Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A DIS modul maga az a fekete doboz, amiből a gyújtókábelek kijönnek, amit Te trafónak nevezel. Elvileg olyan a felépítése, hogy egyszerre 2 hengernek ad szikrát, úgyhogy lehet, hogy a 3-as 4-es henger emiatt rossz egyszerre.

Erre gondolsz? http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_146763...pel_gyujtotrafo

Akkor ez trafó is és elektronikus gyújtás is egyben? Nem lehet külön választani?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki tudna segíteni? Az volna a problémám hogy a gsi astrá (C20NE) ha bemelegszik a motor hibát jelez ki. Kivillogtatom és a 38-as hibát adja (lambdaszonda - szabályozó feszültség kicsi), néha írja a 13-at is (lambdaszonda - nincs feszültségváltozás) vagy mi. Ha hideg a motor, akkor nem ír semmit. Mi lehet a baja? El lehet koszolódva?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki tudna segíteni? Az volna a problémám hogy a gsi astrá (C20NE) ha bemelegszik a motor hibát jelez ki. Kivillogtatom és a 38-as hibát adja (lambdaszonda - szabályozó feszültség kicsi), néha írja a 13-at is (lambdaszonda - nincs feszültségváltozás) vagy mi. Ha hideg a motor, akkor nem ír semmit. Mi lehet a baja? El lehet koszolódva?

Sajnos a lambdát nem lehet tisztítani,felújítani,csere.

Hidegen azért nem ad hibát,mert akkor még hideg a lambda és ilyenkor a motor az ECU-tól egy állandó dúsítást kap,amíg nem tud az ECU már lambdára támaszkodni.

Csere esetén vagy gyári vagy Bosch javasolt.Más márkát nem érdemes...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki tudna segíteni? Az volna a problémám hogy a gsi astrá (C20NE) ha bemelegszik a motor hibát jelez ki. Kivillogtatom és a 38-as hibát adja (lambdaszonda - szabályozó feszültség kicsi), néha írja a 13-at is (lambdaszonda - nincs feszültségváltozás) vagy mi. Ha hideg a motor, akkor nem ír semmit. Mi lehet a baja? El lehet koszolódva?

Haldoklik a labda szondád. Nézz újat. Javaslom a gyári gm lambdát azzal nem szokott gond lenni.

(Hidegen azért nem jelez hibát mert amig hideg a motor nem figyeli a labda jelet az ECU)

Link to comment
Megosztás:

DIS gyújtás nem ázik be! :o Anno a rotoros korszakomban volt olyan, hogy pályán mentem nagy esőben és beázott a gyújtáselosztó, leálltam kitöröltem de kb. 40 km után lehetett ismételni a művelet.

Hát nem tudom, amikor elvittem a mosóba lemosni a motorteret vittem két zacsit egyet a generátornak, egyet az elosztónak. A generátorét kikapta a kezemből a szél, az elosztóról meg az első sugár bebacta a kocsi alá a zacsit. Lemostam, és indult gond nélkül. Azért nem olyan könnyű eláztatni.

Link to comment
Megosztás:

Amennyiben központi injektoros, NZ a motokód, akkor gyujtásra elindul a pumpa egy kis időre, tehát ha akkor is hallod a hangot, akkor a pumpa haldoklik. Ha viszont lecsavarod a tanksapkát és megszűnik a hang, akkor a tankszellőztetéssel van gond, szívja be a levegőt a sapka mellett, az hallatszik. Amúgy a gyári pumpákat szinte nem is hallani, úgy szoktak tönkremenni szép csendben, az utángyári nagyon olcsók hangoskodnak, mondjuk nekem már ilyen sípol benne két éve.

Zotya, köszi az instrukciókat, de mire reggel beértem a munkahelyemre, és ki akartam próbálni a leírtakat a probléma megoldódott, csak sajnos nem a kívánt módon :(.

Az autó ugyanis miután leparkoltam vele nem indult be többé :D

Na akkor kihívtam egy szakit, ugyan nézzük már át a rendszert, mert egyrészt felügyelet nélkül nem igazán szeretek belevágni az ilyen műveletekbe ugyanis szerszám sem volt nálam, meg kevés érzékem van hozzá, illetve be sem akartam koszolni a ruhámat a munkanap elején :)

Kijött a "Józsi szerelő", akinek telefonon vázoltam a problémát, és nagyon felkészültnek tűnt, mert csere relével és szerszámmal valamint műszerrel együtt érkezett. Rövid úton igazolta az előzetes diagnózisomat a benzinpumpa nem adja a naftát (pillangószelepbe kukkatva száraz volt a torka a verdának, mint a másnapos legénynek).

Akkor küszöbvédő le, relé csere, továbbra sem mükszik, tanknál alámászni (esőbe, sárba, ezért sem akartam én csinálni), rámérni és valóban a delej elér hátra, de a pumpa mégsem szív :D . Még volt egy-két ütés itt-ott szakértő kézzel elhelyezve, hátha meggondolja magát a pumpa, de utána kimondta a doktor úr a halál időpontját :o

Szóval úgy tűnik egy benzinpumpa csere rendel... :)

Kérdezősködtem, 9000-től 30.000-ig választhatok, még az alja az összegnek sem jön jókor, de csak haza kell hozni valahogy a vasat a cég parkolójából...

Valami olaszt ajánlottak állítólag nem nagyon volt eddig vele baj.

