Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ahoj!

H alapjáraton és kicsit emelt fordulaton picit vibrál a tükör feletti lámpicsek, akkor a töltéssel lesz a gond? Reggel is és este is észrevettem- a generátoron asszem 2, vagy 3 éve lett fesszabályozó cserélve, most így hirtelen nem emlékszem pontosan...

Vagy lötyög a rugós foglalatban az izzó :excl:

Link to comment
Megosztás:

A középső tükörnél ? :excl: Sztem csak izzó csere :lol:

B@szki, ha csak ez a gond, tökönszúrom magam... :( Kb.1-2 éve cseréltem ki ott is az izzót, de hát a fene gondolta volna hogy egyszerre kezdik megadni magukat... :lol: Persze örélnék neki, ha ennyivel megúsznám, de azért nem gondoltam volna, hogy ennyi lenne... :lol:

Ja és Kössz! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mi simán átfúrtuk az ajtóná a bajonetzáras csatlakozót, és átfűztük a kábeleket villanyablakhoz, tükörhöz. Nem olyan elegáns megoldás, de egyszerűbb, és nem kell kontakthibától tartani. Szerintem ne nyúlj a régi kábelezéshez az újat attól teljesen függetlenül kösd be, ami nem kell csati azokat meg csak szigeteld le, és hagy ott őket ahol vannak.

Csak az a gáz, hogy amit vettem abban benne van minden, kábelestül. És már most is úgy vannak áthúzva a csatlakozón a központihoz a kábelek, meg a kézi ablakhoz való átalakításhoz is megy 1 db kábel a motornak, mert ahhoz annyi kellett. De most több kábel kell hogy tudjam bal oldalról is működtetni a jobb oldalit. Ahhoz meg be kell húzni még 1 vagy 2 másik kábelt. És azt akartam megtudni hogy a bajonettes csatiig be van-e vezetékezve az ablakemelőhöz, mert akkor nem kéne vezetékezni, ugyanis azt mondták nekem, hogy van olyan hogy addig az érintkezőig is megvannak a vezetékek, csak az ajtóban nem folytatódik tovább.

De akkor ahogy kiveszem a szavaidból nem nagyon fogok megmenekülni a vezetékezéstől. Viszont valami kapcsolási rajz akkor is jó lenne, mert nem tudom, hogy hány vezeték kell még és h azokat hova kell kötni.

Link to comment
Megosztás:

Csak az a gáz, hogy amit vettem abban benne van minden, kábelestül. És már most is úgy vannak áthúzva a csatlakozón a központihoz a kábelek, meg a kézi ablakhoz való átalakításhoz is megy 1 db kábel a motornak, mert ahhoz annyi kellett. De most több kábel kell hogy tudjam bal oldalról is működtetni a jobb oldalit. Ahhoz meg be kell húzni még 1 vagy 2 másik kábelt. És azt akartam megtudni hogy a bajonettes csatiig be van-e vezetékezve az ablakemelőhöz, mert akkor nem kéne vezetékezni, ugyanis azt mondták nekem, hogy van olyan hogy addig az érintkezőig is megvannak a vezetékek, csak az ajtóban nem folytatódik tovább.

De akkor ahogy kiveszem a szavaidból nem nagyon fogok megmenekülni a vezetékezéstől. Viszont valami kapcsolási rajz akkor is jó lenne, mert nem tudom, hogy hány vezeték kell még és h azokat hova kell kötni.

Kapcsolási rajzok.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ráadod a gyujtást, és számolod a villogásokat, általában mindegyiket 3X villogja ki és általában a 12-vel kezdi, bár szerintem neked 4 számjegyű kódokat fog dobni, majd meglátjuk.

Tudom ezt tudnom kellene de nem értek hozzá, most ezt a kivillogtatást mindig itt olvasom csak nem tudom mi ez. most van egy műszer ami kiírja kódot? vagy kint rövidre zárjátok aztán bent a műszerfalon a középkonzolon lehet olvasni vagy most hogy? Nem mintha ki akarnám próbálni csak hogy tisztában legyek arról amiről beszéltek! :excl:

Link to comment
Megosztás:

Tudom ezt tudnom kellene de nem értek hozzá, most ezt a kivillogtatást mindig itt olvasom csak nem tudom mi ez. most van egy műszer ami kiírja kódot? vagy kint rövidre zárjátok aztán bent a műszerfalon a középkonzolon lehet olvasni vagy most hogy? Nem mintha ki akarnám próbálni csak hogy tisztában legyek arról amiről beszéltek! :excl:

Nézd meg a linkeket a HSZ-ekben, és olvasd el. Akkor megtudod.

