Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hüjjjjjje ( tudom ly) kérdéseim szaporítsam, szerintetek más kormányt be lehet tenni F astrába pl.: G-Astra esetleg Vectra B vagy Omega B/C? kapcsolok és helyek engedik ezt? Légszáknál nincs probléma? ( persze nem biztos hogy minden változtatás esztétikusan előnyére változik) .

Elég perverz ötlet pont arra a kormányra vágyni :excl: :(

Link to comment
Megosztás:

Rádiós funkcióval már nem annyira perverz pedig :lol: Bár azért egy B vectra multi kormány szebb :lol:

Fogtál már olyan kormányt a kezedben? :excl: A multi-funkcióktól eltekintve egy merénylet az autósok ellen :( :lol: A kormány karimája, vagy 1,5 centivel távolabb van tőled, mint a kormány közepe. Visszaforgásnál, folyamatosan beleér a kezedbe a kormány, a dudagomboknál se véletlenül kopik lyukasra állandóan, hozzá jön még hogy a gomb maga olyan mélyen van, hogy simán be tud szakadni az a gumi a tetején, mert nincs alátámasztva, és vékony is, plusz ugye állandóan hozzáér az ember kezéhez, mert kiáll. Ha a Zafira az enyém lenne, már lecseréltem volna valami akármire :lol: (pedig multis)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem, az lenne hogy a műszeregységet classic előtti autókban lehetett szabályzni. Classicba ez kapcsoló cserével utólag berakható-e? Mármint kompatibilitás van e?

Illetve előzőleg láttam, hogy vki Omega szakaszos ablaktörlő kapcsolót akart beteni, de kell relé. Vmilyen műszaki leírást tud vki, hogy hogyan kell megoldani?

Köszi előre is a válaszokat!

Üdv, Norbi

Ez simán megoldható, nekem is az van bent. Kell hozzá szintén Omegából az ablaktörlő relé is. Ha ötajtós a kocsid akkor Omi caravanból kell kiszedni, a GM kódja: 90 494 187

A beszerelésnél a potmétert is be kell kötni az áramkörbe, ezért az ablaktörlőkar műszerfal felőli csatlakozójára menő kábelek közül el kell vágni a 9-es érintkezőre menő sárga-feketét, és a

potmétert ide közbeiktatni. A kapcsolóból 2 vezeték jön ki, amik a potihoz tartoznak. Elvágod a sárga-feketét, és a két vezetéket az elvágottakra kötöd rá.

Aztán már csak a relét kell cserélni, ha jól rémlik balra fent van a biztidobozban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Lenne egy kérdésem. Múltkor már volt róla szó, hogy minden izzóm világít és dobja a abblendlicht rücklicht hibát a check controlom.

Ráadom a gyújtást, helyzetjelzőre kapcsolom. Nem ír hibát. Az irányjelzőn refire kapcsolok és utána kapcsolok egyet a világítás kapcsolón szintén nem ír hibát.

Amint visszakapcsolok refiről tompítottra dobja a hibát. Tehát szerintem a tompított miatt sikít a cc.

A tompított izzók világítanak. Cseréltem H4 es izzókat hátha, de akkor is hibát jelzett.

Visszaraktam a H1 es xenont akkor is ír hibát.

Átforrasztottam az összes check control os topmított vezetékeket, hátha kontakthibás valamelyik, de semmi. A hiba ugyanúgy ott van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Külön fordulatszámmérőt szeretnék beszerelni, olvastam a leírást, a gyári műszercsoport beszereléséről, bekötöttem a 8 as pinre a vezérlő kábelét, de nem működött.

Ötlet?

Előre is köszi.

Üdv.: LaCaravan

Gyárit tettél bele?

Link to comment
Megosztás:

Ez simán megoldható, nekem is az van bent. Kell hozzá szintén Omegából az ablaktörlő relé is. Ha ötajtós a kocsid akkor Omi caravanból kell kiszedni, a GM kódja: 90 494 187

A beszerelésnél a potmétert is be kell kötni az áramkörbe, ezért az ablaktörlőkar műszerfal felőli csatlakozójára menő kábelek közül el kell vágni a 9-es érintkezőre menő sárga-feketét, és a

potmétert ide közbeiktatni. A kapcsolóból 2 vezeték jön ki, amik a potihoz tartoznak. Elvágod a sárga-feketét, és a két vezetéket az elvágottakra kötöd rá.

