Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Megvan a kék csati is, csak gondoltam kipróbálom mielőtt szétbontom a műszerfalat. A rádióm nem gyári, úgyhogy az nem játszik.

Egyébként honnan tudom a kék csatin a számozást? Nincs rajta semmi.

Ki kell találni színek alapján.

Első három pin színei sorrendben: Fehér-zöld, Barna-kék, Kék-piros. Az ötödik megy ugye a fekete. Az utolsó (26.) pin pedig Fekete-sárga. Így szerintem már ki lehet találni. <_< De amúgy szerintem meg van írva valahol... :D

Link to comment
Megosztás:

De lehet, ha kiszedi a rádiót és annak a keretét, mivel az az izzó is abban a kis tartóban van benne, amiben a tekerők világításáért felelős izzók is vannak. 3db izzócska van benne és felül (a ventilátor kapcsolóval együtt) megy rá a csatlakozó. De tapogatásos módszer van csak, mert szerintem oda nem lehet lelátni. <_<

Köszi, megpróbálom. Rádiónak a tartó fülei nincsenek benne 10 sec alatt ki tudom venni.

Bombáztam már szét a középkonzolt izzócsere miatt de nem akarom mégegyszer. Igy meg a hátsó ablakfűtést állandóan úgyfelejtem:(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ködlámpa bekötésével kapcsolatban lenne kérdésem, mert ahány fórum és ahány hozzászólás, annyi féle verziót olvastam már.

Tételezzük fel, hogy szabályosan akarom bekötni a fényszórót, úgy hogy műszakin ne köthessenek bele :D

Ez esetben, ha jól tudom, helyzetjelző mellé már fel lehet kapcsolni, és tompítottal és távolságival is világíthat.

Gyújtás nélkül nem kapcsolható fel és a többi fényszóróval együtt ez is elalszik ha lenyomok mindent.

Eddig ez így rendben van?

A hátsó ködlámpa külön is kapcsolható, viszont az elsővel együtt az is felkapcsolódik, ugye? Vagy egyszerűen kapcsolódjon az elsővel együtt és nem kell külön kapcsoló neki?

Valamint tételezzük fel, hogy nem dizájnolni akarok a lámpával, hanem csak látni!

Várom a válaszokat <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ködlámpa bekötésével kapcsolatban lenne kérdésem, mert ahány fórum és ahány hozzászólás, annyi féle verziót olvastam már.

Tételezzük fel, hogy szabályosan akarom bekötni a fényszórót, úgy hogy műszakin ne köthessenek bele :D

Ez esetben, ha jól tudom, helyzetjelző mellé már fel lehet kapcsolni, és tompítottal és távolságival is világíthat.

Gyújtás nélkül nem kapcsolható fel és a többi fényszóróval együtt ez is elalszik ha lenyomok mindent.

Eddig ez így rendben van?

A hátsó ködlámpa külön is kapcsolható, viszont az elsővel együtt az is felkapcsolódik, ugye? Vagy egyszerűen kapcsolódjon az elsővel együtt és nem kell külön kapcsoló neki?

Valamint tételezzük fel, hogy nem dizájnolni akarok a lámpával, hanem csak látni!

Várom a válaszokat :D

Legyen külön kapcsolható jó? <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ködlámpa bekötésével kapcsolatban lenne kérdésem, mert ahány fórum és ahány hozzászólás, annyi féle verziót olvastam már.

Tételezzük fel, hogy szabályosan akarom bekötni a fényszórót, úgy hogy műszakin ne köthessenek bele :D

Ez esetben, ha jól tudom, helyzetjelző mellé már fel lehet kapcsolni, és tompítottal és távolságival is világíthat.

Gyújtás nélkül nem kapcsolható fel és a többi fényszóróval együtt ez is elalszik ha lenyomok mindent.

Eddig ez így rendben van?

A hátsó ködlámpa külön is kapcsolható, viszont az elsővel együtt az is felkapcsolódik, ugye? Vagy egyszerűen kapcsolódjon az elsővel együtt és nem kell külön kapcsoló neki?

