Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Tegnap éjszaka vezettem, és sötétben megint észrevettem, hogy parázslik a töltésvisszajelző lámpa. Nem világít rendesen csak halványan parázslik. Ez töltéshiba lehet vagy valami kontakt? Tudom tavaly télen is beszéltünk már erről a témáról, de megoldás nem született.

Mérj töltést, rögtön megtudod hol a gond. :lol:

Elküldve
Mérj töltést, rögtön megtudod hol a gond. :)

Igen, erre gondolva el is mentem ma délelőtt, de nem volt ott a csóka, így marad a jövőhét. :lol:

Közben megpróbáltam ledesíteni a km-órát, de a nem jó fajtát kapott kolléga( nem megy bele a helyére, mert ezek az izzó "vállasak", az enyémek meg nem), így hétfőn cserélem ki a boltban az izzókat. Jövőhéten folyt.köv.... :lol:

Elküldve

Sziasztok

Még mindig Check Control gondom van. :lol:

Tudja valaki, hogyan milyen elven működik a cc?

Az izzó ellenállását vagy szakadását figyeli?

Elküldve
Sziasztok

Még mindig Check Control gondom van. :lol:

Tudja valaki, hogyan milyen elven működik a cc?

Az izzó ellenállását vagy szakadását figyeli?

Tudtommal a fogyasztását figyeli......nem 100%

Elküldve
Tudtommal a fogyasztását figyeli......nem 100%

De. Áramfelvételt figyel. FPepe régebben leírta, hogy miképp működik, de most nem találom.

Akkor végképp nem tudom, hol lehet a hiba a tompított izzóknál. :lol:

Rajz szerint a 2 tompítottat és a 2 hátsó helyzetjelzőt figyeli egy-egy, összesen négy külön "egység", de ezek összesítve vannak, tehát egy szál vezetéken adják a jelet ha a négy közül valamelyik bedöglött. Így lehet az is, hogy a hátsó lámpáknál van valami geb?sz. Ha valamelyik hátsó kimegy, akkor elvileg ugyanazt írja, mint amikor a tompított döglik be. A féklámpákat kettő "egység" figyeli, azok is egyesítve vannak és egy vezetéken adják a jelet a BC-nek, de nem ugyanarra.

Első helyzetjelzőt nem figyeli.

Elküldve
De. Áramfelvételt figyel. FPepe régebben leírta, hogy miképp működik, de most nem találom.

Rajz szerint a 2 tompítottat és a 2 hátsó helyzetjelzőt figyeli egy-egy, összesen négy külön "egység", de ezek összesítve vannak, tehát egy szál vezetéken adják a jelet ha a négy közül valamelyik bedöglött. Így lehet az is, hogy a hátsó lámpáknál van valami geb?sz. Ha valamelyik hátsó kimegy, akkor elvileg ugyanazt írja, mint amikor a tompított döglik be. A féklámpákat kettő "egység" figyeli, azok is egyesítve vannak és egy vezetéken adják a jelet a BC-nek, de nem ugyanarra.

Első helyzetjelzőt nem figyeli.

Ezt értem. :lol:

Csak ha ráadom a gyújtást, akkor kapcsolok egyet a kapcsolón (helyzetjelző) akkor nem ír ki hibát. Kapcsolok egy refit és kapcsolok még egyet a világítás kapcsolón, akkor sem ír ki hibát. Refiről visszarakom tompítottra, akkor írja ki a hibát. ma átnéztem, megmértem a tompított vezetékeket, és minden rendben van. lehet hogy a cc m romlott el?

Elküldve
Ezt értem. :lol:

Csak ha ráadom a gyújtást, akkor kapcsolok egyet a kapcsolón (helyzetjelző) akkor nem ír ki hibát. Kapcsolok egy refit és kapcsolok még egyet a világítás kapcsolón, akkor sem ír ki hibát. Refiről visszarakom tompítottra, akkor írja ki a hibát. ma átnéztem, megmértem a tompított vezetékeket, és minden rendben van. lehet hogy a cc m romlott el?

Legvégső esetben én megmérném műszerrel az áramfelvételeket. Refin persze, hogy nem ír hibát, mert akkor nem kap villanyt a tompított.

Elküldve
Legvégső esetben én megmérném műszerrel az áramfelvételeket. Refin persze, hogy nem ír hibát, mert akkor nem kap villanyt a tompított.

Ha jól értem, akkor a hátsó lámpák áramerősségét mérjem meg, refire állítva?

Illetve tompítottra állítva pedig azokat?

Mennyi a normál érték az izzóknál?

Elküldve
Ha jól értem, akkor a hátsó lámpák áramerősségét mérjem meg, refire állítva?

Illetve tompítottra állítva pedig azokat?

Mennyi a normál érték az izzóknál?

Refivel nem érdemes vesződni, mert akkor az indexkar megszakítja a tompított áramkörét és átkapcsolja refire a feszültséget. Kapcsold be a tompítottat, írja a hibát ugye, de mérd meg műszerrel (sorba kötve ugye), hogy mekkora áramok folynak.

55/60W-os izzó esetén, 14,4V-on 3,81A körülinek kell lennie a tompított áramfelvételének. Izzónként értetendő persze. A hátsó helyzetjelző izzók 5W-osak, tehát 0,374A-t kell felvennie darabonként 14,4V-on.

Elküldve
Ha jól értem, akkor a hátsó lámpák áramerősségét mérjem meg, refire állítva?

Illetve tompítottra állítva pedig azokat?

Mennyi a normál érték az izzóknál?

Legegyszerűbb megoldás, ha lehúzod a csatit a CC-ról, és a csatiban méred meg az áramokat, az egyes izzók összetartozó vezetékeit a rajzon megtalálod.

Elküldve
Refivel nem érdemes vesződni, mert akkor az indexkar megszakítja a tompított áramkörét és átkapcsolja refire a feszültséget. Kapcsold be a tompítottat, írja a hibát ugye, de mérd meg műszerrel (sorba kötve ugye), hogy mekkora áramok folynak.

55/60W-os izzó esetén, 14,4V-on 3,81A körülinek kell lennie a tompított áramfelvételének. Izzónként értetendő persze. A hátsó helyzetjelző izzók 5W-osak, tehát 0,374A-t kell felvennie darabonként 14,4V-on.

Elsőknél 4.3A bal, 4.6A jobb.

A hátsók 0.34A.

Elől H1 es, 55W izzók vannak.

Elküldve
Legegyszerűbb megoldás, ha lehúzod a csatit a CC-ról, és a csatiban méred meg az áramokat, az egyes izzók összetartozó vezetékeit a rajzon megtalálod.

Lehúzom a csatit, akkor nem világítanak az izzók.

Elküldve
Lehúzom a csatit, akkor nem világítanak az izzók.

Az természetes, hogy nem világítanak, mivel a CC-n keresztül záródik az áramkörük. Azért jobb ott mérni, mert ezzel a bekötési, vezetékezési hibák is kiszűrhetők. A xenon beépítésekor nem alakítottál át vmit a lámpák áramkörében?

Elküldve
Ott mérted a CC csatiján?

Az elsőket a bizti táblában mértem, ugy hogy kiszedtem a biztit és helyére be a multiméter.

A hátsókat a lámpafoglalatban mértem hátul.

Megmértem most a cc csatiján is a tompított áramerősséget 4.6A

Elküldve

Elektromos ablakemelő és komfort kapcsán lenne kérdésem. Megnéztem a GYIK mintáit és az alapján nekem nem a komfortkapcsolós ablakemelőm van. Viszont tanítható módon tudja, hogy hosszabb nyomásra teljesen leengedje, vagy felhúzza az ablakot. 98-as a gép. Az ablakemelő csatlakozóján két "üres" csatlakozó van. Bármelyikre adok testet nem történik semmi.

Elképzelhető, hogy az én ablakemelőmre is ráköthető riasztó úgy, hogy felhúzza az ablakot? Lehet, hogy ennek valahol máshol van a vezérlője?

Más: Egy riasztót sikeresen hazavágtam. (Nem volt nagy történet, mert egy kínai remek.) Hol találok kimondottan F Astrához a gyári központi zárhoz távirányító modult, illetve olyan kütyüt, ami zárást követően felhúzza nekem a gyári elektromos ablakot?

Elküldve
Elektromos ablakemelő és komfort kapcsán lenne kérdésem. Megnéztem a GYIK mintáit és az alapján nekem nem a komfortkapcsolós ablakemelőm van. Viszont tanítható módon tudja, hogy hosszabb nyomásra teljesen leengedje, vagy felhúzza az ablakot. 98-as a gép. Az ablakemelő csatlakozóján két "üres" csatlakozó van. Bármelyikre adok testet nem történik semmi.

Elképzelhető, hogy az én ablakemelőmre is ráköthető riasztó úgy, hogy felhúzza az ablakot? Lehet, hogy ennek valahol máshol van a vezérlője?

Más: Egy riasztót sikeresen hazavágtam. (Nem volt nagy történet, mert egy kínai remek.) Hol találok kimondottan F Astrához a gyári központi zárhoz távirányító modult, illetve olyan kütyüt, ami zárást követően felhúzza nekem a gyári elektromos ablakot?

Ha mindkét oldalon tanítható, akkor elméletileg tudnia kéne a felhúzást. A sarokban levő csati az, amelyikre adni kéne testet. Mostanában volt valaki akinek szintén nem működött ez a funkció, így lehetséges, hogy nincs bekötve a motor elektronikáján belül. A működés feltétele a fix 12V és a test (vastagabb piros-sárga és barna vezeték)!

A riasztón reléken keresztül ment a központi, vagy csak tranzisztoros kimenetei vannak?

Nincs máshol vezérlő (tudtommal) az ablakokhoz. Ha nem megy a testelős megoldás, egy relén keresztül lehet a felhúzó gombra kötni + 12V-ot néhány mp-ig. Akkor is felmegy, de be kell legyen tanítva a komfortra, tehát ha valamiért elfelejti a programozást, újra kell tanítani a komfort elektronikát.

Elküldve
Elektromos ablakemelő és komfort kapcsán lenne kérdésem. Megnéztem a GYIK mintáit és az alapján nekem nem a komfortkapcsolós ablakemelőm van. Viszont tanítható módon tudja, hogy hosszabb nyomásra teljesen leengedje, vagy felhúzza az ablakot. 98-as a gép. Az ablakemelő csatlakozóján két "üres" csatlakozó van. Bármelyikre adok testet nem történik semmi.

Elképzelhető, hogy az én ablakemelőmre is ráköthető riasztó úgy, hogy felhúzza az ablakot? Lehet, hogy ennek valahol máshol van a vezérlője?

Más: Egy riasztót sikeresen hazavágtam. (Nem volt nagy történet, mert egy kínai remek.) Hol találok kimondottan F Astrához a gyári központi zárhoz távirányító modult, illetve olyan kütyüt, ami zárást követően felhúzza nekem a gyári elektromos ablakot?

Én is próbáltam és nekem sem működött. :lol:

Elküldve
Az elsőket a bizti táblában mértem, ugy hogy kiszedtem a biztit és helyére be a multiméter.

A hátsókat a lámpafoglalatban mértem hátul.

Megmértem most a cc csatiján is a tompított áramerősséget 4.6A

Mindkét oldalon?

Elküldve
Mindkét oldalon?

Mindkét oldalon a cc csatinál 4.6A

A bizti táblában, a bizti helyére bekötve bal oldal 4.3A , jobb oldalt 4.6A

Elküldve
Mindkét oldalon a cc csatinál 4.6A

A bizti táblában, a bizti helyére bekötve bal oldal 4.3A , jobb oldalt 4.6A

Akkor lehet, hogy behalt a CC, arra gondolok, hogy talán a xenon nyírta ki valahogy, esetleg valami nagyfeszültségű impulzust nyomott visszafelé neki. Nem próbáltad még szétszedni? Hátha látszik benne a hiba szemmel is.

Elküldve
Mindkét oldalon a cc csatinál 4.6A

A bizti táblában, a bizti helyére bekötve bal oldal 4.3A , jobb oldalt 4.6A

Kicsit sokallom az áramfelvételt egyébként. Járt a motor? Eme áramerősségek alapján 11,9V-ot kellett hogy kapjanak az izzók.

Elküldve
Akkor lehet, hogy behalt a CC, arra gondolok, hogy talán a xenon nyírta ki valahogy, esetleg valami nagyfeszültségű impulzust nyomott visszafelé neki. Nem próbáltad még szétszedni? Hátha látszik benne a hiba szemmel is.

Nem látszik benne a hiba.

Egyébként én is erre tippelek, hogy behalt a cc.

Elküldve
Kicsit sokallom az áramfelvételt egyébként. Járt a motor? Eme áramerősségek alapján 11,9V-ot kellett hogy kapjanak az izzók.

Álló motor mellett mértem. Igen, kb ennyit mutatott a voltmérő, ha jól emlékszem.

Elküldve
Nem látszik benne a hiba.

Egyébként én is erre tippelek, hogy behalt a cc.

Álló motor mellett mértem. Igen, kb ennyit mutatott a voltmérő, ha jól emlékszem.

Ha van nagyon sok időd és türelmed, akkor kipróbálhatod, hogy melyik kivezetésnél adja a hibát, lehet csak az egyik rossz. Aztán ha még jobban ráérsz, akkor belül leköveted az áramkört a nyákon, hogy mégis mi halhatott meg, cserélhető-e, stb.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.