daykiller Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 DID/TID témában kérdeznék tőletek! Haver B Corsájába szerelnénk DID-et (mivel hőmérséklet jeladó nincs kéznél, ezért nem kap TID-et) Arra rájöttünk, hogy a piros szál megy az 1.érintkezőre, a barna meg a 3. érintkezőre. Így fog működni, nem veszti el a beállításokat, mivel direktre van kötve, de a kijelzés csak úgy működik, hogy ha megnyomjuk a gombot, és utána 10 másodperc múlva meg ki is alszik a kijelző! Erre szeretnénk valami megoldást találni! Honnan kapja a jelet a világításnál? tompítottól? helyzetjelzőtől? Ha tud valaki valami értelmeset, szívesen vesszük!! Köszi előre is!!! 5-ösre kell kötni a gyújtáskapcsolt tápot, F7-es biztiről, vagy a rádió fekete vezetékéről, 6-os meg a világításkapcsolós dolog, úgy tudom tompítottra van kötve. A kapcsolón az 58K pontra kell kötni, ez Corsán nem tudom hanyas számú csoki, de Astrában a 10-es vagy az F9-es biztire kötöd. A 8,9,10 és 11 pedig a ráidótól jövő adatvezetékek. Ezeket kell bekötni, rádió nem fontos, főleg ha nem gyári és akkor gyújtásra bekapcsol a kijelző. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 5-ösre kell kötni a gyújtáskapcsolt tápot, F7-es biztiről, vagy a rádió fekete vezetékéről, 6-os meg a világításkapcsolós dolog, úgy tudom tompítottra van kötve. A kapcsolón az 58K pontra kell kötni, ez Corsán nem tudom hanyas számú csoki, de Astrában a 10-es vagy az F9-es biztire kötöd. A 8,9,10 és 11 pedig a ráidótól jövő adatvezetékek. Ezeket kell bekötni, rádió nem fontos, főleg ha nem gyári és akkor gyújtásra bekapcsol a kijelző. ^_^ Ha jól rémlik, akkor már a helyzetjelző felkapcsolásával is megjelenik a kijelző tartalma. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Ha jól rémlik, akkor már a helyzetjelző felkapcsolásával is megjelenik a kijelző tartalma. :D Így van ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Június27, 2010 Megoszt Elküldve Június27, 2010 Így van :D ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
baggio30 Elküldve Június27, 2010 Megoszt Elküldve Június27, 2010 Sziasztok ! 98-as f astrával lenne problémám pontosabban közép kijelző konzolon elveszett a hőmérséklet néhány hete csak ---- mutat, majd pár napja a rádió állomás kijelzés is feladta, de előfordul néha hogy látom is mit hallgatok (ritka) . Hol keressem a hibát ? Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június27, 2010 Megoszt Elküldve Június27, 2010 Sziasztok ! 98-as f astrával lenne problémám pontosabban közép kijelző konzolon elveszett a hőmérséklet néhány hete csak ---- mutat, majd pár napja a rádió állomás kijelzés is feladta, de előfordul néha hogy látom is mit hallgatok (ritka) . Hol keressem a hibát ? Köszönöm. A TID-et ki kéne szedni hozzá. (gumiszőnyeg fölkap, két belső csavar kiszed, kijelző szemből kihúz. ) Első változat: Visszadugod a lecsúszott csatlakozót ^_^ Második vátozat: Szétszeded, és a panelen az alkatrészek lábait átforrasztod, mert valszeg kitöredeztek, elengedtek, és hol érintkezik, hol nem. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Delvecchio Elküldve Június27, 2010 Megoszt Elküldve Június27, 2010 Helló srácok! Nincs esetleg valakinek egy eladó középső kijelző? (az órás, hőmérsékletes de tudjátok ti mire gondolok) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
baggio30 Elküldve Június27, 2010 Megoszt Elküldve Június27, 2010 A TID-et ki kéne szedni hozzá. (gumiszőnyeg fölkap, két belső csavar kiszed, kijelző szemből kihúz. ) Első változat: Visszadugod a lecsúszott csatlakozót ^_^ Második vátozat: Szétszeded, és a panelen az alkatrészek lábait átforrasztod, mert valszeg kitöredeztek, elengedtek, és hol érintkezik, hol nem. :D Szia Ezt már kipróbáltam mert haveréből kivettük ami tökéletesen megy az övébe, az enyémbe téve nem működött se a rádió rész se a hőmérő, de az elvileg hibás enyémet az ő autójába helyezve tökéletesen működött, így valószínű nem kijelző hiba van. hogyan tovább ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június27, 2010 Megoszt Elküldve Június27, 2010 Szia Ezt már kipróbáltam mert haveréből kivettük ami tökéletesen megy az övébe, az enyémbe téve nem működött se a rádió rész se a hőmérő, de az elvileg hibás enyémet az ő autójába helyezve tökéletesen működött, így valószínű nem kijelző hiba van. hogyan tovább ? Akkor a zsinórok másik végén kell nézni a problémát. A hőmérőt az első lökös bal alsó sarkában találod. Egy szál madzag megy rá kis hengeres műanyag izé. A rádiónál szintén érdemes megnézni a csatlakozót, bár eddig még nem hallottam olyat hogy csak a kijelzés nem jött volna át, amúgy meg működött volna. Ha ott sincs semmi, akkor marad a kábel :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
yankee Elküldve Június27, 2010 Megoszt Elküldve Június27, 2010 Helló srácok! Nincs esetleg valakinek egy eladó középső kijelző? (az órás, hőmérsékletes de tudjátok ti mire gondolok) :D Helló nekem éppenséggel van egy. Ha érdekel még. Sima kijelző. Link to comment Megosztás: More sharing options...
