Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Helló!

Nagyon fura problémám van:

- a minap egy nagy baromit fékeztem, azonnal kigyúlt a kézifék vizzajelző, és a töltés visszajelző.

kis időre rá a kézifék kialudt, a töltés csak parázslott alapjáraton, fogyasztókkal erősödött, magasabb fordulaton elaludt teljesen. Fékezésre viszont kis időre felgyúlt ismételten a kézifék...

Nappal abszolut nem látszott semmi, mérettem, mérések szerint jó volt a töltés. Utánatöltöttem a fékfolyadéknak, s többé nem gyúlt ki a kézifék visszajelző.

- namostmár én meguntam ezt a viccet szűk 24óra alatt, belesatuztam ismét egy nagymarhát a fékbe. innen kezdve többé nem aludt ki a töltésvisszajelző, vakítóan égett/villogott és a kézifék visszjelző is kigyúlt, néha a fék "besüllyedt"

éjszaka lévén nem mértem be, nem vettem le a sarut, 4 óra múlva csak indultam volna. halványan égett a töltéskontroll, de annyi áram se volt a kocsiba, hogy az utastérvilágítás felgyúljon. totál leszívta valami az akksit :D

Mi lesz itt a ludas? diódahíd vagy társai a generátorban cserére érettek? Nem hinném az akksi, bár az is öregecske... mi a jó franc ami elviszi ilyen gyorsan az áramot?

Köszi előre is

(Épp csak azt ne mondjátok ne fékezzek máskor ekkorát ^_^)

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nagyon fura problémám van:

- a minap egy nagy baromit fékeztem, azonnal kigyúlt a kézifék vizzajelző, és a töltés visszajelző.

kis időre rá a kézifék kialudt, a töltés csak parázslott alapjáraton, fogyasztókkal erősödött, magasabb fordulaton elaludt teljesen. Fékezésre viszont kis időre felgyúlt ismételten a kézifék...

Nappal abszolut nem látszott semmi, mérettem, mérések szerint jó volt a töltés. Utánatöltöttem a fékfolyadéknak, s többé nem gyúlt ki a kézifék visszajelző.

- namostmár én meguntam ezt a viccet szűk 24óra alatt, belesatuztam ismét egy nagymarhát a fékbe. innen kezdve többé nem aludt ki a töltésvisszajelző, vakítóan égett/villogott és a kézifék visszjelző is kigyúlt, néha a fék "besüllyedt"

éjszaka lévén nem mértem be, nem vettem le a sarut, 4 óra múlva csak indultam volna. halványan égett a töltéskontroll, de annyi áram se volt a kocsiba, hogy az utastérvilágítás felgyúljon. totál leszívta valami az akksit :D

Mi lesz itt a ludas? diódahíd vagy társai a generátorban cserére érettek? Nem hinném az akksi, bár az is öregecske... mi a jó franc ami elviszi ilyen gyorsan az áramot?

Köszi előre is

(Épp csak azt ne mondjátok ne fékezzek máskor ekkorát ^_^)

Igen esélyes a diódahíd hiba. Azért mérni kellene feszültséget, hogy tölt-e járó motornál. Na meg az akksit is érdemes lenne megmérni nehogy cellazárlatos legyen, mert akkor hiába töltöd...

Link to comment
Megosztás:

Igen esélyes a diódahíd hiba. Azért mérni kellene feszültséget, hogy tölt-e járó motornál. Na meg az akksit is érdemes lenne megmérni nehogy cellazárlatos legyen, mert akkor hiába töltöd...

Lekerült a generátor, az akku fogadja a töltést... Most van folyamatban a generátor kimérése, javítása.

A fékvisszajelzős dolognak is napvilág rájöttem a nyitjára: a nagy fékezés valószinű kiütötte az egyik fékmunkahengert, emiatt süllyedt a pedál, esett a fékfolyadék szintje, égett a visszajelző. Tehát elvileg nincs összefüggés a korábban leírt dolgokkal, csak a fékezéssel.

De hogy jön a fékezéshez a generátorhiba? pont akkor??? Az ABS elektronika miatt? vagy a féklámpák terhelték le ennyire a generátort? ^_^

Link to comment
Megosztás:

Cellazárlatot hogy lehet mérni ?

Teljesen feltöltött akksi feszültsége nem éri el a 14V-ot sem.

Lekerült a generátor, az akku fogadja a töltést... Most van folyamatban a generátor kimérése, javítása.

A fékvisszajelzős dolognak is napvilág rájöttem a nyitjára: a nagy fékezés valószinű kiütötte az egyik fékmunkahengert, emiatt süllyedt a pedál, esett a fékfolyadék szintje, égett a visszajelző. Tehát elvileg nincs összefüggés a korábban leírt dolgokkal, csak a fékezéssel.

