Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Szevasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy az astraba milyen H4-es izzót ajánlotok?Amivel jól lehet látni?

Esetleg ha valaki képet is tudna küldeni,hogy milyet érdemes venni és hol azt megköszönöm.

üdv.:zozo

Sokan vettek GE, vagy Tungsram márkájú emelt fényerejü +60, 90% Megalight izzót. Nemrég volt róla szó valamelyik topicban.

Hopp megelőztek. :)

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

daykiller te ilyet használsz?Vélemény róla?

2009 október közepe óta ilyen van a kocsimban (igen, azóta nem égett ki). :) Teljesen meg vagyok vele elégedve. Sokkal jobban látni vele még esős, vizes aszfalton is, mint mezei teszkós H4-gyel. :D

Tudom hogy nem volt feltétel az hogy kapni is lehessen, de lehet hogy venni is szeretne :D

Februárra lesz már. :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen!

És ezt csak itt a tungsram márkakereskedésben lehet megszerezni?

Vagy esetleg máshol is?

Lehet máshol is, de hogy hol.... Amúgy márkakereskedésben tuti kapni (már ha van). Csak az a baj velük, hogy nem egységes áron adják. Pl itt felénk veszprémbe drágábbért vettem 2009ben, mint most január elején fehérváron.

Aha, pl Fehérváron a Cserkész u. 9 szám alatt :)

Beraktad már őket a lámpatestekbe? :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet máshol is, de hogy hol.... Amúgy márkakereskedésben tuti kapni (már ha van). Csak az a baj velük, hogy nem egységes áron adják. Pl itt felénk veszprémbe drágábbért vettem 2009ben, mint most január elején fehérváron.

Beraktad már őket a lámpatestekbe? :D

Nem, jövőhéten megy alvázvédésre, addig meg minek? Hogy a karosszérialakatos elvilágítsa előlem? :)

Link to comment
Megosztás:

Érdekes... ők nem tudnak róla. :) Csak 60-as volt nekik amikor néztem (1 hete)

Én csak azt mondom amit nekem mondtak :D

Néha én is meglepődök mit találok a szobámban, lehet nekik is csak jobban körül kéne nézniük :D

Még nem tudom hogy alakul a hétfőm, de valamikor akkor össze tudunk futni?

És ha igen, mikor? :D

Link to comment
Megosztás:

Én csak azt mondom amit nekem mondtak :D

Néha én is meglepődök mit találok a szobámban, lehet nekik is csak jobban körül kéne nézniük :D

Még nem tudom hogy alakul a hétfőm, de valamikor akkor össze tudunk futni?

És ha igen, mikor? :)

Tudom, bolondok ezek mind :D Úgy terveztem hogy igen, valamikor délután megyek a 11.kerületbe, a BMK-ba, és leszek ott egy-két órát. PÜ.-be dobj egy telószámot, és majd b.szogatlak amikor a kerületben vagyok :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Tegnap abban a szep esos idoben jottem fel Pestre es Fehervar elott meghalt a km mutatom, komplatt csak a fordulatszam, viz,es uzemayagmutato mukodott. Aztan a belvarosba erve fekezeskor leallt az auto pocre indul majd megint leall... aztan egyideig semmi aztan ujra leall nagyobb fekezeskor. ,mi a turo baja lehet? beazott? vagy mit nezzek meg?

Sziasztok.

Nekem ugyan ezt csinálja az autóm 1.4 si csak én most raktam bele a fordulatszámmérős órát bekötöttem a ford mérő szálát mert az nem volt benne a csokiban a 8-as pinre ezenkívül mást nem nem csináltam.Mi lehet a baj?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nekem ugyan ezt csinálja az autóm 1.4 si csak én most raktam bele a fordulatszámmérős órát bekötöttem a ford mérő szálát mert az nem volt benne a csokiban a 8-as pinre ezenkívül mást nem nem csináltam.Mi lehet a baj?

Nincs rajta rendesen a kilométeróra spirál. Vagy lehet eltörött a vége...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nekem ugyan ezt csinálja az autóm 1.4 si csak én most raktam bele a fordulatszámmérős órát bekötöttem a ford mérő szálát mert az nem volt benne a csokiban a 8-as pinre ezenkívül mást nem nem csináltam.Mi lehet a baj?

Szia!

Lehet, hogy nem pattant vissza a spirál rendes az órára, vagy elszakadt.

A leállások meg azért vannak, mert az órában van az útjeladó, amit a spirál hajt. Nem dob sárga lámpát?

Link to comment
Megosztás:

Lehet máshol is, de hogy hol.... Amúgy márkakereskedésben tuti kapni (már ha van). Csak az a baj velük, hogy nem egységes áron adják. Pl itt felénk veszprémbe drágábbért vettem 2009ben, mint most január elején fehérváron.

Beraktad már őket a lámpatestekbe? :D

a veszprémi tungsramnál keményen lehet alkudni.

nem én mondtam :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Némi infót mondanék a hátsó ablaktörlőmotorokról. Tehát nekem 2 kombi astra van a kezeim közt. Most hétvégén úgy döntöttem nekilátok kicsit körbenézni, miért állt meg mindkettőnek az ablaktörlője. Lényeg... Szar a hátsó rész kiképzése, emiatt az ablaktörlő, tengelye folyamatosan kapja az égi áldást. Mivel sokan nem szeretik használni, így a kevés használat mellett szép lassan berohad. Miután jól belerohadt a tengely a házba, már nem képes a motor megmozdítani a kart, és így beszorul. Miután beszorult nem ég le, mert azt megoldották, hogy ne éghessen le, de a benne elhelyezkedő kis bimetálos kapcsoló felég... Nos onnantól teljesen élettelennek tűnik a drága. A javítása némi kézügyességet, és időt vesz igénybe... Semmibe sem kerül! Tehát első lépés leszerelni az ablaktörlő motort a helyéről. Elvileg a törlő kar eltávolítás után leszedhető róla egy kis takaró, ami alatt van a rögzítő anya.Ha ezt lecsavartuk az ajtó műanyag burkolatát kell eltávolítani, és ott is ki kel csavarni 2 db 8-as fejű lemezcsavart. A kábeleket gyorskötözős vacakokkal rögzítették az ajtóhoz. Ezeket nem kell elvágni, mert van egy kis szakálla ami kilóg, és azt egy pici csavarhúzóval lenyomva széthúzható a gyorskötöző. Mi nem vagyunk olyan profik, hogy oldalcsípővel nyissuk ki! :) Szóval kábelek széthúzása, csavarok eltávolítása után a kezünkben a komplett motor.