baggio30 Elküldve Június27, 2010 Megoszt Elküldve Június27, 2010 Akkor a zsinórok másik végén kell nézni a problémát. A hőmérőt az első lökös bal alsó sarkában találod. Egy szál madzag megy rá kis hengeres műanyag izé. A rádiónál szintén érdemes megnézni a csatlakozót, bár eddig még nem hallottam olyat hogy csak a kijelzés nem jött volna át, amúgy meg működött volna. Ha ott sincs semmi, akkor marad a kábel :D Már kíváncsi voltam ezért kiszaladtam megnéztem a hőmérő jeladót , ki volt törve a lökhárító lyukból de a vezetékeket sértetlennek láttam lehet hogy cserére szorul. Ami a rádió kijelzést illeti nem tálálok egyenlőre megoldást. köszi azért Link to comment Megosztás: More sharing options...
Delvecchio Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Heló! Segítségre szorulok, hát igazából, nem is merem leirni mivel próbálkoztam, de azért mégis, hátha más tanul belőle, illetve érdekelne miért nem működik a dolog. Vettem a gépembe egy Pioneer fejegységet aminek zöld a megvilágítása. Namost van ugyebár ez a középső kijelző, aminek a színe sárga. Jött a gondolat, hogy kicserélgetem a megvilágítását zöld LED-es re, de előtte szétszedem, megnézem mennyi kell, milyen, stb. Mikor megláttam az izzó tipusát, foglalatot, jött a kósza gondolat, hogy hát (és most durva lesz) a 12V-os karácsonyfa égő pont jó bele foglalatilag, és gyönyörű zöldre színezi, viszont valamiért elkezd füstölni. Az én tippem az, hogy ellenállás kell, de nem értem miért, mert elvileg mind2 12V. Amugy közben sikerült meginditanom a szalagkáblet, ezért keresek másik kijelzőt. Érdekelne a véleményetek. Köszi Köszi. Én egy barom vagyok asszem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Style Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Az én tippem az, hogy ellenállás kell, de nem értem miért, mert elvileg mind2 12V. Amugy közben sikerült meginditanom a szalagkáblet, ezért keresek másik kijelzőt. Érdekelne a véleményetek. Köszi Köszi. Én egy barom vagyok asszem :D Az hogy 12V, az egy dolog. Szerintem nagyobb áramerősséget kaphat, és azért füstöli el, mert így összességében nagyobb teljesítményt ad le. :P Egy ellenállás sosem árthat. Hogy mekkora kell, nem tudom megmondani, nem tudom sem a karácsonyfaégő, sem a foglalat pontos értékeit. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Delvecchio Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Az hogy 12V, az egy dolog. Szerintem nagyobb áramerősséget kaphat, és azért füstöli el, mert így összességében nagyobb teljesítményt ad le. ;) Egy ellenállás sosem árthat. Hogy mekkora kell, nem tudom megmondani, nem tudom sem a karácsonyfaégő, sem a foglalat pontos értékeit. :D Amugy tudja valaki hogy a karifa izzókank mi a rendes neve, illetve technikai adatokat? Gondolom nem csak ugy találomra gyártja a sok sárga sok szinest :P ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Az hogy 12V, az egy dolog. Szerintem nagyobb áramerősséget kaphat, és azért füstöli el, mert így összességében nagyobb teljesítményt ad le. :P Egy ellenállás sosem árthat. Hogy mekkora kell, nem tudom megmondani, nem tudom sem a karácsonyfaégő, sem a foglalat pontos értékeit. :D Az áramerősség az függ a feszültségtől és a belső ellenállástól. ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Heló! Segítségre szorulok, hát igazából, nem is merem leirni mivel próbálkoztam, de azért mégis, hátha más tanul belőle, illetve érdekelne miért nem működik a dolog. Vettem a gépembe egy Pioneer fejegységet aminek zöld a megvilágítása. Namost van ugyebár ez a középső kijelző, aminek a színe sárga. Jött a gondolat, hogy kicserélgetem a megvilágítását zöld LED-es re, de előtte szétszedem, megnézem mennyi kell, milyen, stb. Mikor megláttam az izzó tipusát, foglalatot, jött a kósza gondolat, hogy hát (és most durva lesz) a 12V-os karácsonyfa égő pont jó bele foglalatilag, és gyönyörű zöldre színezi, viszont valamiért elkezd füstölni. Az én tippem az, hogy ellenállás kell, de nem értem miért, mert elvileg mind2 12V. Amugy közben sikerült meginditanom a szalagkáblet, ezért keresek másik kijelzőt. Érdekelne a véleményetek. Köszi Köszi. Én egy barom vagyok asszem :D Tudjuk. Zotya megcsinálta tavaly az egész műszerfalat... ^_^ :P ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Delvecchio Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Tudjuk. Zotya megcsinálta tavaly az egész műszerfalat... :D ^_^ :P Karifa égővel? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Karifa égővel? :P Jah. Csak ő a pirosra mozdult :D ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Delvecchio Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Jah. Csak ő a pirosra mozdult :D ^_^ Hogy találom meg a kollégát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Hogy találom meg a kollégát? http://www.opelforum.hu/index.php?showuser=6515 Asszem most éppen megint brunyasárga a műszerfala. Neki is volt valami gebac a pirosítással :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Estét Cartársak! Adott egy opció a kocsiban, amit életre szeretnék kelteni. Megnevezése, vonóhorog visszajelzés. Műszerfalba beraktam az izzót. Viszont nincs bekábelezve. Melyik lábára kéne a műszerfalcsatinak húznom a madzagot? Gondolom mivel 3lábú indexrelém van azt is cserélnem kéne 4lábúra. Abból mind1, hogy milyen márkát veszek, vagy valami gyári cuccos kéne? Gondolom elég nagy szívás kiforgatni a biztosítéktáblát és bedugni a hátuljába a kis csatlakozót, szóval lehet hogy lengőcsatlakozós lesz a relém. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Tudjuk. Zotya megcsinálta tavaly az egész műszerfalat... :D ^_^ :P Csak a középkijelzőt. Hogy találom meg a kollégát? Megtaláltál. ;) Nem kimondottan karácsonyfa égőt használtam, hanem azt a kínai izzósort, ami 20 izzóból áll. Ugye 250Volt per 20 az olyan 12.5 Volt. Pont bepasszol a rizsszemizzó helyére, a műszeregységbe nem jó, mert hosszú, nem fér el a plexi mögött, de a TID-ben van hely bőven. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Delvecchio Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Csak a középkijelzőt. Megtaláltál. ^_^ Nem kimondottan karácsonyfa égőt használtam, hanem azt a kínai izzósort, ami 20 izzóból áll. Ugye 250Volt per 20 az olyan 12.5 Volt. Pont bepasszol a rizsszemizzó helyére, a műszeregységbe nem jó, mert hosszú, nem fér el a plexi mögött, de a TID-ben van hely bőven. Igen, énis olyat próbáltam be is passzol, de nekem elkezd füstölni, nem vártam ki a végét, de gondolom pár percig birja így. :D ezért gondoltam a túlfeszre. Ha túl áramot kapna akkor egyből besz@rna nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Igen, énis olyat próbáltam be is passzol, de nekem elkezd füstölni, nem vártam ki a végét, de gondolom pár percig birja így. :D ezért gondoltam a túlfeszre. Ha túl áramot kapna akkor egyből besz@rna nem? Igen, de attól függ, hány voltos az izzó vagyis hány darabos füzérből származik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június28, 2010 Megoszt Elküldve Június28, 2010 Estét Cartársak! Adott egy opció a kocsiban, amit életre szeretnék kelteni. Megnevezése, vonóhorog visszajelzés. Műszerfalba beraktam az izzót. Viszont nincs bekábelezve. Melyik lábára kéne a műszerfalcsatinak húznom a madzagot? Gondolom mivel 3lábú indexrelém van azt is cserélnem kéne 4lábúra. Abból mind1, hogy milyen márkát veszek, vagy valami gyári cuccos kéne? Gondolom elég nagy szívás kiforgatni a biztosítéktáblát és bedugni a hátuljába a kis csatlakozót, szóval lehet hogy lengőcsatlakozós lesz a relém. Én is megcsináltam, egy utángyári relét vettem, és az a gond vele, hogy nem csak az index első villanásánál villan fel utánfutó nélkül, hanem folyamatosan, minden indexvillanásnál az is villan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts