Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Igen, konkrétan rá van írva az izzóra hogy Tungsram.

http://img0.tar.hu/tivadar68/size2/90370001.jpg

Nappal is látszik a különbség a kettő között. Pedig a normál izzó sem volt tul régi.

http://img0.tar.hu/tivadar68/size2/90370002.jpg

Melyikben van a Mega? Aki kitalálja, vehet magának. :) :D

Szemből nézve a bal, menetirány szerint jobb. :D Köszi a "nyereményem". :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor a képek:

http://kepfeltoltes.hu/100925/K_dl_mp_s_h_...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100925/K_dl_mp_s_h_...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/100925/K_dl_mp_s_h_...ltoltes.hu_.jpg

Ui: A morcosítást nem fikázni, az még a korábbi (íves) maszkhoz lett megcsinálva. Mondjuk ahhoz is szar lett... :D

Pfúúú de csúnya. Nehogy rajta hagyd az autón. Add nekem, én feláldozom magam, és majd fölteszem helyetted Adok helyett szééép piros facelift előtti maszkot, meg egy picit rozsdás peremű motorháztetőt. Megbeszéltük? :)

Link to comment
Megosztás:

Vettem egy dt9205a típusú multimetert.

Kérdésem az lenne hogyan lehet ezzel megmérni hogy üres állapotban, bezárva az autó mennyit áramot fogyaszt, ezt azért kérdezem, mert 2-3 nap alatt teljesen lemerül az akkumlátorom és kiváncsi vagyok hogy vmi leszívja az áramot, vagy az akkumlátor a rossz-e

Mit hova állitsak, és a két csatlakozót hova dugjam?

Link to comment
Megosztás:

Vettem egy dt9205a típusú multimetert.

Kérdésem az lenne hogyan lehet ezzel megmérni hogy üres állapotban, bezárva az autó mennyit áramot fogyaszt, ezt azért kérdezem, mert 2-3 nap alatt teljesen lemerül az akkumlátorom és kiváncsi vagyok hogy vmi leszívja az áramot, vagy az akkumlátor a rossz-e

Mit hova állitsak, és a két csatlakozót hova dugjam?

Ide dugd, és ide tekerd:

P9050016_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Aztán lehúzod az egyik akkusarut ( most nem vágom melyiket, valaki megírja, ha nem akkor próbálkozol, nagy baj nem lehet) és odanyomod a mérőcsúcsokat a lehúzott sarura, és arra a pólusra ameylyikről lehúztad. Rögzíted valamivel, mert le kell kapcsolnod a középkijelzőt, ami közben bekapcsolt az idő-dátum beállítás miatt. Ajtót becsukod, egy-két századampert szabad csak mutatnia. Nekem pölö 0.04A-volt. Biztos van aki jobban el tudja magyarázni, de mérni így is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ide dugd, és ide tekerd:

http://kepfeltoltes.hu/100925/P9050016_www...ltoltes.hu_.jpg

Aztán lehúzod az egyik akkusarut ( most nem vágom melyiket, valaki megírja, ha nem akkor próbálkozol, nagy baj nem lehet) és odanyomod a mérőcsúcsokat a lehúzott sarura, és arra a pólusra ameylyikről lehúztad. Rögzíted valamivel, mert le kell kapcsolnod a középkijelzőt, ami közben bekapcsolt az idő-dátum beállítás miatt. Ajtót becsukod, egy-két századampert szabad csak mutatnia. Nekem pölö 0.04A-volt. Biztos van aki jobban el tudja magyarázni, de mérni így is lehet.

A pozitív pólust kell levenni a akksiról és ahogy zotya képén is van, a piros színűt kell az ampermérős helyre dugni, a feketét meg a COM-ba. Ezután a piros mérőcsúcsot kell az akksira tenni, a feketét meg a sarura (áramirány miatt). Meg ugye árammérő állásba tenni pl 10 amperesre, ez is látszik a képen.:)

Link to comment
Megosztás:

Az enyémen 10A dugalj nincs, enyémen ilyenek vannak:

http://www.tigerhotdeals.com/files/imageca..._304492_3_t.jpg

legelső az 20A

Meg a kapcsolónál sincs olyan hogy 10A :S

7

Ezen lehet látni nekem ilyen van:

http://img824.imageshack.us/img824/8758/45769435.jpg

Nos akkor ezzel nem lehet :S??

Akkor a pirosat a 20A-es dugóba, a feketét a COM feliratúba és 20A-es méréshatárra kell tekerned. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor a pirosat a 20A-es dugóba, a feketét a COM feliratúba és 20A-es méréshatárra kell tekerned. :)

Bedugtam de kétféle A van van egy ilyen:

A~

meg egy ilyen:

A-

..

Mindkettőnél van olyan hogy sima 20, meg 2m, 20m, 200m

Rátettem a 20ra és kiprobáltam de nem mutat semmi értéket, vmit rosszul csinálok vagy rossz a multiméter?

Link to comment
Megosztás:

Bedugtam de kétféle A van van egy ilyen:

A~

meg egy ilyen:

A-

..

Mindkettőnél van olyan hogy sima 20, meg 2m, 20m, 200m

Rátettem a 20ra és kiprobáltam de nem mutat semmi értéket, vmit rosszul csinálok vagy rossz a multiméter?

Bal szélsőbe dugd bele. Aztán a karikán a bal oldalon van olyan hogy 20, 200m, 20m, 2m. Először tekerd a 20-ra, aztán próbáld meg kimérni, ha nem mutat, akkor tedd át 200m-s állásra. Az A~ a váltóáramot jelzi, a A= meg az egyenáramú mérést. Autóan egyenáram van, úgy hogy az A=-höz kell tenned. :)

Link to comment
Megosztás:

Bal szélsőbe dugd bele. Aztán a karikán a bal oldalon van olyan hogy 20, 200m, 20m, 2m. Először tekerd a 20-ra, aztán próbáld meg kimérni, ha nem mutat, akkor tedd át 200m-s állásra. Az A~ a váltóáramot jelzi, a A= meg az egyenáramú mérést. Autóan egyenáram van, úgy hogy az A=-höz kell tenned. :)

Köszi a segitséget, de nem mér semmit :S

Levettem a pozitiv saruját, a pirosat a pozitiv saruhoz érintettem, a feketét meg az akksi negativ polusára de 0.00 mutat egyfolytába :S és elkezdett melegetni a vezeték :S Mi lett vele???

A piros dugót a 20A-be dugtam bele, nem a mA-be

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segitséget, de nem mér semmit :S

Levettem a pozitiv saruját, a pirosat a pozitiv saruhoz érintettem, a feketét meg az akksi negativ polusára de 0.00 mutat egyfolytába :S és elkezdett melegetni a vezeték :S Mi lett vele???

A piros dugót a 20A-be dugtam bele, nem a mA-be

Rosszul csináltad. Sorba kell kötni. Tehát a piros vezetéket az akksi pozitív pontjára, a feketét meg a sarura, amit levettél az akksi pozitív sarujáról. Feszültség mérésnél kell azt csinálni, ahogy csináltad (párhuzamos).

Link to comment
Megosztás:

Igen áttettem, váltogattam, de semmi, kiprobáltam a minusz saru és akksi minusz pontjára, de ott se semmi.

3 csavar fogja, szedjem szét? De akkor pl. feszültséget miért mér??

Szerk: Most néztem utána és azt írják hogy a 20A nem biztositó védett:

Overload protection: 200mA 250V fuse (20A-range is not fuse-protected)

Link to comment
Megosztás:

Igen áttettem, váltogattam, de semmi, kiprobáltam a minusz saru és akksi minusz pontjára, de ott se semmi.

3 csavar fogja, szedjem szét? De akkor pl. feszültséget miért mér??

Szerk: Most néztem utána és azt írják hogy a 20A nem biztositó védett:

Overload protection: 200mA 250V fuse (20A-range is not fuse-protected)

Azért szedd szét, hátha látsz valamit, de ha nem védett, akkor sajna tönkre ment. :) Bár talán ha mellé dugod balról a másodikba, ott talán még mérhet, de ott max 200mA-t tud, erre figyelj!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.