Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

motorok es vezerlo, csatlakozok 20cm kabelel

Akkor nem olyan bonyolult. Színre színt. :)

Vezérlő tápfesz: 9-es lábra az F1-es biztiről (20A) Piros madzag

Gyújt. kapcs utáni tápfesz: vezérlő 3-as pont F20-es biztosíték (10A)Fekete vezeték

Barna vezetékek: test

Innen minden vezeték párhuzamos kapcsolású, vagyis összesodrod az azonos színűeket és a vezérlő adott pontjára kötöd!

Ezek a madzagok a motorokból jönnek:

Fekete-sárga motorok direkt szála------vezérlő 7-es pont

Fekete-piros motorok direkt szála------vezérlő 8-as pont

Barna-piros zárt állapot ------vezérlő 2-es pont

Barna-fehér nyitott állapot ------vezérlő 5-ös pont

A kulcsos kapcsolók:

Vezető oldali ajtó

Piros-sárga: egyenesen a vezérlő 12-es pontjára

Fekete-kék összekötni a többi motor azonos színű szálával (nem megy a vezérlőre)

Ismerős? :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem olyan bonyolult. Színre színt. :)

Mindjárt megkeresem mit mivel kell összekötni. :D

az a gond hogy a vezerlobol 11szal jon ki. Az eleg sok szerintem. Elso motornal van 5 szalam, ehez jon gondolo egy +-12v, igy mar 7szalat felhasznaltam, es a tobbi?

Link to comment
Megosztás:

A vezérlőnél találsz egyforma színű vezetékeket is. Mindegy melyiket használod, azonos potenciál. :)

igy ha jol ertem 8 szalat hasznalok fel a vezerlobol. Tobbi 3 szal szabadon marad a vezerlobol? Ezen kivul az egyik motor amit hatso ajtoba szanok valojabban egy elso ajtobol van ami 5 szalas. Bekotom ugy hogy csak 3 szalat hasznalok azokal a szinekkel mint a masik hatso ajtonal?

Link to comment
Megosztás:

igy ha jol ertem 8 szalat hasznalok fel a vezerlobol. Tobbi 3 szal szabadon marad a vezerlobol? Ezen kivul az egyik motor amit hatso ajtoba szanok valojabban egy elso ajtobol van ami 5 szalas. Bekotom ugy hogy csak 3 szalat hasznalok azokal a szinekkel mint a masik hatso ajtonal?

Szabadon is hagyhatod, vagy külön kötöd be őket, nem sodrod össze.

A hátsó ajtókhoz csak a fekete-piros, fekete-sárga vezeték kell. A többit szigeteld le.

Link to comment
Megosztás:

Fekete-kék összekötni a többi motor azonos színű szálával (nem megy a vezérlőre)

itt az al hogy a kek-feketet is hasznalom , csak nem megy a vezerlobe.

Az autobol amelykbol ki szedtem a zarakat volt meg a 2 elso zarnal a kulcs resznel valami kapcsolo amihez 2 szal ment. Nalam az hianyzik majd, nem gond?

Link to comment
Megosztás:

itt az al hogy a kek-feketet is hasznalom , csak nem megy a vezerlobe.

Az autobol amelykbol ki szedtem a zarakat volt meg a 2 elso zarnal a kulcs resznel valami kapcsolo amihez 2 szal ment. Nalam az hianyzik majd, nem gond?

Az se nagyon kell. A gyári riasztóhoz menne......

A motorokban levő mikrokapcsolók működtetik. Nem fognak hiányozni. Ha riasztóval is össze akarod kötni, akkor a barna-piros, barna-fehér vezetékekre kell testet kapcsolni néhány tized másodpercre a záráshoz, illetve nyitáshoz. :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Szüleim most vettek egy '95-ös Astra Caravan-t, de nem működnek a műszerfalon lévő gombok visszajelző fényei (fűtés beállítás, levegő keringető), csak a ködlámpáé világít. Gondolom, kiégett bennük az égő, de nem tudom, hogyan kell kicserélni. Igaz, nem is próbáltam, mert hátha kárt okozok. Légyszi, írjátok meg, hogyan kell.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Szüleim most vettek egy '95-ös Astra Caravan-t, de nem működnek a műszerfalon lévő gombok visszajelző fényei (fűtés beállítás, levegő keringető), csak a ködlámpáé világít. Gondolom, kiégett bennük az égő, de nem tudom, hogyan kell kicserélni. Igaz, nem is próbáltam, mert hátha kárt okozok. Légyszi, írjátok meg, hogyan kell.

Köszi

Üdv itt!

Szerencséd hogy Caravannak szólítottad, így segítek :)

http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=601561

:D

Link to comment
Megosztás:

Az se nagyon kell. A gyári riasztóhoz menne......

Riaszto az van, csak nem gyari. Van a risztohoz kapcsolasi rajz a kozponti vezerlesehez. Tobb varians van meg adva, az egyik pont ez a verzio amikor is az elso ajto motorja es a vezerlo kozoti 5bol 3 szalra kel racsatlakozni. Be scannelem a rajzot es ha meg nem megyek az agyadra..megkerlek vess ra egy pilantast hogy ez igy helyes e.

Link to comment
Megosztás:

Riaszto az van, csak nem gyari. Van a risztohoz kapcsolasi rajz a kozponti vezerlesehez. Tobb varians van meg adva, az egyik pont ez a verzio amikor is az elso ajto motorja es a vezerlo kozoti 5bol 3 szalra kel racsatlakozni. Be scannelem a rajzot es ha meg nem megyek az agyadra..megkerlek vess ra egy pilantast hogy ez igy helyes e.

Nyomhatod...... :)

Link to comment
Megosztás:

az 1-es rajz lenne a jo, gondolom.

Igen.

A rózsaszínt és a narancsot testre, a zöldet a barna-pirossal, a lilát a barna-fehérrel összekötöd.

utóbbi kettőt lehet, hogy meg kell cserélni, most így fejből nem tudom melyik nyit, és melyik zár. :)

Link to comment
Megosztás:

minden vilagos es ertheto volt, nagyon koszon a segitseget. Talan 1 utolso kerdesem lenne: vegul is a fekete-kek szalat mind a 4 motortol egybekotom (anelkul hogy bekotnem a vezerlobe) vagy egyszeruen leszigetelem minden motornal ezt a szalat es nemhasznalom fel?

Link to comment
Megosztás:

Igen.

A rózsaszínt és a narancsot testre, a zöldet a barna-pirossal, a lilát a barna-fehérrel összekötöd.

utóbbi kettőt lehet, hogy meg kell cserélni, most így fejből nem tudom melyik nyit, és melyik zár. :)

Azt azért megkérdezném, hogy a harmadik nem lenne neki jobb? Mert annál ír olyat, hogy elektromos reteszelésű központi zár. Köztudott, hogy a gyári meg olyan... tudod, túlforgatod a kulcsot reteszel a központi és belül sem nyithatóak az ajtók. :D

Link to comment
Megosztás:

minden vilagos es ertheto volt, nagyon koszon a segitseget. Talan 1 utolso kerdesem lenne: vegul is a fekete-kek szalat mind a 4 motortol egybekotom (anelkul hogy bekotnem a vezerlobe) vagy egyszeruen leszigetelem minden motornal ezt a szalat es nemhasznalom fel?

Szívesen! :)

Szigeteld le és nem kell vele foglalkozni. :D Azért azt jelezhetnéd, hogy sikerült-e bemókolni. :D

Azt azért megkérdezném, hogy a harmadik nem lenne neki jobb? Mert annál ír olyat, hogy elektromos reteszelésű központi zár. Köztudott, hogy a gyári meg olyan... tudod, túlforgatod a kulcsot reteszel a központi és belül sem nyithatóak az ajtók. :D

Az enyém is gyári, mégsem tudja. Viszont asszony corsája olyan. Ki tudja milyen évjáratú autóból van amit szerzett.

Ha betojik a riasztó, még kulccsal sem fogja tudni kinyitni.....sztem inkább ne. :D

Link to comment
Megosztás:

Azt azért megkérdezném, hogy a harmadik nem lenne neki jobb? Mert annál ír olyat, hogy elektromos reteszelésű központi zár. Köztudott, hogy a gyári meg olyan... tudod, túlforgatod a kulcsot reteszel a központi és belül sem nyithatóak az ajtók. :D

Vettem észre... :) Fater simán bezárt a Zafirába :D :D

Link to comment
Megosztás:

Szívesen! :)

Szigeteld le és nem kell vele foglalkozni. :D Azért azt jelezhetnéd, hogy sikerült-e bemókolni. :D

Az enyém is gyári, mégsem tudja. Viszont asszony corsája olyan. Ki tudja milyen évjáratú autóból van amit szerzett.

Ha betojik a riasztó, még kulccsal sem fogja tudni kinyitni.....sztem inkább ne. :D

Jogos, bár kulccsal kinyitható tudtommal. :D Mindegy. Az első a biztos. :D Amúgy kéne tudnia a tiednek ha tényleg gyári... vagy a zár nem olyan lenne?

Vettem észre... :D Fater simán bezárt a Zafirába :lol: :D

-_- :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.