Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Ötletetek van az alábbi problémára? :lol:

A műszerek közül a vízhőfok és a benzinszint jelző mutatók megőrültek. A benzinszint még azután is teli tankot mutat, hogy már fél tanknyit elautóztam, a vízhőfok meg a -4,5 fokban, 90-es tempónál is 100 fokra kúszott. Néha beállnak jó értékre, de akár egy km-en beül is össze-vissza mászkál ez a két mutató. A sebesség- és fordulatszámmérő jól működik, az nem csal.

Azért gondolom, hogy csalhat ez a két lázadó mutató és a műszeregységgel lehet gond, mert egyrészt néha beállnak jó értékre, ahogy írtam is, másrészt 100 foknál sem kapcsol be a hűtőventillátor!

Előre is köszönöm az építő jellegű észervételeket :D

Csak szeretném informálni az engem a fenti probléma megoldásában segítő fórumtársakat, hogy a stab. IC-t cseréltük (volt vagy 600.- Ft ;) ) Azóta mükszik minden rendesen, úgyhogy remélem a hiba kijavítva! :)

Mégegyszer köszi mindenkinek aki tanácsot adott! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Nekem egy Astra F Caravan autóm van.1997 évj. X14Xe motorkód.

Vásároltam egy OBD II Diagnosztikai inerface-t. Sajnos nem olvas semmit, addig amíg nem csatlakoztatom az autóhoz, a laptop látja az eszközt. Amint rádugom az autóra rögtön eltűnik az eszköz és nem csinál semmit. Egy Renault Trafic-on próbáltam azt meg csont nélkül tudja! Elvileg ugyanaz a protokoll. Tud valaki segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Nekem egy Astra F Caravan autóm van.1997 évj. X14Xe motorkód.

Vásároltam egy OBD II Diagnosztikai inerface-t. Sajnos nem olvas semmit, addig amíg nem csatlakoztatom az autóhoz, a laptop látja az eszközt. Amint rádugom az autóra rögtön eltűnik az eszköz és nem csinál semmit. Egy Renault Trafic-on próbáltam azt meg csont nélkül tudja! Elvileg ugyanaz a protokoll. Tud valaki segíteni?

Szia!

Valószínűleg azért mert az opeleknél a diagnosztikai csatlakozóban nem egységes a vezérlőegység kivezetése, ezért a gyári diagnosztikák ezt automatikusan felismerik és megkeresik.

Lehet a tied nem tudja automatikusan kiválasztani a kommunikációs pint (főleg ha ráadásul még univerzális is az adapter az OBD2-n belül). Pl. egy Tech 2 megtalálja, akármilyen opelra is dugod rá.

Szerk: Ha saját használatra, saját autódhoz kell, akkor egy OP-COM lenne neked megfelelő. Racing bazáron már 15 körül hirdetik.

Link to comment
Megosztás:

Day Cartárs!

Láttam a GYÍk-ban a gyertyakábelcserés leírásodat. Én is csere előtt állok, és ha indokolt, nem venném meg a 25ezer Ft-s gyári készletet. Mik a tapasztalataid a kábellel kapcsolatban? Jobb lett mint a régi kábelekkel volt? Milyen kábelt kéne vennem hozzá? Látom te fémszálassal csináltad, de mint írtad az nem igazán jó hozzá. Valami egyéb tapasztalat, ami segítene a csere folyamán?

Köszönettel: Petya! :D

Attól függ milyen a gép. Elosztós vagy nélküli, ha elosztós akkor is milyen, fix hővédőcsöves, vagy pipán lévő?

Érdemes szétnézni azért. Egy példa és variáció a sok közül:

http://racing-bazar.hu/alkatresz/gyujtas-g...elek_pipa_rotor

Ha pedig áthúz, akkor bújtatócsővel elég rendesen ki lehet húzni a cserét. Ha DIS-es akkor az 1,6-os motoroknál volt gyári kivitelezése is ennek.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Valószínűleg azért mert az opeleknél a diagnosztikai csatlakozóban nem egységes a vezérlőegység kivezetése, ezért a gyári diagnosztikák ezt automatikusan felismerik és megkeresik.

Lehet a tied nem tudja automatikusan kiválasztani a kommunikációs pint (főleg ha ráadásul még univerzális is az adapter az OBD2-n belül). Pl. egy Tech 2 megtalálja, akármilyen opelra is dugod rá.

Szerk: Ha saját használatra, saját autódhoz kell, akkor egy OP-COM lenne neked megfelelő. Racing bazáron már 15 körül hirdetik.

Szia!

Igen, igazad lehet, de az OpelTech2- vel kezdtem amit a Racing bazáron keresztül vásároltam, 15 e. forintért, de ahhoz nem tudtak drivert adni amit felismert volna az XP. Megjegyzem mi sem tudtunk találni hozzá a neten. Nagy nehezen visszaadták az árát. Szóval a RacingBazáros leckét megtanultam, többé nem rendelek onnan semmit! Visszatérve az ELM 327 interface-hez, ezt az eszközt egy ScanMaster progival használnám, a progin belül van külön OPEL adatovasás, és még manuálisan is be tudom állítani az ISO 9141-2 protokollon kívül a -3,-4,-5. protokollt is de eredmény nincs. Most azt próbáltam, hogy csak a 4,5 (test) a 16 (+) és a 7 lábakat kábeleztem össze. Eredmény u.a.! Lehetséges, hogy a 15-ös lábat is kell használni?

Link to comment
Megosztás:

Elkelne egy kis leírás szerűség:

KÉP

elég hiányos a biztosítéktáblám és a problémám az lenne hogy a középkonzolon a fűtésdolgok egyáltalán nem világítanak, illetve az óra sem működik, és a világításkapcsoló sem világít.

biztosítékhiány lenne a gond vagy ledproblémával állok szemben?

(ha esetleg biztosíték nagy segítség lenne egy biztosítéktábla leírás vagy hogy pontosan melyik sorban hanyadik bizti lenne szükséges hogy megoldódjanak a problémáim) :D

Link to comment
Megosztás:

Elkelne egy kis leírás szerűség:

KÉP

elég hiányos a biztosítéktáblám és a problémám az lenne hogy a középkonzolon a fűtésdolgok egyáltalán nem világítanak, illetve az óra sem működik, és a világításkapcsoló sem világít.

biztosítékhiány lenne a gond vagy ledproblémával állok szemben?

(ha esetleg biztosíték nagy segítség lenne egy biztosítéktábla leírás vagy hogy pontosan melyik sorban hanyadik bizti lenne szükséges hogy megoldódjanak a problémáim) :D

http://pics.coldline.hu/pics/189446-20110306-JIEJgP.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/189447-20110306-GK5Nji.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/189448-20110306-GC2Nhj.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/189449-20110306-yaIfIU.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/189450-20110306-k6djMX.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen, igazad lehet, de az OpelTech2- vel kezdtem amit a Racing bazáron keresztül vásároltam, 15 e. forintért, de ahhoz nem tudtak drivert adni amit felismert volna az XP. Megjegyzem mi sem tudtunk találni hozzá a neten. Nagy nehezen visszaadták az árát. Szóval a RacingBazáros leckét megtanultam, többé nem rendelek onnan semmit! Visszatérve az ELM 327 interface-hez, ezt az eszközt egy ScanMaster progival használnám, a progin belül van külön OPEL adatovasás, és még manuálisan is be tudom állítani az ISO 9141-2 protokollon kívül a -3,-4,-5. protokollt is de eredmény nincs. Most azt próbáltam, hogy csak a 4,5 (test) a 16 (+) és a 7 lábakat kábeleztem össze. Eredmény u.a.! Lehetséges, hogy a 15-ös lábat is kell használni?

Hali! Az ELM327 csak néhány Opelt kezel és azt is csak hibakódolvasás szintjén. A te motorodhoz úgy tudom nem jó. Viszont X16XEL-t biztosan kezel mert próbáltam. Én épp ma adom postára az OP-COM-omat. Az ez az ami neked is kell. Viszi az összes opelt és elég sok dolgot lehet vele csinálni. Gondolok itt az előadatokon át, a kulcsprogramozásom, ABS-en keresztü, a BC programozásig, tesztekig stb. Ha gondolod, tudok neked szerezni. (magyar a programja és még Windows7-en is megy) Többi PÜ. Üdv

Link to comment
Megosztás:

Hali! Az ELM327 csak néhány Opelt kezel és azt is csak hibakódolvasás szintjén. A te motorodhoz úgy tudom nem jó. Viszont X16XEL-t biztosan kezel mert próbáltam. Én épp ma adom postára az OP-COM-omat. Az ez az ami neked is kell. Viszi az összes opelt és elég sok dolgot lehet vele csinálni. Gondolok itt az előadatokon át, a kulcsprogramozásom, ABS-en keresztü, a BC programozásig, tesztekig stb. Ha gondolod, tudok neked szerezni. (magyar a programja és még Windows7-en is megy) Többi PÜ. Üdv

Szia!

Érdekel a dolog! Mi az ára és mit tartalmaz a csomag?

Link to comment
Megosztás:

Attól függ milyen a gép. Elosztós vagy nélküli, ha elosztós akkor is milyen, fix hővédőcsöves, vagy pipán lévő?

