neeshow Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Sziasztok! Ötletetek van az alábbi problémára? :lol: A műszerek közül a vízhőfok és a benzinszint jelző mutatók megőrültek. A benzinszint még azután is teli tankot mutat, hogy már fél tanknyit elautóztam, a vízhőfok meg a -4,5 fokban, 90-es tempónál is 100 fokra kúszott. Néha beállnak jó értékre, de akár egy km-en beül is össze-vissza mászkál ez a két mutató. A sebesség- és fordulatszámmérő jól működik, az nem csal. Azért gondolom, hogy csalhat ez a két lázadó mutató és a műszeregységgel lehet gond, mert egyrészt néha beállnak jó értékre, ahogy írtam is, másrészt 100 foknál sem kapcsol be a hűtőventillátor! Előre is köszönöm az építő jellegű észervételeket :D Csak szeretném informálni az engem a fenti probléma megoldásában segítő fórumtársakat, hogy a stab. IC-t cseréltük (volt vagy 600.- Ft ;) ) Azóta mükszik minden rendesen, úgyhogy remélem a hiba kijavítva! :) Mégegyszer köszi mindenkinek aki tanácsot adott! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelmann Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Nekem egy Astra F Caravan autóm van.1997 évj. X14Xe motorkód. Vásároltam egy OBD II Diagnosztikai inerface-t. Sajnos nem olvas semmit, addig amíg nem csatlakoztatom az autóhoz, a laptop látja az eszközt. Amint rádugom az autóra rögtön eltűnik az eszköz és nem csinál semmit. Egy Renault Trafic-on próbáltam azt meg csont nélkül tudja! Elvileg ugyanaz a protokoll. Tud valaki segíteni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Nekem egy Astra F Caravan autóm van.1997 évj. X14Xe motorkód. Vásároltam egy OBD II Diagnosztikai inerface-t. Sajnos nem olvas semmit, addig amíg nem csatlakoztatom az autóhoz, a laptop látja az eszközt. Amint rádugom az autóra rögtön eltűnik az eszköz és nem csinál semmit. Egy Renault Trafic-on próbáltam azt meg csont nélkül tudja! Elvileg ugyanaz a protokoll. Tud valaki segíteni? Szia! Valószínűleg azért mert az opeleknél a diagnosztikai csatlakozóban nem egységes a vezérlőegység kivezetése, ezért a gyári diagnosztikák ezt automatikusan felismerik és megkeresik. Lehet a tied nem tudja automatikusan kiválasztani a kommunikációs pint (főleg ha ráadásul még univerzális is az adapter az OBD2-n belül). Pl. egy Tech 2 megtalálja, akármilyen opelra is dugod rá. Szerk: Ha saját használatra, saját autódhoz kell, akkor egy OP-COM lenne neked megfelelő. Racing bazáron már 15 körül hirdetik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Day Cartárs! Láttam a GYÍk-ban a gyertyakábelcserés leírásodat. Én is csere előtt állok, és ha indokolt, nem venném meg a 25ezer Ft-s gyári készletet. Mik a tapasztalataid a kábellel kapcsolatban? Jobb lett mint a régi kábelekkel volt? Milyen kábelt kéne vennem hozzá? Látom te fémszálassal csináltad, de mint írtad az nem igazán jó hozzá. Valami egyéb tapasztalat, ami segítene a csere folyamán? Köszönettel: Petya! :D Attól függ milyen a gép. Elosztós vagy nélküli, ha elosztós akkor is milyen, fix hővédőcsöves, vagy pipán lévő? Érdemes szétnézni azért. Egy példa és variáció a sok közül: http://racing-bazar.hu/alkatresz/gyujtas-g...elek_pipa_rotor Ha pedig áthúz, akkor bújtatócsővel elég rendesen ki lehet húzni a cserét. Ha DIS-es akkor az 1,6-os motoroknál volt gyári kivitelezése is ennek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelmann Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Szia! Valószínűleg azért mert az opeleknél a diagnosztikai csatlakozóban nem egységes a vezérlőegység kivezetése, ezért a gyári diagnosztikák ezt automatikusan felismerik és megkeresik. Lehet a tied nem tudja automatikusan kiválasztani a kommunikációs pint (főleg ha ráadásul még univerzális is az adapter az OBD2-n belül). Pl. egy Tech 2 megtalálja, akármilyen opelra is dugod rá. Szerk: Ha saját használatra, saját autódhoz kell, akkor egy OP-COM lenne neked megfelelő. Racing bazáron már 15 körül hirdetik. Szia! Igen, igazad lehet, de az OpelTech2- vel kezdtem amit a Racing bazáron keresztül vásároltam, 15 e. forintért, de ahhoz nem tudtak drivert adni amit felismert volna az XP. Megjegyzem mi sem tudtunk találni hozzá a neten. Nagy nehezen visszaadták az árát. Szóval a RacingBazáros leckét megtanultam, többé nem rendelek onnan semmit! Visszatérve az ELM 327 interface-hez, ezt az eszközt egy ScanMaster progival használnám, a progin belül van külön OPEL adatovasás, és még manuálisan is be tudom állítani az ISO 9141-2 protokollon kívül a -3,-4,-5. protokollt is de eredmény nincs. Most azt próbáltam, hogy csak a 4,5 (test) a 16 (+) és a 7 lábakat kábeleztem össze. Eredmény u.a.! Lehetséges, hogy a 15-ös lábat is kell használni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Prins... Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Elkelne egy kis leírás szerűség: KÉP elég hiányos a biztosítéktáblám és a problémám az lenne hogy a középkonzolon a fűtésdolgok egyáltalán nem világítanak, illetve az óra sem működik, és a világításkapcsoló sem világít. biztosítékhiány lenne a gond vagy ledproblémával állok szemben? (ha esetleg biztosíték nagy segítség lenne egy biztosítéktábla leírás vagy hogy pontosan melyik sorban hanyadik bizti lenne szükséges hogy megoldódjanak a problémáim) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Elkelne egy kis leírás szerűség: KÉP elég hiányos a biztosítéktáblám és a problémám az lenne hogy a középkonzolon a fűtésdolgok egyáltalán nem világítanak, illetve az óra sem működik, és a világításkapcsoló sem világít. biztosítékhiány lenne a gond vagy ledproblémával állok szemben? (ha esetleg biztosíték nagy segítség lenne egy biztosítéktábla leírás vagy hogy pontosan melyik sorban hanyadik bizti lenne szükséges hogy megoldódjanak a problémáim) :D http://pics.coldline.hu/pics/189446-20110306-JIEJgP.jpg http://pics.coldline.hu/pics/189447-20110306-GK5Nji.jpg http://pics.coldline.hu/pics/189448-20110306-GC2Nhj.jpg http://pics.coldline.hu/pics/189449-20110306-yaIfIU.jpg http://pics.coldline.hu/pics/189450-20110306-k6djMX.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
szepnorbee Elküldve Március7, 2011 Megoszt Elküldve Március7, 2011 Szia! Igen, igazad lehet, de az OpelTech2- vel kezdtem amit a Racing bazáron keresztül vásároltam, 15 e. forintért, de ahhoz nem tudtak drivert adni amit felismert volna az XP. Megjegyzem mi sem tudtunk találni hozzá a neten. Nagy nehezen visszaadták az árát. Szóval a RacingBazáros leckét megtanultam, többé nem rendelek onnan semmit! Visszatérve az ELM 327 interface-hez, ezt az eszközt egy ScanMaster progival használnám, a progin belül van külön OPEL adatovasás, és még manuálisan is be tudom állítani az ISO 9141-2 protokollon kívül a -3,-4,-5. protokollt is de eredmény nincs. Most azt próbáltam, hogy csak a 4,5 (test) a 16 (+) és a 7 lábakat kábeleztem össze. Eredmény u.a.! Lehetséges, hogy a 15-ös lábat is kell használni? Hali! Az ELM327 csak néhány Opelt kezel és azt is csak hibakódolvasás szintjén. A te motorodhoz úgy tudom nem jó. Viszont X16XEL-t biztosan kezel mert próbáltam. Én épp ma adom postára az OP-COM-omat. Az ez az ami neked is kell. Viszi az összes opelt és elég sok dolgot lehet vele csinálni. Gondolok itt az előadatokon át, a kulcsprogramozásom, ABS-en keresztü, a BC programozásig, tesztekig stb. Ha gondolod, tudok neked szerezni. (magyar a programja és még Windows7-en is megy) Többi PÜ. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Prins... Elküldve Március7, 2011 Megoszt Elküldve Március7, 2011 http://pics.coldline.hu/pics/189446-20110306-JIEJgP.jpg http://pics.coldline.hu/pics/189447-20110306-GK5Nji.jpg http://pics.coldline.hu/pics/189448-20110306-GC2Nhj.jpg http://pics.coldline.hu/pics/189449-20110306-yaIfIU.jpg http://pics.coldline.hu/pics/189450-20110306-k6djMX.jpg köszöntem szépen, megpróbálok eligazodni rajta :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelmann Elküldve Március7, 2011 Megoszt Elküldve Március7, 2011 Hali! Az ELM327 csak néhány Opelt kezel és azt is csak hibakódolvasás szintjén. A te motorodhoz úgy tudom nem jó. Viszont X16XEL-t biztosan kezel mert próbáltam. Én épp ma adom postára az OP-COM-omat. Az ez az ami neked is kell. Viszi az összes opelt és elég sok dolgot lehet vele csinálni. Gondolok itt az előadatokon át, a kulcsprogramozásom, ABS-en keresztü, a BC programozásig, tesztekig stb. Ha gondolod, tudok neked szerezni. (magyar a programja és még Windows7-en is megy) Többi PÜ. Üdv Szia! Érdekel a dolog! Mi az ára és mit tartalmaz a csomag? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Szeretnék kérni egy kis segítséget! Astra G kijelzőt szeretnék kipróbálni! Ilyen segítséget már találtam hozzá: (bekötési segédlet) Csak azt nem tudom, hogy honnan kezdődik a számozás... Ezen a képen beszámoztam, ha valaki tud segíteni, kérlek írjatok! Itt a kép! Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Attól függ milyen a gép. Elosztós vagy nélküli, ha elosztós akkor is milyen, fix hővédőcsöves, vagy pipán lévő? Érdemes szétnézni azért. Egy példa és variáció a sok közül: http://racing-bazar.hu/alkatresz/gyujtas-g...elek_pipa_rotor Ha pedig áthúz, akkor bújtatócsővel elég rendesen ki lehet húzni a cserét. Ha DIS-es akkor az 1,6-os motoroknál volt gyári kivitelezése is ennek. A gép pontosan DIS kockás. :D Áthúzást nem látni, viszont úgymegvágott mint a huzat. Mellékesen a leghosszabb kábel ellenállása is valahol a béka segge alatt mozog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 A gép pontosan DIS kockás. :D Áthúzást nem látni, viszont úgymegvágott mint a huzat. Mellékesen a leghosszabb kábel ellenállása is valahol a béka segge alatt mozog. 3-20Kohm a jó érték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 A gép pontosan DIS kockás. :D Áthúzást nem látni, viszont úgymegvágott mint a huzat. Mellékesen a leghosszabb kábel ellenállása is valahol a béka segge alatt mozog. Annyiszor leírtam már: Pöre, hosszú drót az akksi negatív sarkára és húzod a kábelek mellett.Ahol átüt, ott a gond. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gerisan3 Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Hali! Rádiót akartam szereltetni a kis Astrámba és sajnos a 4 hangszóróból 3 cserére szorul.Azt néztem,hogy van valami gyűrű a gyári hangszórón. ezt lelehet szedni róla és akkor csak egy sima 16?-os hangszórót venni majd arra rászerelni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Hali! Rádiót akartam szereltetni a kis Astrámba és sajnos a 4 hangszóróból 3 cserére szorul.Azt néztem,hogy van valami gyűrű a gyári hangszórón. ezt lelehet szedni róla és akkor csak egy sima 16?-os hangszórót venni majd arra rászerelni? Egybe van öntve a hangszóró keretével, leszedni nem tudod, csak esetleg levágni. Normális tizenhatfeles csak kiemelőgyűrűvel megy be, különben beleakad az ablak :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Hali! Rádiót akartam szereltetni a kis Astrámba és sajnos a 4 hangszóróból 3 cserére szorul.Azt néztem,hogy van valami gyűrű a gyári hangszórón. ezt lelehet szedni róla és akkor csak egy sima 16?-os hangszórót venni majd arra rászerelni? Azt a kiemelőkeretet lehet külön is kapni (gondolom autóhifivel foglalkozó cégeknél), és azzal tudsz 165mm átmérőjű és max. kb. 55mm mélységű hagszórót beépíteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gerisan3 Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Egybe van öntve a hangszóró keretével, leszedni nem tudod, csak esetleg levágni. Normális tizenhatfeles csak kiemelőgyűrűvel megy be, különben beleakad az ablak :D Értem.Szóval kéne ilyen gyűrűt is vennem mert látom lehet azt így külön kapni is csak gondolom olyan hangszóró is kell hozzá amire rá lehet csavarozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 gondolom olyan hangszóró is kell hozzá amire rá lehet csavarozni. Létezik másmilyen is? :D :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gerisan3 Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Létezik másmilyen is? :D :D Nem tudom mivel még sosem vettem autóhangszórót. :lol: de akkor mind1 milyet veszek csak 16,5-es legyen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Nem tudom mivel még sosem vettem autóhangszórót. :lol: de akkor mind1 milyet veszek csak 16,5-es legyen? Astrába(vagy szinte akármilyen régebbi opelbe való) való kiemelő kell, és azok már úgy vannak kitalálva hogy fogod a hangszórót rácsavarozod és jóccakát. ÍGY néz ki ami neked kell :D A hangszóró mélységére figyelj! Ahogy Pepe is mondta 55 a plafon :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Nem tudom mivel még sosem vettem autóhangszórót. :D de akkor mind1 milyet veszek csak 16,5-es legyen? IGE. De látta olyan megoldást is, hogy a gyári hangszórónak a műanyagjára volt rácsavarva a másik hangszoró. Tehát a gyári keretből kivágták a hangszarót. És belecsavarták a másikat. Így nem kell venni kiemelőt. De ha veszel kiemelőt akkor 16.5höz vegyél. És úgy jó lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 IGE. De látta olyan megoldást is, hogy a gyári hangszórónak a műanyagjára volt rácsavarva a másik hangszoró. Tehát a gyári keretből kivágták a hangszarót. És belecsavarták a másikat. Így nem kell venni kiemelőt. De ha veszel kiemelőt akkor 16.5höz vegyél. És úgy jó lesz. Van vagy 1500Ft a kiemelő.... :lol: Továbbiakban tessék az autóhifi topikban folytatni. Köszönöm! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 ... Ha pedig áthúz, akkor bújtatócsővel elég rendesen ki lehet húzni a cserét. Ha DIS-es akkor az 1,6-os motoroknál volt gyári kivitelezése is ennek. A gép pontosan DIS kockás. :D Áthúzást nem látni, viszont úgymegvágott mint a huzat. Mellékesen a leghosszabb kábel ellenállása is valahol a béka segge alatt mozog. Erre gondoltam: Szerintem a tiedre is rárakható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sipi- Elküldve Március9, 2011 Megoszt Elküldve Március9, 2011 Ha ellenőrzésnél valami olyat talál, ami zavarja, akkor virít a csekkendzsín mint állat :D Kiskalapácsos önindítókezelést tudom ajánlani :lol: Köszi, bejött. Annyira megtetszett az önindítónak ez, hogy azóta csak így indul el :) Ez az egyedi indításgátlója :D Majd felújíttatom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts