Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Na akkor egy hibaforrással kevesebb! :-)

Akkor azt nem is keresem.

Ha jól éretem, akkor NZ-ben gyújtás oldali hibaforrás lehet:

- trafó

- modul

- hall jeladó

- rotor

- elosztó

- kábel

- gyertya

- ECU

- lamda

Esetleg még valami más?

ECU. :lol:

Igen. :devlish: :lol:

Link to comment
Megosztás:

átkozott kocsi, hol a 4 es, hol a 2es hengernél húz át szikra a blokkra a gyertyapipáról.

Leállítás után elvileg rányomkodtam, de nem lett jobb. Melegen nem csinálja annyira, mint szivató módban...

Most akkor ezért komplett kábelkötegcsere legyen, vagy külön a fém részt kell cserélni vagy kontakt spray a gyertya és a pipa belső találkozási pontjánál?

Esetleg jobb ötlet?

A fémhüvelyt letekerve nem láttam hibát, a kábelek közül az egyik repedt kívül de az pont nem változik mozgatásra, + az elosztó alján a jeladóról lejövő vastag csati után van repedés, pici.

Link to comment
Megosztás:

átkozott kocsi, hol a 4 es, hol a 2es hengernél húz át szikra a blokkra a gyertyapipáról.

Leállítás után elvileg rányomkodtam, de nem lett jobb. Melegen nem csinálja annyira, mint szivató módban...

Most akkor ezért komplett kábelkötegcsere legyen, vagy külön a fém részt kell cserélni vagy kontakt spray a gyertya és a pipa belső találkozási pontjánál?

Esetleg jobb ötlet?

A fémhüvelyt letekerve nem láttam hibát, a kábelek közül az egyik repedt kívül de az pont nem változik mozgatásra, + az elosztó alján a jeladóról lejövő vastag csati után van repedés, pici.

Nem értem sosem,hogy miért a kocsi hibája,ha valaki elhanyagolja... :devlish:

Az egész gyertyakábel készlet CSERE!

Elvan öregedve,repedezve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hol található az autóban a külső hőmérő amit a rádió feletti kijelzőn lehet leolvasni? mert csak 2 csíkot ír ki...van amikor vagy -70 fokot:D

-----------------

Opel Astra F "95" Sedan GL ( X16XEL )

Ismerős... Ha maga a hőmérő megvan, akkor a TID-et vedd ki, és forraszd át a panelen az alkatrészeket, mert amikor kitöredeznek a lábak körül a forrasztások, olyan K.H.-s lesz hogy... Nekem időnként még azt is kiírta hogy "- 3 -" Nah mondom ez milyen mértékegységben lenne? :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Lökhárító bal alján.

Köszi! megvan.....majdnem összekevertem a ködlámpa csatival csak minkét oldalon van fekete a baloldalon meg ugyan az csak fehér....mostmár mutat számokat és szépen lassan fél fokonként emelkedik de mikor ráadom a gyújtást akkor villog 5-6szor

Link to comment
Megosztás:

Most már zsííír.....Várni kellett amíg észhezkap kb mint a vízhőfok vagy a üzemanyag mutató a műszerfalon... -10-ről emelkedett 16-ra....ennyit mutat a itthoni is! Mióta megvan a kocsi nem volt jó és most tök fura hogy mutatja rendesen nem csak 2 vonal van ott :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Nem értem sosem,hogy miért a kocsi hibája,ha valaki elhanyagolja... :devlish:

Az egész gyertyakábel készlet CSERE!

Elvan öregedve,repedezve.

Igazad van. Kb mennyi MTBF je(két meghibásodás közötti idő =~ csere) van egy kábelkészletnek átlaghasználat mellett?

Meg főleg hol vegyem, melyik minőséget és mennyiért?

OK, magyarázd meg a feleségemnek, hogy a kocsin cserélni kell ezt azt ha nem jó, de még akkor is, ha jónak látszik kívülről.

A másik az ilyen anyám, "hát tönkreteszed azt a jó autót" az óra szerinti futásteljesítmény 1/3 át (~60000)én tettem bele kb 5 év alatt. Most 16 éves, apám kb 6 év alaltt tett bele egyenletesen ugyanenyit- én viszont fél év alatt kb 16.000 ot(előttte csak napi 20 kmeket volt hajtva, most inkább ritkábban de hosszabak megy, néha meg sok aprót, ha muszáj bölcsijáratot indítani, meg bevásárolni, )- na igen akkor még ismerkedtem vele, belerakták a 15W40es olajat -ki tudja mi volt a Castrolos hordóban.

volt vezérléscsere, most jönne a második, de ugye pénzt az ablakon döntik be... tehát az olajcsere amit meg tudok egyedül is csinálni,

a dekli tömítés is csöpörög- de annál még a kipuffot is bontani kell- mondtak ár olyan óradíjat*1,5 -2 hogy csak na. Halasztgatom, mert az olajcserés egy év még nincs meg a futás meg éppenhogy csak, az olaj állaga még elég jó.Meg rövidekben csak a bicikli marad, ha lehet.

