Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ha valaki tud felrakna egy robbantott rajzot a gyujtáselosztoról c16nz-s kellene . thx elöre is

Egy másik fórumon találtam:

A DIS (Distributorless Ignition System - elosztó nélküli gyújtásrendszer) lényege az, hogy elektronikusan vezérelt, teljes mértekben az ECU szabályozza a gyújtást, nem lehet állítani. A hibás előgyújtást okozhatja valamilyen szenzor meghibásodása, de a kopogás miatt valószínűleg kopogásérzékelő a hibás, és emiatt lehet túl nagy az előgyújtás

Nem tudom, mond-e valamit.

Elküldve
Egy másik fórumon találtam:

A DIS (Distributorless Ignition System - elosztó nélküli gyújtásrendszer) lényege az, hogy elektronikusan vezérelt, teljes mértekben az ECU szabályozza a gyújtást, nem lehet állítani. A hibás előgyújtást okozhatja valamilyen szenzor meghibásodása, de a kopogás miatt valószínűleg kopogásérzékelő a hibás, és emiatt lehet túl nagy az előgyújtás

Nem tudom, mond-e valamit.

Ez nekem kinai ^_^

Akkor se vágom mi lehet ha beleraktam az uj modult és azzal meghülyült a kilométeróra, de ahogy visszaraktam a régit ujra jó lett.

Majd megprobálom holnap kikapom azt a kis fekete valamit ami a 12v-hoz köze van és meglátom mit produkál vele, lehet hogy azt még az elözö tulaj oldotta ugy meg valami szakival.

Igaz már azt se tartom kizártnak hogy az új modul a a hibás :D

thx a segitséget majd holnapra okosabbak leszünk :D

Elküldve

No!

Generátor kapocsfeszültsége 14V, de az aksin már csak 13,3V.

Ma vettem egy aksitöltőt, meg egy sűrűségmérőt.

Megnéztem a sűrűségmérővel, meg se moccant és azt jelezte, hogy tölteni kéne az aksit.

Ráraktam a töltőt, hogy akkor most jól megtöltjük és az meg MAX-ot jelezte ki.

A kocsi egyébként járóképes. Ma is mentem vele kb 5-5km-t.

De eléggé zavarna, ha a Bogárd és Fehérvár között merülne le.

Szóval ilyenkor mi a teendő?

Töltsek rá attól függetlenül, hogy 100%-ot írt ki?

Csak mert lehet, hogy az aksitöltő gyári hibás (5 leddel jelzi csupán, hogy MIN, 0%, 50%, 100%, MAX)?!

Elküldve
No!

Generátor kapocsfeszültsége 14V, de az aksin már csak 13,3V.

Ma vettem egy aksitöltőt, meg egy sűrűségmérőt.

Megnéztem a sűrűségmérővel, meg se moccant és azt jelezte, hogy tölteni kéne az aksit.

Ráraktam a töltőt, hogy akkor most jól megtöltjük és az meg MAX-ot jelezte ki.

A kocsi egyébként járóképes. Ma is mentem vele kb 5-5km-t.

De eléggé zavarna, ha a Bogárd és Fehérvár között merülne le.

Szóval ilyenkor mi a teendő?

Töltsek rá attól függetlenül, hogy 100%-ot írt ki?

Csak mert lehet, hogy az aksitöltő gyári hibás (5 leddel jelzi csupán, hogy MIN, 0%, 50%, 100%, MAX)?!

Akkor végülis indul a kocsi? Menet közben nem szokott lemerülni, akkor ugye töltö a generátor. Amikor nekem halódott az akkum, akkor ha egész héten állt, pénteken már csak nyehe-nyehe, nehezen indult, de indult, mentem pár kiómétert utánna már indult gond nélkül. Csak álló motornál nem szabadott rádiózni, max. pár percig.

