Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Például a gyári rádió figyelő szolgálata!

A mérést csak azután végezzétek, ha a kocsi már legalább 1 órán keresztül nem volt beindítva!

Reggel óta a cég udvaron áll az autó. Rádió már nem a gyári van benne, riasztó sincs benne. Egyébként én a következőre gondolok: Mint azt tegnap leírtam megmértük a töltést ami emelt fordulaton volt 13,8 V. Az akksim 74 Ah-s. Úgy tudom minél nagyobb az Ah érték egyrészt annál "erősebb" az aksi, viszont annál tovább is tart feltölteni. És mivel reggelente és délutánonként is csak rövid távokat megyek (otthon-melóhely kb. 10 km) ezért nem tud rendesen visszatölteni. Aztán gondolom az éjszakai hideg is odab..sz neki és kész a baj. Csak hát ezt az új akksi is megszenvedi, tehát vagy egy nagyobb geberátor kellene (amit nem fogok venni!!!) vagy marad az időnkénti újratöltögetés esetleg éjszakára akksi kiszerelés

Jól gondolom a fentieket?

Link to comment
Megosztás:

13-ról indult

Az kicsit kevésnek tűnik. Bár lehet a nagy akksi kér többet. Ezt gondolom hidegen elindítva mérted. Én megmérném az út végén még ha csak 6km is.

A lemerült akksival pedig vigyázni kell a nagy hidegben mert ha jól tudom minél merültebb az akksi annál nagyobb a víz aránya a savval szemben és ha megfagy...

Link to comment
Megosztás:

"Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét."

"Kb. az akkumulátorok 30%-a éri meg a 3 éves vagy az a fölötti kort. Az akkumulátorok meghibásodásának a 80%-a az elszulfátosodásra vezethető vissza. Szulfátosodás akkor következik be, amikor a szulfát molekulák az elektrolitból (kénsav) kiválnak és az ólomlemezekre rakódnak. Hamarosan a lemezeken oly mértékű lesz a szulfát-lerakódás, hogy az akkumulátor tönkremegy, nem vesz fel töltést és nem képes teljesítményt leadni"

Nem lehet hogy ilyen problémával küzdesz?

Link to comment
Megosztás:

"Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét."

"Kb. az akkumulátorok 30%-a éri meg a 3 éves vagy az a fölötti kort. Az akkumulátorok meghibásodásának a 80%-a az elszulfátosodásra vezethető vissza. Szulfátosodás akkor következik be, amikor a szulfát molekulák az elektrolitból (kénsav) kiválnak és az ólomlemezekre rakódnak. Hamarosan a lemezeken oly mértékű lesz a szulfát-lerakódás, hogy az akkumulátor tönkremegy, nem vesz fel töltést és nem képes teljesítményt leadni"

Nem lehet hogy ilyen problémával küzdesz?

Ez mind jó és szép, de ezt hogyan állapítom meg ha a volt most megvan, sav sűrűségét nem hiszem h lehet otthoni körülmény közt ellenőrizhető, de ha igen javíts ki bátran!

Az ólom lapokat meg nem veszem ugye csak úgy ki meghajtogatni hogy menyire lágyak :lol:

Szóval komolyan érdekel hogyan lehet ezt ellenőrizni valójában! ((hál ist' én már elértem a 2 éves aksi kort))

Link to comment
Megosztás:

Ez mind jó és szép, de ezt hogyan állapítom meg ha a volt most megvan, sav sűrűségét nem hiszem h lehet otthoni körülmény közt ellenőrizhető, de ha igen javíts ki bátran!

Az ólom lapokat meg nem veszem ugye csak úgy ki meghajtogatni hogy menyire lágyak :lol:

Szóval komolyan érdekel hogyan lehet ezt ellenőrizni valójában! ((hál ist' én már elértem a 2 éves aksi kort))

Hát sajna a sav csak akkor ellenőrizhető, ha az akksin ilyen kis letekerhető kupakok vannak. És akkor cellánként mérhető.

Én csak az elméletet írtam, hogy ha sokáig töltetlen, akkor kiszulfátosodik.

http://www.muszeroldal.hu/measurenotes/akku.pdf

Link to comment
Megosztás:

És honnan indult?? 13,8-14,4 között jó. Álatlában emelt fordulaton a 14.4-hez van közelebb és alapjáraton kevesebb. Persze csak ha nincsen sok nagy fogyasztó (világítás, ablakfűtés) bekapcsolva.

Ez azért generátortól is függ. A bosch valóban felmegy 14.4-ig, vagy afölé is, de pl. a Hitachi 13.5-13.8V körül tölt, a Delco meg valahol a kettő között.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Ha már mindenki Voltokkal dobálózik, én is rámértem enyémre.

Szombat óta nem volt használva a kocsi, péntek éjjel lett feltöltve (víz+delej).