De hogy jön a fékezéshez a generátorhiba? pont akkor??? Az ABS elektronika miatt? vagy a féklámpák terhelték le ennyire a generátort? ^_^

Nekem volt már olyan generátorhibám, ami miatt világított a fékfolyadékvisszajelző.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy külső hőmérős kijelző + a hőmérő (egy kis darab kábellel) + az én régi sima kijelzőm működőképesen a kocsiban.

Kérdésem a következő: A hőmérős csatija azonos az én csatimmal? Bele lehet kötni a csatimba a hőmérőt? Csak mert a hőmérős csatit nem kaptam meg, és ha bele lehet kötni akkor a bekötés is egyszerűsödik valemelyest szerintem.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy külső hőmérős kijelző + a hőmérő (egy kis darab kábellel) + az én régi sima kijelzőm működőképesen a kocsiban.

Kérdésem a következő: A hőmérős csatija azonos az én csatimmal? Bele lehet kötni a csatimba a hőmérőt? Csak mert a hőmérős csatit nem kaptam meg, és ha bele lehet kötni akkor a bekötés is egyszerűsödik valemelyest szerintem.

Köszi

Igen, be lehet kötni, a régi kijelző nem fog reagálni rá semmit, ha rádugsz egy TID-et, vagy BC-t, az pedig működni fog. A csati ugyanaz, a hőmérő vezetékhelyei üresen vannak hagyva, szerezni kell bele 2 érintkezőt, és kész.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan gonddal fordulok hozzátok hogy lenne egy 93-as C16NZ-és kombim amiben valószínűleg ( lehet tévedek ) a gyújtótrafó kezd meghalni.

A következő a jelenségem 3 napja kezdődött a dolog, egyik reggel beakarom indítani de semmi ( benzint kap, önindító megy...) hiába indítottam de nem akart beindulni. Megnéztem a kábeleket, a gyújtáselosztót de nem találtam hibát nem volt fekete belül az elosztó.

Aznap délután hazamentem ismét megpróbáltam, pöcre indult. Másnap reggel megint indítom semmi, délután megint próba és indul. Azóta nem mentem a kocsival mióta előjött ez a hiba csak beindítottam.

Ha esetleg mégis a gyújtótrafó lenne a hibás akkor azt hogyan tudom leellenőrizni?

A másik ami már régóta van hogy pontosan 1500-as fordulaton rángat a motor mindegy hányasba vagyok pont 1500-ón ha alá vagy fölé megy abba hagyja.

Már lett benne komplett motor cserélve (de nem ezért ^_^ ) de a rángatás nem szünet meg. (EGÉR levan zárva ha esetleg köze lenne hozzá ,de próbáltam nyitva is)

Az alapjárati motort tisztítva, karburátor szintúgy.

Ezt a problémát olvastam több helyen is de nem találtam rá pontos választ amit még hallottam hogy valami halljeladó esetleg de nem biztos.

Köszönöm előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan gonddal fordulok hozzátok hogy lenne egy 93-as C16NZ-és kombim amiben valószínűleg ( lehet tévedek ) a gyújtótrafó kezd meghalni.

A következő a jelenségem 3 napja kezdődött a dolog, egyik reggel beakarom indítani de semmi ( benzint kap, önindító megy...) hiába indítottam de nem akart beindulni. Megnéztem a kábeleket, a gyújtáselosztót de nem találtam hibát nem volt fekete belül az elosztó.

Aznap délután hazamentem ismét megpróbáltam, pöcre indult. Másnap reggel megint indítom semmi, délután megint próba és indul. Azóta nem mentem a kocsival mióta előjött ez a hiba csak beindítottam.

Ha esetleg mégis a gyújtótrafó lenne a hibás akkor azt hogyan tudom leellenőrizni?

A másik ami már régóta van hogy pontosan 1500-as fordulaton rángat a motor mindegy hányasba vagyok pont 1500-ón ha alá vagy fölé megy abba hagyja.

Már lett benne komplett motor cserélve (de nem ezért ^_^ ) de a rángatás nem szünet meg. (EGÉR levan zárva ha esetleg köze lenne hozzá ,de próbáltam nyitva is)

Az alapjárati motort tisztítva, karburátor szintúgy.

Ezt a problémát olvastam több helyen is de nem találtam rá pontos választ amit még hallottam hogy valami halljeladó esetleg de nem biztos.

Köszönöm előre is a segítséget.

Hi!