Valamint tételezzük fel, hogy nem dizájnolni akarok a lámpával, hanem csak látni!

Várom a válaszokat <_<

Külön kapcsolható és külön kapcsoló is kell neki. Ezen felül relé is. Én utólag kötöttem be azóta vizsgán is volt és nem szóltak bele. Csak hejzetjelzővel kapcsolható fel. Önmagába nem. Ha lekapcsolom a világítást ez is elalszik. Kapcsolási rajzból kötöttem tehát GYÁRI módon ezt ajánlom neked is. Ha adsz elérhetőséget elküldöm azt az oldalt ahol a ködlámpa van azt kibogarászod.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Kérdésem az lenne, mitől lehet, hogy mikor ráadom a gyújtást pár mp után ugye eltűnik az abs visszajelző, viszont beindítás után kb 10-15mp vel de van amikor azonnal ki is gyullad. Ezt nem mindíg csinálja és ha megyek az autóval olyan 5-6kmt (ez nem biztos), leállítom az autót mondjuk egy pirosnál, kihúzom a kulcsot várok pár mp-et és újra indítok akkor már nem jelez vissza hibát. Természetesen onnantól kezdve működik is az abs. Ha ugyanezt a hiba kijelzés után megteszem mondjuk egyből akkor nem alszik el. Nemrég még ilyenkor is elaludt. A hiba néha eleinte csak néha volt most már egyre sűrűbb a dolog. Az egyik jeladó szórakozik, kontaktos esetleg vagy mi.

EElőre is köszii a helpet.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Kérdésem az lenne, mitől lehet, hogy mikor ráadom a gyújtást pár mp után ugye eltűnik az abs visszajelző, viszont beindítás után kb 10-15mp vel de van amikor azonnal ki is gyullad. Ezt nem mindíg csinálja és ha megyek az autóval olyan 5-6kmt (ez nem biztos), leállítom az autót mondjuk egy pirosnál, kihúzom a kulcsot várok pár mp-et és újra indítok akkor már nem jelez vissza hibát. Természetesen onnantól kezdve működik is az abs. Ha ugyanezt a hiba kijelzés után megteszem mondjuk egyből akkor nem alszik el. Nemrég még ilyenkor is elaludt. A hiba néha eleinte csak néha volt most már egyre sűrűbb a dolog. Az egyik jeladó szórakozik, kontaktos esetleg vagy mi.

EElőre is köszii a helpet.

jeladókat cserélgessétek Dininél

jeladónak nincs hibakódja ?

Link to comment
Megosztás:

Tudom már volt, de sehol sem találom <_< a hibakód kivillogtatását hogyan kell csinálni, melyik csatlakozó két pinjét kell zárni és hol és mi fog villogni.

A probléma továbbra is az hogy gázzal ha megyek, általában 5-ösben 80-90ről motorfékezve felvillan a chek lámpa aztán az ott is marad míg újra nem indítom.

Ezt járró motornál kell kiolvasni mikor világít a chek lámpa, vagy akár ha most kimegyek akkor is kilehet villogtatni?

Link to comment
Megosztás:

Tudom már volt, de sehol sem találom <_< a hibakód kivillogtatását hogyan kell csinálni, melyik csatlakozó két pinjét kell zárni és hol és mi fog villogni.

A probléma továbbra is az hogy gázzal ha megyek, általában 5-ösben 80-90ről motorfékezve felvillan a chek lámpa aztán az ott is marad míg újra nem indítom.

Ezt járró motornál kell kiolvasni mikor világít a chek lámpa, vagy akár ha most kimegyek akkor is kilehet villogtatni?

http://s10.images.www.tvn.hu/2009/12/23/18...9d7edf7fb50.jpg

És itt van ez is!

De ez tényleg nincs benne a GYÍK-ban? :D

Akkor itt van kép formátumban is!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem igen. De nem vagyok benne biztos.... (ez nekem +ba van, és kíváncsi vagyok rá, hogy jó-e vagy sem?)

