Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ezt ki mondta? Hátulról sokkal egyszerűbb, emiatt kár volt szétszedni. Magát a fekete számtárcsát kell egy kis óráscsavarhúzóval elnyomni az őt hajtó fogaskeréktől, így számjegyenként átfordítható.

Ott a pont, én is tőle tanultam :D

Link to comment
Megosztás:

Ezt ki mondta? Hátulról sokkal egyszerűbb, emiatt kár volt szétszedni. Magát a fekete számtárcsát kell egy kis óráscsavarhúzóval elnyomni az őt hajtó fogaskeréktől, így számjegyenként átfordítható.

Nem tudom már ki mondta, de nagyon úgy rémlett, na mind1, már összeraktam, műxik, végül én is az őt hajtó fogaskerekektől nyomkodtam el, és úgy állítottam be. Tehát az lett, ahogy te mondtad.

Volt rajta néhány durva csavarhúzónyom, az 1-2 között az első helyiértéken....

valaki már barbárkodott vele, de nem volt túl diszkrét. Szerencse hogy ez nem az én órámban van. Azt nem is mertem szétszedni, 250 ezerrel vettem a kocsit, inkább nem nézem meg, azon vannak-e külsérelmi nyomok ^_^

Összerakásnál csak finoman mertem a mutatót rányomni a tengelyre, és amikor vissza akartam rakni a helyére a műszeregységet, leesett a mutató... be a középkonzol mögé... Boldogság, az volt. Szedhettem szét azt is :P Mindig tanul valami újat az ember ;)

Ja, és az miért van, hogy kívülről W=1102, ami látszik elölről, és ami a mérő alján van matrica, azon meg W = 1111 van... Szerencsére jól mér, ezért nem bolygattam.

Milyen égők kellenek a világításba? Mert nekem nem igazán homogén, meg elég halovány is (200-220 körül és környéke elég sötét). Kicseréltem az összes égőt, beleraktam ami az előző órámban lévőt, abban 12Volt/2 Wattos égők voltak. Valaki tudna mutatni egy képet, hova kell égőket tenni bele?

Bár egy ideig nem szedem szét, az hóttuti ;) 200 fölött majd nem figyelem az órát, és kész :D

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom már ki mondta, de nagyon úgy rémlett, na mind1, már összeraktam, műxik, végül én is az őt hajtó fogaskerekektől nyomkodtam el, és úgy állítottam be. Tehát az lett, ahogy te mondtad.

Volt rajta néhány durva csavarhúzónyom, az 1-2 között az első helyiértéken....

valaki már barbárkodott vele, de nem volt túl diszkrét. Szerencse hogy ez nem az én órámban van. Azt nem is mertem szétszedni, 250 ezerrel vettem a kocsit, inkább nem nézem meg, azon vannak-e külsérelmi nyomok :P

Összerakásnál csak finoman mertem a mutatót rányomni a tengelyre, és amikor vissza akartam rakni a helyére a műszeregységet, leesett a mutató... be a középkonzol mögé... Boldogság, az volt. Szedhettem szét azt is ;) Mindig tanul valami újat az ember ;)

Ja, és az miért van, hogy kívülről W=1102, ami látszik elölről, és ami a mérő alján van matrica, azon meg W = 1111 van... Szerencsére jól mér, ezért nem bolygattam.

Milyen égők kellenek a világításba? Mert nekem nem igazán homogén, meg elég halovány is (200-220 körül és környéke elég sötét). Kicseréltem az összes égőt, beleraktam ami az előző órámban lévőt, abban 12Volt/2 Wattos égők voltak. Valaki tudna mutatni egy képet, hova kell égőket tenni bele?

Bár egy ideig nem szedem szét, az hóttuti :D 200 fölött majd nem figyelem az órát, és kész ^_^

Üdv

Gábor

http://pics.coldline.hu/picdetails.php?fna...D8Sv.jpg#pictop

Mondjuk ez nem ford.számmérős, azon mintha háttérvilágításnak 5 izzó lenne. A pirossal bekarikázott izzók felelnek a háttérvilágításért és igen, 2W-osak! :D

Szerk: Nem, mégiscsak 4 db izzó világítja a hátteret a ford.szám.-ben is. Az 5. izzó az az üzemanyag visszajelző izzója!

http://pics.coldline.hu/pics/49556-20100617-lKFKE9.jpg

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy szeretnék ford.mérős műszercsoportot az f-be.

