Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! Történt az autómmal egy nagyobb hiba! Oroszlányról Tatabányára mentem elintézni 1-2 dolgot...Hazafelé indulva mikor ültem be a kocsiba és elindítottam felvillant a töltés visszajelző lámpa és égve maradt! Ahogy rálépek a gázpedálra növelem a fordulatot úgy a visszajelző lámpa is egyre erősebben világít! 4000-es forulaton már majdnemhogy csak vakít! a másik hogy ahogy pörög a motor egy ilyen halk búgó hangot lehet hallani! Hazajöttem majd rámértem gyújtás állapotban a aksira és 12.3V -ot mutatott..ez eddíg oké....ráindítottam és 12.5 - 12.6V-ra ment fel! 3000 fordulaton 13.5V! Beszart a generátorom? :)

Elküldve
...

Úgyhogy holnap becsattogok a csergőbe veszek mindent. :D

Siker! :icon13: Vettem, összeraktam (persze miért is ne repedt volna el a vezérműburkolat... <_< ), megy szépen. De még nem akarom elkiabálni, csak 15-km tapsztalata szól belőlem. :)

Elküldve
Siker! <_< Vettem, összeraktam (persze miért is ne repedt volna el a vezérműburkolat... :D ), megy szépen. De még nem akarom elkiabálni, csak 15-km tapsztalata szól belőlem. :)

Mennyiért vesztegették a jeladót?

Elküldve

Azért nem gondoltam volna hogy 1-ik pillanatról a másikra így tönkre megy!

Ha akarok venni használtat az motorfüggő vagy elég annyi hogy f astra 1.6 16V?

Elküldve
Azért nem gondoltam volna hogy 1-ik pillanatról a másikra így tönkre megy!

Ha akarok venni használtat az motorfüggő vagy elég annyi hogy f astra 1.6 16V?

Azért jobb tudni, hogy milyen van most. Például hány amperos és Bosch vagy Delco. :)

Elküldve
Azért nem gondoltam volna hogy 1-ik pillanatról a másikra így tönkre megy!

Ha akarok venni használtat az motorfüggő vagy elég annyi hogy f astra 1.6 16V?

Nem vennék hasxználtat,inkább felújíttatnám.Kb ugyanannyiba kerül és akkor tuti jó lesz sokáig,a bontott elég lutri.

Elküldve
Azért jobb tudni, hogy milyen van most. Például hány amperos és Bosch vagy Delco. :D

Hát a generátoron GM van ráírva!

Ahogy nézegettem meg a Bosch a gyári ha nem tévedek :)

Elküldve
Nem vennék hasxználtat,inkább felújíttatnám.Kb ugyanannyiba kerül és akkor tuti jó lesz sokáig,a bontott elég lutri.

Egy éve vettem használtat 5000 ért. Azóta is hibátlan. :)

Elküldve
Nem találom:(

Hol van pontosan, merre keressem? A bal ködlámpa környékén valahol vagy még hátrébb?

Köszi

Ott kell-ene lennie:

fda_1_big_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem vennék hasxználtat,inkább felújíttatnám.Kb ugyanannyiba kerül és akkor tuti jó lesz sokáig,a bontott elég lutri.

Valaki írta már a fórumról, hogy megjárta a felújíttottal...csak úgy mondom. :)

Elküldve
Hát a generátoron GM van ráírva!

Ahogy nézegettem meg a Bosch a gyári ha nem tévedek :)

Enyémre is, mellette ott a Bosch felirat. :D Amúgy azért fontos, mert felszereltségfüggő. Alaphoz 70A-st adnak, kicsivel extrásabb már 100A-es, és a klíma + extrás autóhoz meg olykor 120A-est is találni. <_< Viszont egyetértek J0hnny-val, hogy érdemesebb felújítani, mint bontottat szerezni.

Elküldve
Sziasztok! Történt az autómmal egy nagyobb hiba! Oroszlányról Tatabányára mentem elintézni 1-2 dolgot...Hazafelé indulva mikor ültem be a kocsiba és elindítottam felvillant a töltés visszajelző lámpa és égve maradt! Ahogy rálépek a gázpedálra növelem a fordulatot úgy a visszajelző lámpa is egyre erősebben világít! 4000-es forulaton már majdnemhogy csak vakít! a másik hogy ahogy pörög a motor egy ilyen halk búgó hangot lehet hallani! Hazajöttem majd rámértem gyújtás állapotban a aksira és 12.3V -ot mutatott..ez eddíg oké....ráindítottam és 12.5 - 12.6V-ra ment fel! 3000 fordulaton 13.5V! Beszart a generátorom? :D

Azért nem gondoltam volna hogy 1-ik pillanatról a másikra így tönkre megy!

Ha akarok venni használtat az motorfüggő vagy elég annyi hogy f astra 1.6 16V?

Valószínű h diódasor és fesszabályzó cserére szorul. Akkor meg már egyúttal meg lehet a csapágyait is nézni. Jobb szerintem is felújítani, mert akkor tudod, hogy jó... :)

Elküldve
Valószínű h diódasor és fesszabályzó cserére szorul. Akkor meg már egyúttal meg lehet a csapágyait is nézni. Jobb szerintem is felújítani, mert akkor tudod, hogy jó... :)

Csapágyak, szénkefék, szíjtárcsa és a diódahíd modul (ugye egybe van a feszültség szabályzóval). Egyikből sem occsójó kínait kell venni és jó ideig megint szolgálni fog. :D

Elküldve
Egy éve vettem használtat 5000 ért. Azóta is hibátlan. :)

Valaki írta már a fórumról, hogy megjárta a felújíttottal...csak úgy mondom. :D

Az én véleményem mégis az,hogy egy jó szakember,aki nem csak összetákolja,de teszteli padon és garit is vállal rá mégis jobb választás a felújítás! <_<

Elküldve
Az én véleményem mégis az,hogy egy jó szakember,aki nem csak összetákolja,de teszteli padon és garit is vállal rá mégis jobb választás a felújítás! :)

Ha talál ilyet, akkor egyértelmű. :D

Elküldve
Sziasztok! Történt az autómmal egy nagyobb hiba! Oroszlányról Tatabányára mentem elintézni 1-2 dolgot...Hazafelé indulva mikor ültem be a kocsiba és elindítottam felvillant a töltés visszajelző lámpa és égve maradt! Ahogy rálépek a gázpedálra növelem a fordulatot úgy a visszajelző lámpa is egyre erősebben világít! 4000-es forulaton már majdnemhogy csak vakít! a másik hogy ahogy pörög a motor egy ilyen halk búgó hangot lehet hallani! Hazajöttem majd rámértem gyújtás állapotban a aksira és 12.3V -ot mutatott..ez eddíg oké....ráindítottam és 12.5 - 12.6V-ra ment fel! 3000 fordulaton 13.5V! Beszart a generátorom? :)

Ugyanigy jártam egy éve.

Kigyulladt a töltésjelző lámpa és ahogy pörgettem a motort egyre erősebben világított minden.

Viszont én mikor rámértem akkor 4000-es fordulaton 16 voltot is mértem.

Fesszabályzó hibásodott meg, túltöltött.

Míg meg lett csinálva úgy oldottam meg, hogy minden világítást bekapcsoltam és max fordulat 2000.

Mivel állandóan max árammal töltött így a diódahíd és elszállt. 3 utas, 2 már átütött benne így mire eljutott odáig, hogy meglegyen csinálva már csak 13 V volt a max feszültség.

Szóval a tiédbe is diódahíd plusz fesszabályzó.

Ilyenkor már illik kicserélni a csapágyat is. Igy az anyagár kb. 15 ezer forint. Ha olcsó helyre viszed akkor 20-25 ezer ha drága helyre viszed akkor lehet 40 fölött is.

Ha te csinálod akkor 15 ezer:)

Elküldve
Ha talál ilyet, akkor egyértelmű. <_<

Az már meg van és ingyen dolgozik drága faterom :icon13: aki villanyszerelő technikus :)

Ugyanigy jártam egy éve.

Kigyulladt a töltésjelző lámpa és ahogy pörgettem a motort egyre erősebben világított minden.

Viszont én mikor rámértem akkor 4000-es fordulaton 16 voltot is mértem.

Fesszabályzó hibásodott meg, túltöltött.

Míg meg lett csinálva úgy oldottam meg, hogy minden világítást bekapcsoltam és max fordulat 2000.

Mivel állandóan max árammal töltött így a diódahíd és elszállt. 3 utas, 2 már átütött benne így mire eljutott odáig, hogy meglegyen csinálva már csak 13 V volt a max feszültség.

Szóval a tiédbe is diódahíd plusz fesszabályzó.

Ilyenkor már illik kicserélni a csapágyat is. Igy az anyagár kb. 15 ezer forint. Ha olcsó helyre viszed akkor 20-25 ezer ha drága helyre viszed akkor lehet 40 fölött is.

Ha te csinálod akkor 15 ezer:)

Köszi hogy ezt leírtad mert már arra is gyanakodtam mikor pörgetem a motrot és fényesedik a visszajelző lámpa hogy valahol zárlat van..nem-e esetleg azé szarakodik de hát a vele egyidejüleg fellépő halk búgó hang "1000 - 2000-s fordulaton " a generátor felől csak az lehet a beteg :D

Elküldve

Ha valakit érdekel 1 olyan kütyü amivel a szakaszos ablaktörlést be lehet állítani milyen időközönként töröljön az írjon és faterral csinátatok ha éppen van 1kis ideje meg kedve mert 1-2hónappal ezelött csinált vagy 40 db-ot.

Úgy műkszik hogy kapcsolsz 1 szakaszos-t majd vissza, majd kapcsolsz mondjuk 3mp múlva megint szakaszost akkor megjegyzi hogy 3mp telt el a 2kapcsolás között és utána már saját maga fogja utánozni a mozdulatot!

Elküldve
Ha valakit érdekel 1 olyan kütyü amivel a szakaszos ablaktörlést be lehet állítani milyen időközönként töröljön az írjon és faterral csinátatok ha éppen van 1kis ideje meg kedve mert 1-2hónappal ezelött csinált vagy 40 db-ot.

Úgy műkszik hogy kapcsolsz 1 szakaszos-t majd vissza, majd kapcsolsz mondjuk 3mp múlva megint szakaszost akkor megjegyzi hogy 3mp telt el a 2kapcsolás között és utána már saját maga fogja utánozni a mozdulatot!

Nem rossz. :) Mennyiért?

Elküldve
Ott kell-ene lennie:

http://kepfeltoltes.hu/101013/fda_1_big_ww...ltoltes.hu_.jpg

Valaki írta már a fórumról, hogy megjárta a felújíttottal...csak úgy mondom. :)

Sziasztok!

Ezt nagyon nem értem:

Abban a "lyukban" ami a képen látható nincs semmi. Gondoltam kiesett/kilopták. De az odavezető kábelt sem találom.

Sőt megnéztem egy utcán parkoló ugyanilyen kocsit és annál is üres volt.

Mi lehet a gond? Abban a kocsiban amit néztem az utcán lehet, hogy gyárilag nincs is? ÉS akkor az enyémből hova tűnt a kábel?

Közben megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Elküldve
.... és akkor ismét kigyulladt a sárga lámpa. Kivillogtam a hibakódot és dobott egy ilyet:

19 Incorrect Revs per Minute (RPM) signal (crankshaft sensor) Incorrect signal, check sensor

meg egy ilyet:

92 Camshaft sensor Incorrect signal

Az előbbivel nem sokat kellett foglalkozni mivel kis idő után törlődött. Meglepően kevés idő után. :)

Én azért foglalkoznék helyedben az elsővel is. Az ugyanis az nem a vezérműtengely jeladóra, hanem a főtengely jeladó hibájára utal. Én a helyedben megnézném azt is mert ha jól tudom a fordulatszám jelet is onnan kapja a vezérlő és ettől ugrálhatott a fordulatszámmérő is.

Elküldve
Sziasztok!

Ezt nagyon nem értem:

Abban a "lyukban" ami a képen látható nincs semmi. Gondoltam kiesett/kilopták. De az odavezető kábelt sem találom.

Sőt megnéztem egy utcán parkoló ugyanilyen kocsit és annál is üres volt.

Mi lehet a gond? Abban a kocsiban amit néztem az utcán lehet, hogy gyárilag nincs is? ÉS akkor az enyémből hova tűnt a kábel?

Közben megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Elküldve
Ott kell-ene lennie:

http://kepfeltoltes.hu/101013/fda_1_big_ww...ltoltes.hu_.jpg

Sziasztok!

Ezt nagyon nem értem:

Abban a "lyukban" ami a képen látható nincs semmi. Gondoltam kiesett/kilopták. De az odavezető kábelt sem találom.

Sőt megnéztem egy utcán parkoló ugyanilyen kocsit és annál is üres volt.

Mi lehet a gond? Abban a kocsiban amit néztem az utcán lehet, hogy gyárilag nincs is? ÉS akkor az enyémből hova tűnt a kábel?

Közben megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Ugyan már, miért lopták volna ki? Lehet hogy kiszakadt egy padkázásnál, vagy nem volt jó, kivették, és a kábelét valahova felkötötték hogy ne lógjon.

Elküldve
Sziasztok!

Ezt nagyon nem értem:

Abban a "lyukban" ami a képen látható nincs semmi. Gondoltam kiesett/kilopták. De az odavezető kábelt sem találom.

Sőt megnéztem egy utcán parkoló ugyanilyen kocsit és annál is üres volt.

Mi lehet a gond? Abban a kocsiban amit néztem az utcán lehet, hogy gyárilag nincs is? ÉS akkor az enyémből hova tűnt a kábel?

Közben megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Megnéztem mégegyszer azt a másik F astrát ami itt van a parkolóba és abban szerintem gyárilag sincs. A kijelzője nem oszott (nincs 3 felé osztva) és annak még a szögletes visszapillantója van. Szóval abban szerintem azért nincs.

Aláfeküdtem az enyémnek mégegyszer rendesen és sehol nem látok kábel véget.

Lehet, hogy úgy kilopták, hogy kiszakították a kábelt is?

Ha igen, akkor merre keressem a kábel másik végét, melyik kábelcsatornába ment és merre?

Köszi

Lehet hogy régebben valaki "áthelyezte" mert pl. lecsapta az elejét, és lököscserénél nem tette vissza. Vagy gyárilag a tied sem ilyen, csak TID lett beletéve, de a hőmérő része nincs kiépítve :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.