Elküldve
Akkor végülis indul a kocsi? Menet közben nem szokott lemerülni, akkor ugye töltö a generátor. Amikor nekem halódott az akkum, akkor ha egész héten állt, pénteken már csak nyehe-nyehe, nehezen indult, de indult, mentem pár kiómétert utánna már indult gond nélkül. Csak álló motornál nem szabadott rádiózni, max. pár percig.

Indulni indul és remélem a 13,3V is elég neki töltőfesznek, mert nincs kedvem az út szélén hagyni szegényt.

Majd kipróbálom az álló motornál rádiózást, hogy lemerül-e.

Ha döglődik két hónap alatt csak kiderül.

Aztán ha rossz, garanciába kicserélik.

De akkor ne töltsek rá ugye?

Elküldve
No!

Generátor kapocsfeszültsége 14V, de az aksin már csak 13,3V.

Ma vettem egy aksitöltőt, meg egy sűrűségmérőt.

Megnéztem a sűrűségmérővel, meg se moccant és azt jelezte, hogy tölteni kéne az aksit.

Ráraktam a töltőt, hogy akkor most jól megtöltjük és az meg MAX-ot jelezte ki.

A kocsi egyébként járóképes. Ma is mentem vele kb 5-5km-t.

De eléggé zavarna, ha a Bogárd és Fehérvár között merülne le.

Szóval ilyenkor mi a teendő?

Töltsek rá attól függetlenül, hogy 100%-ot írt ki?

Csak mert lehet, hogy az aksitöltő gyári hibás (5 leddel jelzi csupán, hogy MIN, 0%, 50%, 100%, MAX)?!

Az összekötő kábelt, azt a vastagot csavarozd le, és pucold meg fémtisztára a saruk felületét, mindkét végén, meg a generátor és az akkusaru érintkező felületeit is. Meg ellenőrizd, hogy minden szál benne van-e még a saruban, nem csak pár szál tartja magát?

Elküldve
Az összekötő kábelt, azt a vastagot, és pucold meg fémtisztára a saruk felületét, mindkét végén, meg a generátor és az akkusaru érintkező felületeit is. Meg ellenőrizd, hogy minden szál benne van-e még a saruban, nem csak pár szál tartja magát?

Oké. Köszi mindenkinek a segítséget.

Elküldve
Indulni indul és remélem a 13,3V is elég neki töltőfesznek, mert nincs kedvem az út szélén hagyni szegényt.

Majd kipróbálom az álló motornál rádiózást, hogy lemerül-e.

Ha döglődik két hónap alatt csak kiderül.

Aztán ha rossz, garanciába kicserélik.

De akkor ne töltsek rá ugye?

Amíg indít rendesen, addíg kár aggódni. Ezek a 25%, meg 50% ledek meg ugye azért annyira nem pontosak.

Elküldve

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy a 96-os C14SE caravánba gyárilag milyen (? Ah-s) akkumulátor való?

Vagy hol tudom megnézni ezeket az adatokat? Előre is köszi a választ. üdv

Elküldve
Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy a 96-os C14SE caravánba gyárilag milyen (? Ah-s) akkumulátor való?

Vagy hol tudom megnézni ezeket az adatokat? Előre is köszi a választ. üdv

Gyárilag, ha jól tudom 44Ah-s volt bennük, de tapasztalat, hogy érdemes nagyobbat tenni bele, 55Ah-s nyugodtan mehet bele.

Elküldve
Gyárilag, ha jól tudom 44Ah-s volt bennük, de tapasztalat, hogy érdemes nagyobbat tenni bele, 55Ah-s nyugodtan mehet bele.

Enyémben is egy 55Ah-s Varta akksi van. Fene se tudja hogy hány éves már, mert nem találom rajta sehol a gyártási évet.

Elküldve

Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, elnézést ha nem a legmegfelelőbb topicba írok.