Szóval most 12.7 Voltot mértem rajta indítás előtt, indítás után felment 14.7-re. :lol:

Lehet csak a teszkós multiméter szarakszik velem? (nemröhög, erre volt pénz, meg amennyit én használom...)

Úgy tudom 14.4 felett valami hibát dobna a gép, nem?

Emelt fordulatszámra nem változott, igaz nem tudom mennyi az emelt, csont hidegen nem akartam szegényt kinyírni.

Mennyi ideig kell tölteni az akksit?

Péntek délután 6 körül raktam fel, és szombat 10 körül vettem le, mert menni kellett vele, de akkor még 2 Ampert vett fel kb.

Tovább is hagytam volna, de menni kellett mindenképp vele.

Tompítottra lement a feszültség 14.55re.

Lehet be kéne vinnem egyetemre a multiméteremet, ott nem teszkóból vásárolnak :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Ha már mindenki Voltokkal dobálózik, én is rámértem enyémre.

Szombat óta nem volt használva a kocsi, péntek éjjel lett feltöltve (víz+delej).

Szóval most 12.7 Voltot mértem rajta indítás előtt, indítás után felment 14.7-re. :lol:

Lehet csak a teszkós multiméter szarakszik velem? (nemröhög, erre volt pénz, meg amennyit én használom...)

Úgy tudom 14.4 felett valami hibát dobna a gép, nem?

Emelt fordulatszámra nem változott, igaz nem tudom mennyi az emelt, csont hidegen nem akartam szegényt kinyírni.

Mennyi ideig kell tölteni az akksit?

Péntek délután 6 körül raktam fel, és szombat 10 körül vettem le, mert menni kellett vele, de akkor még 2 Ampert vett fel kb.

Tovább is hagytam volna, de menni kellett mindenképp vele.

Tompítottra lement a feszültség 14.55re.

Lehet be kéne vinnem egyetemre a multiméteremet, ott nem teszkóból vásárolnak :lol:

Nekem nem tecsós eszközöm van, mert félnék abból megélni amit azzal mérek, de nekem kikapcsolt fogyasztókkal 15 fölé is elment időnként. (egy pár napig mértem állandóan, indítás előtt, indítás alatt, járó motornál és menet közben is)

Link to comment
Megosztás:

Na tegnap nem tudtuk elvégezni a mérést, mert délutánra befutott a vezérsereg. Éjszaka a szobában aludt az akksi, és kapott egy full töltést, természetesen reggel nem is volt baj az indulással. Hétvégén bemértem a savszintet, és ha kell töltök bele. Nem bánnám, ha ezt a telet még kihúzná, ha kell minden este velem alszik a szobába :lol:

Ma reggel egyégként megint "beragadt" menet közben a gázkar, de most szerencsére nem az alsó holtpoton volt a pedál, így menet közben tudtam javítani egy határozott rúgással. Mondjuk pislogtam volna, ha úgy marad :lol: Hiába no reggel is -11 fok volt...

Link to comment
Megosztás:

Na tegnap nem tudtuk elvégezni a mérést, mert délutánra befutott a vezérsereg. Éjszaka a szobában aludt az akksi, és kapott egy full töltést, természetesen reggel nem is volt baj az indulással. Hétvégén bemértem a savszintet, és ha kell töltök bele. Nem bánnám, ha ezt a telet még kihúzná, ha kell minden este velem alszik a szobába :lol:

Ma reggel egyégként megint "beragadt" menet közben a gázkar, de most szerencsére nem az alsó holtpoton volt a pedál, így menet közben tudtam javítani egy határozott rúgással. Mondjuk pislogtam volna, ha úgy marad :lol: Hiába no reggel is -11 fok volt...

Kicsit próbálj meg tisztítani azon a karon, mert ez így nagyon nem normális.

Link to comment
Megosztás:

Na tegnap nem tudtuk elvégezni a mérést, mert délutánra befutott a vezérsereg. Éjszaka a szobában aludt az akksi, és kapott egy full töltést, természetesen reggel nem is volt baj az indulással. Hétvégén bemértem a savszintet, és ha kell töltök bele. Nem bánnám, ha ezt a telet még kihúzná, ha kell minden este velem alszik a szobába :)

Ma reggel egyégként megint "beragadt" menet közben a gázkar, de most szerencsére nem az alsó holtpoton volt a pedál, így menet közben tudtam javítani egy határozott rúgással. Mondjuk pislogtam volna, ha úgy marad :lol: Hiába no reggel is -11 fok volt...

Engem is kísért ez a gáz beragadás, volt már motorral is meg az offt autóval is....

