Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Kedves cartársak!

Érdeklődnék, hogy a központi vezérlője helyileg hol található??? Nekem ugyan nem gyárilag van benne, de hátha oda szerelte be az előző tulaj, ahova kell. Vettem bicskakulcs szettet és be szeretném kötni, de nem tudom, hogy hol kezdjem el. Kösz a segítséget előre is.

Általában a vezető oldalon, a műszerfal alatt szoktak lenni az ilyen jellegű dobozkák <_< (a vezető lábtérből fölfelé nézelődve meg kéne találnod szerintem :D )

Link to comment
Megosztás:

Nem kell leszedni a burkolatot, elég kivenni a rádiót és annak a fém keretét kihúzni és utána elég könnyen ki lehet pattintani azt a panelt amiben benne van a 3 izzó. Nekem 1 perc alatt a kezembe volt ez a panel:)

Visszatenni egy kicsit nehezebb de 3 perc volt az egész művelet és még csavarhúzó sem kell hozzá<_<

Köszönöm a segítséget! Ha ráérek a hétvégén, neki is állok. Valószínű, hogy csak kontaktos a foglalatnál, de milyen izzó kell bele? Ha már a kezemben van, inkább cserélném is az izzókat. Olyan mint a műszerfalban?

Link to comment
Megosztás:

Kedves cartársak!

Érdeklődnék, hogy a központi vezérlője helyileg hol található??? Nekem ugyan nem gyárilag van benne, de hátha oda szerelte be az előző tulaj, ahova kell. Vettem bicskakulcs szettet és be szeretném kötni, de nem tudom, hogy hol kezdjem el. Kösz a segítséget előre is.

Ha nem találod ott, ahol írták a kedves kartársak, akkor a gyári helye az a jobb lábtér küszöbburkolata alatt található motorvezérlő mögött található.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget! Ha ráérek a hétvégén, neki is állok. Valószínű, hogy csak kontaktos a foglalatnál, de milyen izzó kell bele? Ha már a kezemben van, inkább cserélném is az izzókat. Olyan mint a műszerfalban?

Rizsszem izzó<_<

3db van benne összesen, szerintem cseréld ki mind a 3-at ha már kiveszed. 50ft/darab nem egy összeg

Link to comment
Megosztás:

T20-as torx csavarhúzó kell hozzá, egyébként semmi, kipattintod a 3 csavartakarót a küszöbnél plusz feljebb egy kör alakú csavartakarót, csavarokat kitekered, ha van polcod a kesztyűtartó alatt, azt is célszerű lecsavarozni, és már jön is ki.

Köszi, idáig el is jutottam. Viszont naívan azt gondoltam, hogy ott fog árválkodni egy relé, pár kábel és semmi más. Ehhez képest ez a kép fogadott:

q96qgyq5o0z9ws9dda97_tn.jpg

g8tlocuwt207lqjxi6tr_tn.jpg

Itt melyik kábelt kellene egy kis kapcsolóval megszakítani? A kapcsoló maximum 4 Ampert bír egyenáramon, tehát gondolom a relé előtti kábelt kell megszakítani. Vagy lehet mást is, nem ragaszkodok feltétlen az AC pumpa megszakításához.

(az immobilizer beépít helyett egyelőre egy kapcsolót építek csak be, mert a immo-hoz túl sokat kellene még keresgélnem, tanulnom és bontanom)

Link to comment
Megosztás:

Köszi, idáig el is jutottam. Viszont naívan azt gondoltam, hogy ott fog árválkodni egy relé, pár kábel és semmi más. Ehhez képest ez a kép fogadott:

http://www.kephost.com/images4/2011/2/22/q...ws9dda97_tn.jpg

http://www.kephost.com/images4/2011/2/22/g...lqjxi6tr_tn.jpg

Itt melyik kábelt kellene egy kis kapcsolóval megszakítani? A kapcsoló maximum 4 Ampert bír egyenáramon, tehát gondolom a relé előtti kábelt kell megszakítani. Vagy lehet mást is, nem ragaszkodok feltétlen az AC pumpa megszakításához.

