék el 30km-re és kellene délután az autó Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Sziasztok! Bocsi, hogy itt kérdezek, de itt gyorsan kapok most választ egy sürgös kérdésemre. Mennék el az autóval, de nem szív a tápszivattyú, tegnap még jó volt. Hogyan tudom müködtetni, hogy szívjon? Relének melyik lábát kell összekötni, vagy hogy? Mennék el 30km-re és kellene délután az autó 30 és a 87-est direktbe kösd. Így egyfolytában megy a tápszivattyú. 4-es és a 8-as pin asszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sunci Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Sziasztok! Mivel Opeles vagyok én is ezért késztetés éreztem a jelenlétemmel kapcsolatban itt a fórumon. Volt egy problémája a gépemnek, megoldottam és megosztom veletek mikéntjét. Már 1-2 éve az autó azt csinálta hogy a legváratlanabb helyzetekben leállt. (piros lámpánál, indítás után akár 10 másodperc múlva, valamikor meg haza tudtam vele jönni Debrecenből is semmi baja nem volt.) A motor leállt és ennek 2 oka lehet: - Nincs gyújtás(szikra) - Nincs üzemanyag kb 1 hónappal ezelőtt lett cserélve a benzinszivattyú mert megadta magát. Meg is örültem hogy semmi baja sem lesz mostanában és megszűnik a motor le-le állása. Nem is kell mondanom hogy "beszívtam". :D Hát nem szűnt meg. Kicsit zűrös volt kinyomozni mi nem lehet jó mert a következő indításnál meg már semmi baja nem volt. De aztán szerencsém lett... Specifikációk: - Opel F-Astra 1.4 benzin, motor C14NZ, évjárat:96 Mivel hobbim az elektronika így nem álhattam karbatett kezekkel. A hibafeltárás kezdetei: - Indikátorok beszerelése. A vezérlő tengelyen lévő HALL jeladó jelének megléte. Ez a gyújtáselosztó alatt található, egy 3 vezetékes csatlakozó van rá dugva. +5V, jel ki, GND A jeladó tárcsa 4 ablakos, ami azt jelenti hogy 4 impulzus/fordulat. (Gondolkodom egy fordulat szám mérő építésén is AVR-el és 7szegmenses kijelzőkkel) A kimenetre kötöttem 2 db ledet, amit egy 555 timer ic hajt meg hogy ne terheljem a HALL jeladó kimenetét. (Ugye nem lehet mindig a kocsiban az oszcilloszkóp) Kapcsolás: Indikátor Ez a kapcsolás a fordulatszám függvényében villogtatja felváltva a ledeket. Továbbá egy led a benzinszivattyúra egy soros ellenállással hogy a 12V-tól ne feküdjön ki. Beszerel, próba. Sikeresen meg is állt de, mind 2 indikátor mutatta hogy minden jó. Ez még itthon történt. Szikra ellenőrzés: Az elosztóról a középső gyujtókábelt lehúzba, kb 5mm re megtartva a testtől ívet kell rántania indítózásnál. Hát nem rántott. Ezután derítsük ki hogy a gyújtótrafó nem jó e vagy ami előtte van: Oszcilloszkópot kötöttem a gyújtótrafó primerével párhuzamosan, ha itt van jel, akkor a gyújtótrafó a hibás. Nem volt jel. Ami azt jelenti hogy a gyújtómodulból nem jön a szaggatott 12V. A gyújtásmodul: A gyújtótrafó alatt található, műgyantával kiöntött "kocka" amibe egy egyenáramú erősítőt található. a csatlakozóját lehúzva 4 pólust találunk. Ezek sorba: 1 - Kimenet (zöld színű vezeték, a gyújtótrafóra primerére megy) 2 - test (az akku negatívja) 3 - +12V (csak akkor ha a gyújtás van adva az autóra) 4- jel be (Az MCU-ból jövö jel amin szerintem az MCU változtat kicsit mivel gondolom szabályozza a gyújtásszöget indításnál,alapjáraton, nagyobb fordulatokon + lekapcsolja a jelet ha a hall jeladó úgy állna meg hogy folytonos DC-t adna magából, így kikapcsolva a gyújtásmodult) Szóval. A motorvezérlő elektronikából kijövő vezetékre és a testre aggatva az oszcilloszkópot meg volt a jel, de szikra nem volt. Egyértelmű mi nem volt jó. Neten rákeresve 21e forint az új. Webshop ára 16e. Bontóból esetleg 6-7ezerért meg lehet kapni de mi van ha az is egy 7ig megy? Mivel én sem tízezressel a kezemben születtem ezért úgy döntöttem hogy megcsinálom. Össz vissz 1000Ft-ból megvan. A kapcsoláshoz nincs panelterv, akinek kell annak szívesen megcsinálom és elküldöm. Én furatraszteres panelen raktam össze amit azután vízhatlanná tettem FBS-el. (szilikon ragasztóval, vagy fugaszil ki hogy ismeri) Gyújtásmodul kapcsolása: kapcsolás Bármilyen N csatornás FET jó bele amely legalább 400V-os. (pl: IRF740,IRF840, az enyémbe FQA28N50F van.) Sikeres után építést mindenkinek! Üdvözlettel: Sunci Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 30 és a 87-est direktbe kösd. Így egyfolytában megy a tápszivattyú. 4-es és a 8-as pin asszem. De persze csak akkor fog így működni, ha a relé a rossz, ha a pumpa, vagy kontakthiba akkor nem lesz üzemképes az autó. Sziasztok! Mivel Opeles vagyok én is ezért késztetés éreztem a jelenlétemmel kapcsolatban itt a fórumon. Volt egy problémája a gépemnek, megoldottam és megosztom veletek mikéntjét...... Üdv Sunci! Én a gyujtótrafót multiméterrel ellenőriztem, primer-szekunder tekercset, és a testzárlatot. Végül nekem is a gyujtásmodul volt a hunyó, bontottat vettem 4 ezerért, azóta (kopp-kopp) jó. Szikra hiánynál szóbajöhet amúgy még az elosztó-rotor hibája, pölö az alosztó közepén található grafit rúd elkopása is. Ja és köszönjük a leírást. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 ... Gyújtásmodul kapcsolása: kapcsolás Bármilyen N csatornás FET jó bele amely legalább 400V-os. (pl: IRF740,IRF840, az enyémbe FQA28N50F van.) Sikeres után építést mindenkinek! Üdvözlettel: Sunci Hi! Látom nagyon szereted az 555-ös IC-t, de igazából nem tudom, hogy ebbe a gyújtásmodul helyettesítő kapcsolásba minek kell :D Az eredeti modult szétbontva nem sok minden volt benne, sztem nem is kell túlbonyolítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 De persze csak akkor fog így működni, ha a relé a rossz, ha a pumpa, vagy kontakthiba akkor nem lesz üzemképes az autó. Üdv Sunci! Én a gyujtótrafót multiméterrel ellenőriztem, primer-szekunder tekercset, és a testzárlatot. Végül nekem is a gyujtásmodul volt a hunyó, bontottat vettem 4 ezerért, azóta (kopp-kopp) jó. Szikra hiánynál szóbajöhet amúgy még az elosztó-rotor hibája, pölö az alosztó közepén található grafit rúd elkopása is. Ja és köszönjük a leírást. :D Az nem volt kérdés. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Az nem volt kérdés. :D Csak azért nem árt tudni. Amúgy ha így sem indul meg a pumpa, polaritásfordítással, talán még el lehet indítani ha csak megakadt. Persze ez már nagyon a vége. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sunci Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Hi! Látom nagyon szereted az 555-ös IC-t, de igazából nem tudom, hogy ebbe a gyújtásmodul helyettesítő kapcsolásba minek kell :D Az eredeti modult szétbontva nem sok minden volt benne, sztem nem is kell túlbonyolítani. Nem azért van mert nagyon szeretem :D Egyszerűen azért mert nem akartam berakni egy 6 kapus schmitt trigger ic-t mikor elég 1 kapu. Az 555 ebben a kapcsolásban gyors fel és lefutóéleket biztosít a fet meghajtáshoz. Továbbá az előtte lévő tranzisztorral megoldja a TTL-CMOS szintillesztést, mivel a vezérlőből kijövő jel csúcsa 5Vp ami kevés a fet gate-jére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
moti Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 30 és a 87-est direktbe kösd. Így egyfolytában megy a tápszivattyú. 4-es és a 8-as pin asszem. Köszi :D Igy már müködik. Akkor ezek szerint relé csere. Így hogy mindig megy, okoz túlfogyasztást, vagy vmi hibát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
moti Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Az nem volt kérdés. :D Relére gyanakodtam, mert néha szívta az üzemanyagot, néha nem. Ha megmozgattam akkor szívta. De mostanába hiába mozgattam akkor se szívta. Ezért kérdeztem, hogy melyik lábat kell összekötni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Köszi :D Igy már müködik. Akkor ezek szerint relé csere. Így hogy mindig megy, okoz túlfogyasztást, vagy vmi hibát? Nem. Motorféknél is visszakeringeti a tartályba a benzint... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
janoo16 Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 ha már így osszátok az észt, én is kérek egy kevéskét :-) Honnan lenne (melyik áramkörtől) a legjobb a teljes belső világítást "elnémítani"? Vagyis egy kapcsolóval lelőni az összes belső fényt (olvasólámpa + hátsó kapaszkodók + csomagtér), tópari est esetén a szúnyog és egyébb griffmadár-invázió megelőzéseként. Mi van még a beltéri világítás biztosítékára kötve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június5, 2011 Megoszt Elküldve Június5, 2011 ha már így osszátok az észt, én is kérek egy kevéskét :-) Honnan lenne (melyik áramkörtől) a legjobb a teljes belső világítást "elnémítani"? Vagyis egy kapcsolóval lelőni az összes belső fényt (olvasólámpa + hátsó kapaszkodók + csomagtér), tópari est esetén a szúnyog és egyébb griffmadár-invázió megelőzéseként. Mi van még a beltéri világítás biztosítékára kötve? Biztos, hogy nincs egyedül a biztosíték körben, a hátsó kapaszkodók amúgy is kiiktathatók, a maradék kettő meg egyszerűbb lenne szerintem magánál a lámpánál megszakítani szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Június5, 2011 Megoszt Elküldve Június5, 2011 Sziasztok! Rég jártam erre más elfoglaltságok végett, de most itt vagyok :D Tehát, ha olyan helyzet adódik, hogy tompított fény helyett a refi világít a vason, akkor beéghetett a bajuszkapcsolóm? Sajna semmire nem reagál, ha kikötöm az áramkörből, magyarul, kiveszem akkor csak a helyzetjelző van. Valakinek volt már hasonló tapasztalata, panasza esetleg, és a megoldás mi lett, gondolom kuka a kapcsoló és új kéne helyette? Köszi előre is! Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts