Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem csati cibállásra szokott javulni a modul, de aztán vettem egyet bontóban 4 ezerért, azóta nem jött elő a hiba.

még egy utsó kérdés ezzel kapcsolatban: Ez a "nem indulós" hiba sűrűn előfordul ha a modul szarozik? Vagy lehet csak 2 hónap mulva jön elő.... újra aztán megint nem egy darabig. És, hogy ez a hiba csak "hidegindításkor jön elő" vagy akkor is ha bemelegedett motort inditom el? csak mert azóta is indul szépen.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy kivitel függő, de az enyémen a gyári rádió -kivett gyújtáskulcs esetén- a bekapcsolástól számított 1 óra múlva automatikusan kikapcsol.

Volt eset, hogy én is "amperszökést" kutattam, és bár minden ki volt kapcsolva, mégis 0,3A folyást tudtam mérni.

Aztán 1 óra elmultával megszűnt az áram fogyás.

Erre gondoltam, de lehet, hogy valaki tud okosabbat...

Én kiveszem a kulcsot a zárból és ki is kapcsol az autórádió. Logikus szerintem, hogy mérésnél mindent ki kéne kapcsolni. Sőt, mikor bekötötték sorba az ampermérőt, akkor rá kell nézni a kijelzőre, mert az ilyenkor bekapcsol az idő beállítása miatt. :lol: Persze ha megszakították az energiaellátást. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én kiveszem a kulcsot a zárból és ki is kapcsol az autórádió. Logikus szerintem, hogy mérésnél mindent ki kéne kapcsolni. Sőt, mikor bekötötték sorba az ampermérőt, akkor rá kell nézni a kijelzőre, mert az ilyenkor bekapcsol az idő beállítása miatt. :lol: Persze ha megszakították az energiaellátást. :lol:

Na elvégeztük a mérést, és nem mutatott semmit a műszer, tehát nem egy rejtett áramlopásról van szó, hanem amit itt is kiokoskodtunk már, hogy a rövid távok miatt a generátor nem tölt vissza rendesen, az éjszakai hideg pedig megviseli az akksit.

Link to comment
Megosztás:

Na elvégeztük a mérést, és nem mutatott semmit a műszer, tehát nem egy rejtett áramlopásról van szó, hanem amit itt is kiokoskodtunk már, hogy a rövid távok miatt a generátor nem tölt vissza rendesen, az éjszakai hideg pedig megviseli az akksit.

Akkor nincs más eshetőség, max nagyon durva esetben nagy az önkisülése (cellazárlatos kezd lenni), de inkább nem kívánok rosszat. Amúgy én is nagyon sokat rövidtávozok - 2.7 kilométert reggel és délután (lakás - vasútállomás között). Az ausztriai kiruccanásig nem igazán volt hosszútávom (értsd: 10km-nél nagyobb távolság folyamatos haladással/motorjárással), de még egyszer sem hagyott cserben az akkumulátorom, csak mikor saját hibámból felkapcsolva hagytam a térképolvasót, de akkor sem merült le teljesen, mert beindította még nagynehezen, de mire leértem a buszpályaudvarra, addigra töltött annyit, hogy rá öt percre már simán indította a motort. Annyit megjegyeznék, hogy nem 70A-s generátor van az enyémben. :lol:

Link to comment
Megosztás:

még egy utsó kérdés ezzel kapcsolatban: Ez a "nem indulós" hiba sűrűn előfordul ha a modul szarozik? Vagy lehet csak 2 hónap mulva jön elő.... újra aztán megint nem egy darabig. És, hogy ez a hiba csak "hidegindításkor jön elő" vagy akkor is ha bemelegedett motort inditom el? csak mert azóta is indul szépen.

Nekem mondjuk egy héten a hét napból 3xnehezen indult de beindult, 2X simán indult, 2X meg csak úgy ha megrángattam a csatiját. Melegen már nem volt vele gond, és menet közben sem rángatott. Volt itt olyan cartárs akinek viszont rángatásos hiba szünt meg modul cserére. Aztán volt, hogy két hétig semmi gondom nem volt. Egy időben akadozó AC-szivatott hasonló módon, nehezen indult, ha elindult ment szépen. AC-csere után meg a csatija a tanknál volt kontakthibás szintén indítási nehézséget okozva. Hibalehetőség tehát van bőven a modul csak egy a sok közül. Nem nagyon lehet mást tenni csereberével próbálgatással kiszűrni a hibát. Az időszakos problémákat a legnehezebb orvosolni, ha egyáltalán nem indult be a kocsi sokkal hamarabb megtaláltam az okát.

Link to comment
Megosztás:

Nekem mondjuk egy héten a hét napból 3xnehezen indult de beindult, 2X simán indult, 2X meg csak úgy ha megrángattam a csatiját. Melegen már nem volt vele gond, és menet közben sem rángatott. Volt itt olyan cartárs akinek viszont rángatásos hiba szünt meg modul cserére. Aztán volt, hogy két hétig semmi gondom nem volt. Egy időben akadozó AC-szivatott hasonló módon, nehezen indult, ha elindult ment szépen. AC-csere után meg a csatija a tanknál volt kontakthibás szintén indítási nehézséget okozva. Hibalehetőség tehát van bőven a modul csak egy a sok közül. Nem nagyon lehet mást tenni csereberével próbálgatással kiszűrni a hibát. Az időszakos problémákat a legnehezebb orvosolni, ha egyáltalán nem indult be a kocsi sokkal hamarabb megtaláltam az okát.

Szikra nem volt... az a baj, ac nem nyomja a naftát ha nincs szikra ha minden igaz. Szóval volt, hogy 2hétig semmi baja nem volt nálad se egyből indult...? Ma is indult szépen vasárnap viccelt meg azóta aznap vagy 3x elinditottam még, hétfőn és ma és mintha semmi nem történt volna egyből indult mint régen...

Link to comment
Megosztás:

Szikra nem volt... az a baj, ac nem nyomja a naftát ha nincs szikra ha minden igaz. Szóval volt, hogy 2hétig semmi baja nem volt nálad se egyből indult...? Ma is indult szépen vasárnap viccelt meg azóta aznap vagy 3x elinditottam még, hétfőn és ma és mintha semmi nem történt volna egyből indult mint régen...

De nyomja, indítózásra.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem is gondolkozok razta, hogy vegyek új akksit, mert előbb-utóbb azzal is csak a szívás lenne. Marad a töltögetés.

nekem egy 7xAh-as exide excell van az autóban, lenn áll a ház előtt és kb het1-2 alkalommal vagy még ritkábban van elindítva.

Töltve nem volt egyszer sem, csak amikor véletlenül többet megyünk vele (100km), de az utóbbi időben inkább az offt autót nyúzom a szutyok időre való tekintettel...

Szóval sztem érdemes lehet vmi normális akksit bepattintani...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1996-os 1,6 16V Astrám van. Kb 1,5 éve a fűtéskapcsoló, valamint a ventillátor kapcsoló égői kiégtek, ekkor ezeket kicseréltettem. Most ismét ugyan ezek az égők égtek ki, és megfigyeltem, hogy ha a világítást nem kapcsolom fel csak beindítom a kocsit akkor is égnek a középkonzol lámpái. Ez normális így, vagy nem és ezért ég ki ilyen hamar? Arra nem emlékszem, hogy az égőcsere elött is világított-e mndig a középkonzol....

Kösz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1996-os 1,6 16V Astrám van. Kb 1,5 éve a fűtéskapcsoló, valamint a ventillátor kapcsoló égői kiégtek, ekkor ezeket kicseréltettem. Most ismét ugyan ezek az égők égtek ki, és megfigyeltem, hogy ha a világítást nem kapcsolom fel csak beindítom a kocsit akkor is égnek a középkonzol lámpái. Ez normális így, vagy nem és ezért ég ki ilyen hamar? Arra nem emlékszem, hogy az égőcsere elött is világított-e mndig a középkonzol....

Kösz.

Normális, az mindig világít ha gyújtás van rajta.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1996-os 1,6 16V Astrám van. Kb 1,5 éve a fűtéskapcsoló, valamint a ventillátor kapcsoló égői kiégtek, ekkor ezeket kicseréltettem. Most ismét ugyan ezek az égők égtek ki, és megfigyeltem, hogy ha a világítást nem kapcsolom fel csak beindítom a kocsit akkor is égnek a középkonzol lámpái. Ez normális így, vagy nem és ezért ég ki ilyen hamar? Arra nem emlékszem, hogy az égőcsere elött is világított-e mndig a középkonzol....

Kösz.

Gyújtásra kapcsol fel nekem.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem is gondolkozok razta, hogy vegyek új akksit, mert előbb-utóbb azzal is csak a szívás lenne. Marad a töltögetés.