(az immobilizer beépít helyett egyelőre egy kapcsolót építek csak be, mert a immo-hoz túl sokat kellene még keresgélnem, tanulnom és bontanom)

Én is megcsináltam ezt egy hónapja, nem emlékszem már a vezeték színére, de ha kiveszed a relét (felfelé emelve kijön) akkor egyértelmű lesz hova kell kötni a kapcsolót.

Link to comment
Megosztás:

Én is megcsináltam ezt egy hónapja, nem emlékszem már a vezeték színére, de ha kiveszed a relét (felfelé emelve kijön) akkor egyértelmű lesz hova kell kötni a kapcsolót.

Egy vastagabb piros-kék vezeték megy a relétől a pumpához, ha jól emléxem, az első képen pont látszik is.

Link to comment
Megosztás:

Egy vastagabb piros-kék vezeték megy a relétől a pumpához, ha jól emléxem, az első képen pont látszik is.

Viszont én nem azt akarom megszakítani, mert ott kevés lehet a 4 ampert bíró kapcsoló. Azt a kábelt akarom megszakítani, amelyik a relét vezérli.

Link to comment
Megosztás:

Viszont én nem azt akarom megszakítani, mert ott kevés lehet a 4 ampert bíró kapcsoló. Azt a kábelt akarom megszakítani, amelyik a relét vezérli.

Azért lehet, hogy reklamálni fog az ECU, az egy fekete vezeték, ill. a testvezetéke barna színű (85 és 86 jelű kivezetés a relén, legalábbis C16NZ motornál).

Link to comment
Megosztás:

Viszont én nem azt akarom megszakítani, mert ott kevés lehet a 4 ampert bíró kapcsoló. Azt a kábelt akarom megszakítani, amelyik a relét vezérli.

Elég az a kapcsoló, nekem egy sima ezeréves éjjelilámpa zsinórról leszerelt kapcsoló van beépítve, ami mondjuk egy 60Wattos izzót kapcsolt fénykorában, ami kábé 0.25 Ampert jelent.

Link to comment
Megosztás:

Viszont én nem azt akarom megszakítani, mert ott kevés lehet a 4 ampert bíró kapcsoló. Azt a kábelt akarom megszakítani, amelyik a relét vezérli.

Azért lehet, hogy reklamálni fog az ECU, az egy fekete vezeték, ill. a testvezetéke barna színű (85 és 86 jelű kivezetés a relén, legalábbis C16NZ motornál).

Igen, így már emlékszem, én a feketét szakítottam meg.

Igen, az ECU reklamálni fog ha gyujtás alatt van megszakítva.

Szóval gyujtás le, kapcsoló fel, utána amikor indulsz vele, kapcsoló le és indítás, így nem reklamál.

Ha bekapcsolt (pontosabban kikapcsolt <_< ) állapotban ráindítasz akkor világítani a fog a motorkontrol lámpa. De a következő indításnál elfelejti. (persze hibakód megmarad még egy darabig és az az érdekes, hogy injektor hibát adott amikor kivillogtattam, pedig az AC relére is van hibakód)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hátsó világítás nem világít csak ha helyzetjelzőre van kapcsolva a világítás, világításkapcsoló tompított világítás állásában sajnos nem.

mi lehet a hiba? merre keressem?

Köszi

Első körben szerintem vedd ki a világításkapcsolót, majd tedd vissza, lehet csak érintkezési hiba a lábaknál. Ha nem javul akkor lehet szét kellene szedni, két rézlapocska van benne ami elég sokmindent kapcsol. Szétszedett állapotban semmiképpen ne tekrergesd, húzd-ki-be mert ha szétugrik a golyós pozicionálló része nagy szívás összerakni.

Link to comment
Megosztás:

Első körben szerintem vedd ki a világításkapcsolót, majd tedd vissza, lehet csak érintkezési hiba a lábaknál. Ha nem javul akkor lehet szét kellene szedni, két rézlapocska van benne ami elég sokmindent kapcsol. Szétszedett állapotban semmiképpen ne tekrergesd, húzd-ki-be mert ha szétugrik a golyós pozicionálló része nagy szívás összerakni.

Köszi,

holnap reggel fél 5kor fogom megnézni:)

Jó lenne ha működne mielőtt indulok mert sötét van:)

Bár a ködlámpa működik, az is valami:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.