Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! Történt az autómmal egy nagyobb hiba! Oroszlányról Tatabányára mentem elintézni 1-2 dolgot...Hazafelé indulva mikor ültem be a kocsiba és elindítottam felvillant a töltés visszajelző lámpa és égve maradt! Ahogy rálépek a gázpedálra növelem a fordulatot úgy a visszajelző lámpa is egyre erősebben világít! 4000-es forulaton már majdnemhogy csak vakít! a másik hogy ahogy pörög a motor egy ilyen halk búgó hangot lehet hallani! Hazajöttem majd rámértem gyújtás állapotban a aksira és 12.3V -ot mutatott..ez eddíg oké....ráindítottam és 12.5 - 12.6V-ra ment fel! 3000 fordulaton 13.5V! Beszart a generátorom? :)

Link to comment
Megosztás:

Azért nem gondoltam volna hogy 1-ik pillanatról a másikra így tönkre megy!

Ha akarok venni használtat az motorfüggő vagy elég annyi hogy f astra 1.6 16V?

Nem vennék hasxználtat,inkább felújíttatnám.Kb ugyanannyiba kerül és akkor tuti jó lesz sokáig,a bontott elég lutri.

Link to comment
Megosztás:

Nem találom:(

Hol van pontosan, merre keressem? A bal ködlámpa környékén valahol vagy még hátrébb?

Köszi

Ott kell-ene lennie:

fda_1_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem vennék hasxználtat,inkább felújíttatnám.Kb ugyanannyiba kerül és akkor tuti jó lesz sokáig,a bontott elég lutri.

Valaki írta már a fórumról, hogy megjárta a felújíttottal...csak úgy mondom. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát a generátoron GM van ráírva!

Ahogy nézegettem meg a Bosch a gyári ha nem tévedek :)

Enyémre is, mellette ott a Bosch felirat. :D Amúgy azért fontos, mert felszereltségfüggő. Alaphoz 70A-st adnak, kicsivel extrásabb már 100A-es, és a klíma + extrás autóhoz meg olykor 120A-est is találni. <_< Viszont egyetértek J0hnny-val, hogy érdemesebb felújítani, mint bontottat szerezni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Történt az autómmal egy nagyobb hiba! Oroszlányról Tatabányára mentem elintézni 1-2 dolgot...Hazafelé indulva mikor ültem be a kocsiba és elindítottam felvillant a töltés visszajelző lámpa és égve maradt! Ahogy rálépek a gázpedálra növelem a fordulatot úgy a visszajelző lámpa is egyre erősebben világít! 4000-es forulaton már majdnemhogy csak vakít! a másik hogy ahogy pörög a motor egy ilyen halk búgó hangot lehet hallani! Hazajöttem majd rámértem gyújtás állapotban a aksira és 12.3V -ot mutatott..ez eddíg oké....ráindítottam és 12.5 - 12.6V-ra ment fel! 3000 fordulaton 13.5V! Beszart a generátorom? :D

Azért nem gondoltam volna hogy 1-ik pillanatról a másikra így tönkre megy!

Ha akarok venni használtat az motorfüggő vagy elég annyi hogy f astra 1.6 16V?

Valószínű h diódasor és fesszabályzó cserére szorul. Akkor meg már egyúttal meg lehet a csapágyait is nézni. Jobb szerintem is felújítani, mert akkor tudod, hogy jó... :)

Link to comment
Megosztás:

Valószínű h diódasor és fesszabályzó cserére szorul. Akkor meg már egyúttal meg lehet a csapágyait is nézni. Jobb szerintem is felújítani, mert akkor tudod, hogy jó... :)

Csapágyak, szénkefék, szíjtárcsa és a diódahíd modul (ugye egybe van a feszültség szabályzóval). Egyikből sem occsójó kínait kell venni és jó ideig megint szolgálni fog. :D

Link to comment
Megosztás:

Egy éve vettem használtat 5000 ért. Azóta is hibátlan. :)

Valaki írta már a fórumról, hogy megjárta a felújíttottal...csak úgy mondom. :D

Az én véleményem mégis az,hogy egy jó szakember,aki nem csak összetákolja,de teszteli padon és garit is vállal rá mégis jobb választás a felújítás! <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Történt az autómmal egy nagyobb hiba! Oroszlányról Tatabányára mentem elintézni 1-2 dolgot...Hazafelé indulva mikor ültem be a kocsiba és elindítottam felvillant a töltés visszajelző lámpa és égve maradt! Ahogy rálépek a gázpedálra növelem a fordulatot úgy a visszajelző lámpa is egyre erősebben világít! 4000-es forulaton már majdnemhogy csak vakít! a másik hogy ahogy pörög a motor egy ilyen halk búgó hangot lehet hallani! Hazajöttem majd rámértem gyújtás állapotban a aksira és 12.3V -ot mutatott..ez eddíg oké....ráindítottam és 12.5 - 12.6V-ra ment fel! 3000 fordulaton 13.5V! Beszart a generátorom? :)

Ugyanigy jártam egy éve.

Kigyulladt a töltésjelző lámpa és ahogy pörgettem a motort egyre erősebben világított minden.

Viszont én mikor rámértem akkor 4000-es fordulaton 16 voltot is mértem.

Fesszabályzó hibásodott meg, túltöltött.

Míg meg lett csinálva úgy oldottam meg, hogy minden világítást bekapcsoltam és max fordulat 2000.

Mivel állandóan max árammal töltött így a diódahíd és elszállt. 3 utas, 2 már átütött benne így mire eljutott odáig, hogy meglegyen csinálva már csak 13 V volt a max feszültség.

Szóval a tiédbe is diódahíd plusz fesszabályzó.

Ilyenkor már illik kicserélni a csapágyat is. Igy az anyagár kb. 15 ezer forint. Ha olcsó helyre viszed akkor 20-25 ezer ha drága helyre viszed akkor lehet 40 fölött is.

Ha te csinálod akkor 15 ezer:)

Link to comment
Megosztás:

Ha talál ilyet, akkor egyértelmű. <_<

Az már meg van és ingyen dolgozik drága faterom :icon13: aki villanyszerelő technikus :)

Ugyanigy jártam egy éve.

Kigyulladt a töltésjelző lámpa és ahogy pörgettem a motort egyre erősebben világított minden.

Viszont én mikor rámértem akkor 4000-es fordulaton 16 voltot is mértem.

Fesszabályzó hibásodott meg, túltöltött.

Míg meg lett csinálva úgy oldottam meg, hogy minden világítást bekapcsoltam és max fordulat 2000.

Mivel állandóan max árammal töltött így a diódahíd és elszállt. 3 utas, 2 már átütött benne így mire eljutott odáig, hogy meglegyen csinálva már csak 13 V volt a max feszültség.

Szóval a tiédbe is diódahíd plusz fesszabályzó.

Ilyenkor már illik kicserélni a csapágyat is. Igy az anyagár kb. 15 ezer forint. Ha olcsó helyre viszed akkor 20-25 ezer ha drága helyre viszed akkor lehet 40 fölött is.

Ha te csinálod akkor 15 ezer:)

Köszi hogy ezt leírtad mert már arra is gyanakodtam mikor pörgetem a motrot és fényesedik a visszajelző lámpa hogy valahol zárlat van..nem-e esetleg azé szarakodik de hát a vele egyidejüleg fellépő halk búgó hang "1000 - 2000-s fordulaton " a generátor felől csak az lehet a beteg :D

Link to comment
Megosztás:

Ha valakit érdekel 1 olyan kütyü amivel a szakaszos ablaktörlést be lehet állítani milyen időközönként töröljön az írjon és faterral csinátatok ha éppen van 1kis ideje meg kedve mert 1-2hónappal ezelött csinált vagy 40 db-ot.

Úgy műkszik hogy kapcsolsz 1 szakaszos-t majd vissza, majd kapcsolsz mondjuk 3mp múlva megint szakaszost akkor megjegyzi hogy 3mp telt el a 2kapcsolás között és utána már saját maga fogja utánozni a mozdulatot!

Link to comment
Megosztás:

Ha valakit érdekel 1 olyan kütyü amivel a szakaszos ablaktörlést be lehet állítani milyen időközönként töröljön az írjon és faterral csinátatok ha éppen van 1kis ideje meg kedve mert 1-2hónappal ezelött csinált vagy 40 db-ot.

Úgy műkszik hogy kapcsolsz 1 szakaszos-t majd vissza, majd kapcsolsz mondjuk 3mp múlva megint szakaszost akkor megjegyzi hogy 3mp telt el a 2kapcsolás között és utána már saját maga fogja utánozni a mozdulatot!

Nem rossz. :) Mennyiért?

Link to comment
Megosztás:

Ott kell-ene lennie:

http://kepfeltoltes.hu/101013/fda_1_big_ww...ltoltes.hu_.jpg

Valaki írta már a fórumról, hogy megjárta a felújíttottal...csak úgy mondom. :)

Sziasztok!

Ezt nagyon nem értem:

Abban a "lyukban" ami a képen látható nincs semmi. Gondoltam kiesett/kilopták. De az odavezető kábelt sem találom.

Sőt megnéztem egy utcán parkoló ugyanilyen kocsit és annál is üres volt.

Mi lehet a gond? Abban a kocsiban amit néztem az utcán lehet, hogy gyárilag nincs is? ÉS akkor az enyémből hova tűnt a kábel?

Közben megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

.... és akkor ismét kigyulladt a sárga lámpa. Kivillogtam a hibakódot és dobott egy ilyet:

19 Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) Incorrect signal, check sensor

meg egy ilyet:

92 Camshaft sensor Incorrect signal

Az előbbivel nem sokat kellett foglalkozni mivel kis idő után törlődött. Meglepően kevés idő után. :)

Én azért foglalkoznék helyedben az elsővel is. Az ugyanis az nem a vezérműtengely jeladóra, hanem a főtengely jeladó hibájára utal. Én a helyedben megnézném azt is mert ha jól tudom a fordulatszám jelet is onnan kapja a vezérlő és ettől ugrálhatott a fordulatszámmérő is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezt nagyon nem értem:

Abban a "lyukban" ami a képen látható nincs semmi. Gondoltam kiesett/kilopták. De az odavezető kábelt sem találom.

Sőt megnéztem egy utcán parkoló ugyanilyen kocsit és annál is üres volt.

Mi lehet a gond? Abban a kocsiban amit néztem az utcán lehet, hogy gyárilag nincs is? ÉS akkor az enyémből hova tűnt a kábel?

Közben megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Ott kell-ene lennie:

http://kepfeltoltes.hu/101013/fda_1_big_ww...ltoltes.hu_.jpg

Sziasztok!

Ezt nagyon nem értem:

Abban a "lyukban" ami a képen látható nincs semmi. Gondoltam kiesett/kilopták. De az odavezető kábelt sem találom.

Sőt megnéztem egy utcán parkoló ugyanilyen kocsit és annál is üres volt.

Mi lehet a gond? Abban a kocsiban amit néztem az utcán lehet, hogy gyárilag nincs is? ÉS akkor az enyémből hova tűnt a kábel?

Közben megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Ugyan már, miért lopták volna ki? Lehet hogy kiszakadt egy padkázásnál, vagy nem volt jó, kivették, és a kábelét valahova felkötötték hogy ne lógjon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ezt nagyon nem értem:

Abban a "lyukban" ami a képen látható nincs semmi. Gondoltam kiesett/kilopták. De az odavezető kábelt sem találom.

Sőt megnéztem egy utcán parkoló ugyanilyen kocsit és annál is üres volt.

Mi lehet a gond? Abban a kocsiban amit néztem az utcán lehet, hogy gyárilag nincs is? ÉS akkor az enyémből hova tűnt a kábel?

Közben megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Lehet hogy régebben valaki "áthelyezte" mert pl. lecsapta az elejét, és lököscserénél nem tette vissza. Vagy gyárilag a tied sem ilyen, csak TID lett beletéve, de a hőmérő része nincs kiépítve :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.