Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Amúgy egyszerre kell működnie a csomagtérvilágítással, azaz mindkettőnek kellene világítani bármi nyitására.

...

Az gáz. :D Ha a csengő szól, akkor a nyitásérzékelő jó. Kapcsoló csatlakozójánál keresném akkor a hibát.

Hm? Úgy érted, hogy oldalajtó nyitása esetén a csomitérben is felvillan a világítás? Mert nekem nem így működik. Viszont egy tápot kapnak.

Igen. A rádió és a kijelző is a belső világítással együtt van. Egy 20A-s biztosíték, F24 a jele. :D

Külön működik nállam is a kettő! <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nem tudom megoldani a világítást.

Biztosíték rendben.Új izzókkal próbálva.Az ajtónál az érintkezők kiugranak.Nyitott ajtónál világítani kellene és ha összeérintem a két vezetéket a lámpánál nem szikrázik szerintem szikrázni kellene.

Még is mi lehet a gáz?

Az hogy kiugrik egy dolog, de nekem is annyire be volt zöldülve a kontakt hogy nem kapcsolt testet. Vedd ki a a kapcsolót, testeld le a rá csatlakozó kábelt, akkor sem gyullad fel?

Link to comment
Megosztás:

Az hogy kiugrik egy dolog, de nekem is annyire be volt zöldülve a kontakt hogy nem kapcsolt testet. Vedd ki a a kapcsolót, testeld le a rá csatlakozó kábelt, akkor sem gyullad fel?

Ki kell csak húzni onnan vagy fogja azt csavar?Nem tudom hogy kell kiszedni a kapcsolót és tuti beszopnám hogy rám sötétedne. Világítás meg nincs.

:s

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

És akkor vennem kell másik kapcsolót? Vagy mit csináljak vele?

Nem kell. Le kell bontani azt a részt.

Az hogy kiugrik egy dolog, de nekem is annyire be volt zöldülve a kontakt hogy nem kapcsolt testet. Vedd ki a a kapcsolót, testeld le a rá csatlakozó kábelt, akkor sem gyullad fel?

Látom figyelsz. <_< A kapcsoló sem kapcsol neki és a zörgő zörög neki. Tehát ezt miért is írtad? :D

Ki kell csak húzni onnan vagy fogja azt csavar?Nem tudom hogy kell kiszedni a kapcsolót és tuti beszopnám hogy rám sötétedne. Világítás meg nincs.

:s

Köszi.

Csavar fogja felül. Kitekered és már ki is jön, de nem ott van a baj.

Link to comment
Megosztás:

Ki kell csak húzni onnan vagy fogja azt csavar?Nem tudom hogy kell kiszedni a kapcsolót és tuti beszopnám hogy rám sötétedne. Világítás meg nincs.

:s

Köszi.

Ugye én az ajtó tövénél található kis gombra gondoltam, és azt egy kereszthornyos csavar fogja. Tekert ki, húzd ki a kapcsolót, húzd le a fülről a sarut, és testeld le, ha felgyullad a belső világítás, akkor ott van a baj.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell. Le kell bontani azt a részt.

Látom figyelsz. :D A kapcsoló sem kapcsol neki és a zörgő zörög neki. Tehát ezt miért is írtad? :D

Csavar fogja felül. Kitekered és már ki is jön, de nem ott van a baj.

Ugye én az ajtó tövénél található kis gombra gondoltam, és azt egy kereszthornyos csavar fogja. Tekert ki, húzd ki a kapcsolót, húzd le a fülről a sarut, és testeld le, ha felgyullad a belső világítás, akkor ott van a baj.

Ájm sorri! <_<

Link to comment
Megosztás:

Nálam együtt működik (sedan) Ha kinyitom az ajtót akkor világít az utastér és a csomagtér is. Ha csak csomagtartót nyitok akkor is mindkettő világít. Na, nézek is este egy kapcsolást hogy hogy is kell(ene) ennek lennie...

Ha van riasztód, akkor össze lehet kötve, hogy a csomagtér nyitására is reagáljon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nem tudom megoldani a világítást.

Biztosíték rendben.Új izzókkal próbálva.Az ajtónál az érintkezők kiugranak.

Nyitott ajtónál világítani kellene és ha összeérintem a két vezetéket a lámpánál nem szikrázik szerintem szikrázni kellene.

Még is mi lehet a gáz?

