Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Érdekes dolgot produkál mostanában a vas. Berakom a kulcsot, elfordítom, és nem akar indulni. Meg se nyekken.

Levettem a kormány burkolatot és a kábeles oldalon enyhén meghúztam srégen magam felé a betétet, és láss csodát indult. Vagy szét van kopva valami, vagy nem tudom. Lehet olyan egységet külön kapni, vagy mit kellene cserélnem?

Valószínű megfeszült az elektromos kapcsoló második és harmadik eleme. Azzal. hogy a kábelt mozgatod a belső kapcsoló elemeket visszamozgatod a helyére.

Nézd meg, hogy a műanyag kapcsolóház körmei, főleg ami feléd van nincs e kiakadva. Ha olyan a zárad mint amit feltettem (GYIK) akkor gyakorlatilag 3 tartja össze.

Ha el van kopva akkor szét kell szedned, ami mindjárt azzal jár. hogy rommá hullik. Egyszerűbb szétszedni a kormányzár háztól. 1 db csapos hernyó tartja ami pont feléd van. Azt kicsavarod és magad felé kissé húzva kifordítod, hogy a hernyóval szemben lévő csapról leakadjon, valamint a kormányzás csapról lecsússzon.

A kapcsoló elemek úgy néznek ki mint 2 db elektromos saru. De a száraik nem egyformák! Itt van elhelyezve a pozíciónáló elem, ami a kapcsolót adott helyzetben rögzíti. A "saruk" szárai egy-egy köríven csúsznak, amiken mozogva kapcsolják a megfelelő áramköröket. Ha ez el van kopva akkor bizonytalan a kapcsolás.

Szerintem Neked egyenlőre a kapcsoló ház lesz majd a gond. Vélhetően szétrázódott.

Link to comment
Megosztás:

azt honnan tudom meg h gyári-e? Az ablakon van egy felirat meg a távirányítón is azthiszem Enforcer v hasonló.

Akkor az valószínűleg univerzális lesz.

Az Enforcer az a riasztó típusa. :D A központi zár attól még lehet gyári. Nekem szépen sorban megdöglöttek a zármotorok, gyakorlatilag már csak a bal elsőt nem cseréltem ki, az összes többit igen. Ha nem is látszik a gombon kívülről hogy picit mozog, akkor inkább a motorral lesz prücök, mert ha a zár-rudazathoz rögzítés enged el, akkor még szokta bactatni, csak elcsúszik rajta. Ajtókárpit leszed, és utána lehet gondolkodni, mert addig csak vak találgatás minden ^_^

Link to comment
Megosztás:

Valószínű megfeszült az elektromos kapcsoló második és harmadik eleme. Azzal. hogy a kábelt mozgatod a belső kapcsoló elemeket visszamozgatod a helyére.

Nézd meg, hogy a műanyag kapcsolóház körmei, főleg ami feléd van nincs e kiakadva. Ha olyan a zárad mint amit feltettem (GYIK) akkor gyakorlatilag 3 tartja össze.

Ha el van kopva akkor szét kell szedned, ami mindjárt azzal jár. hogy rommá hullik. Egyszerűbb szétszedni a kormányzár háztól. 1 db csapos hernyó tartja ami pont feléd van. Azt kicsavarod és magad felé kissé húzva kifordítod, hogy a hernyóval szemben lévő csapról leakadjon, valamint a kormányzás csapról lecsússzon.

A kapcsoló elemek úgy néznek ki mint 2 db elektromos saru. De a száraik nem egyformák! Itt van elhelyezve a pozíciónáló elem, ami a kapcsolót adott helyzetben rögzíti. A "saruk" szárai egy-egy köríven csúsznak, amiken mozogva kapcsolják a megfelelő áramköröket. Ha ez el van kopva akkor bizonytalan a kapcsolás.

Szerintem Neked egyenlőre a kapcsoló ház lesz majd a gond. Vélhetően szétrázódott.

Nem a kábelt kell mozgatnom, hanem magát azt a műanyag házat, amibe a kábelek vannak. Szóval magát a kapcsolót húzom meg magam felé, és akkor gond nélkül indít.

Link to comment
Megosztás:

Nem a kábelt kell mozgatnom, hanem magát azt a műanyag házat, amibe a kábelek vannak. Szóval magát a kapcsolót húzom meg magam felé, és akkor gond nélkül indít.

Továbbra is az a véleményem az utóbbi infót is figyelembevéve, hogy a kapcsolóház körmei kilazultak. Az első elem alatt vannak a saruk amire a vezetlékek kapcsolódnak, inkább kupaknak hívnám. A második rész már a konkrét kapcsolóház külső fele. Úgy gondolom, hogy ez a rész él önálló életet. Amint megfeszíted helyre billen és megy. Szerintem vedd le az egész kapcsoló elemet egyben a hernyónál és nézd át. Esetleg durva dolog: nincs e megrepedve valamioknál fogva. pl. a rögzítő hernyónál a műanyag ház vagy maga a kapcsoló elem rögzítő körmei? Ebben az esetben nem áll stabilan a helyén, lötyöghet.

Jelzőlámpák világítanak, ha nem akar indulni? Ha igen akkor ki lehet zárni a betáp kábel kapcsoló felöli beégését.

Link to comment
Megosztás:

Továbbra is az a véleményem az utóbbi infót is figyelembevéve, hogy a kapcsolóház körmei kilazultak. Az első elem alatt vannak a saruk amire a vezetlékek kapcsolódnak, inkább kupaknak hívnám. A második rész már a konkrét kapcsolóház külső fele. Úgy gondolom, hogy ez a rész él önálló életet. Amint megfeszíted helyre billen és megy. Szerintem vedd le az egész kapcsoló elemet egyben a hernyónál és nézd át. Esetleg durva dolog: nincs e megrepedve valamioknál fogva. pl. a rögzítő hernyónál a műanyag ház vagy maga a kapcsoló elem rögzítő körmei? Ebben az esetben nem áll stabilan a helyén, lötyöghet.

Jelzőlámpák világítanak, ha nem akar indulni? Ha igen akkor ki lehet zárni a betáp kábel kapcsoló felöli beégését.

Rendesen működik minden, csak épp ha elfordítom, hogy tekerjen akkor ba...ik tekerni. Olyankor meghúzom magam felé a "kupakot" és már indít is.

Link to comment
Megosztás:

Rendesen működik minden, csak épp ha elfordítom, hogy tekerjen akkor ba...ik tekerni. Olyankor meghúzom magam felé a "kupakot" és már indít is.

Szedd le a kapcsolórészt, mielőtt beég vagy törik. Nézd át. Az érintkező ami az indítómotort kapcsolja nem siklik a neki megfelelő pályán. Igy nem tud bebillenni a helyére és az indítómotort bekapcsolni. Mikor megfeszíted valószínű ezt hozod rendbe.

Esetleg maga a csatlakozó ami egyben az érintkező nem érintkezik a kapcsoló betéttel.

Van két képem róla. Az egyiken látni a kapcsoló elemet (csak az egyiket, mivel a másik pont nem volt a helyén) amin bejelöltem azt a pontot (kis piros vonás) ami egy megvezető felületen siklik. Ha ez sérült a vezető felület vagy túl távol van a kapcsoló nem zárja az áramkört. A másikon azokat amiken keresztül szét lehet szedni.

http://www.kephost.com/view3.php?filename=...yzoll1yw5u9.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=...twfvustih91.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is rendszeresen csinálta a kocsim, és ahol a kábel bemegy az ajtóba, ott volt eltörve a vezeték.

Nekem is szórakozik a kedves "mama" felőli oldalon, de az enyém megmozdítja, csak nem húzza le, illetve megmozdítja, de nem tolja fel. Szóval az nálam inkább döglött motorra utal, vagy lehet hogy hosszabb impulzus kell a motornak, és nem adja le a ricsajgó, vagy a zsinegje töredezik valahol. Szóval Lassacskán kidobom az egészet, és kap egy vadi új garniturhát vezérlővel ricsajgóval, aztán ott legalább tudom, hogy mit hova kötök, mi milyen állapotban lesz benne. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szórakozik a kedves "mama" felőli oldalon, de az enyém megmozdítja, csak nem húzza le, illetve megmozdítja, de nem tolja fel. Szóval az nálam inkább döglött motorra utal, vagy lehet hogy hosszabb impulzus kell a motornak, és nem adja le a ricsajgó, vagy a zsinegje töredezik valahol. Szóval Lassacskán kidobom az egészet, és kap egy vadi új garniturhát vezérlővel ricsajgóval, aztán ott legalább tudom, hogy mit hova kötök, mi milyen állapotban lesz benne. :D

Nekem is volt ilyen, hogy a jobbost csak megmozdította kicsit, de nekem kábel baja volt, én is motorra tippeltem, de szerencsére nem az volt ... ^_^

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szeretném beállítani a VALÓS km óra állást az új órámba, ki is sikerült szednem, mondtátok hogy elölről kell átpöckölgetni, de nem bírom leszedni a mutatót, eltörni meg nem szeretném. Csak simán le kell húzni, vagy van valami más trükkje is?

köszi

Gábor

Simán le kell húzni. Pontosabban "simán" mert qrvára ra van épülve. A leg-kíméletesebb változat az volt hogy egy puha rongyot tettem a számlapra, hogy ne karcoljam össze, aztán egy villát beszúrtam a mutató alá. A tengely befér a villa fogai közé, és egy kis mozgatással lejön. Utána a számlálók keretét húzd ki szemből (alul és fölül pattan be) aztán a számlapot lehúzod, és onnan látod szemből a dolgot. Most mennem kell melózni, de tudok képeket küldeni este. Ha nem megy, és kellenek a képek akkor szólj :D

Link to comment
Megosztás:

Simán le kell húzni. Pontosabban "simán" mert qrvára ra van épülve. A leg-kíméletesebb változat az volt hogy egy puha rongyot tettem a számlapra, hogy ne karcoljam össze, aztán egy villát beszúrtam a mutató alá. A tengely befér a villa fogai közé, és egy kis mozgatással lejön. Utána a számlálók keretét húzd ki szemből (alul és fölül pattan be) aztán a számlapot lehúzod, és onnan látod szemből a dolgot. Most mennem kell melózni, de tudok képeket küldeni este. Ha nem megy, és kellenek a képek akkor szólj :D

Oké, és nem lesz belőle gond, hogy leveszem, mert ahogy nézem, ez menne rugó ellenében 0 alá is. Honnan lesz meg a nulla szint ha összerakom?

vagy erre nem kell figyelnem?

Link to comment
Megosztás:

Sikerült kiszedni. Mutató tényleg rá volt gyógyulva, egyben nem is akart lejönni, de semmi pánik, már megragasztottam ;)

Hogy lehet ezeket a számokat átugrasztani?

Több dolgot nem szeretnék ragasztani ;)

Gondolom a pici súly esett ki a végéből. (nekem legalábbis az szokott :P ) Igen, tényleg megy 0 alá is, ezért abban a pozícióban érdemes feltenni hogy a mutató vége a "km/h" felirat "h" betűjének a jobb alsó csücskére mutasson. :D ^_^

Link to comment
Megosztás:

Gondolom a pici súly esett ki a végéből. (nekem legalábbis az szokott :P ) Igen, tényleg megy 0 alá is, ezért abban a pozícióban érdemes feltenni hogy a mutató vége a "km/h" felirat "h" betűjének a jobb alsó csücskére mutasson. :D ^_^

Én tegnap este még lentebb tettem, nekem gyárilag úgy volt...viszont az új számlapok aranyosak. ;)

Link to comment
Megosztás:

Képet kérünk ^_^

Nem az a fekete bütyök jött le (nem CSAK az), hanem kettétört a mutató vége hosszában. Maradt viszont a kérdés, hogy kell tekergetni? Nemigazán akarnak mozgolódni. Ha kicsavarozom a fehér keretéből, és azt a zöld fogaskereket leveszem a fehérről, ami hajtja az egészet, akkor kézzel tudom tekergetni, de csak normál ütemben, már 30 km-t haladtam, de még kb 149970 km még hátravan, szóval jó lenne, ha valaki le tudná írni, hogy kell a számokat egyesével állítgatni :D

Link to comment
Megosztás:

Nem az a fekete bütyök jött le (nem CSAK az), hanem kettétört a mutató vége hosszában. Maradt viszont a kérdés, hogy kell tekergetni? Nemigazán akarnak mozgolódni. Ha kicsavarozom a fehér keretéből, és azt a zöld fogaskereket leveszem a fehérről, ami hajtja az egészet, akkor kézzel tudom tekergetni, de csak normál ütemben, már 30 km-t haladtam, de még kb 149970 km még hátravan, szóval jó lenne, ha valaki le tudná írni, hogy kell a számokat egyesével állítgatni :P

Úgy el fog tartani egy darabig ;) ^_^ Nemtudom, én nem tegergetés, hanem világítás miatt szedtem szét. A fogaskerék részekhez nem kellett még nyúlnom :D

Link to comment
Megosztás:

Nem az a fekete bütyök jött le (nem CSAK az), hanem kettétört a mutató vége hosszában. Maradt viszont a kérdés, hogy kell tekergetni? Nemigazán akarnak mozgolódni. Ha kicsavarozom a fehér keretéből, és azt a zöld fogaskereket leveszem a fehérről, ami hajtja az egészet, akkor kézzel tudom tekergetni, de csak normál ütemben, már 30 km-t haladtam, de még kb 149970 km még hátravan, szóval jó lenne, ha valaki le tudná írni, hogy kell a számokat egyesével állítgatni :D

Én azt a fogaskereket pörgettem meg akkus fúróval, beletekertem jópár ezret percek alatt.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Szeretném beállítani a VALÓS km óra állást az új órámba, ki is sikerült szednem, mondtátok hogy elölről kell átpöckölgetni, de nem bírom leszedni a mutatót, eltörni meg nem szeretném. Csak simán le kell húzni, vagy van valami más trükkje is?

köszi

Gábor

Ezt ki mondta? Hátulról sokkal egyszerűbb, emiatt kár volt szétszedni. Magát a fekete számtárcsát kell egy kis óráscsavarhúzóval elnyomni az őt hajtó fogaskeréktől, így számjegyenként átfordítható.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.