Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Tudom már volt, de sehol sem találom <_< a hibakód kivillogtatását hogyan kell csinálni, melyik csatlakozó két pinjét kell zárni és hol és mi fog villogni.

A probléma továbbra is az hogy gázzal ha megyek, általában 5-ösben 80-90ről motorfékezve felvillan a chek lámpa aztán az ott is marad míg újra nem indítom.

Ezt járró motornál kell kiolvasni mikor világít a chek lámpa, vagy akár ha most kimegyek akkor is kilehet villogtatni?

Van egy tippem, hogy 24-es lesz, útjel hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

92 végi F Astrába szerelnék be egy egyszerű, 3 pontot megszakító indításgátlót. A kérdésem az, hogy hogyan találom meg a megszakítandó vezetékeket? Pl. gyújtás, AC, önindító.

Köszönöm a segítséget előre is.

A jobb lábtérburkolat alatt van az AC-relé, onnan átmennek a vezetékek a bal lábtérbe majd a küszöb mellett az ülés alatt ki a pumpához. Ha jól tudom priros-kék és barna, de ebben majd valakitől megerősítést kérek. Én csak egy ponton sszakítottam meg a pumpa tápját egy sima kapcsolóval.

Link to comment
Megosztás:

A jobb lábtérburkolat alatt van az AC-relé, onnan átmennek a vezetékek a bal lábtérbe majd a küszöb mellett az ülés alatt ki a pumpához. Ha jól tudom priros-kék és barna, de ebben majd valakitől megerősítést kérek. Én csak egy ponton sszakítottam meg a pumpa tápját egy sima kapcsolóval.

Köszi, ez már segítség. Ezek le vannak írva egyébként valami "kábelezési doksiban" is, vagy csak tapasztalat alapján jönnek ezek elő?

Link to comment
Megosztás:

Hello azt szeretném kérdezni hogy vki cserélt e már 95 ös 1.6 os 16 szelepes klimás f astrában a levegökeringtetöben és klima visszajelzöben visszajelzö izót anélkül hogy szétbontotta volna a középkonzolt .Mert én nemtudtam kiszedni az izót sehogysem .Esetleg ha vkinek van leirása vagy képe hogyan lehet akkor elöreis köszi a segitséget. <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ez már segítség. Ezek le vannak írva egyébként valami "kábelezési doksiban" is, vagy csak tapasztalat alapján jönnek ezek elő?

Kapcsolási rajz van a kocsihoz, arról hogy melyik kábel merre megy arról tudtommal nincs, az csak a fórumozók tudása, tapasztalata alapján derül ki. Nézzük a szineket, meg azért nagyjából tudni melyik alkatrész hol van.

Link to comment
Megosztás:

Köszöntem, sikerült, villog is.

Igaz az nem volt írva hogy külön előbb az első majd a második karaktert villogja. Hál íg' kicsit fostam hogy mondom egy 60-70-80 körülit ha bedob...

Nah de a lényeg hogy 3 kód volt,

12-24-35

A lista alapján

Diagnózis kezdete gondolom ez ok, nincs probléma...

Sebesség érzékelo? No hát ez már nem sokat mond, ahogyan a következő,

Alapjárati vezérloszelep sem mond sokat.

A hibakódot nem lehet nullázni vagy valami hasonló? Mert kiolvastam, levettem a gyújtást, beindítottam, majd leállít újra összezártam gyújtás és ugyan úgy mutatta...

Vagy ez idővel ürül?

Link to comment
Megosztás:

Köszöntem, sikerült, villog is.

Igaz az nem volt írva hogy külön előbb az első majd a második karaktert villogja. Hál íg' kicsit fostam hogy mondom egy 60-70-80 körülit ha bedob...

Nah de a lényeg hogy 3 kód volt,

12-24-35

A lista alapján

Diagnózis kezdete gondolom ez ok, nincs probléma...

Sebesség érzékelo? No hát ez már nem sokat mond, ahogyan a következő,

Alapjárati vezérloszelep sem mond sokat.

A hibakódot nem lehet nullázni vagy valami hasonló? Mert kiolvastam, levettem a gyújtást, beindítottam, majd leállít újra összezártam gyújtás és ugyan úgy mutatta...

Vagy ez idővel ürül?

vedd le az aksi sarut 15 perc re kb és elisfelejti a hibakodot <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha nem vettem le a sarut egy éve akkor elvileg az elmúlt egy éves kódoknak kell benne lennie?

24-Sebesség érzékelo

35-Alapjárati vezérloszelep

Ezekkel mit lehet/kell kezdenem, hogy ne jöjjön elő újra?

A második az az alapjárati léptetőmotor. Az első talán az útjeladó az órában. Elméletileg egy adott számú hibamentes indítás után törlődnek a kódok, ha most is villog akkor a hiba valószínűleg fenáll.

Link to comment
Megosztás:

Hello azt szeretném kérdezni hogy vki cserélt e már 95 ös 1.6 os 16 szelepes klimás f astrában a levegökeringtetöben és klima visszajelzöben visszajelzö izót anélkül hogy szétbontotta volna a középkonzolt .Mert én nemtudtam kiszedni az izót sehogysem .Esetleg ha vkinek van leirása vagy képe hogyan lehet akkor elöreis köszi a segitséget. <_<

Csak forrasztással lehet cserélni izzót bennük.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon jó akk így marad a hátsó ablak fütésnél is forrasztva van?

Nem. Ott csak egy kis izzókonzolt kell kipattintani, amiben lesz 3 rizsszem izzó és a középső a kapcsolóé. Rádiót és annak beépítőkeretét kiszedve elvileg kipattintható az a kis fekete izzótartó. Régi izzó kihúz, új be és happy ending.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem vettem le a sarut egy éve akkor elvileg az elmúlt egy éves kódoknak kell benne lennie?

24-Sebesség érzékelo

35-Alapjárati vezérloszelep

Ezekkel mit lehet/kell kezdenem, hogy ne jöjjön elő újra?

A két hibakód összefügghet, sebességjel (útjel) hiánya miatt nem emelte meg az alapjáratot. Egyébként ha jól tudom, 20 hibamentes indítás után törlődik, úgyhogy ha még benne vannak ezek a kódok, akkor nem egy éves a hiba valszeg (gondolom azóta volt 20 indítás).

Link to comment
Megosztás:

10 pines csati esetén az A-K pontokat kell összekötni, 16 pines esetén 5-12. Aztán gyújtás ráad és dobja is a kódokat.

de a hiba akkor is jön ha csak egyszer világít, értem azt úgy, hogy ha reggel megyek az autóhoz ráadom a gyújtást ahogy kell egy pár mp. után elalszik, de ha beindítom utána pár mp. után felvillan és nem alszik el. Megyek az autóval kb 5-10 percet leállítom, kihúzom a kulcsot, várok pár mp.-et, kulcs be és elindít, onnantól kezdve aznap már nem világit a lámpa akárhányszor indítom el az autót, akár több óra állás után sem. Melóhelyen 9-17ig áll az autó és utána beindítás után sem világít, csak ha másnap reggel indítom be.

Link to comment
Megosztás:

A jobb lábtérburkolat alatt van az AC-relé, onnan átmennek a vezetékek a bal lábtérbe majd a küszöb mellett az ülés alatt ki a pumpához. Ha jól tudom priros-kék és barna, de ebben majd valakitől megerősítést kérek. Én csak egy ponton sszakítottam meg a pumpa tápját egy sima kapcsolóval.

Sziasztok!

92 végi F Astrába szerelnék be egy egyszerű, 3 pontot megszakító indításgátlót. A kérdésem az, hogy hogyan találom meg a megszakítandó vezetékeket? Pl. gyújtás, AC, önindító.

Köszönöm a segítséget előre is.