Aztán már csak a relét kell cserélni, ha jól rémlik balra fent van a biztidobozban.

Szia!

Köszi a leírást :excl:

Link to comment
Megosztás:

Hány lábas csatija van neki?

Szia!

4 kábel megy a fordszámmérőbe, "állandó plussz", test, világítás, vezérlő jel.

Annó a zsigulimban tök jól ment, tudom, hogy ott a megszakító vezérli, illetve később az elektronikus gyújtás.

Valószínű, hogy a jelszint nem elég neki....

Üdv.: LaCaravan

Link to comment
Megosztás:

Kellene egy kis segítség nekem ködlámpa bekötés ügyében!

Ingyen kaptam egy szett bontatlan ködlámpát, tiszta újak.

Nem nagyon értek hozzá, ha megmondja valaki, hogy hogyan kell, akkor megcsinálom, szerintem ez sem bonyolultabb, mint egyedül bekötni az elektromos ablakokat, úgy hogy előtte sosem csináltam... :excl:

Egyedül ez a relédolog zavart most meg, nézegettem a neten a leírásokat... és majdnem mindegyikbe írja, hogy kell relé is..

Mire kell pontosan az a relé?

Volt aki azt mondta, hogy azért, hogy ne a kapcsolón menjen keresztül az áram, mert nem bírja,

Volt aki meg azt, hogy azért, hogy amikor felkapcsolom az országútit, akkor az lekapcsolja a ködlámpát!

É volt aki szerint relé nélkül is beköthető!

:(

Nemigazán tudom, hogy akkor most pontosan mi is a célja! :lol:

És ha kell, akkor mégis milyen relét vegyek? (Holnap meg is venném)

Link to comment
Megosztás:

Kellene egy kis segítség nekem ködlámpa bekötés ügyében!

Ingyen kaptam egy szett bontatlan ködlámpát, tiszta újak.

Nem nagyon értek hozzá, ha megmondja valaki, hogy hogyan kell, akkor megcsinálom, szerintem ez sem bonyolultabb, mint egyedül bekötni az elektromos ablakokat, úgy hogy előtte sosem csináltam... :excl:

Egyedül ez a relédolog zavart most meg, nézegettem a neten a leírásokat... és majdnem mindegyikbe írja, hogy kell relé is..

Mire kell pontosan az a relé?

Volt aki azt mondta, hogy azért, hogy ne a kapcsolón menjen keresztül az áram, mert nem bírja,

Volt aki meg azt, hogy azért, hogy amikor felkapcsolom az országútit, akkor az lekapcsolja a ködlámpát!

É volt aki szerint relé nélkül is beköthető!

:(

Nemigazán tudom, hogy akkor most pontosan mi is a célja! :lol:

És ha kell, akkor mégis milyen relét vegyek? (Holnap meg is venném)

ez majd engem is érdekelne én nagy ködlámpás vagyok nagyon szeretnék és most hogy az autón sajnos lökös csere lesz :lol: szerintem most megpróbálom megjátszani talán rá rudják tenni ahol csináltatom az autót! :lol: amúgy én úgy tudom hogy régebben volt ez a fajta kötési mód szóval tudomásom szerint már nem kell lekapcsolódnia ha a távolságit felkapcsolod bár lehet rosszul tudom :lol:

Link to comment
Megosztás:

ez majd engem is érdekelne én nagy ködlámpás vagyok nagyon szeretnék és most hogy az autón sajnos lökös csere lesz :( szerintem most megpróbálom megjátszani talán rá rudják tenni ahol csináltatom az autót! :lol: amúgy én úgy tudom hogy régebben volt ez a fajta kötési mód szóval tudomásom szerint már nem kell lekapcsolódnia ha a távolságit felkapcsolod bár lehet rosszul tudom :excl:

Nah ez érdekelne engem is, hogy ha simán bekötöm (a gyári kapcsolóra, és közbeiktatok egy biztosítékot természetesen), akkor az jó lesz-e?

