Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hamutarto vilagitas, folyt.: Ebben a forumban irta valaki korabban:

"az én mérlegem kérlek szépen az, hogy az izzót akarja cserélni a kolléga, és felnyúlok meglököm a pöcköt és már le is húztam

tanú erre a legelsőnek betett led mert az ott van"

Na ez a "pocok" erdekelne, mert az alkarom mar tele van vagasokkal. Mit, merre??

Probaltam rancigalni a szivagyujto melletti izzofoglalatot hatra, de erosen tartja magat.

Mintha valami trukk meg lenne itt. Tudom, a kardanbox is jarhato ut, de feleslegesen nem bontok.

Pedig már rég túl lennél a dolgon. :devlish:

Elküldve
Pedig a szivargyujtó oldalán kell azt a pöcköt lehúzni. Mondjuk én kardánboxot bontottam, és a meleg szobában kényelmesen tudtam izzót cserélni. Papirforma szerint az utastér felé is bontható, kihuzod a szivargyujtót, benézel az aljzatba, látsz két műanyag fület, azokat kell kiakasztani, először a fém jön ki, aztán kiforgatva a műanyag. De nekem nem sikerült.

Jaja, koszi, az atlatszo muanyag pockoket mar latom elolrol. Ez atom biztosan fogja a femet.

Ugyhogy hatulrol kell tamadni, ahogy tanacsoltad (kardanbox mar lebontva).

Meg mindig nem vilagos, az izzo foglalatat (fekete) mi fogja az atlatszo csoben. Majd holnap vilagosban...

Elküldve
Jaja, koszi, az atlatszo muanyag pockoket mar latom elolrol. Ez atom biztosan fogja a femet.

Ugyhogy hatulrol kell tamadni, ahogy tanacsoltad (kardanbox mar lebontva).

Meg mindig nem vilagos, az izzo foglalatat (fekete) mi fogja az atlatszo csoben. Majd holnap vilagosban...

Az oldalán a "test" érintkező! :lol: Hátulról benyúlva megragadod a foglalatot és hátrafelé kihúzod....még bontani sem kell miatta :devlish:

Elküldve

par hettel ezelott irtam ide, hogy tönkrement három kozponti zar motorom, az után hogy februarban cseréltettme kettot.

na most ez a harom+ ami eddig jo volt se szo se beszed egyik pillanatrola masikra megint elszallt.

van valakinek valami otlete mi lehet az oka? a vezérlése szórakozhat? vagy tularamot kaphat?

éreztem egy kis égett szagot hazafelé, mikor haza értem mar nem tudtam bezárni...

Elküldve
par hettel ezelott irtam ide, hogy tönkrement három kozponti zar motorom, az után hogy februarban cseréltettme kettot.

na most ez a harom+ ami eddig jo volt se szo se beszed egyik pillanatrola masikra megint elszallt.

van valakinek valami otlete mi lehet az oka? a vezérlése szórakozhat? vagy tularamot kaphat?

éreztem egy kis égett szagot hazafelé, mikor haza értem mar nem tudtam bezárni...

Ha van vezérlője, az lehet rossz....ha nincs az baj, a riasztók nem tudják önmagában vezérelni a motorokat. Egyik se!

Szagot azért éreztél, mert akkor égtek össze a motorok.

Elküldve
Ha van vezérlője, az lehet rossz....ha nincs az baj, a riasztók nem tudják önmagában vezérelni a motorokat. Egyik se!

Szagot azért éreztél, mert akkor égtek össze a motorok.

Vagy nem passzol a vezérlő a zármotorral. Vannak olyan mocik amelyeknek csak pár tized másodperces fesz. kell, sokkal többet nem viselnek el huzamosabb ideig.

Elküldve
Az oldalán a "test" érintkező! :lol: Hátulról benyúlva megragadod a foglalatot és hátrafelé kihúzod....még bontani sem kell miatta :devlish:

Okes, igazad van, de az enyem eleg erosen benne volt.

A lenyeg: a fekete foglalatbol kifele van egy pocok, kb. 1mm, ami az atlatszo muanyag huvenyben levo lyukba megy be,

hamutarto oldalon (nem szivagyujto oldalan, ahol a rezesbanda van).

Ezert be kell nyulni a fekete es az atlatszo koze valamivel (pl. hegyes kes), hamutarto oldalon, es kicsit (!) szetfesziteni.

Ekkor kijon a foglalat. Most mar mondjuk lehet, hogy nekem is kijonne sima huzasra.

Ezt a muveletet eleg nehez megcsinalni bontas es gyakorlat nelkul, satukezo-nogyogyaszok elonyben...

Elküldve

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy ha a jobb első ajtóban is 5 vezetékes központi zár motor van akkor elméletileg az is vezérelné az összeset ha ott lenyomnám a gombot a többinek is záródni a kéne vagy ha pl. kulccsal nyitom ki akkor a központi zárnak ki kéne nyitni még a többit is nem ?

A másik kérdésem mostanában olyat csinál a jobb hátsó ajtó hogy a gomb félig lenyomva marad tehát nem nyílik ki az ajtó ha kézzel kinyitom utána meg a központi zár simán nyitja zárja és ha gondol megint egyet akkor megint zárva marad kukás a motor vagy más probléma van? Ha netán újat vennék hozzá ilyen univerzálist akkor mindegy milyet veszek? Most 2 vezetékes van benne de ha vennék megint 2 vezetékest vennék.

Elküldve
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy ha a jobb első ajtóban is 5 vezetékes központi zár motor van akkor elméletileg az is vezérelné az összeset ha ott lenyomnám a gombot a többinek is záródni a kéne vagy ha pl. kulccsal nyitom ki akkor a központi zárnak ki kéne nyitni még a többit is nem ?

A másik kérdésem mostanában olyat csinál a jobb hátsó ajtó hogy a gomb félig lenyomva marad tehát nem nyílik ki az ajtó ha kézzel kinyitom utána meg a központi zár simán nyitja zárja és ha gondol megint egyet akkor megint zárva marad kukás a motor vagy más probléma van? Ha netán újat vennék hozzá ilyen univerzálist akkor mindegy milyet veszek? Most 2 vezetékes van benne de ha vennék megint 2 vezetékest vennék.

Valószínűleg halódik a motorod. Enyém is csinál ilyet az anyósoldalon, Lesz egy kis pénzem dobom ki a mostani belekókányolt rendszert és cserélem egy normálisra. A másik kérdésedre a válasz ha jól van bekötve akkor ahol 5vezetékes motor van ott annak nyitni kellene az összes ajtót.

Elküldve
Valószínűleg halódik a motorod. Enyém is csinál ilyet az anyósoldalon, Lesz egy kis pénzem dobom ki a mostani belekókányolt rendszert és cserélem egy normálisra. A másik kérdésedre a válasz ha jól van bekötve akkor ahol 5vezetékes motor van ott annak nyitni kellene az összes ajtót.

Köszönöm a gyors választ!

Elküldve
Köszönöm a gyors választ!

Nekem is csinált olyat hogy be-bezárt, de nem nyomta fel teljesen, azaz zárva maradt...a megoldás nálam abban rejlett, hogy van egy rúd ami az ajtó gombjának a rúdja, és van egy ami a központimotoré...ezek összevannak rögzítve...na nálam lötyögött és lefelé letudta rántani, de felnyomni nem bírta...meghúztam, azóta jó.

Elküldve
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy ha a jobb első ajtóban is 5 vezetékes központi zár motor van akkor elméletileg az is vezérelné az összeset ha ott lenyomnám a gombot a többinek is záródni a kéne vagy ha pl. kulccsal nyitom ki akkor a központi zárnak ki kéne nyitni még a többit is nem ?

A másik kérdésem mostanában olyat csinál a jobb hátsó ajtó hogy a gomb félig lenyomva marad tehát nem nyílik ki az ajtó ha kézzel kinyitom utána meg a központi zár simán nyitja zárja és ha gondol megint egyet akkor megint zárva marad kukás a motor vagy más probléma van? Ha netán újat vennék hozzá ilyen univerzálist akkor mindegy milyet veszek? Most 2 vezetékes van benne de ha vennék megint 2 vezetékest vennék.

Nekem elvan törve a zárbetét végén a müanyag lap ami vezérli a mocit meg a zárat nyitja most szereztem bele 7végén javítás.

Elküldve

Sziasztok!

Az egyik kedves fórumosnak köszönhetően hozzájutottam egy gyári rádióhoz.

Segítségre lenne szükségem: Meg van a gyári csatlakozó, azonban kellenének nekem a lábak kiosztásai, azaz, hogy melyik lábra mit kell kötnöm. A másik, hogy kaptam hozzá kijelzőt is, de ennek is kellenének a lábainak a kiosztása. Ennek a rádiónak va saját kijelzője, de létezik, hogy ettől még tudja irányítani a központit is?

A rádió típusa: Balupunkt Boston CC 22

Segítségetek köszönöm!

Üdv: ZsöPö

Elküldve
Sziasztok!

Az egyik kedves fórumosnak köszönhetően hozzájutottam egy gyári rádióhoz.

