Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hamutarto vilagitas, folyt.: Ebben a forumban irta valaki korabban:

"az én mérlegem kérlek szépen az, hogy az izzót akarja cserélni a kolléga, és felnyúlok meglököm a pöcköt és már le is húztam

tanú erre a legelsőnek betett led mert az ott van"

Na ez a "pocok" erdekelne, mert az alkarom mar tele van vagasokkal. Mit, merre??

Probaltam rancigalni a szivagyujto melletti izzofoglalatot hatra, de erosen tartja magat.

Mintha valami trukk meg lenne itt. Tudom, a kardanbox is jarhato ut, de feleslegesen nem bontok.

Pedig már rég túl lennél a dolgon. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Pedig a szivargyujtó oldalán kell azt a pöcköt lehúzni. Mondjuk én kardánboxot bontottam, és a meleg szobában kényelmesen tudtam izzót cserélni. Papirforma szerint az utastér felé is bontható, kihuzod a szivargyujtót, benézel az aljzatba, látsz két műanyag fület, azokat kell kiakasztani, először a fém jön ki, aztán kiforgatva a műanyag. De nekem nem sikerült.

Jaja, koszi, az atlatszo muanyag pockoket mar latom elolrol. Ez atom biztosan fogja a femet.

Ugyhogy hatulrol kell tamadni, ahogy tanacsoltad (kardanbox mar lebontva).

Meg mindig nem vilagos, az izzo foglalatat (fekete) mi fogja az atlatszo csoben. Majd holnap vilagosban...

Link to comment
Megosztás:

Jaja, koszi, az atlatszo muanyag pockoket mar latom elolrol. Ez atom biztosan fogja a femet.

Ugyhogy hatulrol kell tamadni, ahogy tanacsoltad (kardanbox mar lebontva).

Meg mindig nem vilagos, az izzo foglalatat (fekete) mi fogja az atlatszo csoben. Majd holnap vilagosban...

Az oldalán a "test" érintkező! :lol: Hátulról benyúlva megragadod a foglalatot és hátrafelé kihúzod....még bontani sem kell miatta :devlish:

Link to comment
Megosztás:

par hettel ezelott irtam ide, hogy tönkrement három kozponti zar motorom, az után hogy februarban cseréltettme kettot.

na most ez a harom+ ami eddig jo volt se szo se beszed egyik pillanatrola masikra megint elszallt.

van valakinek valami otlete mi lehet az oka? a vezérlése szórakozhat? vagy tularamot kaphat?

éreztem egy kis égett szagot hazafelé, mikor haza értem mar nem tudtam bezárni...

Link to comment
Megosztás:

par hettel ezelott irtam ide, hogy tönkrement három kozponti zar motorom, az után hogy februarban cseréltettme kettot.

na most ez a harom+ ami eddig jo volt se szo se beszed egyik pillanatrola masikra megint elszallt.

van valakinek valami otlete mi lehet az oka? a vezérlése szórakozhat? vagy tularamot kaphat?

éreztem egy kis égett szagot hazafelé, mikor haza értem mar nem tudtam bezárni...

Ha van vezérlője, az lehet rossz....ha nincs az baj, a riasztók nem tudják önmagában vezérelni a motorokat. Egyik se!

Szagot azért éreztél, mert akkor égtek össze a motorok.

Link to comment
Megosztás:

Ha van vezérlője, az lehet rossz....ha nincs az baj, a riasztók nem tudják önmagában vezérelni a motorokat. Egyik se!

Szagot azért éreztél, mert akkor égtek össze a motorok.

Vagy nem passzol a vezérlő a zármotorral. Vannak olyan mocik amelyeknek csak pár tized másodperces fesz. kell, sokkal többet nem viselnek el huzamosabb ideig.

Link to comment
Megosztás:

Az oldalán a "test" érintkező! :lol: Hátulról benyúlva megragadod a foglalatot és hátrafelé kihúzod....még bontani sem kell miatta :devlish:

Okes, igazad van, de az enyem eleg erosen benne volt.

A lenyeg: a fekete foglalatbol kifele van egy pocok, kb. 1mm, ami az atlatszo muanyag huvenyben levo lyukba megy be,

hamutarto oldalon (nem szivagyujto oldalan, ahol a rezesbanda van).

Ezert be kell nyulni a fekete es az atlatszo koze valamivel (pl. hegyes kes), hamutarto oldalon, es kicsit (!) szetfesziteni.

