Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem húztak le. Nagyon rendesek.

Hibajelenségek:

Reggel hidegen alig indult. (kb nyolcadikra)

Gázadásra rángatott hidegen és melegen is, folyamatos gáznál torpant vagy leállt.

Legjobb lenne keresni helyben egy márkatársat és egy próbára átcserélni az ECU-t. Ha megjavul, valóban cserés, ha nem........ :excl:

Az 1.8-asomban cserélnem kellett nekem is, mert a lambda bemenete beállt 1 V-ra és onnan csak a kalapács tudta levinni a szintet, más nem.

Az a baj, hogy messze vagy. A villamosságis ismerősömnél van néhány tarcsi ECU, de az itt van nálunk :(

Link to comment
Megosztás:

És kicserélték az ECU-t, emiatt megjavult? :excl: Vagy átb?sztak. :lol:

C16NZ-ben van nyomásszabályzó membrán? Egyáltalán miaz? :(

ECU-t nem cserélték mert már nincs, de egy másik ugyanilyen gépből belepróbáltak.

Nyomásszabályzó pedig az injectornál van.

Link to comment
Megosztás:

Már levettem. :lol: De valami számsorozatnak is passzolnia kell nem?

Én meg szerkesztettem :lol: :lol:

Elvileg kéne....gyakorlatilag nekem a csati színére adtak másikat és tökéletesen jó volt bele. A számoknak közük nem volt egymáshoz. :( Az 1.8-ban lila csatis volt :excl:

ECU-t nem cserélték mert már nincs, de egy másik ugyanilyen gépből belepróbáltak.

Nyomásszabályzó pedig az injectornál van.

Az úgy korrekt. Próbálkozz a vaterán, esetleg írd be a "keresek" topicba, hátha akad valakinél.

Megkeresheted Öcsibácsit is, úgy rémlik Ő bontott 1.6 NZ-t, de hogy megvan-e az ECU.......

Link to comment
Megosztás:

Enyém is lila csatis, mégsem 1.8-as motor van benne. :( :lol:

Passz! Nem tudom igazából hogy van, de az NZ-re még stimmelt a szín. :excl:

Ugye SOS kellett, így a tetű bontós egy 20-asért adta. A sors iróniája, hogy 1 héttel később válaszoltak egyik portálon a keresésemre, és olyan lett volna 10-ért aminek a számai is stimmeltek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!

Sajnos agyhalott lett az autóm, pontosabban a motorvezérlő elektronika adta fel.

(márkaszerviz állapította meg)

1993 OPEL Astra F Caravan

C16NZ

Sajnos itt helyben (Kecskemét) bontóban nem találtam.

Segítséget kérnék, hogy honnan tudnám beszerezni?

Esetleg valamelyikőtöknek kimaradva, vagy valami ötlet hogy merre találnék ilyet?

Köszi!

Üdv: Csaba

Igen passzolnia kell.

BFXR és a TA jelzés a legfontosabb.

Nem csak ez a jelzés jó hozzá, a következők voltak még elvileg C16NZ-ben: AHXL, ANDT, BBBD, APZT, AZFP.

Link to comment
Megosztás:

Megvásároltam a Tungsram +60-as izzót, beletettem + állítottam magasságot, és most szuperül világít. Sokkal jobban látok vele sötétben, szépen bevilágítja a területet. Viszont ami érdekes: a jobb oldali lámpatest olyan mintha "önbeálló" lenne. Szabályosan hintázik a lámpa belseje a testben. Mivel már sötét volt, és esett az eső, nem volt kedvem szétszedni, ill. jobban megvizsgálni. Szerintetek szét van esve a belseje, vagy tényleg valami önbeállós szerkezetről van szó? Carello lámpatestről beszélünk. A bal nem ilyen, az elég masszívan áll, és az állító "fekete csillaggal" szépen lehet állítgatni.