Link to comment
Megosztás:

Kellene egy kis segítség nekem ködlámpa bekötés ügyében!

Ingyen kaptam egy szett bontatlan ködlámpát, tiszta újak.

Nem nagyon értek hozzá, ha megmondja valaki, hogy hogyan kell, akkor megcsinálom, szerintem ez sem bonyolultabb, mint egyedül bekötni az elektromos ablakokat, úgy hogy előtte sosem csináltam... :excl:

Egyedül ez a relédolog zavart most meg, nézegettem a neten a leírásokat... és majdnem mindegyikbe írja, hogy kell relé is..

Mire kell pontosan az a relé?

Volt aki azt mondta, hogy azért, hogy ne a kapcsolón menjen keresztül az áram, mert nem bírja,

Volt aki meg azt, hogy azért, hogy amikor felkapcsolom az országútit, akkor az lekapcsolja a ködlámpát!

É volt aki szerint relé nélkül is beköthető!

:(

Nemigazán tudom, hogy akkor most pontosan mi is a célja! :lol:

És ha kell, akkor mégis milyen relét vegyek? (Holnap meg is venném)

Nah ez érdekelne engem is, hogy ha simán bekötöm (a gyári kapcsolóra, és közbeiktatok egy biztosítékot természetesen), akkor az jó lesz-e?

Nem! Kell a relé, mert a kapcsoló így is melegszik mint az állat a két izzó miatt. A relé valóban csak azért kell, hogy az vigye a terhelés, ne a kapcsoló. Az valóban úgyvan a kreszben, hogy egyszerre a tompított és a ködlámpa nem üzemelhetne, de Opeléknál üzemelhet egyszerre.

Amúgy a lökőst leszeded, kivágod az előre perforált részeket a lökősből, bár a gyári könnyítés nagyon nagy, sok a hézag, ezért Invictus és azt hiszem Hening Karcsi is kisebbre vágta. Aztán ugye felcsavarozod, majd a vezetékezés hihetetlen egyszerű. Annyi, hogy a helyzetjelző áramkörre kell kötni a vezérlést, tehát minimum a helyzetjezlőnek világítania kell, hogy felkapcsolhasd a ködöst. Persze megfelelő biztosítással is. F17-be kell egy 20A-s biztosíték, oda kell kötni a ködlámpák tápját, ami megy a relé záró érintkezőjére, aztán tovább a lámpákhoz. A relé vezérlése mehet direktbe a helyzetjelző áramkörre a világításkapcsolótól és onnan ugye tovább a ködlámpakapcsolóra, onnan a relére a relé másik terkercs végpontjára pedig a test.

Link to comment
Megosztás:

Nem! Kell a relé, mert a kapcsoló így is melegszik mint az állat a két izzó miatt. A relé valóban csak azért kell, hogy az vigye a terhelés, ne a kapcsoló. Az valóban úgyvan a kreszben, hogy egyszerre a tompított és a ködlámpa nem üzemelhetne, de Opeléknál üzemelhet egyszerre.

Amúgy a lökőst leszeded, kivágod az előre perforált részeket a lökősből, bár a gyári könnyítés nagyon nagy, sok a hézag, ezért Invictus és azt hiszem Hening Karcsi is kisebbre vágta. Aztán ugye felcsavarozod, majd a vezetékezés hihetetlen egyszerű. Annyi, hogy a helyzetjelző áramkörre kell kötni a vezérlést, tehát minimum a helyzetjezlőnek világítania kell, hogy felkapcsolhasd a ködöst. Persze megfelelő biztosítással is. F17-be kell egy 20A-s biztosíték, oda kell kötni a ködlámpák tápját, ami megy a relé záró érintkezőjére, aztán tovább a lámpákhoz. A relé vezérlése mehet direktbe a helyzetjelző áramkörre a világításkapcsolótól.

Értem!

Köszi!

Akkor végül is az első 2 emberke is mondott igazat. :excl:

Akkor még csak annyi kérdésem lenne, hogy pontosan milyen relé is kell? Milyet vegyek? :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.