http://pcbonto.hu/portal/static/upload_apr...42307_orig0.jpg

A képet loptam... Szóval 2 része van a készülékünknek. Egyik maga a mechanika, amibe bele van építve a valódi motorunk. Egy kis 12V-os motorról van szó, aminek a tengely vége csigás. A kábelek bekötésénél van 1 kondi, aminek elvileg pufferelési szerepe lehet, bár nem értem mit keres az ott. Menne nélküle is, bár lehet nehezebb megindítani a lapátot, mint mozgatni. A kondi mellett található 2 csavar. Ezek rögzítik bele a motor testet. Itt igazából nem kell vele semmit csinálni, de szét lehet szedni, hogy a motor tengelyének perselyét megzsírozzuk. A motor seggén viszont (A képen a legalsó pontja a szerkezetnek...) találunk 4 kis lemezfület. Ezek tartják a helyén a motor perselyét, és a szénkeféket. Na a 4 fület kell kihajtani, hogy ki lehessen szedni a motorból a tengelyt. Tök egyszerű! Nem kell megijedni, hogy bonyolult lenne! Mondjuk ehhez azt az 1 szál fekete zsinórt le kell forrasztani a helyéről, ami a seggébe megy. Szóval tengely ki, és máris lehet neki kezdeni a javításnak. A mechanikát fogd be satuba. Tengelyre tedd rá a lapátot, és szorítsd a helyére. Ezután a tengely, és a ház illesztéséhez nyomj WD-40-et... 4-5 perc után a tengelyre rá kell koppintani, de nem erőből. Szóval koppintsunk rá, és után óvatosan mozgassuk meg előre hátra... Aztán újra kenőanyagot neki, és addig mozgassuk oda vissza, míg teljesen simán nem forog. Hogy ha már semmi nehézség nincsen a mozgatásában, akkor a motor is megmozgatja.

Ezzel ha készen vagyunk, jöhet az elektromos rész javítása. A szénkefék mellett egy kis piros tokban található a mi kis barátunk. Őkelmét fixre odagányolták, és ebből kifolyólag nehézkes cserélni. El lehet vágni a lemez vezetőket oldalcsípővel, én az egyiknél így is tettem, de miután kiderült mi a hiba oka, és nem kell cserélni a másikat csak kifordítottam a helyéről, és szépen szétbarmoltam a burkolatát. Hát jah... A piros kotont lehúzni nem lehet egykönnyen... lényeg az, hogy pici műszerész csavarhúzóval le kell feszegetni a burkolatot, de lehetőleg nem szétaprítani. Nekem mindkettőt sikerült egészben, kisebb deformációval lehúzni, majd javítás után vissza tenni rá. Tehát leszedni a kis sapit, aztán jöhet a javítás. Tűreszelő, vagy smirgli segítségével az érintkezőt meg kell csiszolni. Esetleg kontakt spray is megfelel! Ez a kis érintkező az ami le szokott kokszosodni, és nem viszi át a naftát. Esetleg még hajtani is lehet a lemezen, hogy jobban rányomódjon az érintkező felületre, de ezt óvatosan kell tenni. Ha megtörtént a kis kapcsoló javítása, próbáljuk le egy forrasztó pákás melegítéssel, hogy oldja-e a kapcsolatot, ha felmelegszik a bimetál. Amennyiben melegedés közben hallani a kattanást, akkor a kapcsoló üzemel. Szerintem ez a kapcsoló egy hőkioldó lehet. Ha mondjuk megszorul a lapát a jég miatt, akkor ne égjen le a motor, vagy rosszabb esetben a vezeték köteg, esetleg az egész autó. Más értelmét nem látom, mert a szakaszolását egy relé végzi, nem ez a kis bimetál. Ha felmelegszik a rendszer oldja a kapcsolatot, ha lehűl zárja. Tehát ha véletlenül lefagyott, és beindítottuk, akkor ott marad addig, míg le nem hűlt.

Ha ez készen van, jöhet az összerakás. Érdemes kicsit letisztogatni a motort. Pormentesíteni, esetleg alkohollal átmosni. Ha készen vagyunk, mehet rá némi tiszta zsír, és rakhatjuk is össze. Az összerakása sem túl bonyolult, de van egy technikája. Először a tengelyre kell rátenni a hátsórészt, és beilleszteni a 2 szénkefe közé. Műszerész csavarhúzóval nyomjuk be a 2 szénkefét, és nyomjuk be közé a motort. Miután összenyomtuk, mehet vissza a motor a házba. Füleket vissza fordítjuk, és fordított sorrendben összerakjuk, és használjuk. Képet még majd teszek fel, ha sikerült a telóról felmásolni, de csak a kis kapcsolóról van fotóm.

Üdv!

Hetyke

ui: Elvileg a többi opel verzióban (Corsa B, Vectra B, Astra 3-5 ajtós) is ez a típus van beépítve, csak más a rögzítő keret rajtuk, mert más módon helyezték el.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.