Link to comment
Megosztás:

Megvásároltam a Tungsram +60-as izzót, beletettem + állítottam magasságot, és most szuperül világít. Sokkal jobban látok vele sötétben, szépen bevilágítja a területet. Viszont ami érdekes: a jobb oldali lámpatest olyan mintha "önbeálló" lenne. Szabályosan hintázik a lámpa belseje a testben. Mivel már sötét volt, és esett az eső, nem volt kedvem szétszedni, ill. jobban megvizsgálni. Szerintetek szét van esve a belseje, vagy tényleg valami önbeállós szerkezetről van szó? Carello lámpatestről beszélünk. A bal nem ilyen, az elég masszívan áll, és az állító "fekete csillaggal" szépen lehet állítgatni.

Nekem is rossz a jobb Carello-m, illetve az elektromos magasságállító nem tudja állítani, mert valószínűleg kiakadt a foncsorból. Szerintem nálad is valami ilyesmi lehet, csak én pl a kézivel is alig tudom állítani a függőleges fényvetési szöget.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is rossz a jobb Carello-m, illetve az elektromos magasságállító nem tudja állítani, mert valószínűleg kiakadt a foncsorból. Szerintem nálad is valami ilyesmi lehet, csak én pl a kézivel is alig tudom állítani a függőleges fényvetési szöget.

Na majd hétvégén szétkapom. Csak mindíg attól félek, hogy most még valami összetartja, hogy ne hulljon darabokra, de ha megbontom, akkor többő nem lehet összerakni. De majd bontás előtt alaposan szemügyre veszem

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy olyan kérdésem a cartársakhoz, hogy nincs-e véletlenül vkinek a keze ügyében egy bal első ajtókábelköteg, ami elektromos tükrös fajta? Az érdekelne, hogy abban a csatiban, amire az elektromos tükör kapcsolója megy, hogy vannak a vezetékek színek szerint? Ezzel a vacakkal szívok már egy hete, és az a furcsa, hogy nálam a kábelköteg vezetékszínei abban a csatiban nem ugyanúgy vannak, mint a csati másik felén a kapcsoló vezetékei. Lehet, hogy két különfajta bekötésű kapcsoló létezett, és az szivat engem? Mondjuk a kapcsoló számát nem találtam meg EPC-ben, lehet nem is Astráé...

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy olyan kérdésem a cartársakhoz, hogy nincs-e véletlenül vkinek a keze ügyében egy bal első ajtókábelköteg, ami elektromos tükrös fajta? Az érdekelne, hogy abban a csatiban, amire az elektromos tükör kapcsolója megy, hogy vannak a vezetékek színek szerint? Ezzel a vacakkal szívok már egy hete, és az a furcsa, hogy nálam a kábelköteg vezetékszínei abban a csatiban nem ugyanúgy vannak, mint a csati másik felén a kapcsoló vezetékei. Lehet, hogy két különfajta bekötésű kapcsoló létezett, és az szivat engem? Mondjuk a kapcsoló számát nem találtam meg EPC-ben, lehet nem is Astráé...

Kapcsolási rajz nem tud segíteni? BC bekötésben is az alapján hoztam össze... :excl:

Link to comment
Megosztás:

Nem, mert azon nem szerepel a kapcsoló saját vezetékezése, csak a csatlakozóig vannak meg a színek.

Akkor valószínűleg másból való a kapcsoló (pl WagonR+, talán még G Astra), mert legjobb információm és tapasztalataim szerint azonos szokott lenni a csatlakozó és az eszköz közötti vezetékszínek az autó kábelkötegével... :excl: Főleg, ha EPC sem dobott rá semmit. Azért leírhatnád a GM számát.

Link to comment
Megosztás:

Akkor valószínűleg másból való a kapcsoló (pl WagonR+, talán még G Astra), mert legjobb információm és tapasztalataim szerint azonos szokott lenni a csatlakozó és az eszköz közötti vezetékszínek az autó kábelkötegével... :excl: Főleg, ha EPC sem dobott rá semmit. Azért leírhatnád a GM számát.

Na, kicsit kutattam itthon, és megtaláltam azt az ajtókábelköteg-darabot, amit még ezzel a kapcsolóval együtt kaptam, eleve máshogy néznek ki az érintkezői is, és megkockáztatom, hogy más a bekötése is. Az a kábelköteg, ami most az ajtóban van, utólag lett szerezve átvezetővel együtt, és át kellett kicsit alakítanom (a másik oldalival együtt), mert nem komfortelektronikás ablakemelőhöz való, nekem pedig komfortos van. Ezek szerint a nem komfortelektronikás ablakemelős tükörkapcsója is másmilyen, mint a komfortosé :(

Link to comment
Megosztás:

Nah sikerült megtalálni a probléma forrást a fűtés ventillátor megállásával kapcsolatban.

Nagyon csúnyán elkorrodált a csatlakozó az előtét ellenállásnál sajnos a befolyó víz végett.

Képeket a jövőhét folyamán teszek fel, és mivel újraszilózom megint a szélvédő alatti műanyagot, csinálok arról is képeket, esetleg betenni a gyikbe...

Link to comment
Megosztás:

Miért van az, hogy ha pl 2-es fokozatban nyomatom a ventillátort (fűtésnél), hogy fújja jól a meleget, akkor kb 300 km megtétele után elkezd furcsa, halk visító hangot adni? :lol:

Azt hittem a fékek, vagy valami a motorból, rendesen betojtam elsőre. :lol: :lol: Aztán mikor félreáltam, örömmel tapasztaltam, hogy a motor járása nélkül is hallatszik a hang gyújtáson... kikapcsoltam a ventit, és láss csodát megszűnt a jelenség... Pihentettem 20-30 km-en keresztül, aztán újra jó volt az út második felében, de a végére más megint kezdte.. :excl:

A hosszas járás eddig nem okozott neki ilyen problémákat, volt, hogy egyhuzamban nyomtam le a Told- Sepsiszentgyörgy utat, és nem volt semmi ilyen... Mostanában kezdte ezt csinálni.. :(

Szerintetek mit tegyek? Mit nézzek át először? :lol:

Volt már hasonló jelenség valakinek? :o

Link to comment
Megosztás:

Miért van az, hogy ha pl 2-es fokozatban nyomatom a ventillátort (fűtésnél), hogy fújja jól a meleget, akkor kb 300 km megtétele után elkezd furcsa, halk visító hangot adni? :lol:

Azt hittem a fékek, vagy valami a motorból, rendesen betojtam elsőre. :lol: :lol: Aztán mikor félreáltam, örömmel tapasztaltam, hogy a motor járása nélkül is hallatszik a hang gyújtáson... kikapcsoltam a ventit, és láss csodát megszűnt a jelenség... Pihentettem 20-30 km-en keresztül, aztán újra jó volt az út második felében, de a végére más megint kezdte.. :excl:

A hosszas járás eddig nem okozott neki ilyen problémákat, volt, hogy egyhuzamban nyomtam le a Told- Sepsiszentgyörgy utat, és nem volt semmi ilyen... Mostanában kezdte ezt csinálni.. :(

Szerintetek mit tegyek? Mit nézzek át először? :lol:

Volt már hasonló jelenség valakinek? :o

Sz?rni ment a csapágy, cserélni kell az egész motort.

Link to comment
Megosztás:

Miért van az, hogy ha pl 2-es fokozatban nyomatom a ventillátort (fűtésnél), hogy fújja jól a meleget, akkor kb 300 km megtétele után elkezd furcsa, halk visító hangot adni? :lol:

Volt már hasonló jelenség valakinek? :lol:

Nem volt...Van :( De mivel a megoldás:

Sz?rni ment a csapágy, cserélni kell az egész motort.

ezért várt már egy fél évet, és szerintem legalább ennyit még fog is :lol: Ha leállítom, aztán újra kettesre teszem, akkor csöndben van egy darabig, de mint tudjuk ezek a zajok nem az autó, hanem a hifirendszer hibájára utalnak :lol: :o Amúgy 2-3 hétig nagyon sz.r hangja volt, visított mint a fékek, de azóta már visszavett magából, és sokkal halkabb :excl:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.