Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Astra F-be belemegy omegának vagy egyéb opelnek az elektromos karfakapcsolója?! mert az enyém feladta a szolgálatot, és ha már venni kell valami teccetősebbet kéne belerakni .. vagy egyéb ötlet .. esetleg a kézifék környékén .. kinek milyen megoldás van? (ha van elektromos ablak)

omegáé:

Minden megoldható. De a gyári f-astra gombok is drágák nem hogy az újabbak. De be lehet kötözni biztos. Kérdés meg éri e. :D

Link to comment
Megosztás:

Minden megoldható. De a gyári f-astra gombok is drágák nem hogy az újabbak. De be lehet kötözni biztos. Kérdés meg éri e. :D

jaja én is néztem hogy csak a bal 2 gombos karfakapcsoló 12.000 ... nah azért ennyiért nem kell ... :D

megpróbálom bontóból megoldani a dolgot, viszont ez az omega kapcs jobban tetszik

(az a legszebb a dologban hogy ügyebár szép tavaszi nap, az ablak lehúzva, hát még szép h úgy romlott el) :) :lol:

esetleg valami egyéb ötlet hogy amíg nincs kapcsoló hogy tudom felhúzni?

Link to comment
Megosztás:

jaja én is néztem hogy csak a bal 2 gombos karfakapcsoló 12.000 ... nah azért ennyiért nem kell ... :D

megpróbálom bontóból megoldani a dolgot, viszont ez az omega kapcs jobban tetszik

(az a legszebb a dologban hogy ügyebár szép tavaszi nap, az ablak lehúzva, hát még szép h úgy romlott el) :D :lol:

esetleg valami egyéb ötlet hogy amíg nincs kapcsoló hogy tudom felhúzni?

Attól függ mi romlott el. Ha a kapcsoló akkor kárpit le és közvetlen a motornak adsz tápot pl aksiról. ezt tudom javvallani:D Kárpit le csatikat lehúz valahogy kideríted melyik 2szál a motoré aztán földörrented. +/- cseréjével tudod föl le engedni.

Link to comment
Megosztás:

jaja én is néztem hogy csak a bal 2 gombos karfakapcsoló 12.000 ... nah azért ennyiért nem kell ... :D

megpróbálom bontóból megoldani a dolgot, viszont ez az omega kapcs jobban tetszik

(az a legszebb a dologban hogy ügyebár szép tavaszi nap, az ablak lehúzva, hát még szép h úgy romlott el) :D :lol:

esetleg valami egyéb ötlet hogy amíg nincs kapcsoló hogy tudom felhúzni?

Karfakapcsolót kipattintod, ráadod a gyújtást, és rövidrezárod a fekete-----szürke-zöld madzagot.

Ha felért leszeded a rövzárat. :)

Link to comment
Megosztás:

Attól függ mi romlott el. Ha a kapcsoló akkor kárpit le és közvetlen a motornak adsz tápot pl aksiról. ezt tudom javvallani:D Kárpit le csatikat lehúz valahogy kideríted melyik 2szál a motoré aztán földörrented. +/- cseréjével tudod föl le engedni.

okés, thx

reméljük így lesz, ha mégis kifog rajtam akkor hétfőn villamossági, csak nincs nagyon pofám odamenni hogy "húzd már fel az ablakot" :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

96-os astrában kicseréltem a gyári rádiót egy másikra, és a felső gyári kijelzőn a dátum csak akkor látszik, ha a magnó ki van kapcsolva.

Hogy lehet azt megoldani, hogy a dátum mindig látszódjon ?

Előre is köszi !

TID csatlakozójába menő drótok közül, a szürke-piros példányt elcsíped. (vagy kihúzod a pint a csatlakozóból. Ízlés, és vérmérséklet szerint tessék választani :D ) Kispolc gumiszőnyeg fölpattint, belső két csavar kiteker, és a TID kiszabadítva, csak ki kell húzni, és ott vannak a drótok.

Link to comment
Megosztás:

TID csatlakozójába menő drótok közül, a szürke-piros példányt elcsíped. (vagy kihúzod a pint a csatlakozóból. Ízlés, és vérmérséklet szerint tessék választani :D ) Kispolc gumiszőnyeg fölpattint, belső két csavar kiteker, és a TID kiszabadítva, csak ki kell húzni, és ott vannak a drótok.

Valami hasonló megoldásra számítottam :lol: Köszi :D

Link to comment
Megosztás:

Átvezető szalagnak hívják. Ha vezérlőt kérsz akkor szerintem a középbox alatti alumínium dobozkát fogják adni SOK PÉNZÉ.
Én is csodálkoztam, hogy mitől lenne ez vezérlő, de robbantott ábrán azonosítottuk be, hogy micsoda. Elviekben cikkszám alapján. Lehet, érdemes lenne megérdeklődnöm máshol is mielőtt nekiesek pákával.
Link to comment
Megosztás:

Nem kell leszedni a burkolatot, elég kivenni a rádiót és annak a fém keretét kihúzni és utána elég könnyen ki lehet pattintani azt a panelt amiben benne van a 3 izzó. Nekem 1 perc alatt a kezembe volt ez a panel:)

Visszatenni egy kicsit nehezebb de 3 perc volt az egész művelet és még csavarhúzó sem kell hozzá:D

Most hogy itt a jó idő, neki is láttam a szerelésnek. De nem jutottam messzire, mivel a fejegység fémkerete körül van egy műanyag keret, ami kb. 15 cm hosszú és egybe van a középkonzol burkolatával. Kis tükröm nem volt, így nem tudtam szemrevételezni azt a panelt. Ujjaimmal tapogatóztam, de csak a fűtésállító bowdeneket tudtam beazonosítani. Lenne valakinek fotója hogy néz ki, hogy helyezkedik el, hogy lehet kipattintani az izzótartó panelt? Hátha ezen infók ismeretében, nőgyógyászati módszerrel sikerülne megjavítani a világításom. Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

96-os astrában kicseréltem a gyári rádiót egy másikra, és a felső gyári kijelzőn a dátum csak akkor látszik, ha a magnó ki van kapcsolva.