Szóval ha valakinek 1,6 8v (SZR) sziszeg hangosan a benzintank körül és addig nem csinálta akkor készüljön fel gyorsan lélekben legrosszabb esetben egy benzinpumpa cserére :(

Link to comment
Megosztás:

Zotya, köszi az instrukciókat, de mire reggel beértem a munkahelyemre, és ki akartam próbálni a leírtakat a probléma megoldódott, csak sajnos nem a kívánt módon :(.

Az autó ugyanis miután leparkoltam vele nem indult be többé :D

Na akkor kihívtam egy szakit, ugyan nézzük már át a rendszert, mert egyrészt felügyelet nélkül nem igazán szeretek belevágni az ilyen műveletekbe ugyanis szerszám sem volt nálam, meg kevés érzékem van hozzá, illetve be sem akartam koszolni a ruhámat a munkanap elején :)

Kijött a "Józsi szerelő", akinek telefonon vázoltam a problémát, és nagyon felkészültnek tűnt, mert csere relével és szerszámmal valamint műszerrel együtt érkezett. Rövid úton igazolta az előzetes diagnózisomat a benzinpumpa nem adja a naftát (pillangószelepbe kukkatva száraz volt a torka a verdának, mint a másnapos legénynek).

Akkor küszöbvédő le, relé csere, továbbra sem mükszik, tanknál alámászni (esőbe, sárba, ezért sem akartam én csinálni), rámérni és valóban a delej elér hátra, de a pumpa mégsem szív :D . Még volt egy-két ütés itt-ott szakértő kézzel elhelyezve, hátha meggondolja magát a pumpa, de utána kimondta a doktor úr a halál időpontját :o

Szóval úgy tűnik egy benzinpumpa csere rendel... :)

Kérdezősködtem, 9000-től 30.000-ig választhatok, még az alja az összegnek sem jön jókor, de csak haza kell hozni valahogy a vasat a cég parkolójából...

Valami olaszt ajánlottak állítólag nem nagyon volt eddig vele baj.

Szóval ha valakinek 1,6 8v (SZR) sziszeg hangosan a benzintank körül és addig nem csinálta akkor készüljön fel gyorsan lélekben legrosszabb esetben egy benzinpumpa cserére :(

Hát, résztvétem, nekem egy 8400forintos gagyitron van benne már két éve, de lehet jobban jártam volna egy használt gyárival. Vannak úgy középárban elég jók 15 körül.

Link to comment
Megosztás:

...

Szóval ha valakinek 1,6 8v (SZR) sziszeg hangosan a benzintank körül és addig nem csinálta akkor készüljön fel gyorsan lélekben legrosszabb esetben egy benzinpumpa cserére :o

Nekem kicsit másképp történt, de már egy bontott gyári üzemel nekem is. :) A régi is jó még, csak nem "lapátol" eleged, emiatt erőtlen a verda. Szűrőcserét kizártam, mert most van benne talán 15 ezer kilométer... :D Az előzőben meg volt óra szerint 200 ezer, de mivel külföldi autó volt, így inkább 300 ezer. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem kicsit másképp történt, de már egy bontott gyári üzemel nekem is. :D A régi is jó még, csak nem "lapátol" eleged, emiatt erőtlen a verda. Szűrőcserét kizártam, mert most van benne talán 15 ezer kilométer... :o Az előzőben meg volt óra szerint 200 ezer, de mivel külföldi autó volt, így inkább 300 ezer. :)

A Te és Zotya hozzászólásából is kitűnik, hogy inkább bontott gyári pártiak vagytok, minthogy új utángyártottat tennétek be.

Ez mindegyik utángyártott típusra igaz? Mik a hátrányaik?

Link to comment
Megosztás:

DIS gyújtás nem ázik be! :D Anno a rotoros korszakomban volt olyan, hogy pályán mentem nagy esőben és beázott a gyújtáselosztó, leálltam kitöröltem de kb. 40 km után lehetett ismételni a művelet.

Hát nem tudom, amikor elvittem a mosóba lemosni a motorteret vittem két zacsit egyet a generátornak, egyet az elosztónak. A generátorét kikapta a kezemből a szél, az elosztóról meg az első sugár bebacta a kocsi alá a zacsit. Lemostam, és indult gond nélkül. Azért nem olyan könnyű eláztatni.

Nekem se ázott még be sosem :o

Link to comment
Megosztás:

A Te és Zotya hozzászólásából is kitűnik, hogy inkább bontott gyári pártiak vagytok, minthogy új utángyártottat tennétek be.

Ez mindegyik utángyártott típusra igaz? Mik a hátrányaik?

Amit csak hallottam benyásoktól, de azt eleget: Utángyári, hangosabb, gyengébb, hamarabb kipusztul, de legalább nincs annyival olcsóbb, mint amennyivel hamarabb kimúlik :o

Link to comment
Megosztás:

A Te és Zotya hozzászólásából is kitűnik, hogy inkább bontott gyári pártiak vagytok, minthogy új utángyártottat tennétek be.

Ez mindegyik utángyártott típusra igaz? Mik a hátrányaik?

Hát azért valamilyen szinten érvényel az olcsó húsnak híg a leve mondás, az utángyáriak nagy része kínai, a gyári meg ugye Bosch. De ha újat akarsz garival, olyan 15-20 körül gondolkodj szerintem.

Viszont a használt meg zacsibamacsek :o

Persze, de nekem a gyári 230 ezer kilómétert ment el, ha kiszedik egy 150-nél megtörtből, akkor is hosszabb életet jósolok neki, mint az én vadi új 8400-forintosomnak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.