Hello,

B oszlop kárpitot szedd le. Kicsit trükkösen lehet, a biztonsági övet vagy fel kell húzni teljesen vagy le, és ott lesz egy csavar a többit nem tudom fejből, talán alul lesz még két csavar. A kárpit alatt ha jól emlékszem, alul van lesz sok vezeték meg egy csomópont. Nekem ott volt a hiba, az volt beázva, ott ujra kellett kötnöm mindent és ezzel megoldódott ha jól emlékszem a hátsó két olvasólámpa probléma.

A csomagtartónak nem tudom van-e köze hozzá, mert nekem kombin van és ott nincs.

Az elsőnél és voltak gondjaim, ott pedig az A oszlop kárpitja alatt volt ha jól emlékszem.

Ha nincs műszered is azt meg tudod tenni, hogy a kapcsoló testet szakít meg, tehát a 12V folyamatosan jelen kell, hogy legyen.

Az auto testpontjára raksz egy vezetéket és összekötöd az izzónak a testpontjával (vigyázz nehogy a 12V-al mert csattanás lesz) ls világítania kell. Ha nem világít akkor a fent leírtakat kell megcsinálnod. Ha így világít akkor kapcsolónál is lehet, de

Ha kihúzod a világításkapcsolót akkor sem világít egyiksem?

Ha az olvasólámpákat felkapcsolod akkor sem világít?

Ajtó nyitásra sem világít?

Ha egyikre sem világít akkor kárpit bontás.

Hátsó kettő B oszlop aljában én azzal kezdeném. Utána meglátod mi lesz az elsővel. De az meg mint írtam ha jol emlékszem a szélvédő melletti kárpitot kell leszedni a bal oldalon.

Ajtónyitókapcsolót kivetted? ÖSszezártad?

Link to comment
Megosztás:

Itt egy leírás a B oszlophoz

B oszlop leszerelése: Feltolod az övet a sínben, felül kitekered a csavart, el van takarva. Leszeded róla az ajtó gumikéderét, majd felhúzod az egészet, amíg ki nem jön alul a fekete takaróból. Ezután a hátsó ajtóknál lévő műanyag borítást szeded le. Az elsőknél nem annyira lényeges, mert oldalra ki tudod húzni a B oszlop takarását. Ajánlatos az ülést teljesen előre tolni és előre buktatni, ha lehet, akkor még a magasságállítóval is maximális magasságra tekerni.

Ezek után látnod kell a biztonsági öv csévélőjét. Azt kiszeded és mögötte kell, hogy legyen a csati. 3 pólusú csati. Barna, barna/fekete, fehér színű vezetékek mennek bele, ha jól emlékszem. Ha ott sincs 12V, akkor máshol kell keresni a hibát, de úgy tudom, hogy a beltér összes világítása egy biztosítékra van kötve. A 12V állandóan jelen van ott, a testpontot kapcsolja az ajtóknál.

Link to comment
Megosztás:

Lehet természetesen. Az eredeti Bosch 10e Ft körül van, FEBI 3550Ft, Hella 7500Ft Bárdiéknál.

na megpróbáltam utána járni a dolgoknak.

nekem eredetileg, nem is ilyen generátornak kellene benne lennie.

ez egy Bosch 120 488 153 típusú generátor, ami külső fesz.szabályzós.

ehhez nem találok jelenleg semmit, vagyis diódasor van, 7000 kemény forintért.

jelenleg keresem az okát a hibának, ugyanis fordulaton van töltés, alapjáraton pislákol a töltésjelző.

délután oldalra fordult az ékszíj, így cserés lett, amit nem is bánok, mivel dayco volt.

az új szíjjal is ezt produkálta, annyi változással, hogy most már a töltés lámpa se világít ha gyújtásra teszem.

egyszerűen eltűnt.

Link to comment
Megosztás:

na megpróbáltam utána járni a dolgoknak.

nekem eredetileg, nem is ilyen generátornak kellene benne lennie.

ez egy Bosch 120 488 153 típusú generátor, ami külső fesz.szabályzós.

ehhez nem találok jelenleg semmit, vagyis diódasor van, 7000 kemény forintért.

jelenleg keresem az okát a hibának, ugyanis fordulaton van töltés, alapjáraton pislákol a töltésjelző.

délután oldalra fordult az ékszíj, így cserés lett, amit nem is bánok, mivel dayco volt.

az új szíjjal is ezt produkálta, annyi változással, hogy most már a töltés lámpa se világít ha gyújtásra teszem.

egyszerűen eltűnt.

Testet nézd meg rendesen generátornál, nekem is ott volt a gond- az utolsó olajcserénél ékszíjat is cseréltem, utána go Baja, ott megállt- kiderült, hogy a teskábel nem érintkezett rendesen. Induláskor minden rendben volt, útközben elment.