Én imádom a kocsimat, kb 1,5 millió fölött költöttem már rá, tankolást is beleszámítva, mosom is ha tehetem,(jah hogy a nejemét is én tankolom- olyan módon ,hogy neki csak ennyi van beletankra- én persze minidig telenyomom, majd megadja alapon) legutoljára a Caraván legzűrösebb részét - a tanknyílás melletti üreget slagoztam úgy kb 1 órát. A kompresszorral felnyúlni ide lehetetlen, úgyhogy maradt a kéz, meg a szórófejes slag. Kb 1 kiló sár volt lerakódva.

Egy kb 2 éve amit tudok igyekszem megcsinálni, de fölösre nincs gempák (+ vizsgára mindig félre kell tennem+ ellenőrzések, amit nem fogok kihagyni).

OFF:

Sajnos, pereskednem kell a (volt) munkadómmal- nem szép dolog, de ők eléggé megszegték a törvényt. Többször is. Sérelmemre.

Link to comment
Megosztás:

Igazad van. ....

600ropiért vettem akocsit, és 350körül költöttem rá a tankoláson kívül. Nem sokminden van rajta amihez nem kellett, vagy nem nyúltam hozzá csak úgy. Volt egy-két melléfogás, féltengely többek között, de a többi hibát kijavítottam-kijavítottuk ( Hening Karcsi) Most kényszerűségből el kellett vinni szerelőhöz. Mert félrehúzó fékkel nem bírtam műszakinál. Most sem tökéletes, a kipuff kezd kilyukadni, az olaj folyik belőle, de idén már nem lesz megcsinálva. Ezt sajnos tudomásul kell venni, nem mai gyerek, ez van. Nade OFF.

Link to comment
Megosztás:

a kipuff kezd kilyukadni

OFF: az nekem is (ez mar masodik). Jobban megy a kocsi lyukas kipuffal?

Apam szerint a mocinak azert kell valami ellenallas, de en nem bannek plusz par lovat.

Amugy az elmult 11 ev alatt: aksi, kipuff, valami a futomuvel (amivel most is),

konzol izzok (meg most is), belso vilagitas ( :devlish: ), nehany izzo elol-hatul. Ennyi volt.

Szerintem ez azert nem rossz. Persze olajcserek meg ilyesmi, ami szokasos

(markaszervizben... nem merem kiszamolni mennyit koltottem ra ott).

Link to comment
Megosztás:

OFF: az nekem is (ez mar masodik). Jobban megy a kocsi lyukas kipuffal?

Apam szerint a mocinak azert kell valami ellenallas, de en nem bannek plusz par lovat.

Amugy az elmult 11 ev alatt: aksi, kipuff, valami a futomuvel (amivel most is),

konzol izzok (meg most is), belso vilagitas ( :devlish: ), nehany izzo elol-hatul. Ennyi volt.

Szerintem ez azert nem rossz. Persze olajcserek meg ilyesmi, ami szokasos

(markaszervizben... nem merem kiszamolni mennyit koltottem ra ott).

Ellenállásnak ott a katalizátor. Ettől ne várj plusz lovakat. :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

OFF: az nekem is (ez mar masodik). Jobban megy a kocsi lyukas kipuffal?

Apam szerint a mocinak azert kell valami ellenallas, de en nem bannek plusz par lovat.

Amugy az elmult 11 ev alatt: aksi, kipuff, valami a futomuvel (amivel most is),

konzol izzok (meg most is), belso vilagitas ( :devlish: ), nehany izzo elol-hatul. Ennyi volt.

Szerintem ez azert nem rossz. Persze olajcserek meg ilyesmi, ami szokasos

(markaszervizben... nem merem kiszamolni mennyit koltottem ra ott).

Konkrétan a motornak nem jó, ha nincs semmiféle fojtás utána.

Link to comment
Megosztás:

Szvsz ha teljesen kibeleződik az egész kipuff rendszer akkor is lessz némi folytása...

Igen, de nem mindegy milyen nyomáslengésre van méretezve a kipuff rendszer. Hiszen ha jól van megtervezve (és gyárilag általában igen) akkor a nyomáslengések miatt kipufogáskor segíti a töltetcserét a rendszer. Ezért nem jó baszakodni a jól megcsinált gyári megoldásokkal, mert ha nem hozzáértő csinálja, akkor ront ezen a dolgon, ha meg hozzáértő csinál f@sza dolgot, akkor az meg rohadt drága.

Mellesleg a fojtás nem "LY"-vel íródik. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek!

Új vagyok erre,néztem a hozzászólásokat és gondoltam nálam jobban értő emberekhez fordulnék.

A ford.mérős témában kaptam a GYik linket.Szeretnék műszercsoportot cserélni ford mérősre.

Átolvastam a kapcsolódó témát és benne egy érdekesség megütötte a kis buksimat.....

"Másik műszeregység behelyezése esetén ügyelni kell rá, hogy egyforma legyen a két egységen, a km/h skála nullája alatt található W szám (nem azonos W számú óra behelyezése esetén fals értéket fog mutatni)."

Na épp ez az.A kocsi vétele óta észre vettem,hogy a km órám egy tizessel kevesebbet mutat mint más kocsiké,vagy közúti mérőpaneleké.Lehet,hogy nem a gyári van benne és ezért?

Más mint a gyári ehhez való számozású?Mert ugye van több féle,gondolom a bóvden kihajtási értéke változik ezeknél.Lehet,hogy marhaságot írok,de lehet benne valami..... :oops:

Na erre varrjunk gombot közösen

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek!

Új vagyok erre,néztem a hozzászólásokat és gondoltam nálam jobban értő emberekhez fordulnék.

A ford.mérős témában kaptam a GYik linket.Szeretnék műszercsoportot cserélni ford mérősre.

Átolvastam a kapcsolódó témát és benne egy érdekesség megütötte a kis buksimat.....

"Másik műszeregység behelyezése esetén ügyelni kell rá, hogy egyforma legyen a két egységen, a km/h skála nullája alatt található W szám (nem azonos W számú óra behelyezése esetén fals értéket fog mutatni)."

Na épp ez az.A kocsi vétele óta észre vettem,hogy a km órám egy tizessel kevesebbet mutat mint más kocsiké,vagy közúti mérőpaneleké.Lehet,hogy nem a gyári van benne és ezért?

Más mint a gyári ehhez való számozású?Mert ugye van több féle,gondolom a bóvden kihajtási értéke változik ezeknél.Lehet,hogy marhaságot írok,de lehet benne valami..... :oops:

Na erre varrjunk gombot közösen

Köszi

Egyrészt a sebességmérő műszer minden járműben felfelé csal, ezt a gyártók biztonságtechnikai és egyéb okok miatt csinálják így.

Tehát teljesen természetes ez a különbsé, ezen nem kell aggódni.

Mellesleg megjegyzem, a közúti sebességmérő táblák is bizonyos hibahatárral dolgoznak, nem érdemes bízni bennük. Ha pontos adatot szeretnél, mérd a sebességed GPS készülékkel. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek!

Új vagyok erre,néztem a hozzászólásokat és gondoltam nálam jobban értő emberekhez fordulnék.

A ford.mérős témában kaptam a GYik linket.Szeretnék műszercsoportot cserélni ford mérősre.

Átolvastam a kapcsolódó témát és benne egy érdekesség megütötte a kis buksimat.....

"Másik műszeregység behelyezése esetén ügyelni kell rá, hogy egyforma legyen a két egységen, a km/h skála nullája alatt található W szám (nem azonos W számú óra behelyezése esetén fals értéket fog mutatni)."

Na épp ez az.A kocsi vétele óta észre vettem,hogy a km órám egy tizessel kevesebbet mutat mint más kocsiké,vagy közúti mérőpaneleké.Lehet,hogy nem a gyári van benne és ezért?

Más mint a gyári ehhez való számozású?Mert ugye van több féle,gondolom a bóvden kihajtási értéke változik ezeknél.Lehet,hogy marhaságot írok,de lehet benne valami..... :oops:

Na erre varrjunk gombot közösen

Köszi

Lehetséges, gyárilag ugyanis többet szokott mutatni biztonsági okokból. De a mutató leszedéséve, és arrébb rakásával lehet rajta állítani, az is lehetséges, hogy már belenyúlkáltak. Írd le a motokódod, évjáratot, a W számot, aztán megnézik a típustársak az övékben milyen számú van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.