Segítségre lenne szükségem: Meg van a gyári csatlakozó, azonban kellenének nekem a lábak kiosztásai, azaz, hogy melyik lábra mit kell kötnöm. A másik, hogy kaptam hozzá kijelzőt is, de ennek is kellenének a lábainak a kiosztása. Ennek a rádiónak va saját kijelzője, de létezik, hogy ettől még tudja irányítani a központit is?

A rádió típusa: Balupunkt Boston CC 22

Segítségetek köszönöm!

Üdv: ZsöPö

Szerintem ha ez szerint csinálod, akkor is jó lesz. (Google a barátom) :rolleyes:

szerk.: öcsibá', javitva. ;)

Elküldve
... a riasztók nem tudják önmagában vezérelni a motorokat. Egyik se!....

Kifejtenéd nekem, hogy miért nem? Elvileg 2db 5lábú relének 3 lába van kivezetve a riasztómon,(a tekercsek 2-2 lába nincs) tehát elvileg be lehetne kötni rá csak a motorokat vezérlő nélkül!

Elküldve
Kifejtenéd nekem, hogy miért nem? Elvileg 2db 5lábú relének 3 lába van kivezetve a riasztómon,(a tekercsek 2-2 lába nincs) tehát elvileg be lehetne kötni rá csak a motorokat vezérlő nélkül!

A riasztók általában 0.7 mp-ig vezérlik a zárást vagy nyitást, ill. némelyiken beállítható más idő is.(az enyém pl. kerek 1mp.)

A központinak meg 0.2 mp kell általában, tehát túlvezérlik ami a motoroknak nem igazán használ.

Azért van minden relé érintkező kivezetve, hogy beköthető legyen minden fajta központihoz.

Volt olyan riasztó is nálam amin csak egy tranzisztoros vezérlőjel (un. nyitott kollektoros ) jel jött ki központi vezérlés címszóval....na azzal kezeld a motorokat :rolleyes:

Elküldve
Volt olyan riasztó is nálam amin csak egy tranzisztoros vezérlőjel (un. nyitott kollektoros ) jel jött ki központi vezérlés címszóval....na azzal kezeld a motorokat :rolleyes:

Megrelézem! ;)

Elküldve
Az idejét meg átállítod egy kondival....vagyis csináltál hozzá egy vezérlőt ;)

Dehogy.

Szétszedem és belül cserélem ki a kondit. :D

A PGM még nem akadály egy motorvezérlésnél,relét lehet kötni rá. :rolleyes:

Elküldve
Dehogy.

Szétszedem és belül cserélem ki a kondit. :D

A PGM még nem akadály egy motorvezérlésnél,relét lehet kötni rá. :rolleyes:

És ha azt a tranyót egy PIC vezérli? Mit cserélsz ki benne?

Persze, lehet ezt ragozni a végtelenségig....egy a biztos, ha van direkt erre a célra beépített elektronika. (vagy magad építed a riasztódat és akkor azt csinálja amit Te akarsz :D )

Nem egy akkora tétel, hogy ne érné meg beszerel(tet)ni és el lehet felejteni a motorok cserélgetését.

4-5000 Ft, kapható pl. itt is. Mindent tud amire szükség van.... a riasztó meg csináljon amit akar, csak egy-egy jelet adjon a működtetéshez ;)

Elküldve
És ha azt a tranyót egy PIC vezérli? Mit cserélsz ki benne?

Persze, lehet ezt ragozni a végtelenségig....egy a biztos, ha van direkt erre a célra beépített elektronika. (vagy magad építed a riasztódat és akkor azt csinálja amit Te akarsz ;) )

Nem egy akkora tétel, hogy ne érné meg beszerel(tet)ni és el lehet felejteni a motorok cserélgetését.

4-5000 Ft, kapható pl. itt is. Mindent tud amire szükség van.... a riasztó meg csináljon amit akar, csak egy-egy jelet adjon a működtetéshez :rolleyes:

Tudom én tudom,csak jó volt kicsit húzni az offot még! :D

Elküldve

Sziasztok!

köszönöm aválaszokat. Viszontlenne még egy kérdésem.

Szeretném bekötni az astra kijelzőt, egy hozzá illő rádióval A Corsába. A rádió bekötés már meg van. Azt viszont nem tudom, hogy a kijelzőt, hogyan keltsem életre, kapcsoljam össze a rádióval.

Nagy segítség lenne, akár valaki kimérné a csatlakozókat, melyik szál, melyik a kijelzőnél. Köszi!

Ja és még valami! VALAKINEK CAR 300 Vagy CAR 400-as rádiója eladó???

Üdv: ZsöPö

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.