Érdemes szétnézni azért. Egy példa és variáció a sok közül:

http://racing-bazar.hu/alkatresz/gyujtas-g...elek_pipa_rotor

Ha pedig áthúz, akkor bújtatócsővel elég rendesen ki lehet húzni a cserét. Ha DIS-es akkor az 1,6-os motoroknál volt gyári kivitelezése is ennek.

A gép pontosan DIS kockás. :D Áthúzást nem látni, viszont úgymegvágott mint a huzat. Mellékesen a leghosszabb kábel ellenállása is valahol a béka segge alatt mozog.

Link to comment
Megosztás:

A gép pontosan DIS kockás. :D Áthúzást nem látni, viszont úgymegvágott mint a huzat. Mellékesen a leghosszabb kábel ellenállása is valahol a béka segge alatt mozog.

Annyiszor leírtam már:

Pöre, hosszú drót az akksi negatív sarkára és húzod a kábelek mellett.Ahol átüt, ott a gond. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Rádiót akartam szereltetni a kis Astrámba és sajnos a 4 hangszóróból 3 cserére szorul.Azt néztem,hogy van valami gyűrű a gyári hangszórón. ezt lelehet szedni róla és akkor csak egy sima 16?-os hangszórót venni majd arra rászerelni?

Egybe van öntve a hangszóró keretével, leszedni nem tudod, csak esetleg levágni. Normális tizenhatfeles csak kiemelőgyűrűvel megy be, különben beleakad az ablak :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Rádiót akartam szereltetni a kis Astrámba és sajnos a 4 hangszóróból 3 cserére szorul.Azt néztem,hogy van valami gyűrű a gyári hangszórón. ezt lelehet szedni róla és akkor csak egy sima 16?-os hangszórót venni majd arra rászerelni?

Azt a kiemelőkeretet lehet külön is kapni (gondolom autóhifivel foglalkozó cégeknél), és azzal tudsz 165mm átmérőjű és max. kb. 55mm mélységű hagszórót beépíteni.

Link to comment
Megosztás:

Egybe van öntve a hangszóró keretével, leszedni nem tudod, csak esetleg levágni. Normális tizenhatfeles csak kiemelőgyűrűvel megy be, különben beleakad az ablak :D

Értem.Szóval kéne ilyen gyűrűt is vennem mert látom lehet azt így külön kapni is csak gondolom olyan hangszóró is kell hozzá amire rá lehet csavarozni.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mivel még sosem vettem autóhangszórót. :lol: de akkor mind1 milyet veszek csak 16,5-es legyen?

Astrába(vagy szinte akármilyen régebbi opelbe való) való kiemelő kell, és azok már úgy vannak kitalálva hogy fogod a hangszórót rácsavarozod és jóccakát. ÍGY néz ki ami neked kell :D A hangszóró mélységére figyelj! Ahogy Pepe is mondta 55 a plafon :D

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mivel még sosem vettem autóhangszórót. :D de akkor mind1 milyet veszek csak 16,5-es legyen?

IGE. De látta olyan megoldást is, hogy a gyári hangszórónak a műanyagjára volt rácsavarva a másik hangszoró. Tehát a gyári keretből kivágták a hangszarót. És belecsavarták a másikat. Így nem kell venni kiemelőt. De ha veszel kiemelőt akkor 16.5höz vegyél. És úgy jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

IGE. De látta olyan megoldást is, hogy a gyári hangszórónak a műanyagjára volt rácsavarva a másik hangszoró. Tehát a gyári keretből kivágták a hangszarót. És belecsavarták a másikat. Így nem kell venni kiemelőt. De ha veszel kiemelőt akkor 16.5höz vegyél. És úgy jó lesz.

Van vagy 1500Ft a kiemelő.... :lol:

Továbbiakban tessék az autóhifi topikban folytatni. Köszönöm! :D

Link to comment
Megosztás:

...

Ha pedig áthúz, akkor bújtatócsővel elég rendesen ki lehet húzni a cserét. Ha DIS-es akkor az 1,6-os motoroknál volt gyári kivitelezése is ennek.

A gép pontosan DIS kockás. :D Áthúzást nem látni, viszont úgymegvágott mint a huzat. Mellékesen a leghosszabb kábel ellenállása is valahol a béka segge alatt mozog.

Erre gondoltam:

191575-20110308-UdbzX6.jpg

Szerintem a tiedre is rárakható.

Link to comment
Megosztás:

Ha ellenőrzésnél valami olyat talál, ami zavarja, akkor virít a csekkendzsín mint állat :D

Kiskalapácsos önindítókezelést tudom ajánlani :lol:

Köszi, bejött. Annyira megtetszett az önindítónak ez, hogy azóta csak így indul el :) Ez az egyedi indításgátlója :D

Majd felújíttatom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.