Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Köszi, bejött. Annyira megtetszett az önindítónak ez, hogy azóta csak így indul el :) Ez az egyedi indításgátlója :D

Majd felújíttatom.

Első körben meg lehet próbálni kipucolni. Ha csak ez a leragadás a kínja, akkor kipucolod, és utána bőven jó az még :D

Írtam már, hogy a jobb első lámpámat nem állítja a motor. Ez még annyira nem is zavarna, de most az eget világítja, nagyon. Próbáltam tekergetni a magasságállítót, de nem mozudlt semerre. Mit lehet ezzel tenni?

Ha cseszteted a kapcsolóját, akkor hallasz valami zümmögést kint, vagy semmi nem történik?

Ha tök csönd van, akkor a csatlakozókra, kábelekre, motorra menj rá, ha hallasz valamit, akkor lehet hogy a motornak a pálcikája ugrott ki, ami mozgatja a lámpa belét :lol:

Link to comment
Megosztás:

És szerintetek hogyha lehuzom a csatit az alapjárati motrocskárol a motor müködése közben , mi kell történjen???

Ha nem lépsz a gázra akkor továbbra se történik semmi.

Amikor ráadod a gyújtást kitolja a kúpocskát, ha leveszed behúzza.......de mik ezek a fura kérdések?

Link to comment
Megosztás:

Ha nem lépsz a gázra akkor továbbra se történik semmi.

Amikor ráadod a gyújtást kitolja a kúpocskát, ha leveszed behúzza.......de mik ezek a fura kérdések?

Valamilyen módon szeretném megtudni, hogy müködike az alapjárati motor.

Esetleg ha valakinek van valami szakszerü ötlete ezzel kapcsolatban, azt nagyon megköszönném!!

Link to comment
Megosztás:

Valamilyen módon szeretném megtudni, hogy müködike az alapjárati motor.

Esetleg ha valakinek van valami szakszerü ötlete ezzel kapcsolatban, azt nagyon megköszönném!!

Ha van alapjáratod akkor működik. Ha magas az alapjáratod, akkor is, csak rosszul (valószínű, retkes) Ha csak gázzal tudod megtartani, különben semmi nem történik, akkor semmit nem csinál, de ez is lehet azért mert koszos, vagy akár a csatlakozója nem érintkezik, vagy még az is lehet hogy shimán csak meghalt, bár eddig még nem rémlik hogy valakitől hallottam volna ilyet :D

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék tisztelettel, hogy nincs-e valakinek egy robbantott rajza a légzsákos kormányról? Egészen pontosan a kormány előtt van egy nagy kerek műanyag izé, a tetején egy stifttel. Úgy tűnik, hogy a légzsákom és a kürtöm érintkezését ott vitte el a cica.

Gyanús, hogy nincs a helyén, nem úgy áll, ahogy kellene, mert lötyög. A stift nem engedi elfordulni, de az egész mintha csak úgy "oda lenne hányva". Nem hinném, hogy a német így találta ezt ki...

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék tisztelettel, hogy nincs-e valakinek egy robbantott rajza a légzsákos kormányról? Egészen pontosan a kormány előtt van egy nagy kerek műanyag izé, a tetején egy stifttel. Úgy tűnik, hogy a légzsákom és a kürtöm érintkezését ott vitte el a cica.

Gyanús, hogy nincs a helyén, nem úgy áll, ahogy kellene, mert lötyög. A stift nem engedi elfordulni, de az egész mintha csak úgy "oda lenne hányva". Nem hinném, hogy a német így találta ezt ki...

Csak fényképem van:

http://m.blog.hu/ka/karpark/image/merivaolaj/IMG_8797.JPG

:lol:

(tudom hülye vagyok. :D )

Nem értem mire gondolsz, tudsz róla csinálni egy képet? :D

Link to comment
Megosztás:

Valamilyen módon szeretném megtudni, hogy müködike az alapjárati motor.

Esetleg ha valakinek van valami szakszerü ötlete ezzel kapcsolatban, azt nagyon megköszönném!!

Alapjáraton, álló helyzetben beteszed 1-be, és engeded fel a kuplungot. Ha akkor, mikor megmozdul az autó, viszonylag gyorsan próbálja az alacsonyabb fordulatot visszaállítani alapjáratra, akkor működik. :lol:

Másképp fogalmazva, alapjáraton terhelés alatt az alapjárati motor állítja be az alapjáratot, pl. ha van szervó és elfordítjuk a kormányt, vagy bekapcsol a klíma, vagy bekapcsol a világítás (bár ez kevésbé észrevehető) stb. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem értem mire gondolsz, tudsz róla csinálni egy képet? :D
Sajnos képet nem tudok róla csinálni. Ez egy sima csúszóérintkező műanyag házban. A kürt és a légzsák vezetékeit adja át a kormánynak, hogy tekerhető legyen.

Közben megtudtam, hogy ez a valami "légzsák vezérlő" néven fut az alkatrészesnél, bár a világon semmit nem vezérel. Viszont így el lehet érte kérni - és kérnek is - 37eFt-ot. (Robbantott ábra alapján azonosítottuk.) Az kizárt, hogy én ennyit adjak érte.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos képet nem tudok róla csinálni. Ez egy sima csúszóérintkező műanyag házban. A kürt és a légzsák vezetékeit adja át a kormánynak, hogy tekerhető legyen.

Közben megtudtam, hogy ez a valami "légzsák vezérlő" néven fut az alkatrészesnél, bár a világon semmit nem vezérel. Viszont így el lehet érte kérni - és kérnek is - 37eFt-ot. (Robbantott ábra alapján azonosítottuk.) Az kizárt, hogy én ennyit adjak érte.

Nem csúszóérintkezős, hanem egy kb 2 méteres fóliakábel van benne feltekerve. A legvalószínűbb, hogy ez a kábel szakadt el vagy tört meg. Sajnos sokan mondják, írják légzsákvezérlőnek pedig nem az, hanem csak egy átvezető kábel. Bontóban 5ezer körül adják. Ha óvatos vagy, némi kézügyességgel a kiszerelés után az alsó és felső részt szét lehet pattintani, ekkor "kiesik" a belsejéből a kábel. Meg tudod nézni, hogy jó-e. Utána a visszarakásnál arra kell figyelni, hogy középre legyen állítva, ahogy a kormány is. Különben az első tekerésnél újra elszakad és vehetsz egy másikat. Javítani nem lehet, és nem érdemes kínlódni vele, csere kell.

Valahol még megvan az amit én szedtem ki még tavaly ugyanilyen hibával. Arra kell figyelni, hogy kétféle csatlakozóval gyártották az évek során. Meg kell nézni melyik van a tiedben.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos képet nem tudok róla csinálni. Ez egy sima csúszóérintkező műanyag házban. A kürt és a légzsák vezetékeit adja át a kormánynak, hogy tekerhető legyen.

Közben megtudtam, hogy ez a valami "légzsák vezérlő" néven fut az alkatrészesnél, bár a világon semmit nem vezérel. Viszont így el lehet érte kérni - és kérnek is - 37eFt-ot. (Robbantott ábra alapján azonosítottuk.) Az kizárt, hogy én ennyit adjak érte.

Ez a hozzászólás már elég régi, de segíthet. :D

Link to comment
Megosztás:

üdv.

akadt két elektromos problémám és szeretnék segítséget kérni:

1. nem megy a nagy ventilátor elöl a hűtőnél, meg se mukkan. mi lehet a probléma, és hogyan tudnám orvosolni?

2. a tegnap vettem észre vagyis az ismerős értesített, hogy nem égnek a hátramenet jelző lámpáim. legelőbb gondoltam valami érintkezési hiba kettőt fordultam rossz úton, hogy kicsit zötykölődjön az autó de azután se égtek. ma meg ki kaptam a hátsó lámpákat hátha az izzok vannak ki égve (kevés esélyt láttam mert egyszerre mind kettő na ne) az izzok épek semmi gond velük. én a jeladóra gyanakszom csak nem tudom az hol található pontosan :D

előre is kösz a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Hello!!

Valakinek van valami ötlete, hogy mitől van az, hogy gázadásnál az auto megtorpan és remegve megy.Ha visszáb engedem a gázt akkor finoman gyorsul de ha rátaposok a gázra akkor csak remeg és nem gyorsul úgy ahogy kellene.

Benzin nyomást mértem, 1,1 bar.Benzin szürő új.

C18NZ astra 93-as.

Link to comment
Megosztás:

üdv.

akadt két elektromos problémám és szeretnék segítséget kérni:

1. nem megy a nagy ventilátor elöl a hűtőnél, meg se mukkan. mi lehet a probléma, és hogyan tudnám orvosolni?

2. a tegnap vettem észre vagyis az ismerős értesített, hogy nem égnek a hátramenet jelző lámpáim. legelőbb gondoltam valami érintkezési hiba kettőt fordultam rossz úton, hogy kicsit zötykölődjön az autó de azután se égtek. ma meg ki kaptam a hátsó lámpákat hátha az izzok vannak ki égve (kevés esélyt láttam mert egyszerre mind kettő na ne) az izzok épek semmi gond velük. én a jeladóra gyanakszom csak nem tudom az hol található pontosan :D

előre is kösz a segítséget.

A hűtőről húzd le a hőgomba csatiját, ha rövidre zárod a lábait gyujtáson el kellene indulni a ventinek, ha működőképes.

A tolatólámpa kapcsoló a váltóba van beletekerve, ha lehúzod a csatiját, itt is összezáráskor kell égnie a tolatólámpának, ekkor a kapcsoló rossz.

Link to comment
Megosztás:

A hűtőről húzd le a hőgomba csatiját, ha rövidre zárod a lábait gyujtáson el kellene indulni a ventinek, ha működőképes.

A tolatólámpa kapcsoló a váltóba van beletekerve, ha lehúzod a csatiját, itt is összezáráskor kell égnie a tolatólámpának, ekkor a kapcsoló rossz.

ok! nagyon szépen kösz a gyors választ holnap meg is nézem őket (remélem megkapom mindkettőt :D )

Link to comment
Megosztás:

Hello!!

Valakinek van valami ötlete, hogy mitől van az, hogy gázadásnál az auto megtorpan és remegve megy.Ha visszáb engedem a gázt akkor finoman gyorsul de ha rátaposok a gázra akkor csak remeg és nem gyorsul úgy ahogy kellene.

Benzin nyomást mértem, 1,1 bar.Benzin szürő új.

C18NZ astra 93-as.

Ez érdekelne engem is, mondjuk nálam remegés nincs ,csak simán megtorpan, kicsit visszaengedem utána újra gáz akkor pedig gyorsul frankón/C14NZ 94 astra/

Link to comment
Megosztás:

Hello!!

Valakinek van valami ötlete, hogy mitől van az, hogy gázadásnál az auto megtorpan és remegve megy.Ha visszáb engedem a gázt akkor finoman gyorsul de ha rátaposok a gázra akkor csak remeg és nem gyorsul úgy ahogy kellene.

Benzin nyomást mértem, 1,1 bar.Benzin szürő új.

C18NZ astra 93-as.

Gázpedálállás érzékelő potméter lehet rossz is akár (kikopott). Lambdát kizárnám, mert akkor csak megtorpanna, de aztán meglódulna, úgy hogy nem változtatod a gázpedál állását (nyomását). Műszerrel kimérném - ellenállásméréssel -, hogy ahogy mozgatod a gázkart, úgy változik-e az érték. Ha egy ponton szakadást mutat a műszer, akkor esélyes, hogy cserélni kell már.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen srácok! Már csak egy torzkulcs kell és nekiesek javítani. (A környékünkön a bontókban arany árban van bármi.)

Átvezető szalagnak hívják. Ha vezérlőt kérsz akkor szerintem a középbox alatti alumínium dobozkát fogják adni SOK PÉNZÉ. Átvezető karika mindenhol NAGY átlagban 4-5-6ezer környéke. De nem vagy vele kisegítve ha a bontóba is lecibálták és úgy áll ahogy leszedték pl jobbra kitekert kerék állásnál szedték le akkor ugyan ugy szívsz vele. Vagy éppen leszerelés után eltekergették.. Pedig nem lenne nagy mutatvány a bontóban kitekerni egyenesbe a kormányt és úgy levenni majd leragasztani. Mikor én a légzsákot raktam a szekérbe nekem a tag szépen precízen leragasztva adta át. Később itthon derült ki, hogy egy kicsit balra eltekert kormány állás mellett sikerült levennie. TEHÁT nem egyenesen. úgy sikerült feltennem, hogy a kereket én is kitekertem annyira amennyire az átvezető volt megtekerve. SZERENCSÉMRE nem tövig volt kitekerve csak egy picit. Inkább ezt választottam mint hogy az átvezetőt szadizzam.

Ezt csak azért mertem leírni, hogy a bontóban sem feltétlen figyelnek oda erre. Pedig ebben rejlik a titok ha ez szar akkor van egy hiba kódod amit rakat pénzér üttethetsz ki és még akkor sincs átvezető szalagod. Ha nem sikerül találnod, akkor jövőhét fele kiderül, hogy az enyém eladó lesz-e vagy sem. Ha kellene akkor írj egy pm-et aztán el bótoljuk. ÜDV De már holnap bírok valami választ adni, hogy mi lesz akkor vele.

Link to comment
Megosztás:

Astra F-be belemegy omegának vagy egyéb opelnek az elektromos karfakapcsolója?! mert az enyém feladta a szolgálatot, és ha már venni kell valami teccetősebbet kéne belerakni .. vagy egyéb ötlet .. esetleg a kézifék környékén .. kinek milyen megoldás van? (ha van elektromos ablak)

omegáé:

f065_1_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.