Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Semmi. Szerintem a matrica alatt van egy alagútrendszer egy lyukkal, ahol tud szellőzni.

Isten őrizz! Nehogy szellőző lukat csinálj rá!!! Ezek zárt akkumulátorok! Ha megfúrod, olyan mintha a zárt rendszerű hűtődre fúrnál lukat!

Különben nem ajánlom, hogyha anyagilag megengedheted magadnak a "gondozásmentest", akkor mégis dugós akksit vegyél.

Nem jobb az!

Ha a "dugósnak" baja lesz, nem javítja azt meg semmilyen vasút!!! Legfeljebb ha ráteszed a sínre! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Semmi. Szerintem a matrica alatt van egy alagútrendszer egy lyukkal, ahol tud szellőzni.

Az enyém varázsszemes volt, megbontani nem lehetett, kábé egy éve használtam már úgy hogy a zöld golyót nem lehetett látni, de indított. Aztán egyszercsak hosszabb állás után nehezen indult, a tecsónál meg kirádióztam az akkut. Érdekes, hogy amióta a pincébe áll nem csökkent a 12.6Volt .

Link to comment
Megosztás:

Isten őrizz! Nehogy szellőző lukat csinálj rá!!! Ezek zárt akkumulátorok! Ha megfúrod, olyan mintha a zárt rendszerű hűtődre fúrnál lukat!

Különben nem ajánlom, hogyha anyagilag megengedheted magadnak a "gondozásmentest", akkor mégis dugós akksit vegyél.

Nem jobb az!

Ha a "dugósnak" baja lesz, nem javítja azt meg semmilyen vasút!!! Legfeljebb ha ráteszed a sínre! :lol:

Ma mindenki hozzáképzel néhány sort a mondataimhoz? Hol írtam én olyat, hogy meg akarom fúrni? :lol: Mivel a vasúton a savas és lúgos akksikat javítják, így autóst is szoktak. Természetes, hogy nem lesz olyan mint eredetileg, de 1-2 évvel meg lehet toldani. Azt írtam, hogy dugóst akarok, amibe tudok önteni majd desztvizet.

Link to comment
Megosztás:

Ma mindenki hozzáképzel néhány sort a mondataimhoz? Hol írtam én olyat, hogy meg akarom fúrni? :lol: Mivel a vasúton a savas és lúgos akksikat javítják, így autóst is szoktak. Természetes, hogy nem lesz olyan mint eredetileg, de 1-2 évvel meg lehet toldani. Azt írtam, hogy dugóst akarok, amibe tudok önteni majd desztvizet.

Vicc vóóót kérem a fúrás! :lol:

Nem kötelező a tanácsomat elfogadni, de a közel 50 éves tapasztalat mondatta velem.

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy a jelenlegi kocsimat megelőzően 13 éven keresztül zárt akkumulátorost használtam, majd amikor ezt megvettem, a nepper kénytelen volt bele egy új akkut szerelni, mert a régivel már nem indult. Persze a legolcsóbb Silver Horse-t. Babusgattam egész idén őszig, és ki is tartott 5 és fél évig. Akkor éreztem már, hogy a töltést nem tartja. Most egy zárt cellás Bosch-t kapott (18 ezerért).

A zárt cellás akkukat eddig 6 év után úgy cseréltem le, hogy még semmi jele nem volt a fáradásnak. Viszont nem szeretek lerobbanni az úton egy váratlan cellazárlat miatt!

Link to comment
Megosztás:

A Varta jó márka, de az is lehet öreg, vagy nem kellően karbantartott. Bár Vartám még nem volt, de általában minden gyártó megjelöli a gyártási dátumot az akksin. Többnyire hét/év formában. Ha ezt megtalálod már többet tudsz róla.

Ha u.n. "karbantartásmentes" (!!!!!!!!) ne hidd el! Minden akkumulátorra rá kell nézni időnként, monjuk havonta! Ha celladugós akkor a savszintet is, ha nem, akkor legalább a nyugalmi feszültségét ellenőrizni kell. (Nyugalmi fesz: legjobb ha esti leállás után reggel méred.) 12,5 voltnál már erősen igényli a töltést!

Ha például egy 12,2 V-ra lemerült akkut rákapcsolsz a töltőre, és az akku feszültsége 10-20 perc alatt felszalad 14 voltra, akkor annak az akkunak már nincs kapacitása. Mehet a kukába! (Bocsi, a leadó helyre, és onnan az újrahasznosítóba....)

Az enyém gondozásmentesnek van jelölve, nem is lehet megbontani, próbáltam már. :lol:

Az akksi tökéletesen működik. :) Egy éjszaka a melegben, és fél óra töltés után úgy tekert, ahogy kell. Ekkor derült ki, hogy égett a belső világítás. :lol:

Ez copta le. Hmmm. Na ezek szerint mégis csak tuti akksi ez a Varta. Nálam ez lesz a negyedik tele, és több mint 110 ezer km. van benne, csak nálam. Ki tudja mennyi lehet valójában. Mikor vettem, akkor sem volt éppen ujszerű. ÖÖÖÖÖÖÖÖM ÉÉÉÉ BÓDOGSÁÁÁG. Mitulátbáti hotta. :D :D

Hol tudnám megnézni mennyi idős?

Link to comment
Megosztás:

Az akksi tökéletesen működik. :lol: Egy éjszaka a melegben, és fél óra töltés után úgy tekert, ahogy kell. Ekkor derült ki, hogy égett a belső világítás. :lol:

Ez copta le. Hmmm. Na ezek szerint mégis csak tuti akksi ez a Varta. Nálam ez lesz a negyedik tele, és több mint 110 ezer km. van benne, csak nálam. Ki tudja mennyi lehet valójában. Mikor vettem, akkor sem volt éppen ujszerű. ÖÖÖÖÖÖÖÖM ÉÉÉÉ BÓDOGSÁÁÁG. Mitulátbáti hotta. :) :D

Hol tudnám megnézni mennyi idős?

Sajnos konkrét választ nem tudok adni, mert Vartám nem volt. ÁLTALÁBAN a gyártók valahol feltüntetik a gyártási időpontot hét/év formátumban. Hasonlóan mint a gumiknál a DOT szám. Nagyon régen, még az ánti világban, a szurkos akkuknál az akkusaru tetejébe ütötték be. Később már hol ide, hol oda gravírozzák, ütik, nyomtatják, stb...

Link to comment
Megosztás:

Az akksi tökéletesen működik. :D Egy éjszaka a melegben, és fél óra töltés után úgy tekert, ahogy kell. Ekkor derült ki, hogy égett a belső világítás. :)

Ez copta le. Hmmm. Na ezek szerint mégis csak tuti akksi ez a Varta. Nálam ez lesz a negyedik tele, és több mint 110 ezer km. van benne, csak nálam. Ki tudja mennyi lehet valójában. Mikor vettem, akkor sem volt éppen ujszerű. ÖÖÖÖÖÖÖÖM ÉÉÉÉ BÓDOGSÁÁÁG. Mitulátbáti hotta. :D :D

Hol tudnám megnézni mennyi idős?

Állat. :lol: Nekem is sikerült már majdnem a térképolvasó lámpával lemeríteni az akksit, de szerencsére még időben lementem, így kis kínlódással, de beröffent. :D Az volt a mák, hogy le kellett valakiért mennem, mert különben reggel melóba menet lett volna döbbenet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Állat. :lol: Nekem is sikerült már majdnem a térképolvasó lámpával lemeríteni az akksit, de szerencsére még időben lementem, így kis kínlódással, de beröffent. :) Az volt a mák, hogy le kellett valakiért mennem, mert különben reggel melóba menet lett volna döbbenet. :lol:

Ilyenkor 1/2 óra töltés csodákra képes! :D

Link to comment
Megosztás:

Ha nem vagy annyira türelmetlen, és 30 percig töltöd, akkor egy nyehe-t megspórolhattál vóna! :lol: :) :D

Amíg leértem a buszpályaudvarra, addig töltött már rá annyit, hogy mikor onnan elindultam, már zavartalan volt az elindulás. :lol: Nem fél óra alatt értem le, hanem 2-3 perc. :D

Link to comment
Megosztás:

Sajnos konkrét választ nem tudok adni, mert Vartám nem volt. ÁLTALÁBAN a gyártók valahol feltüntetik a gyártási időpontot hét/év formátumban. Hasonlóan mint a gumiknál a DOT szám. Nagyon régen, még az ánti világban, a szurkos akkuknál az akkusaru tetejébe ütötték be. Később már hol ide, hol oda gravírozzák, ütik, nyomtatják, stb...

Egy hosszu számsort találtam rajta beleütve. E6B285283 0327 74

Talán 2003 27. hét? Akkor tényleg jól bírja.:lol:

Link to comment
Megosztás:

Még nem tudom. Néha parázslik a töltés visszajelzőm, de sajna nincs műszerem, hogy megmérjem. De dolgozom az ügyön, viszont ez a parázslás sem állandó jelenség, így nehéz lesz összehozni, hogy műszer is legyen kéznél és parázs is. Egyébként azért nem nagyon akarok új akksit venni, mert szerintem a 3 évesnek még nem kellene halódnia.

Mindenkinek, akinek nincs:

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Produ...&pid=124401

És minden mérésügyi akadály elhárítva.

Sztem ennyit megér....

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyenem van, enyém még bírja (kopp-kopp-kopp). Garancialevél szerint pár nap múlva tölti be ötödik életét a kocsimban. Előző tulaj (haverom) vette. Remélem kibírja még ezt a telet. :lol:

Bakker, de szeretnék egyszer egy olyan aksit, aminek 5 élete van...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma mindenki hozzáképzel néhány sort a mondataimhoz? Hol írtam én olyat, hogy meg akarom fúrni? :lol: Mivel a vasúton a savas és lúgos akksikat javítják, így autóst is szoktak. Természetes, hogy nem lesz olyan mint eredetileg, de 1-2 évvel meg lehet toldani. Azt írtam, hogy dugóst akarok, amibe tudok önteni majd desztvizet.

Lenne egy cellazárlatos 100Ah körüli kapacitású akksim, tudnának vele kezdeni vmit, és kb. mennyiért?

Link to comment
Megosztás:

Ha nem vagy annyira türelmetlen, és 30 percig töltöd, akkor egy nyehe-t megspórolhattál vóna! :) :D :D

Amíg leértem a buszpályaudvarra, addig töltött már rá annyit, hogy mikor onnan elindultam, már zavartalan volt az elindulás. :lol: Nem fél óra alatt értem le, hanem 2-3 perc. :D

Így van, elmentem a postára, kábé 3 perc, utánna már könnyebben indult. :lol: Bár azt olvastam, ha gyorsan fel lehet tölteni azt pont nem jó, és a rossz akku egyik jele.

Link to comment
Megosztás:

Így van, elmentem a postára, kábé 3 perc, utánna már könnyebben indult. :lol: Bár azt olvastam, ha gyorsan fel lehet tölteni azt pont nem jó, és a rossz akku egyik jele.

Rosszul értelmezed a gyorsan feltöltést!

Ha a töltés alatt a töltési feszültség gyorsan emelkedik, akkor az akku már kuka, mert az a kis kapacitása ami még megmaradt, hamar feltöltődik.

Egy új akkut ha töltessz egy eléggé lemerült állapotról, mondjuk 12,2 V-ról kiindulva, akkor csak lassan emelkedik a töltő feszültség, mert az akku "szívja magába az ámpert", tehát nem engedi a feszültséget gyorsan emelkedni, mert terheli a töltőt. (Persze más az ábra az inteligens töltőknél, arról most nem beszélek....) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Rosszul értelmezed a gyorsan feltöltést!

Ha a töltés alatt a töltési feszültség gyorsan emelkedik, akkor az akku már kuka, mert az a kis kapacitása ami még megmaradt, hamar feltöltődik.

Egy új akkut ha töltessz egy eléggé lemerült állapotról, mondjuk 12,2 V-ról kiindulva, akkor csak lassan emelkedik a töltő feszültség, mert az akku "szívja magába az ámpert", tehát nem engedi a feszültséget gyorsan emelkedni, mert terheli a töltőt. (Persze más az ábra az inteligens töltőknél, arról most nem beszélek....) :lol:

Egy házilag barkácsolt 30kilós töltő volt, nem mér az semmit. :) Majd egyszer veszek egy normálisat, de talán mostanában nem lesz rá szükségem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy cellazárlatos 100Ah körüli kapacitású akksim, tudnának vele kezdeni vmit, és kb. mennyiért?
A cellazárlat ellen az pont jó :lol:

Nos, nem fűznek hozzá sok reményt ha már cellazárlatos lett. Ha még csak kezdődő, akkor még lenne értelme. De majd megkérdezem az új főnököt (az előző idén nyugdíjba vonult), hogy érdemes-e szerinte is vesződni vele. De ha kell 90Ah-s akksi, akkor jó áron tudnak adni. Varta márkájú... :lol:

Egy házilag barkácsolt 30kilós töltő volt, nem mér az semmit. :D Majd egyszer veszek egy normálisat, de talán mostanában nem lesz rá szükségem. :)

Tavaly télen tervezett hosszabb állás miatt kivettem az akksit és kölcsön töltővel töltöttem. Az jelezte is, hogy nincsen fullon, megmértem a feszt, 12,8V két napi állás után. Majd másnap estig töltöttem, még mindig azt írta, hogy nincsen feltöltve. :D Műszerrel rájöttem, hogy valóban, mert csak 13,5V-ig jutott. Szóval ilyenek a tesco-s töltők. :D Ja meg túl tudnak tölteni is, ami néha nem baj (szünetmentes tápegység akksijait "megsütni"), de autós akksi nem szereti.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.