Vicces mikor az ember egy nagy gáz után elengedi a pedált aztán gondolkodik hogy akkor most hogy is kéne az autót lassítani ha egyszer magától gyorsul :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na tegnap nem tudtuk elvégezni a mérést, mert délutánra befutott a vezérsereg. Éjszaka a szobában aludt az akksi, és kapott egy full töltést, természetesen reggel nem is volt baj az indulással. Hétvégén bemértem a savszintet, és ha kell töltök bele. Nem bánnám, ha ezt a telet még kihúzná, ha kell minden este velem alszik a szobába :lol:

Ma reggel egyégként megint "beragadt" menet közben a gázkar, de most szerencsére nem az alsó holtpoton volt a pedál, így menet közben tudtam javítani egy határozott rúgással. Mondjuk pislogtam volna, ha úgy marad :lol: Hiába no reggel is -11 fok volt...

Vedd le azt a teleszkópot. Nekem nincs rajta, de nem is érzem a hiányát.

Link to comment
Megosztás:

Reggel óta a cég udvaron áll az autó. Rádió már nem a gyári van benne, riasztó sincs benne. Egyébként én a következőre gondolok: Mint azt tegnap leírtam megmértük a töltést ami emelt fordulaton volt 13,8 V. Az akksim 74 Ah-s. Úgy tudom minél nagyobb az Ah érték egyrészt annál "erősebb" az aksi, viszont annál tovább is tart feltölteni. És mivel reggelente és délutánonként is csak rövid távokat megyek (otthon-melóhely kb. 10 km) ezért nem tud rendesen visszatölteni. Aztán gondolom az éjszakai hideg is odab..sz neki és kész a baj. Csak hát ezt az új akksi is megszenvedi, tehát vagy egy nagyobb geberátor kellene (amit nem fogok venni!!!) vagy marad az időnkénti újratöltögetés esetleg éjszakára akksi kiszerelés

Jól gondolom a fentieket?

Jól gondolod!

Ha rövid távokat jársz, hiába van nagyobb kapacitású akkud, attól nem lesz több tárolt áram benne! Ezért kell (főleg télen) rendszeresen utántölteni külső töltőről az akkumulátort.

Én azt a szabályt alkalmazom, hogy ha reggelre a feszültség 12,5 V vagy kevesebb, azonnal töltőt kapcsolok rá.

Garázsom van, de fűtés nélkül, sőt 20 cm résre hagyott ajtóval.

Itt jár be a biofűtés, az 50 kilós Dorka kutyám a szalma béléses fekhelyére.

Az ikertestvére meg a bejárati ajtónk előtt alszik....

Nem kell riasztó, jöhetnek az autótolvajok! :lol: :lol: :)

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(epk947 @ 2010-12-14 - 10:42) *

Például a gyári rádió figyelő szolgálata!

A mérést csak azután végezzétek, ha a kocsi már legalább 1 órán keresztül nem volt beindítva!

Az mi pontosan?

Lehet, hogy kivitel függő, de az enyémen a gyári rádió -kivett gyújtáskulcs esetén- a bekapcsolástól számított 1 óra múlva automatikusan kikapcsol.

Volt eset, hogy én is "amperszökést" kutattam, és bár minden ki volt kapcsolva, mégis 0,3A folyást tudtam mérni.

Aztán 1 óra elmultával megszűnt az áram fogyás.

Erre gondoltam, de lehet, hogy valaki tud okosabbat...

Link to comment
Megosztás:

Jól gondolod!

Ha rövid távokat jársz, hiába van nagyobb kapacitású akkud, attól nem lesz több tárolt áram benne! Ezért kel (főleg télen) rendszeresen utántölteni külső töltőről az akkumulátort.

Én azt a szabályt alkalmazom, hogy ha reggelre a feszültség 12,5 V vagy kevesebb, azonnal töltőt kapcsolok rá.

Garázsom van, de fűtés nélkül, sőt 20 cm résre hagyott ajtóval.

Itt jár be a biofűtés, az 50 kilós Dorka kutyám a szalma béléses fekhelyére.

Az ikertestvére meg a bejárati ajtónk előtt alszik....

Nem kell riasztó, jöhetnek az autótolvajok! :lol: :lol: :)

Akkor nem is gondolkozok razta, hogy vegyek új akksit, mert előbb-utóbb azzal is csak a szívás lenne. Marad a töltögetés.

Link to comment
Megosztás:

Mielőtt végleg kiiktatom, azért megpróbálok egy WD40-es kezelést alkalmazni

Fújd be WD40-el, ha nem lesz jó akkor féktisztítóval, ha azzal se akkor kábelkötegelővel menj neki, ha meg az sem segít akkor marad a kalapács. Ezzel a 4 dologgal mindent meg lehet oldani, amit meg nem, az kizárt dolog mert nemtudom :lol:

Link to comment
Megosztás:

Fújd be WD40-el, ha nem lesz jó akkor féktisztítóval, ha azzal se akkor kábelkötegelővel menj neki, ha meg az sem segít akkor marad a kalapács. Ezzel a 4 dologgal mindent meg lehet oldani, amit meg nem, az kizárt dolog mert nemtudom :lol:

:) Igen, ezt már olvastam itt, ha jól emléxem Zotyától. Azért gondoltam kipróbálom, mert néha ő sem tévedhet :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.