Ekkor kijon a foglalat. Most mar mondjuk lehet, hogy nekem is kijonne sima huzasra.

Ezt a muveletet eleg nehez megcsinalni bontas es gyakorlat nelkul, satukezo-nogyogyaszok elonyben...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy ha a jobb első ajtóban is 5 vezetékes központi zár motor van akkor elméletileg az is vezérelné az összeset ha ott lenyomnám a gombot a többinek is záródni a kéne vagy ha pl. kulccsal nyitom ki akkor a központi zárnak ki kéne nyitni még a többit is nem ?

A másik kérdésem mostanában olyat csinál a jobb hátsó ajtó hogy a gomb félig lenyomva marad tehát nem nyílik ki az ajtó ha kézzel kinyitom utána meg a központi zár simán nyitja zárja és ha gondol megint egyet akkor megint zárva marad kukás a motor vagy más probléma van? Ha netán újat vennék hozzá ilyen univerzálist akkor mindegy milyet veszek? Most 2 vezetékes van benne de ha vennék megint 2 vezetékest vennék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy ha a jobb első ajtóban is 5 vezetékes központi zár motor van akkor elméletileg az is vezérelné az összeset ha ott lenyomnám a gombot a többinek is záródni a kéne vagy ha pl. kulccsal nyitom ki akkor a központi zárnak ki kéne nyitni még a többit is nem ?

A másik kérdésem mostanában olyat csinál a jobb hátsó ajtó hogy a gomb félig lenyomva marad tehát nem nyílik ki az ajtó ha kézzel kinyitom utána meg a központi zár simán nyitja zárja és ha gondol megint egyet akkor megint zárva marad kukás a motor vagy más probléma van? Ha netán újat vennék hozzá ilyen univerzálist akkor mindegy milyet veszek? Most 2 vezetékes van benne de ha vennék megint 2 vezetékest vennék.

Valószínűleg halódik a motorod. Enyém is csinál ilyet az anyósoldalon, Lesz egy kis pénzem dobom ki a mostani belekókányolt rendszert és cserélem egy normálisra. A másik kérdésedre a válasz ha jól van bekötve akkor ahol 5vezetékes motor van ott annak nyitni kellene az összes ajtót.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg halódik a motorod. Enyém is csinál ilyet az anyósoldalon, Lesz egy kis pénzem dobom ki a mostani belekókányolt rendszert és cserélem egy normálisra. A másik kérdésedre a válasz ha jól van bekötve akkor ahol 5vezetékes motor van ott annak nyitni kellene az összes ajtót.

Köszönöm a gyors választ!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors választ!

Nekem is csinált olyat hogy be-bezárt, de nem nyomta fel teljesen, azaz zárva maradt...a megoldás nálam abban rejlett, hogy van egy rúd ami az ajtó gombjának a rúdja, és van egy ami a központimotoré...ezek összevannak rögzítve...na nálam lötyögött és lefelé letudta rántani, de felnyomni nem bírta...meghúztam, azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy ha a jobb első ajtóban is 5 vezetékes központi zár motor van akkor elméletileg az is vezérelné az összeset ha ott lenyomnám a gombot a többinek is záródni a kéne vagy ha pl. kulccsal nyitom ki akkor a központi zárnak ki kéne nyitni még a többit is nem ?

A másik kérdésem mostanában olyat csinál a jobb hátsó ajtó hogy a gomb félig lenyomva marad tehát nem nyílik ki az ajtó ha kézzel kinyitom utána meg a központi zár simán nyitja zárja és ha gondol megint egyet akkor megint zárva marad kukás a motor vagy más probléma van? Ha netán újat vennék hozzá ilyen univerzálist akkor mindegy milyet veszek? Most 2 vezetékes van benne de ha vennék megint 2 vezetékest vennék.

Nekem elvan törve a zárbetét végén a müanyag lap ami vezérli a mocit meg a zárat nyitja most szereztem bele 7végén javítás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az egyik kedves fórumosnak köszönhetően hozzájutottam egy gyári rádióhoz.

Segítségre lenne szükségem: Meg van a gyári csatlakozó, azonban kellenének nekem a lábak kiosztásai, azaz, hogy melyik lábra mit kell kötnöm. A másik, hogy kaptam hozzá kijelzőt is, de ennek is kellenének a lábainak a kiosztása. Ennek a rádiónak va saját kijelzője, de létezik, hogy ettől még tudja irányítani a központit is?