Találtam egyet,de eredetileg Vektráé.Ha a W számozása passzol,bele tudom rakni a szekerembe?

Köszi a segedelmet :D

Nem szokásom ezt mondani, DE ez már hányszor volt minden hetes téma. OLVASS VISSZAAAAAAAAAAAAAAAAAA:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

http://pics.coldline.hu/picdetails.php?fna...D8Sv.jpg#pictop

Mondjuk ez nem ford.számmérős, azon mintha háttérvilágításnak 5 izzó lenne. A pirossal bekarikázott izzók felelnek a háttérvilágításért és igen, 2W-osak! :D

Szerk: Nem, mégiscsak 4 db izzó világítja a hátteret a ford.szám.-ben is. Az 5. izzó az az üzemanyag visszajelző izzója!

http://pics.coldline.hu/pics/49556-20100617-lKFKE9.jpg

Oké köszi, az utóbbi, kékféle van nekem most bent. Már nem tudom, hány helyre raktam zöld égőket, de az tuti, hogy eredetileg az órában 1.2 Wattosak voltak, olyanok, amik a visszajelző lámpák. De mintha ezek az újak közül néhány már megfeketedett volna... Lehet lassan ismét gyakorolhatom a ki-beszerelést ?:P

Már becsukott szemmel is menni fog ^_^

szerk:

mentem ma vele, és megnéztem a középső kijelzőn, mennyivel megyek ECU szerint.

60nál szerinte kábé 27

alatta kicsit kevesebb

nullánál nulla

ez gond?

Úgy rémlik, Ecu-t csak az érdekli, megyek-e, az nem, hogy mennyivel. Ez egyébként miért fontos neki?

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Oké köszi, az utóbbi, kékféle van nekem most bent. Már nem tudom, hány helyre raktam zöld égőket, de az tuti, hogy eredetileg az órában 1.2 Wattosak voltak, olyanok, amik a visszajelző lámpák. De mintha ezek az újak közül néhány már megfeketedett volna... Lehet lassan ismét gyakorolhatom a ki-beszerelést ?^_^

Már becsukott szemmel is menni fog :D

Ja, nem valami tartósak ezek az izzók-led projekt. :P

Link to comment
Megosztás:

Ja, nem valami tartósak ezek az izzók-led projekt. ^_^

Jaja, tervbe van véve, de akkor plusz dolgokat is szeretnék bele.

Pl számok fehéren, mutató piros

Gyújtásra kapcsolódjon fel, mint a középrész

Menjen az utánfutó visszajelző, ha már van helye. Van már egy ilyen visszajelzőm a ködlámpa kapcsoló helyén, de elég rossz helyen, nem látni a kormánytól, akkor meg minek oda. Ezt szeretném majd valahogy becsalni a műszerfalba. Asszem olvastam, hogy macerás-drága megcsinálni, hogy ECU vezérelje, úgyhogy sztem csak becsalok oda egy ledet, és rákötöm a meglévő vezetékére, oszt jónapot :D

Még kell hozzá egy adag lelkierő, meg elszántság, meg még motorikusan se tökéletes ...

Gázüzemre átalakításról van valakinek tapasztalata?

Kábé mennyibe kerül?

Bár én inkább etanoloznék... Ilyen benzinárak mellett...

Link to comment
Megosztás:

Jaja, tervbe van véve, de akkor plusz dolgokat is szeretnék bele.

Pl számok fehéren, mutató piros

Gyújtásra kapcsolódjon fel, mint a középrész

Menjen az utánfutó visszajelző, ha már van helye. Van már egy ilyen visszajelzőm a ködlámpa kapcsoló helyén, de elég rossz helyen, nem látni a kormánytól, akkor meg minek oda. Ezt szeretném majd valahogy becsalni a műszerfalba. Asszem olvastam, hogy macerás-drága megcsinálni, hogy ECU vezérelje, úgyhogy sztem csak becsalok oda egy ledet, és rákötöm a meglévő vezetékére, oszt jónapot ^_^

Utánfutó visszajelzőnek semmi köze sincs az ECU-hoz! :P Ha nincs bekötve, akkor egy szál vezetéket kell behúzni az óra és az index relé között és kicserélni az indexrelét négylábúra :D

Ja, meg berakni az izzót az órába.