Link to comment
Megosztás:

B@szki, ha csak ez a gond, tökönszúrom magam... :excl: Kb.1-2 éve cseréltem ki ott is az izzót, de hát a fene gondolta volna hogy egyszerre kezdik megadni magukat... :( Persze örélnék neki, ha ennyivel megúsznám, de azért nem gondoltam volna, hogy ennyi lenne... :lol:

Ja és Kössz! :lol:

Hát csak gondolom de próbacseresznye.:lol:

Link to comment
Megosztás:

Azzal már próbálkoztam csak nem fogtam fel! :excl: Túl kevés a fényképes illusztráció! :(

A biztosítéktábla mellett ven egy csatlakozó, ez évjárattól-motortól-stb függően többféle lehet. Ebben kell két lábat pölö egy gémkapoccsal összezárni ( hogy melyik kettőt, arról van kép pár hsz-el előbbre) majd CSAK gyujtást adni. Figyelni kell a motorkontrol lámpát, ez villogni fog, a villogásokat kell számolni. Egy villanás szünet majd kettő villanás az 12. Stb....stb. Általában a 12-vele kezdi, minden kódot 3X ismétel, és a 12-vel fejezi be. Ha csak a 12 villog akkor nincs eltárolt hibakóüd. Vannak többszámjegyű, pölö 4 számjegyő hibakódok is. A rövid ideig fennálló hibákat pölö menet közbeni berángatás általában nem tárolja, és X-számú (10, vagy 20...) hibamentes indítás után törlődnek a hibakódok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha gyári ködlámpát szeretnék, tudom együtt kapcsolni a hátsó ködzárófénnyel? Ill. ugyan azzal a kapcsolóval? Vagy kell vennem külön kapcsolót, relét stb?

Köszi a válaszokat!

Gyárilag külön kapcsolója van, és relézni is kell. A szabály szerint ha jól emlékszem a hátsót lehet magában kapcsolni, de az elsőt csak akkor ha a hátsót már kapcsolták. Illetve ha jól tudom csak tompítottal együtt működhet.

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag külön kapcsolója van, és relézni is kell. A szabály szerint ha jól emlékszem a hátsót lehet magában kapcsolni, de az elsőt csak akkor ha a hátsót már kapcsolták. Illetve ha jól tudom csak tompítottal együtt működhet.

Nekem gyári és helyzetjelzővel is világít! Az elsőt is lehet önmagában kapcsolni,nem kell hogy a hátsó is égjen!

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag külön kapcsolója van, és relézni is kell. A szabály szerint ha jól emlékszem a hátsót lehet magában kapcsolni, de az elsőt csak akkor ha a hátsót már kapcsolták. Illetve ha jól tudom csak tompítottal együtt működhet.

Nem feltétel. Elsőt is kapcsolhatod, de kell hozzá minimum helyzetjelző állapot. Tompított esetén felkapcsolható a hátsó, de ha csak helyzetjelző állás van és kapcsolva van az első, akkor kapcsolható a hátsó is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem gyári és helyzetjelzővel is világít! Az elsőt is lehet önmagában kapcsolni,nem kell hogy a hátsó is égjen!

Nem feltétel. Elsőt is kapcsolhatod, de kell hozzá minimum helyzetjelző állapot. Tompított esetén felkapcsolható a hátsó, de ha csak helyzetjelző állás van és kapcsolva van az első, akkor kapcsolható a hátsó is.

Biztosan igazatok van nekem (még) nincs ködösöm. :excl:

Link to comment
Megosztás:

Biztosan igazatok van nekem (még) nincs ködösöm. :lol:

Ez olyan mint a xenon.. :excl: Lehet- nem lehet... mégis van..

Én se tudom, hogy még pontosan hogy is kötöm be, de a szabálynak megfelelően tudom használni, ha jól van bekötve, ha nem! :lol:

Majd úgy kapcsolom, hogy a tompított is menjen, azért nem büntetnek meg! :( Nemde?

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag külön kapcsolója van, és relézni is kell. A szabály szerint ha jól emlékszem a hátsót lehet magában kapcsolni, de az elsőt csak akkor ha a hátsót már kapcsolták. Illetve ha jól tudom csak tompítottal együtt működhet.

Ha utólag kötöd be, rád van bízva hogy csinálod. Én is utólag kötöttem és helyzetjelzőre kötöttem. Csak akkor tudom be kapcsolni ha a helyzetjelző már megy. Hátsót gyárilag csak tompival tudsz. De ezt már le írták. Csak erősítés képen írtam, hogy kösd helyzetjelzőre. :excl:

Amúgy valóban nem tudom én sem hogy lehet ezt használni.... Én esténként ha olyanom van felkapcsolom had szokja. :( a sok gyök meg villog. De miért?:lol: Ez nem világít a szemükbe. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha utólag kötöd be, rád van bízva hogy csinálod. Én is utólag kötöttem és helyzetjelzőre kötöttem. Csak akkor tudom be kapcsolni ha a helyzetjelző már megy. Hátsót gyárilag csak tompival tudsz. De ezt már le írták. Csak erősítés képen írtam, hogy kösd helyzetjelzőre. :lol:

Amúgy valóban nem tudom én sem hogy lehet ezt használni.... Én esténként ha olyanom van felkapcsolom had szokja. :lol: a sok gyök meg villog. De miért?:lol: Ez nem világít a szemükbe. :lol:

Ha lámpa nélkül mész hajnali 2-kor az sem vakítja őket mégis villognak. Ki érti ezt? :( :excl: :o

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha gyári ködlámpát szeretnék, tudom együtt kapcsolni a hátsó ködzárófénnyel? Ill. ugyan azzal a kapcsolóval? Vagy kell vennem külön kapcsolót, relét stb?

Köszi a válaszokat!

hejzetjelzővel együtt lehet használni a relé a kapcsoló miatt kell hogy védje a nagy áram felvétel miatt

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.