Nemrég vettem egy '91-es Astra F GL 1.6-ot (C16NZ) és láttam hogy újabb kiadásokban hőmérős kijelző (TID) van. Azt szeretném kérdezni, hogy az alap kijelző (rádió, dátum, óra) helyett ha bontóból guberálok hőmérős kijelzőt és magát a hőérzékelőt is beteszem az autóba, akkor csak bedugom és kész, vagy a TID hátulján lévő csatlakozó is teljesen más és újra kell kábelezni mindent?

Valamint a szivargyújtó körül a világítás másnak is csak ilyen épphogy pislákoló, vagy nekem van csak eltörve a fényvezető műanyag esetleg?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Elküldve
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, elnézést ha nem a legmegfelelőbb topicba írok.

Nemrég vettem egy '91-es Astra F GL 1.6-ot (C16NZ) és láttam hogy újabb kiadásokban hőmérős kijelző (TID) van. Azt szeretném kérdezni, hogy az alap kijelző (rádió, dátum, óra) helyett ha bontóból guberálok hőmérős kijelzőt és magát a hőérzékelőt is beteszem az autóba, akkor csak bedugom és kész, vagy a TID hátulján lévő csatlakozó is teljesen más és újra kell kábelezni mindent?

Valamint a szivargyújtó körül a világítás másnak is csak ilyen épphogy pislákoló, vagy nekem van csak eltörve a fényvezető műanyag esetleg?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Hi!

A csatlakozó ugyanaz, csak TID kijelzőnél a hőmérő érzékelőhöz kell plusz két láb, ami alapból nincs benne a csatiban, meg persze a vezeték az első lökös aljáig.

A szivargyújtónál lehet, hogy csak az izzó van hátrafelé kicsúszva foglalatostól.

Elküldve
Hi!

A csatlakozó ugyanaz, csak TID kijelzőnél a hőmérő érzékelőhöz kell plusz két láb, ami alapból nincs benne a csatiban, meg persze a vezeték az első lökös aljáig.

A szivargyújtónál lehet, hogy csak az izzó van hátrafelé kicsúszva foglalatostól.

Akkor valószínűleg beszerzek egy ilyen kijelzőt meg hőérzékelőt és behúzom a kábelt.

Valamelyik témában láttam olyat hogy ha 5 mp-ig nyomom mindkét gombot egyszerre akkor kiír plusz infókat, ez alapszolgáltatás és az ECU-val beszélget a kijelző, vagy már valami extra csak? ^_^

A szivargyújtónál az izzó az rendben van, inkább a fényvezető műanyag tűnik töröttnek.. kiszedem holnap az egész középrészt és megnézem belülről. Gondolom a fűtéskonzolhoz hasonló fényerejűre van ez a rész is tervezve.

Elküldve
Akkor valószínűleg beszerzek egy ilyen kijelzőt meg hőérzékelőt és behúzom a kábelt.

Valamelyik témában láttam olyat hogy ha 5 mp-ig nyomom mindkét gombot egyszerre akkor kiír plusz infókat, ez alapszolgáltatás és az ECU-val beszélget a kijelző, vagy már valami extra csak? ^_^

A szivargyújtónál az izzó az rendben van, inkább a fényvezető műanyag tűnik töröttnek.. kiszedem holnap az egész középrészt és megnézem belülről. Gondolom a fűtéskonzolhoz hasonló fényerejűre van ez a rész is tervezve.

A két gomb egyszerre nyomásánál csak az aktuális sebességet írja ki, majd a hibakódokat a kijelzőnél. Tehát nem az ECU hibakódjait, hanem pl nem tud kommunikálni a rádióval, vagy rossz a hőmérő. Szóval a saját hibáit írja ki "F <hibakód>" formában. :D

Elküldve
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, elnézést ha nem a legmegfelelőbb topicba írok.

Nemrég vettem egy '91-es Astra F GL 1.6-ot (C16NZ) és láttam hogy újabb kiadásokban hőmérős kijelző (TID) van. Azt szeretném kérdezni, hogy az alap kijelző (rádió, dátum, óra) helyett ha bontóból guberálok hőmérős kijelzőt és magát a hőérzékelőt is beteszem az autóba, akkor csak bedugom és kész, vagy a TID hátulján lévő csatlakozó is teljesen más és újra kell kábelezni mindent?

Valamint a szivargyújtó körül a világítás másnak is csak ilyen épphogy pislákoló, vagy nekem van csak eltörve a fényvezető műanyag esetleg?

Köszönöm előre is a válaszokat!

Én is úgy fogom, hogy 2 vezetéket behúzok a csatihoz, és kicserélem a kijelzőt. Mert szerintem felesleges kiszedni ezt a kábelt ami benne van...ha már benne van és müködik <_< Csak rá kéne szánnom magam, mert nekem itt a kijelző is meg a hőmérő is.

Mellesleg nekem a szivargyújtónál nem is világít semmi :wacko: Én nem rég olvastam itt hogy kéne... de nekem semmi , igaz szét se szedtem hogy mi van ott vagy mi nincs :(

Elküldve
Én is úgy fogom, hogy 2 vezetéket behúzok a csatihoz, és kicserélem a kijelzőt. Mert szerintem felesleges kiszedni ezt a kábelt ami benne van...ha már benne van és müködik <_< Csak rá kéne szánnom magam, mert nekem itt a kijelző is meg a hőmérő is.

Mellesleg nekem a szivargyújtónál nem is világít semmi :wacko: Én nem rég olvastam itt hogy kéne... de nekem semmi , igaz szét se szedtem hogy mi van ott vagy mi nincs :(

Én az anyósülés lábtere felől, befeküdve elértem az izzót, és úgy cseréltem.

Elküldve
Én is úgy fogom, hogy 2 vezetéket behúzok a csatihoz, és kicserélem a kijelzőt. Mert szerintem felesleges kiszedni ezt a kábelt ami benne van...ha már benne van és müködik <_< Csak rá kéne szánnom magam, mert nekem itt a kijelző is meg a hőmérő is.

Mellesleg nekem a szivargyújtónál nem is világít semmi :wacko: Én nem rég olvastam itt hogy kéne... de nekem semmi , igaz szét se szedtem hogy mi van ott vagy mi nincs :(

Köszi a válaszokat!

Körülbelül mennyi a kijelző és a hőmérő reális bontott ára? Egykét bontóban hajlamosak hülyének nézni az embert sajnos ;)

Hőmérőnek elég egy sima termisztor (elektronikai boltból) vagy ez valami ultraspéci Opelos érzékelő? Van erről esetleg valami táblázat hogy milyen paraméterekkel rendelkezzen?

Elküldve
Köszi a válaszokat!

Körülbelül mennyi a kijelző és a hőmérő reális bontott ára? Egykét bontóban hajlamosak hülyének nézni az embert sajnos <_<

Hőmérőnek elég egy sima termisztor (elektronikai boltból) vagy ez valami ultraspéci Opelos érzékelő? Van erről esetleg valami táblázat hogy milyen paraméterekkel rendelkezzen?

Az érzékelő újonnan 3e körül van, sztem bontóból hozd el a csatlakozójával és a kijelzővel együtt.

Elküldve
Én az anyósülés lábtere felől, befeküdve elértem az izzót, és úgy cseréltem.

Ezért jó a Vectra, kirántod a hamutartót és a sz.gyújtót simán a helyéről. Aztán csak visszapattintod. <_<

Elküldve
Ezért jó a Vectra, kirántod a hamutartót és a sz.gyújtót simán a helyéről. Aztán csak visszapattintod. <_<

Elméletileg nálunk is ki lehet venni a szivargyujtót bellülről, csak annyira passzentosan van a helyén, hogy gyakorlatilag meg nem lehet.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.