Link to comment
Megosztás:

Oké köszi, az utóbbi, kékféle van nekem most bent. Már nem tudom, hány helyre raktam zöld égőket, de az tuti, hogy eredetileg az órában 1.2 Wattosak voltak, olyanok, amik a visszajelző lámpák. De mintha ezek az újak közül néhány már megfeketedett volna... Lehet lassan ismét gyakorolhatom a ki-beszerelést ?^_^

Már becsukott szemmel is menni fog :D

szerk:

mentem ma vele, és megnéztem a középső kijelzőn, mennyivel megyek ECU szerint.

60nál szerinte kábé 27

alatta kicsit kevesebb

nullánál nulla

ez gond?

Úgy rémlik, Ecu-t csak az érdekli, megyek-e, az nem, hogy mennyivel. Ez egyébként miért fontos neki?

Üdv

Gábor

Ez azért van, mert a TID-ed 16665 impulzusos, a jeladó az órában meg 8850-es.

A Vectra tank 60l-es az biztos, de az Astrában is van 110°C vízmérő.

http://pics.coldline.hu/pics/23220-20100324-tgRYfm.jpg

Ráadásul a kilométeróra W-száma 1083.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Próbálkozott már vki innen tolatóradar beszerelésével?Mivel már elég olcsón vannak és sokat parkolok városba gondoltam beruházok egyre.

ÜDv:Tamás

Az a rész amire leginkább szükségem lenne (15centi >) már csak folyamatos sípolás. Ennyit radar nélkül is tudok, fizessen érte a f.szom :P Amúgy berakni nem egy nagy macera, csak ki kell bökni a lököst pár helyen, amit szintén sajnálnék. Illetve láttam már Audin is azt a roppant kultúr verziót hogy felragasztotta az érzékelőket a lökösre kívülről a jóember, a drótok meg ott lógtak alatta ^_^ Ha befúrta az ember a lökhárítóba akkor már csak el kell húzni a madzagokat, semmi gond nem szokott lenni vele, elég ha tudja az ember hogy hol vezesse el a zsinórokat :D

Link to comment
Megosztás:

Az a rész amire leginkább szükségem lenne (15centi >) már csak folyamatos sípolás. Ennyit radar nélkül is tudok, fizessen érte a f.szom :P Amúgy berakni nem egy nagy macera, csak ki kell bökni a lököst pár helyen, amit szintén sajnálnék. Illetve láttam már Audin is azt a roppant kultúr verziót hogy felragasztotta az érzékelőket a lökösre kívülről a jóember, a drótok meg ott lógtak alatta ^_^ Ha befúrta az ember a lökhárítóba akkor már csak el kell húzni a madzagokat, semmi gond nem szokott lenni vele, elég ha tudja az ember hogy hol vezesse el a zsinórokat :D

Ebben igazad van,nekem is az lenne jó ha 10-15cm-re tudnék megállni a radar segítségével.Amiket néztem 40cm-re már folyamatosan sípolnak az meg nem a legjobb.Egy olyan terméket találtam ami 30cm-re sípol be,de még ez is elég sok.

Link to comment
Megosztás:

Aham. És ez baj? Ha igen, gondolom bele kell masszíroznom a régi órát, sebességjeladóval együtt... mindkettő VDO, de tök mások, ezért nem piszkáltam eddig :D

A jeladót nem érdemes átrakni, mert nem az határozza meg az impulzusszámot. Ha benézel az órába a jeladó helyén, láthatsz benne egy tárcsát körben fényvisszaverő felületekkel. Ezeknek a felületeknek a száma határozza meg az impulzusszámot.

Link to comment
Megosztás:

Ebben igazad van,nekem is az lenne jó ha 10-15cm-re tudnék megállni a radar segítségével.Amiket néztem 40cm-re már folyamatosan sípolnak az meg nem a legjobb.Egy olyan terméket találtam ami 30cm-re sípol be,de még ez is elég sok.

Akkor tök egyszerű, mész addíg amíg sípol, az ugye 30 centi, aztán mész még 15-öt. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.