Hogy lehet azt megoldani, hogy a dátum mindig látszódjon ?

Előre is köszi !

Van még egy megoldás. Nálam a rádiónak, vagy egy széthúzható kék vezetéke alias elektromos antenna vezérlő. Én azt széthúztam, és vissza jött a dátum.

Link to comment
Megosztás:

Szeretnék kérni egy kis segítséget!

Astra G kijelzőt szeretnék kipróbálni!

Ilyen segítséget már találtam hozzá: (bekötési segédlet)

Csak azt nem tudom, hogy honnan kezdődik a számozás...

Szóval itt a leírás, de nekem nagyon külföldiül van... :D

Valaki le tudja fordítani érthető nyelvezetre?

Nagyon megköszönném!! :D

Itt a link!

És légyszi írjátok meg, hogy merről merre van a számozás... E szerint a kép szerint.

Köszönöm szépen!

Sikerült valamiféle életet lehelni bele a következő módon: A bal belső tüskére tettem a +12-t, a bal oldalról számított 4. lábra a felső sorban a -12-t, így mutatja az időt 15 mp-ig, majd elalszik a kijelző, és csak gombnyomásra kel életre... Mire kéne kössek állandót, hogy folyamatosan menjen?? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szóval itt a leírás, de nekem nagyon külföldiül van... :D

Valaki le tudja fordítani érthető nyelvezetre?

Nagyon megköszönném!! :D

Itt a link!

És légyszi írjátok meg, hogy merről merre van a számozás... E szerint a kép szerint.

Köszönöm szépen!

Sikerült valamiféle életet lehelni bele a következő módon: A bal belső tüskére tettem a +12-t, a bal oldalról számított 4. lábra a felső sorban a -12-t, így mutatja az időt 15 mp-ig, majd elalszik a kijelző, és csak gombnyomásra kel életre... Mire kéne kössek állandót, hogy folyamatosan menjen?? :lol:

Ez ugyanaz mint az F astra 12-pin-es TID csatijának bekötése.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

már régebben felvetettem a témát, de már szeretnék rá megoldást találni:)

Szóval a probléma az, hogy (x14xe motorkód) ha kb. 3-4 percig megyek 120-130 körüli tempóval világítani kezd a motorkonktroll lámpa, kb. fél percig világít és utána elalszik. Majd valamikor később 10-20 perc mulva ujra.

Ha lassabban megyek akkor nem szokott. De van olyan hogy ha gyorsabban megyek (150) akkor sem.

Kiolvasva a hibakódot, lambda szonda.

Fogyasztásnövekedést nem tapasztaltam, teljesítmény csökkentést sem. Műszakin most volt, a CO jóval a határérték alatt volt, a másik két érték egy kicsivel volt a határérték alatt.

Ha jól tudom 0.2-03v-ot lehet mérni a lambda szondán, ez megvan. Persze ez még nem jelenti, hogy tuti jó.

Mit tudok vele tenni? Kell egyáltalán foglalkoznom vele?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

már régebben felvetettem a témát, de már szeretnék rá megoldást találni:)

Szóval a probléma az, hogy (x14xe motorkód) ha kb. 3-4 percig megyek 120-130 körüli tempóval világítani kezd a motorkonktroll lámpa, kb. fél percig világít és utána elalszik. Majd valamikor később 10-20 perc mulva ujra.

Ha lassabban megyek akkor nem szokott. De van olyan hogy ha gyorsabban megyek (150) akkor sem.

Kiolvasva a hibakódot, lambda szonda.

Fogyasztásnövekedést nem tapasztaltam, teljesítmény csökkentést sem. Műszakin most volt, a CO jóval a határérték alatt volt, a másik két érték egy kicsivel volt a határérték alatt.

Ha jól tudom 0.2-03v-ot lehet mérni a lambda szondán, ez megvan. Persze ez még nem jelenti, hogy tuti jó.

Mit tudok vele tenni? Kell egyáltalán foglalkoznom vele?

Köszi

Feszültséget nemigazán lehet mérni rajta, legalábbis sokat nem ér. Gázadáskor nem torpan a motor rövid ideig?

Link to comment
Megosztás:

Nem kell leszedni a burkolatot, elég kivenni a rádiót és annak a fém keretét kihúzni és utána elég könnyen ki lehet pattintani azt a panelt amiben benne van a 3 izzó. Nekem 1 perc alatt a kezembe volt ez a panel:)

Visszatenni egy kicsit nehezebb de 3 perc volt az egész művelet és még csavarhúzó sem kell hozzá:D

Üdv!

Más okból szeretném azt a bizonyos rádió beépítő kerete kiszedni, de elég makacs. Rögzíti valami csavar, vagy pánt amit nem vettem észre?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.