A csomiajtó és tankajtó motorjai két vezetékesek, tehát ez akkor hátsó oldalajtó lehet. Vagy még esélyes a reteszelés. <_<

Műszerrel elvileg kimérhető, bár a pontos menetét nem tudom, csak sejtem, illetve csak ötletem van rá. Életemben nem bontottam még szét gyári szettet. :D

Link to comment
Megosztás:

A csomiajtó és tankajtó motorjai két vezetékesek, tehát ez akkor hátsó oldalajtó lehet. Vagy még esélyes a reteszelés. :D

Hátsó ajtóé, mert a vége beakasztós!

Pont ilyen mint ez...

Csak azt nem tudom, hogy hova tegyek rá + meg -, hogy kipróbáljam.... <_<

simán úgy működik ez is, mint az utángyári 2 vezetéskesek? fordított polaritással zárna? :D

Link to comment
Megosztás:

Hátsó ajtóé, mert a vége beakasztós!

Pont ilyen mint ez...

Csak azt nem tudom, hogy hova tegyek rá + meg -, hogy kipróbáljam.... <_<

simán úgy működik ez is, mint az utángyári 2 vezetéskesek? fordított polaritással zárna? :D

Igen, csak itt a harmadik vezeték a reteszelés funkció miatt van beiktatva. A kimérésre nincs működő ötletem, csak tippem. Szerintem összecsukott állapotban két pont között kéne mérned ellenállást. Elég kicsit, de nem zárlatit. Tehát a motor tekercsét méred szerintem és van egy pont, amihez képest szakadás van (ez lenne a reteszelés). Ha meg eléggé kihúzod a motor tengelyét, akkor az eddig szakadást jelző pontnak mutatnia kéne az egyik pont fele, szintén a motort mérve.

Link to comment
Megosztás:

Igen, csak itt a harmadik vezeték a reteszelés funkció miatt van beiktatva. A kimérésre nincs működő ötletem, csak tippem. Szerintem összecsukott állapotban két pont között kéne mérned ellenállást. Elég kicsit, de nem zárlatit. Tehát a motor tekercsét méred szerintem és van egy pont, amihez képest szakadás van (ez lenne a reteszelés). Ha meg eléggé kihúzod a motor tengelyét, akkor az eddig szakadást jelző pontnak mutatnia kéne az egyik pont fele, szintén a motort mérve.

Köszi, majd megpróbálom!

Link to comment
Megosztás:

Köszi, majd megpróbálom!

De lehet fordítva lesz. Szóval teljesen összecsukva van reteszelt állapotban, így pl tegyük fel az 1 és 3 között kapsz mérhető ellenállást, de ha pl kihúzod, akkor csak az 1-2 között lesz. 1-3 és 2-3 között meg szakadás. Mert a rajzon egyébként úgy van jelölve, hogy 1, 2 és 6-os pontok vannak bekötve a csatlakozóba.

Link to comment
Megosztás:

Ezt akartam elkerülni. Asszem nem lehet kivillogtatni, hogy melyik is az, de valószínű cserélgetni kell majd, remélem nem az elsők egyike mert azok bele tudnak ám törni.

10 pines csati esetén az A-K pontokat kell összekötni, 16 pines esetén 5-12. Aztán gyújtás ráad és dobja is a kódokat.

16- Bal első nyomásszabályzó szelep áramköri hiba

17- Jobb első nyomásszabályzó szelep áramköri hiba

18- Hátsó kör nyomásszabályzó szelep áramköri hiba

19- Szeleprelé áramköri hiba

25- Foghiány a póluskeréknél

35- Olajszivattyú relé

37- Féklámpa kapcsoló

39- Bal első kerékfordulatszám érzékelő

41- Bal első kerékfordulatszám érzékelő áramköri hiba

42- Jobb első kerékfordulatszám érzékelő

43- Jobb első kerékfordulatszám érzékelő áramköri hiba

44- Bal hátsó kerékfordulatszám érzékelő

45- Bal hátsó kerékfordulatszám érzékelő áramköri hiba

46- Jobb hátsó kerékfordulatszám érzékelő

47- Jobb hátsó kerékfordulatszám érzékelő áramköri hiba

48- Akkumulátor feszültség alacsony

55- ECU hiba

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.