Link to comment
Megosztás:

Testet nézd meg rendesen generátornál, nekem is ott volt a gond- az utolsó olajcserénél ékszíjat is cseréltem, utána go Baja, ott megállt- kiderült, hogy a teskábel nem érintkezett rendesen. Induláskor minden rendben volt, útközben elment.

megnézem reggel, bár inkább a gyújtás visszajelzésének a hiánya az, ami igazán idegesít.

Link to comment
Megosztás:

ami a blokk és a feszítő között van, azt vissza.

mást meg nem vettem le, <_< azthiszem.

Nekem csak kettő vezeték csatlakozik rá. Az akksi + és a visszajelző izzó kék-fehér vezetéke, de amúgy ha nincs megfelelő testelése a generátornak, akkor is okoz ilyen gondot. Megjegyzem, hogy az enyém nem feszítős generátor, fix. Illetve feszítős is lehetne, mert a konzolja tudja.

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak kettő vezeték csatlakozik rá. Az akksi + és a visszajelző izzó kék-fehér vezetéke, de amúgy ha nincs megfelelő testelése a generátornak, akkor is okoz ilyen gondot. Megjegyzem, hogy az enyém nem feszítős generátor, fix. Illetve feszítős is lehetne, mert a konzolja tudja.

nem vettem le a generátort, a hátulján rajta vannak a vezetékek, bár hogy mennyire testelnek, illetve érintkeznek, azt nem néztem meg.

de hogy a gyújtás nem jelez vissza így gyanús az a kék-fehér vezeték.

Link to comment
Megosztás:

nem vettem le a generátort, a hátulján rajta vannak a vezetékek, bár hogy mennyire testelnek, illetve érintkeznek, azt nem néztem meg.

de hogy a gyújtás nem jelez vissza így gyanús az a kék-fehér vezeték.

Először akkor azt nézd meg, ha ezután se, akkor a motor testelését nézd meg. Barna vezetékek. Ha zöldesen oxidosak a saruk, vezetékvégek, akkor azok cserélendőek. Próbaképp azért húzz rá a csavarokra. Van is egy átkötés a szívósorról a hengerfejre, szövött réznek kell még neked lennie. Az például nagyon rohadós típus. Persze facelift utáni motoroknál már kicserélték szigetelt vezetékre, de a kép alapján a tiedé még nem faceliftes.

Link to comment
Megosztás:

Motoros lámpamagasság állításom a jobb oldalon nem működik. Merre keressem a hibát?

Akksi, önindító vagy más baja miatt indul nehezen a C16NZ motoros Astrám? Kb. 10-15 másodpercig is kell indítózni, mire beindul. Amiket eddig vezettem autók, azok 2-3 másodperc alatt beindultak.

Link to comment
Megosztás:

Motoros lámpamagasság állításom a jobb oldalon nem működik. Merre keressem a hibát?

Akksi, önindító vagy más baja miatt indul nehezen a C16NZ motoros Astrám? Kb. 10-15 másodpercig is kell indítózni, mire beindul. Amiket eddig vezettem autók, azok 2-3 másodperc alatt beindultak.

Ha nem teker lassan, vagy erőlködve, akkor indítómotor, akku rendben.

Link to comment
Megosztás:

Motoros lámpamagasság állításom a jobb oldalon nem működik. Merre keressem a hibát?

Akksi, önindító vagy más baja miatt indul nehezen a C16NZ motoros Astrám? Kb. 10-15 másodpercig is kell indítózni, mire beindul. Amiket eddig vezettem autók, azok 2-3 másodperc alatt beindultak.

Ha nem teker lassan, vagy erőlködve, akkor indítómotor, akku rendben.

Nekem egyszer az volt a jelenség, hogy lassan tekerte és ezért kellett indítóznom 8-10 másodpercig mire beindul. Lassan tekerte, de azt folyamatosan. Az akku kapacitása megvolt, csak megnövekedett a belső ellenállása. Akku csere megoldotta a problémát.

Ezért is fontos, hogy lassan tekeri vagy a normál sebességgel.

Link to comment
Megosztás:

[...]

Ezért is fontos, hogy lassan tekeri vagy a normál sebességgel.

ööö, azthiszem inkább lassan teker. De majd délután megnézem (most van első nagyszervizen). Hétvégére beviszem az akkut és feltöltöm, azt biztos nem árt, mivel 3 hete van nálam az autó és ezidő alatt ment 20km-t (papírmunkákra és szervízre várt). Előtte meg kereskedésben állt. Remélem csak lemerült az akku.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.