A rádió típusa: Balupunkt Boston CC 22

Segítségetek köszönöm!

Üdv: ZsöPö

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az egyik kedves fórumosnak köszönhetően hozzájutottam egy gyári rádióhoz.

Segítségre lenne szükségem: Meg van a gyári csatlakozó, azonban kellenének nekem a lábak kiosztásai, azaz, hogy melyik lábra mit kell kötnöm. A másik, hogy kaptam hozzá kijelzőt is, de ennek is kellenének a lábainak a kiosztása. Ennek a rádiónak va saját kijelzője, de létezik, hogy ettől még tudja irányítani a központit is?

A rádió típusa: Balupunkt Boston CC 22

Segítségetek köszönöm!

Üdv: ZsöPö

Szerintem ha ez szerint csinálod, akkor is jó lesz. (Google a barátom) :rolleyes:

szerk.: öcsibá', javitva. ;)

Link to comment
Megosztás:

... a riasztók nem tudják önmagában vezérelni a motorokat. Egyik se!....

Kifejtenéd nekem, hogy miért nem? Elvileg 2db 5lábú relének 3 lába van kivezetve a riasztómon,(a tekercsek 2-2 lába nincs) tehát elvileg be lehetne kötni rá csak a motorokat vezérlő nélkül!

Link to comment
Megosztás:

Kifejtenéd nekem, hogy miért nem? Elvileg 2db 5lábú relének 3 lába van kivezetve a riasztómon,(a tekercsek 2-2 lába nincs) tehát elvileg be lehetne kötni rá csak a motorokat vezérlő nélkül!

A riasztók általában 0.7 mp-ig vezérlik a zárást vagy nyitást, ill. némelyiken beállítható más idő is.(az enyém pl. kerek 1mp.)

A központinak meg 0.2 mp kell általában, tehát túlvezérlik ami a motoroknak nem igazán használ.

Azért van minden relé érintkező kivezetve, hogy beköthető legyen minden fajta központihoz.

Volt olyan riasztó is nálam amin csak egy tranzisztoros vezérlőjel (un. nyitott kollektoros ) jel jött ki központi vezérlés címszóval....na azzal kezeld a motorokat :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Dehogy.

Szétszedem és belül cserélem ki a kondit. :D

A PGM még nem akadály egy motorvezérlésnél,relét lehet kötni rá. :rolleyes:

És ha azt a tranyót egy PIC vezérli? Mit cserélsz ki benne?

Persze, lehet ezt ragozni a végtelenségig....egy a biztos, ha van direkt erre a célra beépített elektronika. (vagy magad építed a riasztódat és akkor azt csinálja amit Te akarsz :D )

Nem egy akkora tétel, hogy ne érné meg beszerel(tet)ni és el lehet felejteni a motorok cserélgetését.

4-5000 Ft, kapható pl. itt is. Mindent tud amire szükség van.... a riasztó meg csináljon amit akar, csak egy-egy jelet adjon a működtetéshez ;)

Link to comment
Megosztás:

És ha azt a tranyót egy PIC vezérli? Mit cserélsz ki benne?

Persze, lehet ezt ragozni a végtelenségig....egy a biztos, ha van direkt erre a célra beépített elektronika. (vagy magad építed a riasztódat és akkor azt csinálja amit Te akarsz ;) )

Nem egy akkora tétel, hogy ne érné meg beszerel(tet)ni és el lehet felejteni a motorok cserélgetését.

4-5000 Ft, kapható pl. itt is. Mindent tud amire szükség van.... a riasztó meg csináljon amit akar, csak egy-egy jelet adjon a működtetéshez :rolleyes:

Tudom én tudom,csak jó volt kicsit húzni az offot még! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

köszönöm aválaszokat. Viszontlenne még egy kérdésem.

Szeretném bekötni az astra kijelzőt, egy hozzá illő rádióval A Corsába. A rádió bekötés már meg van. Azt viszont nem tudom, hogy a kijelzőt, hogyan keltsem életre, kapcsoljam össze a rádióval.

Nagy segítség lenne, akár valaki kimérné a csatlakozókat, melyik szál, melyik a kijelzőnél. Köszi!

Ja és még valami! VALAKINEK CAR 300 Vagy CAR 400-as rádiója eladó???

Üdv: ZsöPö

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.