Én pont ez csináltam meg, a relé tápjába kötöttem be sorba egy kapcsolót, ami a kesztyűtartónak a legaljában van. Nem emlékszem már rá, hogy milyen színű volt a vezeték, de ha kiveszed a csatit amin a relé van akkor adja magát és egy 50cm vezeték kell hozzá és egy pici kapcsoló.

Lényeg, hogy ha lehet ne indítsál rá úgy, hogy ki van kapcsolva, meg ne is a kapcsolóval állítsd le, mert akkor hibakód lesz és a check engine világítani fog.

Egy leállítás után megoldódik egyébként, ha mégis ez megtörténne. Mert sajna van, hogy elfelejti az ember a kapcsolót eleinte:)

Link to comment
Megosztás:

De lehet, ha kiszedi a rádiót és annak a keretét, mivel az az izzó is abban a kis tartóban van benne, amiben a tekerők világításáért felelős izzók is vannak. 3db izzócska van benne és felül (a ventilátor kapcsolóval együtt) megy rá a csatlakozó. De tapogatásos módszer van csak, mert szerintem oda nem lehet lelátni. <_<

Sziasztok!

Simán kicseréltem a hátsó ablakfűtés izzóját.

Ki kell venni a rádiót és azt a fém keretet is amiben a rádió van és simán bele is lehet látni. Egyszerű kivenni azt a fekete műanyag akármit amiben a 3 izzó van, visszatenni egy picit nehezebb, de látni mit csinálsz.

3 perc alatt végeztem a cserével.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Én pont ez csináltam meg, a relé tápjába kötöttem be sorba egy kapcsolót, ami a kesztyűtartónak a legaljában van. Nem emlékszem már rá, hogy milyen színű volt a vezeték, de ha kiveszed a csatit amin a relé van akkor adja magát és egy 50cm vezeték kell hozzá és egy pici kapcsoló.

Lényeg, hogy ha lehet ne indítsál rá úgy, hogy ki van kapcsolva, meg ne is a kapcsolóval állítsd le, mert akkor hibakód lesz és a check engine világítani fog.

Egy leállítás után megoldódik egyébként, ha mégis ez megtörténne. Mert sajna van, hogy elfelejti az ember a kapcsolót eleinte:)

Menet közben, ne dobj semmit a kesztűtartóba :D <_<

Link to comment
Megosztás:

A két hibakód összefügghet, sebességjel (útjel) hiánya miatt nem emelte meg az alapjáratot. Egyébként ha jól tudom, 20 hibamentes indítás után törlődik, úgyhogy ha még benne vannak ezek a kódok, akkor nem egy éves a hiba valszeg (gondolom azóta volt 20 indítás).

Hát hogy mennyi meg nem tudnám mondani, de bőségesen több mint 20 indítás...

Alapjárattal nem vettem észre hogy lenne probléma, mert nem dadog, nem áll le nem pörög fel és semmi hasonló...

Szóval lehet hogy az útjeles móka hozza magával.

De ezt az útjel, sebességjel dolgot mi figyeli? Szenzor vagy valami mechanika?

Mert teljesen mindegy valójában az útminőség, mert próbálgattam, és teljesen sima úton is behozza.

A fura az hogy csak gáznál teszi! Benzinnél nem! Nem igazán értem a dolgot :S

Link to comment
Megosztás:

de a hiba akkor is jön ha csak egyszer világít, értem azt úgy, hogy ha reggel megyek az autóhoz ráadom a gyújtást ahogy kell egy pár mp. után elalszik, de ha beindítom utána pár mp. után felvillan és nem alszik el. Megyek az autóval kb 5-10 percet leállítom, kihúzom a kulcsot, várok pár mp.-et, kulcs be és elindít, onnantól kezdve aznap már nem világit a lámpa akárhányszor indítom el az autót, akár több óra állás után sem. Melóhelyen 9-17ig áll az autó és utána beindítás után sem világít, csak ha másnap reggel indítom be.

Nem lehet, hogy bepárásodik a jeladó?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.