Egyszer töltsd fel igazán jól! (Nyugalmi feszültsége > 12,7 V)

Azután figyeld, hogy a NYUGALMI FESZÜLTSÉGE napról napra hogyan alakul!

Ha rendszeres kocsi használat mellett is néhány napon belül 12,5V alá csökkenne, akkor gyanús már egy kezdődő cellazárlathoz.

Ne legyen úgy!

Link to comment
Megosztás:

igen ha van szikra, de ha nincs akkor hallani a relét ahogy kikapcsol az ac.

Igazából úgy kell működnie, hogy gyujtás ráadásakor hallani hogy búg az AC (gyárinal szinte alig hallható) aztán úgy 3 másodperc mulva kattan a relé és megáll. Indítózásra újra indul, és egészen addíg nyomja a szívótorokba a benzint amíg kerregetsz szikrától függetlenül.

Link to comment
Megosztás:

Egyszer töltsd fel igazán jól! (Nyugalmi feszültsége > 12,7 V)

Azután figyeld, hogy a NYUGALMI FESZÜLTSÉGE napról napra hogyan alakul!

Ha rendszeres kocsi használat mellett is néhány napon belül 12,5V alá csökkenne, akkor gyanús már egy kezdődő cellazárlathoz.

Ne legyen úgy!

Feladom!!! Ma reggel megint megviccelt az a xar, pedig ma is a szobában aludt. Először tekerte is szépen az önindítót, de sokkal hamarabb lemerült, mint szerintem elvárható lenne. Kb. két indítózást bírt végig aztán fuccs. Aztán kb. 45 perc töltés és indult is szépen. Túlzás, hogy szépen, de a -10 fokhoz és a dízelhez képest szépen. Szóval vagy veszek egy új akksit vagy egy buszbérletet. Mi jelenleg a legjobb ár/érték arányú akksi a piacon? Nézegettem, hogy Bosch Varta horror áron van, az Exid Excell-ről több helyről is jókat hallottam, a helyi ipart pedig most nem szívesen támogatnám azzal, hogy jászberényi Power Eletric-et vegyek. Szóval hajlok az Exid felé, de szívesen vennék néhány véleményt, tapasztalatot.

Link to comment
Megosztás:

Feladom!!! Ma reggel megint megviccelt az a xar, pedig ma is a szobában aludt. Először tekerte is szépen az önindítót, de sokkal hamarabb lemerült, mint szerintem elvárható lenne. Kb. két indítózást bírt végig aztán fuccs. Aztán kb. 45 perc töltés és indult is szépen. Túlzás, hogy szépen, de a -10 fokhoz és a dízelhez képest szépen. Szóval vagy veszek egy új akksit vagy egy buszbérletet. Mi jelenleg a legjobb ár/érték arányú akksi a piacon? Nézegettem, hogy Bosch Varta horror áron van, az Exid Excell-ről több helyről is jókat hallottam, a helyi ipart pedig most nem szívesen támogatnám azzal, hogy jászberényi Power Eletric-et vegyek. Szóval hajlok az Exid felé, de szívesen vennék néhány véleményt, tapasztalatot.

2002-ben vettek szüleim egy R5-öt amiben egy EXIDE excell 72Ah-as akksi volt. Azaz van most is mert azóta is azzal az akksival használom az autót.

Több alkalommal tökig lemerítettem rajtahagyott lámpával, meg jártam vele egy ideig normális töltés nélkül, de gyönyörűen működik most is.

Szóval ahhoz képest hogy általános vélekedés hogy 5 évnél többet nem nagyon bír ki egy akksi főleg dízelben, ez az exide már alsó hangon 8 éves...

Link to comment
Megosztás:

2002-ben vettek szüleim egy R5-öt amiben egy EXIDE excell 72Ah-as akksi volt. Azaz van most is mert azóta is azzal az akksival használom az autót.

Több alkalommal tökig lemerítettem rajtahagyott lámpával, meg jártam vele egy ideig normális töltés nélkül, de gyönyörűen működik most is.

Szóval ahhoz képest hogy általános vélekedés hogy 5 évnél többet nem nagyon bír ki egy akksi főleg dízelben, ez az exide már alsó hangon 8 éves...

Az én Varta blue dinamic 74 Ah akksim is 8 éves. Igaz nem 100%os már, de még most is indítja a dizelt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.