Abban nincs hall-jeladó, hanem indukciós jeladója van, és sztem ott kell keresni a nem indulós hiba okát is. Mindenesetre, ha leveszed az elosztót (nem csak a fedelet), amiben a jeladó van, levétel előtt jelöld össze a szelepházzal, ugyanúgy kerüljön vissza.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan gonddal fordulok hozzátok hogy lenne egy 93-as C16NZ-és kombim amiben valószínűleg ( lehet tévedek ) a gyújtótrafó kezd meghalni.

A következő a jelenségem 3 napja kezdődött a dolog, egyik reggel beakarom indítani de semmi ( benzint kap, önindító megy...) hiába indítottam de nem akart beindulni. Megnéztem a kábeleket, a gyújtáselosztót de nem találtam hibát nem volt fekete belül az elosztó.

Aznap délután hazamentem ismét megpróbáltam, pöcre indult. Másnap reggel megint indítom semmi, délután megint próba és indul. Azóta nem mentem a kocsival mióta előjött ez a hiba csak beindítottam.

Ha esetleg mégis a gyújtótrafó lenne a hibás akkor azt hogyan tudom leellenőrizni?

A másik ami már régóta van hogy pontosan 1500-as fordulaton rángat a motor mindegy hányasba vagyok pont 1500-ón ha alá vagy fölé megy abba hagyja.

Már lett benne komplett motor cserélve (de nem ezért ^_^ ) de a rángatás nem szünet meg. (EGÉR levan zárva ha esetleg köze lenne hozzá ,de próbáltam nyitva is)

Az alapjárati motort tisztítva, karburátor szintúgy.

Ezt a problémát olvastam több helyen is de nem találtam rá pontos választ amit még hallottam hogy valami halljeladó esetleg de nem biztos.

Köszönöm előre is a segítséget.

A gyujtótrafót ki lehet mérni, lehúzod a gyertyakábelt, és az alsó csatit. A test, és az utastér felőli cstiláb között az ellenállás végtelen, ha nincs testzárlat. A két csatiláb között 0.4 ohm, a kocsi orra felőli csatiláb, és a gyertyakábel kiment között 4-7kohm, ha nem DIS-kockád van.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Abban nincs hall-jeladó, hanem indukciós jeladója van, és sztem ott kell keresni a nem indulós hiba okát is. Mindenesetre, ha leveszed az elosztót (nem csak a fedelet), amiben a jeladó van, levétel előtt jelöld össze a szelepházzal, ugyanúgy kerüljön vissza.

Ezt az ugyn indukcios jeladót mennyire bonyorult cserélni?

Link to comment
Megosztás:

A gyujtótrafót ki lehet mérni, lehúzod a gyertyakábelt, és az alsó csatit. A test, és az utastér felőli cstiláb között az ellenállás végtelen, ha nincs testzárlat. A két csatiláb között 0.4 ohm, a kocsi orra felőli csatiláb, és a gyertyakábel kiment között 4-7kohm, ha nem DIS-kockád van.

Úgy nemtudom kimérni hogy áthuzással az elosztohó nyomom és látom a szikrát? vagy az nem elég?

Nekem ez a kerekitett tipusu van.

Link to comment
Megosztás:

Vagy kitekersz egy gyertyát, és óvatosan műanyagnál fogva letesteled a végét, amíg valaki kerreget.

Akkor ezt holap megnézem, de akkor közvetlen a trafótól.

Köszönöm a segitséget, holnap majd közlöm a fejleményeket mire jutok+ megnézem ezt a indukcios jeladót is ha nemtúl húzos cserélem.

Link to comment
Megosztás:

Ránéztem a dolgokra

Első, trafótól nem vólt szikra, miután lett ,alapjárat elszált szétkaptam és elvan törve a közép kis rud benne ^_^ .

Az indukciós jeladót még nem néztem de rátaláltam hogy az lessz a bünös a rángatásért amit itt már közölt velem

Fpepe.

Sajna mai nap már nmetudok vele foglalkozni Zárva minden, de ha valakinek lenne ez a 3 dolog eladóba Pest megye és Budapesten irjon.

Link to comment
Megosztás:

Ránéztem a dolgokra

Első, trafótól nem vólt szikra, miután lett ,alapjárat elszált szétkaptam és elvan törve a közép kis rud benne ^_^ .

Az indukciós jeladót még nem néztem de rátaláltam hogy az lessz a bünös a rángatásért amit itt már közölt velem

Fpepe.

Sajna mai nap már nmetudok vele foglalkozni Zárva minden, de ha valakinek lenne ez a 3 dolog eladóba Pest megye és Budapesten irjon.

Már mint mi tört el és miben? A szénrúd az elosztóban? Vagy más?

Akkor trafó, elosztófej és modul kellene?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.